Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??
Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk
Kommentit (226)
Myyjille toive: kun laitatte astioita myyntiin, ilmoittakaa niiden vetoisuus. Kuvasta sitä on mahdoton päätellä, samoin ulkomitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ne torin ilmoitukset siellä ovat? Mulle sattui outo myyjä, hän ei halunnutkaan myydä niin rakasta tuotettaan mutta se ilmoitus on jo siellä neljättä kuukautta! Siis myynnissä yhä.
Ehkä myyjä etsi täydellistä ostajaa ja pelkäsi, että joutuu vaikeuksiin kanssasi.
Niin, otin siis yhteyttä Torin oman viestipalvelun kautta enkä tinkinyt tai rutissut postikuluista. En ymmärrä miten tästä olisi voinut joutua vaikeuksiin. Hän vain ilmoitti, ettei tiedä raaskiiko myydä "niin hienoa esinettä".
Kysymykseni oli, että kauanko Tori pitää ilmoituksia? Loputtomiinko? Vai onko siellä mitään aikarajaa ollenkaan?
Ihan vitsinä heitin tuon arvion, kun joillakin myyjillä tuntuu olevan ostajista niin korkeat odotukset. Voihan se myyjänkin mieli tietysti muuttua. Ensin on tarkoitus myydä, aika kuluu, mieli muuttuu. Myyminenkin on joskus vaikeaa.
Ei ne ilmoitukset siellä loputtomiin ole. Niistä tulee ilmoitus ennen kuin ne poistetaan.
Tässä ketjussa on tainnut jäädä mainitsematta, että jotkut myyjät poistattavat ilmoituksensa päivittäin saadakseen sen sitten taas listojen kärkeen. Siinä mielessä ei ole tyhmää kysyä, mikä tilanne tavaran kanssa on.
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin pienempään asuntoon ja etsin pari päivää ennen muuttoa hirveällä hädällä sopivampaa ruokailuryhmää keittiöön. Torista löytyi juuri sopiva, ei kovin kaukana ja hintakin kohdillaan. Pistin myyjälle viestiä jossa sanoin, että voin saman tien tulla hakemaan. No, myyjä vastasi että hän on luvannut varata ryhmää lapsilisäpäivään (johon oli siis melkein kuukausi aikaa), mutta että hän ilmoittaa jos ostaja ei niitä hae. Vastasin heti, että meillä on tarve saman tien joten unohdetaan koko homma. Unohdin koko jutun saman tien, kun löysin torista pöydän ja tuolit. Lapsilisäpäivän jälkeen alkoi tuo ensimmäinen myyjä pommittaa viestillä, että huonekalut on nyt vapaana ja niitä pitäisi tulla hakemaan. Vastasin muutamaan ensimmäiseen viestiin että valitettavasti olen ostanut jo muualta, kun en ehtinyt odottaa. Viestejä tuli vielä varmaan 10, joissa viimeisissä syyteltiin sitten jo huijariksi ja kusettajaksi kun en ostanut vaikka niin sovittiin...
Itse olen myynyt torissa muutaman kerran ja molemmilla kerroilla kaupat kävi tyyliin ilmoitus klo 12, ostajan viesti klo 13 ja tuote haettu klo 14.
Kurja kokemus epäilemättä. Tuollaisten pommittajien viestit voi kyllä jättää lukematta. Turha pahoittaa mieltään moisen takia.
Riippuu tosi paljon mm. tavarasta, miten äkkiä kaupat syntyvät. Jos ottaa lunkisti, niin ei hätäänny, mikäli menee enemmän aikaa kuin ideaalitapauksessa. Tavaraahan se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ne torin ilmoitukset siellä ovat? Mulle sattui outo myyjä, hän ei halunnutkaan myydä niin rakasta tuotettaan mutta se ilmoitus on jo siellä neljättä kuukautta! Siis myynnissä yhä.
Ehkä myyjä etsi täydellistä ostajaa ja pelkäsi, että joutuu vaikeuksiin kanssasi.
Niin, otin siis yhteyttä Torin oman viestipalvelun kautta enkä tinkinyt tai rutissut postikuluista. En ymmärrä miten tästä olisi voinut joutua vaikeuksiin. Hän vain ilmoitti, ettei tiedä raaskiiko myydä "niin hienoa esinettä".
Kysymykseni oli, että kauanko Tori pitää ilmoituksia? Loputtomiinko? Vai onko siellä mitään aikarajaa ollenkaan?
