Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??

Vierailija
11.05.2020 |

Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk

Kommentit (226)

Vierailija
81/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[q

Varmasti jääkin väliin, koska hyppään yleensä heti yli, jos myyjällä on kymmeniä tavaroita listalla. Sitä paitsi kyllä kymmeniäkin tavaroita voi ja kannattaa lahjoittaa, jos kyse on pikkurahoista ja jos menettää helposti hermonsa ihmisten kanssa. Sen verran täytyy omaa mielenrauhaansakin arvostaa, että ei rahan takia sitä menetä. Toisaalta on ihmisiä, joilla on aikaa ja mielenkiintoa myydä ja kertoilla tavaroistaan.

Mitä väliä sillä on montako tavaraa on myynnissä?

Siitä voi mm. päätellä, millaisella tuulella myyjä on. Ei voi kysyä jotain mittaa ilman sitä riskiä, että myyjä menettää hermonsa. Jotkut myös näyttävät niin ammattimaisilta, ettei huvita osallistua mahdolliseen veronkiertoon.

Ei voi. Anoppini myy aina paljon tavaraa harrastuksenaan lähipiirinsä puolesta ja samalla tavalla ostelee paljon. Harrastuksenaan kun puuhailee sairaseläkkeellään niin aikaa on rupatella. Olet aika ikävän oloinen ihminen, ennakkoasenteella jo ihan mitättömistä asioista.

Vierailija
82/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[q

Varmasti jääkin väliin, koska hyppään yleensä heti yli, jos myyjällä on kymmeniä tavaroita listalla. Sitä paitsi kyllä kymmeniäkin tavaroita voi ja kannattaa lahjoittaa, jos kyse on pikkurahoista ja jos menettää helposti hermonsa ihmisten kanssa. Sen verran täytyy omaa mielenrauhaansakin arvostaa, että ei rahan takia sitä menetä. Toisaalta on ihmisiä, joilla on aikaa ja mielenkiintoa myydä ja kertoilla tavaroistaan.

Mitä väliä sillä on montako tavaraa on myynnissä?

Siitä voi mm. päätellä, millaisella tuulella myyjä on. Ei voi kysyä jotain mittaa ilman sitä riskiä, että myyjä menettää hermonsa. Jotkut myös näyttävät niin ammattimaisilta, ettei huvita osallistua mahdolliseen veronkiertoon.

Ei voi. Anoppini myy aina paljon tavaraa harrastuksenaan lähipiirinsä puolesta ja samalla tavalla ostelee paljon. Harrastuksenaan kun puuhailee sairaseläkkeellään niin aikaa on rupatella. Olet aika ikävän oloinen ihminen, ennakkoasenteella jo ihan mitättömistä asioista.

OK, kiitos palautteestasi. Yritän olla jatkossa ystävällisempi ja mukavampi muita ihmisiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee sanomaan miten on muutakin elämää kuin roikkua jossain torissa. Mutta ei se selitä miksi viesteihin ei vastata edes päivän-pari viiveellä.

Ja sitten ne facen ryhmät. Olen yhdessä roskalavaryhmässä ja alkaa tuntua siltä, että vien jatkossa tavarat suoraan kaatopaikalle, niin säästyy omat hermot. Miksi pitää varata tavara, jos sitten hakua lykätään eteenpäin kymmenen kertaa ja sitten perutaan koko homma.

Vierailija
84/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku tori-ostaja olisi halunnut varata mun myynnissä olevat lastenrattaat niin kauan, että hän saa järjestettyä hakureissun (asui noin 200 km päässä). Kuulemma noin kaksi kuukautta olisi mennyt. Oli sitten todella pöyristynyt, kun vaunut menivät toiselle ostajalle. En siis missään vaiheessa ollut luvannut varastoida vaunuja, tai ylipäätään luvannut niitä tälle ostajalle. Kerroin että ensimmäinen, joka tulee rahat kourassa saa vaunut.

