Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??
Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk
Kommentit (226)
Eiväthän ne ilmoitukset aina heti poistu. Kerran odotin oman ilmoitukseni poistumista monta tuntia. Kyselyjä tuli sinäkin aikana ja laitoin niihin copy pastella vastauksen. Ei ollut suuri vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän ne ilmoitukset aina heti poistu. Kerran odotin oman ilmoitukseni poistumista monta tuntia. Kyselyjä tuli sinäkin aikana ja laitoin niihin copy pastella vastauksen. Ei ollut suuri vaiva.
Itse olen myyjänä poistanut ilmoituksen samana päivänä jolle on kaupat sovittu ja numerot vaihdettu jne.
Eli siis jo ennen itse myyntiä. Olen tehnyt näin noin 20 kertaa, yhden kerran olen joutunut laittamaan uudestaan myyntiin, samalla ilmoituksella (ja uusi ilmoitus menee vieläpä listan kärkeen).
Postituksesta kysyisin, miten yhden ohuen paidan postikulut voivat olla 6,90e?
Eikö tuon kokoiset mene kirjeenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myyjänä poistanut ilmoituksen samana päivänä jolle on kaupat sovittu ja numerot vaihdettu jne.
Eli siis jo ennen itse myyntiä. Olen tehnyt näin noin 20 kertaa, yhden kerran olen joutunut laittamaan uudestaan myyntiin, samalla ilmoituksella (ja uusi ilmoitus menee vieläpä listan kärkeen).
Mutta eikö siis ylläpito poista ilmoituksen pyynnöstä (ei siis poistu automaattisesti)? Jos heillä on kiirettä tai vaikka tauko, siinä voi mennä jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet myyjät tekee postikuluilla bisnestä eivätkä siksi suostu noutoihin
Myöskin vinkkinä, myyjien kannattaa ottaa käyttöön standardivastaus jonka sitten laittaa kaikille kyseilijöille, vähän muokaten. Yleisimmät kysymykset ovat "onko vielä vapaana", "milloin sopisi noutaa", "paljonko postitus maksaa", "voitko laittaa tarkempia mittoja" "onko kuljetusmahdollisuutta".
Noihin kun kirjoittaa valmiiksi vastaukset ja poistaa tarpeettomat, voi lähettää lähes kaikille kyselijöille saman viestin ja aikaa&hermoja säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö siis ylläpito poista ilmoituksen pyynnöstä (ei siis poistu automaattisesti)? Jos heillä on kiirettä tai vaikka tauko, siinä voi mennä jonkin aikaa.
Voi siinä mennä hetki, mutta ei itsellä ole mennyt tuntia kauempaa koskaan.
Hyvä tietää miten äitiys muutti elämäni käännekohta ja tarvikkeet linnuille lisää suosikkeihin yllätys yllätys että kun enemmistön arjessa mukana myös maailmankauppa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi siinä mennä hetki, mutta ei itsellä ole mennyt tuntia kauempaa koskaan.
Minä odottelin äskettäin useamman tunnin.
Myin muuton yhteydessä varmaan kolmekymmentä tuotetta Torissa ja noin puolet näistä kaupoista sujui mutkattomasti. Sitten oli niitä hankalia tapauksia:
- Hakuajan venkslaaminen: "Hei mä tulisin sittenki huomenna aamulla tai ehkä mies tulee tai hei käviskö sittenki iltapäivä tai hei olisko sulla mahollisuutta kuljettaa??"
- Maksamisen vaikeus. Ei löydy tasarahaa tai ostaja on ilmoittanut, että Mobilepay on ok, mutta ei osaakaan käyttää koko sovellusta.
- Ei ole viitsitty lukea ilmoitusta kunnolla. Ei kantoapua tarkoittaa, että en kanna. Yhdestä kulmasta on maali kulunut tarkoittaa, että siitä kulmasta on maali kulunut.
- Tinkaajat. Näille olen sanonut suoraan, että kaupat jää tekemättä ja tavara menee seuraavalle jonossa. Ovat aina lopulta maksaneet sovitun summan naama väärinpäin.
- Sijainti hukassa. Miten on mahdollista, ettei kaupunkialueella löydetä edes oikealle tielle? Kun naviin laittaa osoitteen, se ohjaa suoraan talon pihaan. Tai ihan paperikartastakin selviäisi paikka, mihin tulla. Vaikuttaa olevan joillekin ylitsepääsemättömän hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin aikuisen paitaa saa taiteltua C4 kirjekuoreen niin, että se olisi alle 3 cm paksu. 5.90 menee pakettiautomaatista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Posti, joka postikuluilla tekee bisnestä, ei myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Posti, joka postikuluilla tekee bisnestä, ei myyjä.
Ja mitä sitten vaikka myyjä tekisi niillä bisnestä? Eihän ostaminen ole mikään pakko. Sitä paitsi yhtä lailla se ilmaiseksi postittava voi tehdä bisnestä. Postituskuluthan voi upottaa tuotteen hintaan. Joillakin on kai sellainen oletus, että tori.fi-myynnin pitäisi olla puolin ja toisin täyttä hyväntekeväisyyttä: että myyjä myisi mahdollisimman halvalla, jotta ostaja saisi tavaran pilkkahintaan, ja että ostaja tekisi kaiken mahdollisimman helpoksi myyjälle.
Ei sellaista ihannemaailmaa ole olemassakaan, missä ei voisi tulla mutkia matkaan tai ei törmäisi kaikenlaisiin ihme hiippareihin. Jos olet ostamassa asuntoa, joudut ehkä näkemään aivan kummallisia kämppiä ennen kuin se oikea löytyy, mutta rahalla saat tietysti välittäjän. Rahalla voit saada välittäjän myös puolisoa etsiessäsi, mutta aika moni joutuu silti ihan itse tapaamaan niitä vääriäkin ennen kuin oikea löytyy.