Ihan vitsinä heitin tuon arvion, kun joillakin myyjillä tuntuu olevan ostajista niin korkeat odotukset. Voihan se myyjänkin mieli tietysti muuttua. Ensin on tarkoitus myydä, aika kuluu, mieli muuttuu. Myyminenkin on joskus vaikeaa.
Ei ne ilmoitukset siellä loputtomiin ole. Niistä tulee ilmoitus ennen kuin ne poistetaan.
Tässä ketjussa on tainnut jäädä mainitsematta, että jotkut myyjät poistattavat ilmoituksensa päivittäin saadakseen sen sitten taas listojen kärkeen. Siinä mielessä ei ole tyhmää kysyä, mikä tilanne tavaran kanssa on.
Kiitos :D
Ei ne ilmot ole siellä kuin 1-2 kk voimassa nykysäännöillä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon hyviä kauppoja, mutta omat karvat nostaa pystyyn tämä:
Minä: Moi, ostaisin nuo. Sopiiko nouto iltaisin esim. huomenna tai ylihuomenna. Käykö mp vai käteinen?
Myyjä: Voitko laittaa viestin xx numeroon kummin kissan kaimalle ja sopia asiasta, mahdollisesti nouto sopii jollekin ajankohdalle.
En voi. Jos et pystyy käymään kauppaa itse, niin älä tee ilmoitusta omilla tiedoillasi. En ala laittelemaan viestiä randomnumeroihin. Vaikka kuinka vaimo tai serkku tai kuka ikinä hoitaisi kaupat paremmin, niin en. Laita siinä tapauksessa ko. ihminen tekemään suoraan itse ilmoitus. On nipoa, mutta näillä mennään.
Itse olen tehnyt noin. Kyseessä oli kuolinpesän tavara, jota myytiin. Minä olin osakkaista ainoa, jolla aikaa ja kiinnostusta tavaran myyntiin netissä. Pyysin ostajakandidaattia ottamaan yhteyttä tavaran sijaintipaikkakunnalla asuvaan henkilöön suoraan, koska katsoin olevani turha välikäsi hakuaikaa sovittaessa. Hyvin sujui. En ymmärrä, mikä ongelma tuossa olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ne on köyhiä. Todnäk ovat just niitä jotka verkkokaupassa keräävät roinaa ostoskoriin ja kassalle kun pitäis mennä, niin suljetaan selain.
Torissa toimivat vaan noin.
Mä teen noin Net-à-Porterissa, harmi vaan kun nettikauppa on koronan takia kiinni. Kärsin haaveilun puutosoireista.
Myyjät, laittakaa selkeästi ilmoitukseen tieto, onko hinta kappalehinta vai yhteishinta.
Kynttilänjalka 2 kpl. 30 €
Siis yhteensäkö 30€ vai erikseen? Aina tämä ei käy ilmoituksen tekstistä selville ja siksi on kysyttävä se erikseen.
Laittakaa myös selkeästi esille, sisältääkö hinta postikulut vai ei.
Kokemukseni mukaan noin 20 % ostopaikalle saapuvista noutajista ei edes hahmota mitä ovat ostamassa. Sitten ihmetellään, että tuote olikin ihan eri kokoinen mitä ajateltiin, vaikka mitat ovat ilmoituksessa. Myös väri tulee monille yllätyksenä.
Tästä viisastuneena vinkkaan ostajalle vielä tarkentavan tiedon mitoista, ulkomaalaiset ovat lähes aina hukassa näiden kanssa. Mies yritti ostaa lasten pyörää, yksi ei lukenut, mitä vikoja pyörässä on ja yksi luuli ostavansa isoa lautasta kun myin teekupin lautasia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ostajista on hulluja. Yksi uhkasi tehdä rikosilmoituksen kun en myynyt tuotetta hänelle. Väitti, että olen varastanut tavaran. Siksi kaikkea ei halua myydä ihan jokaiselle ostajalle, ettei tule itselle harmia.
Vierailija kirjoitti:
Postituksesta kysyisin, miten yhden ohuen paidan postikulut voivat olla 6,90e?
Eikö tuon kokoiset mene kirjeenä?
Postikulut vai toimituskulut? Kirjeen maksimipaksuun on 3 cm, paita on hankala taitella kirjekuoreen tuota ohuemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Miksei voi heti ekassa viestissä ehdottaa ajankohtaa noudolle. Tyyliin ”hei, onko X vielä myynnissä? Voisin tulla hakemaan sen tänään illalla tai huomenna klo 17.”