Vierailija
85/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, paras oli kun olin julkaissut ilmoituksen niin 10 minuutin päästä tuli kysymys "onko vielä myynnissä". Ja ei ollut mikään keräilyharvinaisuus kyseessä vaan jotain perus lastentarvikekamaa.

Tämä. Mutta voisiko joku nyt kertoa, että miksi sen jälkeen alkaa täysi radiohiljaisuus? En oikeasti ymmärrä. Nuo on toki helppo sitten unohtaa, mutta jotenkin huvittava yhtälö.

Vierailija
86/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lukee se että poistan ilmoituksen heti kun tuote on myyty, ja silti niitä onko vielä myynnissä kysyjiä riittää. Se kuuluisa sisälukutaito...

Vierailija
87/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua kauraa, kuten moni muukin kokemus tässä ketjussa. Minulle kävi viimeisin rasittava ostaja hermoille pari viikkoa sitten.

Myyn kortteja, joita keräillään paljon ja minulla on monta ilmoitusta. Sain viestin mieheltä, joka kirjoitti kauhean vaikeasti, ilman pikkuja, pisteitä ja isoja kirjaimia. Hän oli luetellut monta korttia, joita etsii, mutta pitää olla tietynlaisia. Kävin kortit läpi ja kerroin pahoitellen, ettei löydy näitä kortteja, luki viestin mutta ei vastannut.

Seuraavana aamuna katsoin viestit ja tältä mieheltä oli tullut yli 10 viestiä yön aikana. Hän sanoi, että oli kuitenkin kiinnostunut kahdesta ilmoitusteni kortista. Laitan tähän viestinsä.

moro noi kaks kiinnostaa. tarjoon 3e sis pk

tai hei toi kans kiinnostaa, saisko 4e sis pk

tai hei mä katoin hintoi, saat 2e sis pk

tai jos otan noi ja sit viel tän kortin, käyks 5e sis pk

tai antaa ol, en mä niit tarvi

voin kyl ottaa noi jos on holoja

joo pitää ol holoi ja maksan 8e sis pk

tai sanotaa 10e

joo siihe hintaa mä voin ne ottaa jos on holoi

tai oota, kyl ne pitäis saad 5e

Ja tuollaista höpötystä oli monta viestiä. Vastasin hänelle, että ikävä kyllä eivät ole hologrammeja ja toivottelin hyviä jatkoja. Vastasi parin minuutin päästä, että voisi silti ottaa tuohon 5e:n hintaan, kun hintani on 2e/kpl ja oli ottamassa 4 korttia. Vastasi, että ei maksa niin paljoa ja toivotin taas hyvää jatkoa.

Parin tunnin päästä tuli viesti, että tule nyt vähän vastaan. Sanoin hänelle, että eivät ole hakemiaan hologrammeja ja hinta on se, mikä on ilmoituksessa kerrottu. Annan usein alennusta noista jos ostaa useamman, mutta tämä tuntui niin hankalalta ja haistoin tulevia ongelmia, koska en ollut ollenkaan varma, että mies oli ymmärtänyt korttien olevan normaaleja versioita.

Mies vinkui vielä pari viestiä, niiden välissä toki muisti taas vaihtaa mielensä, että ei tarvitsekaan, kunnes taas halusikin ne. Sanoin uudestaan, että en myy siihen hintaan. Sitten laittoi viestillä uudestaan hakemansa kortit ja että pitää olla hologrammeja. En vastannut enää mitään ja parin tunnin päästä laittoi viestiä, että voisinko katsoa onko minulla noita kysymiään kortteja hologrammeina, vaikka olin jo edellisenä päivänä kertonut, että ei ole. En vastannut enää mitään ja mies hiljeni, onneksi.

Vierailija
88/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä, että kun ilmoituksessa lukee "vain nouto", niin kysytään, voisitko kuitenkin lähettää. En todellakaan, kun jo pelkät matkat postiin ja takaisin maksaa enemmän kuin tuotteen hinta on. Tässä kohtaa olisi tietysti voinut laskea, mitä maksaa pakkausmateriaali + postikulut + minun matkakustannukset postiin ja takaisin kotiin, mahdollisesti vielä hiukan tuntipalkkaa itselleni siitä ajasta, joka minulla olisi kulunut paketin viemiseen. Sen tiesin, että jo pelkkä postimaksu olisi ollut enemmän kuin tavarasta pyytämäni hinta.