Aikoinaan vuokrasin asuntoani määräajaksi ja kaikenlaisia vuokralaisehdokkaita kävi katsomassa asuntoa. Olihan se hassua, kun joillakin heistä oli ties mitä kummallista tarinaa jaettavanaan, mutta ilmiönä tällainen on kai ihan normaali. Ihmiset eivät ole yhdenlaisia vaan monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Myin muuton yhteydessä varmaan kolmekymmentä tuotetta Torissa ja noin puolet näistä kaupoista sujui mutkattomasti. Sitten oli niitä hankalia tapauksia:
- Hakuajan venkslaaminen: "Hei mä tulisin sittenki huomenna aamulla tai ehkä mies tulee tai hei käviskö sittenki iltapäivä tai hei olisko sulla mahollisuutta kuljettaa??"
- Maksamisen vaikeus. Ei löydy tasarahaa tai ostaja on ilmoittanut, että Mobilepay on ok, mutta ei osaakaan käyttää koko sovellusta.
- Ei ole viitsitty lukea ilmoitusta kunnolla. Ei kantoapua tarkoittaa, että en kanna. Yhdestä kulmasta on maali kulunut tarkoittaa, että siitä kulmasta on maali kulunut.
- Tinkaajat. Näille olen sanonut suoraan, että kaupat jää tekemättä ja tavara menee seuraavalle jonossa. Ovat aina lopulta maksaneet sovitun summan naama väärinpäin.
- Sijainti hukassa. Miten on mahdollista, ettei kaupunkialueella löydetä edes oikealle tielle? Kun naviin laittaa osoitteen, se ohjaa suoraan talon pihaan. Tai ihan paperikartastakin selviäisi paikka, mihin tulla. Vaikuttaa olevan joillekin ylitsepääsemättömän hankalaa.
Aivan samanlaisiin tapauksiin törmää kaikkialla. On myöhästeleviä, maksukyvyttömiä ja kartan kanssa onnettomia treffailijoita jne. Kaupoissa on asiakkaita, jotka haluavat periaatteesta tinkiä tai jotka vielä ostoksen tehtyäänkin natisevat hinnasta tai ovat seuraavana päivänä (tai joskus kuukausien kuluttua) palauttamassa tuotetta. On kaupustelijoita, joilla on myynnissä epämääräistä tavaraa jne.
Kuinka kauan ne torin ilmoitukset siellä ovat? Mulle sattui outo myyjä, hän ei halunnutkaan myydä niin rakasta tuotettaan mutta se ilmoitus on jo siellä neljättä kuukautta! Siis myynnissä yhä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ne torin ilmoitukset siellä ovat? Mulle sattui outo myyjä, hän ei halunnutkaan myydä niin rakasta tuotettaan mutta se ilmoitus on jo siellä neljättä kuukautta! Siis myynnissä yhä.
Ehkä myyjä etsi täydellistä ostajaa ja pelkäsi, että joutuu vaikeuksiin kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Myöskin vinkkinä, myyjien kannattaa ottaa käyttöön standardivastaus jonka sitten laittaa kaikille kyseilijöille, vähän muokaten. Yleisimmät kysymykset ovat "onko vielä vapaana", "milloin sopisi noutaa", "paljonko postitus maksaa", "voitko laittaa tarkempia mittoja" "onko kuljetusmahdollisuutta".
Noihin kun kirjoittaa valmiiksi vastaukset ja poistaa tarpeettomat, voi lähettää lähes kaikille kyselijöille saman viestin ja aikaa&hermoja säästyy.
Usein myyjiltä ei tule mitään vastausta. En ole osannut siitä loukkaantua. Jos listaus vielä poistuu pian, niin se riittää tiedoksi, että kaupat on tehty jonkun muun kuin minun kanssa. Tavallaan ymmärrän muutenkin, että nimettömänä ja tuntemattomana voidaan esiintyä melko välinpitämättömästi, vaikka itse yritänkin olla kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä myyjä etsi täydellistä ostajaa ja pelkäsi, että joutuu vaikeuksiin kanssasi.
Niin, otin siis yhteyttä Torin oman viestipalvelun kautta enkä tinkinyt tai rutissut postikuluista. En ymmärrä miten tästä olisi voinut joutua vaikeuksiin. Hän vain ilmoitti, ettei tiedä raaskiiko myydä "niin hienoa esinettä".
Kysymykseni oli, että kauanko Tori pitää ilmoituksia? Loputtomiinko? Vai onko siellä mitään aikarajaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän bisnestä noilla tehdään? Postikulujen hinnat on ihan kaikkien nähtävillä eikä noissa ole eroja Matkahuollon tai Postin välillä. Joskus on jotain tarjouksia tyyliin S-kokoinen paketti 4.90e. En tiedä ottaako sitten jotkut myyjät jotain pakkauskuluja. Mikään pakko ei ole myöskään suostua myyjän esittämiin postikuluihin jos tietää että ne ovat halvemmat mitä myyjä pyytää.
Mutta ei noilla postikuluilla saa kovin ihmeellistä bisnestä kyllä tehtyä.
Veljeni on kotikaupungissani töissä eli voi napata tuotteen luotani kotimatkallaan ja viedä sen kotiinsa, josta ostaja voi hakea halutessaan. Miksi minä ajaisin toiseen kaupunkiin myydäkseni tuotteen, jos sen voi myydä ilman matkakulujakin? Tai miksi päästäisin mahdollisen ostajan käsistäni vain sen takia ettei hänellä ole autoa tulla minun kotikaupungista noutamaan tuotetta?