Tähän myyjä voi vastata ”joo, on vielä myynnissä. Huomenna klo 17 sopii. Osoite on xxxxx. Huomiseen.”Ja siinä se!
Kannattaa ohittaa kaikki muut viestit paitsi em. kaltaiset suoraan noutoaikaa kyselevät. Pääsee paljon helpommalla kun ei tarvitse tuhlata aikaa kaiken maailman mittojen ja kuljetusten kyselijöihin.
Vierailija kirjoitti:
Myin muuton yhteydessä varmaan kolmekymmentä tuotetta Torissa ja noin puolet näistä kaupoista sujui mutkattomasti. Sitten oli niitä hankalia tapauksia:
- Hakuajan venkslaaminen: "Hei mä tulisin sittenki huomenna aamulla tai ehkä mies tulee tai hei käviskö sittenki iltapäivä tai hei olisko sulla mahollisuutta kuljettaa??"
- Maksamisen vaikeus. Ei löydy tasarahaa tai ostaja on ilmoittanut, että Mobilepay on ok, mutta ei osaakaan käyttää koko sovellusta.
- Ei ole viitsitty lukea ilmoitusta kunnolla. Ei kantoapua tarkoittaa, että en kanna. Yhdestä kulmasta on maali kulunut tarkoittaa, että siitä kulmasta on maali kulunut.
- Tinkaajat. Näille olen sanonut suoraan, että kaupat jää tekemättä ja tavara menee seuraavalle jonossa. Ovat aina lopulta maksaneet sovitun summan naama väärinpäin.
- Sijainti hukassa. Miten on mahdollista, ettei kaupunkialueella löydetä edes oikealle tielle? Kun naviin laittaa osoitteen, se ohjaa suoraan talon pihaan. Tai ihan paperikartastakin selviäisi paikka, mihin tulla. Vaikuttaa olevan joillekin ylitsepääsemättömän hankalaa.
Ja sitten on vielä ne rehvakkaat tinkijät, jotka tulevat peräkärryineen hakemaan vaikka puutarhakalustoa. Ajetaan pihaan, äkätään kalusto valmiina kannettavaksi ja ovikelloa soittamatta ryhdytään kantamaan tavaraa peräkärryyn. Kun menee paikalle sanomaan, että maksu ensin, niin alkaa hemmetinmoinen tinkiminen ja selittely. Yleensä siitä pääsee sillä, että ryhtyy kuvaamaan noutoautoa ja noutajia ja ilmoittaa, että voin minä poliisiinkin ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjille toive: kun laitatte astioita myyntiin, ilmoittakaa niiden vetoisuus. Kuvasta sitä on mahdoton päätellä, samoin ulkomitoista.
Kannatan lämpimästi. Olen katsellut torista yhtä kulhosarjaa, ilmoituksia löytyy mutta kuvassa erikokoisia kulhoja tai vaikka samaakin kokoa, mutta mitta / mitat puuttuvat tekstiosasta. Etsin vain "keskikokoa", kovasti auttaisi tieto kulhon läpimitasta.
Torista on vain pari kokemusta, onneksi positiivisia.
Ensimmäisen kerran vilkaisin torin "ostetaan" osiota, kun sukulainen kuoli ja asunto piti tyhjentää. Hankimme paikalle kuolinpesän tyhjennyksen ammattilaisen, joka sanoi että huolehtii kaikesta mutta nk. seniorituolin myynnille hänellä ei ole verkostoa eikä tiedä minne sitä välittäisi. Torissa kaksikin ihmistä etsi seniorituolia, ja myin tuolin toiselle heistä. Hän etsi sellaista äitinsä käyttöön. Jälkiviisaana ajattelen että ehkä enemmänkin olisin voinut pyytää, tuoli oli nimittäin täysin käyttämätön (sukulainen oli ehtinyt tilata sellaisen itselleen ja oli jo sairaalassa kun tuoli oli toimitettu hänelle) mutta sillä hetkellä olin vain tyytyväinen että pääsin huonekalusta eroon kaiken muun kuolinpesä-härdellin keskellä. Ja mahdollisesti erittäin kohtuullinen hintapyyntö nopeutti myyntiä, joten eipä siinä mitään.