Myin vaatekaappia 20€ hintaan. Ja ilmoituksessa luki, että vain nouto. No kuitenkin joku kysyi toimitusta noin 60 km päähän. Sanoin, että se maksaa 50€ lisää. Ei kelvannut ja oli närkästynyt tarjouksestani. 

Vierailija
89/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä kauppoja, mutta omat karvat nostaa pystyyn tämä:

Minä: Moi, ostaisin nuo. Sopiiko nouto iltaisin esim. huomenna tai ylihuomenna. Käykö mp vai käteinen?

Myyjä: Voitko laittaa viestin xx numeroon kummin kissan kaimalle ja sopia asiasta, mahdollisesti nouto sopii jollekin ajankohdalle.

En voi. Jos et pystyy käymään kauppaa itse, niin älä tee ilmoitusta omilla tiedoillasi. En ala laittelemaan viestiä randomnumeroihin. Vaikka kuinka vaimo tai serkku tai kuka ikinä hoitaisi kaupat paremmin, niin en. Laita siinä tapauksessa ko. ihminen tekemään suoraan itse ilmoitus. On nipoa, mutta näillä mennään.

Vierailija
90/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai ihan tosissanne kuvittele, että kenelle tahansa vapaalla myyntipalstalla kaikki voisi mennä myyjän toiveiden mukaan? Yhtä ainoaa tavaraa voi haluta iso joukko ihmisiä, joihin mahtuu monenlaista tallaajaa ja jotka eivät voi tietää toisistaan mitään. Moni on joutunut huijatuksi ja päässyt rahoistaan ja senkin takia varovainen eikä se ensimmäinen tiedustelu tavaran saatavilla olosta ole välttämättä osoitus ostajan tyhmyydestä. Jos ei ole aikaa/tarvetta myydä muutaman euron tavaroita, voi tosiaan lahjoittaa tai sitten vaikka myydä jollekin jobbarille koko erän.

Vierailija
91/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lukee se että poistan ilmoituksen heti kun tuote on myyty, ja silti niitä onko vielä myynnissä kysyjiä riittää. Se kuuluisa sisälukutaito...

Ihmiset ehkä tallentavat vain numerosi eivätkä enää palaa siihen ilmoitukseen.

Vierailija
92/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä, että kun ilmoituksessa lukee "vain nouto", niin kysytään, voisitko kuitenkin lähettää. En todellakaan, kun jo pelkät matkat postiin ja takaisin maksaa enemmän kuin tuotteen hinta on. Tässä kohtaa olisi tietysti voinut laskea, mitä maksaa pakkausmateriaali + postikulut + minun matkakustannukset postiin ja takaisin kotiin, mahdollisesti vielä hiukan tuntipalkkaa itselleni siitä ajasta, joka minulla olisi kulunut paketin viemiseen. Sen tiesin, että jo pelkkä postimaksu olisi ollut enemmän kuin tavarasta pyytämäni hinta.

Myin vaatekaappia 20€ hintaan. Ja ilmoituksessa luki, että vain nouto. No kuitenkin joku kysyi toimitusta noin 60 km päähän. Sanoin, että se maksaa 50€ lisää. Ei kelvannut ja oli närkästynyt tarjouksestani. 

Mihin muuten tuo 50 euron lisämaksu perustui? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
93/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyydettiin kerran tuomaan 30€ tuote 160 kilometrin päähän! :D

Vierailija
94/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, paras oli kun olin julkaissut ilmoituksen niin 10 minuutin päästä tuli kysymys "onko vielä myynnissä". Ja ei ollut mikään keräilyharvinaisuus kyseessä vaan jotain perus lastentarvikekamaa.