Toisen kerran olin ostajana. Halusin ostaa itselleni yöpöydän ja ajattelin toimia ekologisesti. Näin sopivan oloisen ilmoituksen ja tiedustelin pöytää, sovimme tapaamisajan samalle viikolle ja hain pöydän pois. Myyjä muistutti "rahojen mukaan ottamisesta" mistä voisi päätellä että tinkaavien ostajien kanssa oli ehkä ollut ongelmia aiemmin, mutta luonnollisesti (ainakin minulle) varasin tasarahan mukaan. Pöytä oli sellainen kuin kuvittelin kuvan perusteella, lisäksi se on erittäin siisti ja tukeva, painavaa täyspuuta, joten olin enemmän kuin tyytyväinen saadessani pöydän itselleni tuohon tori-hintaan.
Toki jos asioisin enemmän voisi kaikenlaista kulkijaa tulla vastaan... Tämän perusteella aion asioida torissa vastakin, kun on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Miksei voi heti ekassa viestissä ehdottaa ajankohtaa noudolle. Tyyliin ”hei, onko X vielä myynnissä? Voisin tulla hakemaan sen tänään illalla tai huomenna klo 17.”
Tähän myyjä voi vastata ”joo, on vielä myynnissä. Huomenna klo 17 sopii. Osoite on xxxxx. Huomiseen.”Ja siinä se!
Kannattaa ohittaa kaikki muut viestit paitsi em. kaltaiset suoraan noutoaikaa kyselevät. Pääsee paljon helpommalla kun ei tarvitse tuhlata aikaa kaiken maailman mittojen ja kuljetusten kyselijöihin.
Tämä yhdistettynä aiemmin mainittuun tyyliin, että tinkaajille sanotaan suoraan ostajia olevan täydellä hinnalla jonossa, on se toimivin tapa.
Turha jäädä kenenkään persaukisen kanssa jauhamaan jostain kympeistä tai tavaran yksityiskohdista. Kuvaus ja hinta on imoituksessa. Ota tai jätä.
Viime aikoina on tullut vastaan monta Mobilepay-vänkääjää. Vaikka kuinka sanon, että maksu käteisellä, niin samakin ostaja voi kysyä monesti, että maksan siis Mobilepaylla. Ei vaan käteisellä. Jos pelkää käsitellä rahaa tähän aikaan, niin laita vaikka hanskat käteen. Yksikin ostaja vielä lähtiessään sanoi, että kannattaa alkaa käyttää Mobilepayta, se olisi kätevämpi. Ehkäpä, mutta haluan käteisellä.
Minulle tinkaaminen ei ole ongelma kunhan se tehdään vielä viestittelyvaiheessa. Silloin voin sanoa saako alennusta vai ei. Joskus saa, joskus ei. Riippuu hinnasta ja siitä pitääkö minun saada tuote pikaisesti pois vai ei. Mutta se ärsyttää, että sovitaan kaupat, järjestelen omiin aikatauluihin ostajan aikataulun ja hakutilanteessa hän alkaa tingat. Tuolloin en anna alea ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on köyhiä. Todnäk ovat just niitä jotka verkkokaupassa keräävät roinaa ostoskoriin ja kassalle kun pitäis mennä, niin suljetaan selain.
Torissa toimivat vaan noin.
Mä muuten tein eolen npin. Selailin stokkan verkkokauppaa ja löysin vaan pari paitaa. En sitten viitsinyt alkaa 15e kokonaissummalla tilailemaan
Muutettiin pienempään asuntoon ja etsin pari päivää ennen muuttoa hirveällä hädällä sopivampaa ruokailuryhmää keittiöön. Torista löytyi juuri sopiva, ei kovin kaukana ja hintakin kohdillaan. Pistin myyjälle viestiä jossa sanoin, että voin saman tien tulla hakemaan. No, myyjä vastasi että hän on luvannut varata ryhmää lapsilisäpäivään (johon oli siis melkein kuukausi aikaa), mutta että hän ilmoittaa jos ostaja ei niitä hae. Vastasin heti, että meillä on tarve saman tien joten unohdetaan koko homma. Unohdin koko jutun saman tien, kun löysin torista pöydän ja tuolit. Lapsilisäpäivän jälkeen alkoi tuo ensimmäinen myyjä pommittaa viestillä, että huonekalut on nyt vapaana ja niitä pitäisi tulla hakemaan. Vastasin muutamaan ensimmäiseen viestiin että valitettavasti olen ostanut jo muualta, kun en ehtinyt odottaa. Viestejä tuli vielä varmaan 10, joissa viimeisissä syyteltiin sitten jo huijariksi ja kusettajaksi kun en ostanut vaikka niin sovittiin...
Itse olen myynyt torissa muutaman kerran ja molemmilla kerroilla kaupat kävi tyyliin ilmoitus klo 12, ostajan viesti klo 13 ja tuote haettu klo 14.