Tämä. Mutta voisiko joku nyt kertoa, että miksi sen jälkeen alkaa täysi radiohiljaisuus? En oikeasti ymmärrä. Nuo on toki helppo sitten unohtaa, mutta jotenkin huvittava yhtälö.

Kelpaisiko tämä selitys ilman sarvia ja hampaita: Se ostaja on etsimässä jotain tuotetta. Sitä löytyy useammalta myyjältä. Kaikille lähtee kysymys, osan kanssa viestittely jatkuu. Ostaja ei välitä tiedotella kaikille, että tavara löytyi. Tai yhtä vähän hän viitsii ilmoitella, että päättikin lähteä ulkoilemaan ja tehdä ostokset vasta kuukauden kuluttua. Ei mitenkään hyvää käytöstä, mutta tällaista varmaan tapahtuu tosi paljon. Ihan sama meininki kaiken maailman deittipalveluissa.

Vierailija
95/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan olla juuri tekemässä siitä kauppaa jonkun kanssa, vaikkei vielä myyty olisikaan. Osa tavaroista liikkuu todella nopeasti. Meillä esim. joistain lasten tarvikkeista on tullut viidessä minuutissa yli kymmenen yhteydenottoa.

Lasten tavaroissa etenkin on tosi kiva, jos myyjällä on useita ilmoituksia. Hyvällä tuurilla voi saada samaan pakettiin useampia tarpeellisia juttuja. En tajua, miksi joku skippaisi kaupat myyjän ilmoitusten lukumäärän takia.

Vierailija
96/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mitä backas ihmiset myyvät torifillä! Pottaa sun muuta. Hyi helkuta!

Vierailija
97/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Torista 90% kyselijöistä on ollut asiallisia ja suurin osa johtanut heti kauppoihin, jotka on yhtä poikkeusta lukuunottamatta sujuneet hyvin. Eli aika pieni osa on niitä idiootteja. Ne vaan jää mieleen niin hyvin. Eli kannattaa rohkeasti vaan uskaltaa tehdä kauppoja jatkossakin!

Vierailija
98/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon hyviä kauppoja, mutta omat karvat nostaa pystyyn tämä:

Minä: Moi, ostaisin nuo. Sopiiko nouto iltaisin esim. huomenna tai ylihuomenna. Käykö mp vai käteinen?

Myyjä: Voitko laittaa viestin xx numeroon kummin kissan kaimalle ja sopia asiasta, mahdollisesti nouto sopii jollekin ajankohdalle.

En voi. Jos et pystyy käymään kauppaa itse, niin älä tee ilmoitusta omilla tiedoillasi. En ala laittelemaan viestiä randomnumeroihin. Vaikka kuinka vaimo tai serkku tai kuka ikinä hoitaisi kaupat paremmin, niin en. Laita siinä tapauksessa ko. ihminen tekemään suoraan itse ilmoitus. On nipoa, mutta näillä mennään.

Klassisia tapauksia ovat myyjät, jotka yhtäkkiä toteavat, että heidän ei ole mikään pakko myydä. No, tuskin kenenkään pakko onkaan myydä, ellei ole pakkohuutokauppa. Mutta siinä sitten joutuu ihmettelemään, odottaako myyjä, että häntä taivutellaan ja suostutellaan vai onko hän vain muuten kypsynyt elämäänsä tai myymiseen. En ihmettele, jos ostajat kaikkoavat hämmennyksissään ilmoittamatta, että pitikin lähteä iltavuoroon tai jotain muuta tähdellisempää. Eli se katoaminen on ostajan vastaus, että hänenkään ei ole pakko ostaa.

Vierailija
99/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn "onko yhä vapaana?", koska

-kaikki eivät poista vanhoja ilmoituksiaan

-kaupat on voinut juuri syntyä

-tuote saattaa olla varattuna

-kaikki eivät päivitä ilmoitustaan

-myyjä on saattanut kadota koko torista

Vierailija
100/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastapainona sitten on näitä myyjiä, jotka ei viitti vastata mihinkään viesteihin. Varmaan käy kauppa hyvin, jos odottaa ostajien ottavan telepaattisesti yhteyttä...