Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??

Vierailija
11.05.2020 |

Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin aikanaan koko irtaimiston Tori.fi:ssä ja kokemukset oli pelkästään hyviä ja kauppa kävi, kamat meni heti.

Pari vuotta sitten myin muutamaa huonekalua ja oli ihan järkyttävää taistelua... Mulle mm. soitettiin ja kyseltiin tuotteesta, mutta soittajan mies ei antanutkaan ostaa sitä ja homma jäi siihen. Myin tuotteen ja seuraavana päivänä tämä ensimmäinen kysyjä soittaa ja kertoo olevansa tulossa ostamaan tuotetta. Kun sanoin että se on jo myyty, niin kauhea raivoaminen.

Eräs soittaja soitti vain kertoakseen, että saa samalla hinnalla uuden vastaavanlaisen suoraan liikkeestä. Tämähän ei pitänyt paikkaansa, myin tuotetta 200€ halvemmalla ja tuote oli edelleen paketissa avaamattomana, mutta sanoin että jos sen halvemmalla saat, niin käy hakemassa sieltä äläkä minulle soittele. 

Enää en myy mitään, vien kaikki kaatopaikalle.

Vierailija
62/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä torissa tai muuallakaan nettikirppareilla myyjiä, jotka eivät ilmoita tuotteen mittoja! Esim. joku sohva tai lipasto: "Mitat yv:llä". Mitä vit.., eikö olis paljon helpompi ilmottaa siinä ilmotuksessa, niin jokanen ei kysyis niitä erikseen?! Tai "En mittaile". Ok, no pidä sitten tunkkis, ne mitat on aika ratkaseva asia.

Tässä on se toinenkin puoli, eli vaikka laitat mitat, niin löytyy aina lisämittojen kysyjiä (kuinka paksut istuintyynyt, paljonko istuinkorkeus maasta jne.jne).

Pitäisikö sitten ostaa sika säkissä? Et varmaan itsekään halua nurkkiisi tavaraa, joka ei ole mieleistäsi. Minä olen myynyt vaatteita ja ymmärrän hyvin, että ihmiset kysyvät tarkkojakin mittoja.

Mä olen kyllä aina ostanut huonekaluni mitoilla: korkeus - leveys - syvyys. Ei ole ollut hajuakaan kuinka korkeita istuintyynyt tms. on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äskettäin erään tavaran Torista. Kaikenlaista piti säätää ennen kuin sen käsiini sain, mutta ihan alusta loppuun asti hyvässä hengessä viestiteltiin myyjän kanssa. En tiedä hänestä yhtään mitään, mutta jos hän olisi ollut kiukkuinen ja kärsimätön, olisin pelästynyt ja unohtanut koko jutun. Ihmisten luonne paljastuu juuri siinä, miten he kohtelevat vieraita ihmisiä. Jos asenne on sellainen, että mä haluun nyt vain sun rahasi heti, niin ehkä jokin Tori ei ole ihan paras paikka. Suomi on iso maa, eikä sitä niin vain hurauteta hakemaan jotain tavaraa satojen kilometrien päästä. Esimerkkitapauksessani myyjä oli juuri siinä mielessä fiksu, että hän ymmärsi asian ja jopa tarjoutui miettimään kuljetusvaihtoehtoja.

Ja jos olet mielestäsi halvalla myymässä, niin ehkä et niitä pikkurahoja edes tarvitsisi. Lahjoita tavarasi vaikka kirppikselle, niin ei tarvitse myyskennellä köyhille. Minä en kehtaisi halveksia ketään, joka tekee kanssani kauppoja. Voisihan olla niinkin, ettei kukaan haluaisi ostaa. Saa olla tyytyväinen, jos kysyntää on.

Vierailija
64/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myin aikanaan koko irtaimiston Tori.fi:ssä ja kokemukset oli pelkästään hyviä ja kauppa kävi, kamat meni heti.

Pari vuotta sitten myin muutamaa huonekalua ja oli ihan järkyttävää taistelua... Mulle mm. soitettiin ja kyseltiin tuotteesta, mutta soittajan mies ei antanutkaan ostaa sitä ja homma jäi siihen. Myin tuotteen ja seuraavana päivänä tämä ensimmäinen kysyjä soittaa ja kertoo olevansa tulossa ostamaan tuotetta. Kun sanoin että se on jo myyty, niin kauhea raivoaminen.

Eräs soittaja soitti vain kertoakseen, että saa samalla hinnalla uuden vastaavanlaisen suoraan liikkeestä. Tämähän ei pitänyt paikkaansa, myin tuotetta 200€ halvemmalla ja tuote oli edelleen paketissa avaamattomana, mutta sanoin että jos sen halvemmalla saat, niin käy hakemassa sieltä äläkä minulle soittele. 

Muutaman ikävän kokemuksen jälkeen osoitat mieltäsi koko maapallolle...?

Vierailija
65/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on ihan tietojenkalastelijoita ainakin huutonetissä.

Kysyvät auki olevan kohteen kysymyksissä, että vieläkö on myytävänä ja pitäisi vastata heidän laittamaansa sähköpostiosoitteeseen vastaus.

Onneksi moni sanoo, että onhan tämä myytävänä vielä kun kohde auki, ja keskustella voidaan ihan tämän kysymysosion kautta. Joku uusi buumi vissiin.

Täh? Mitä pahaa tapahtuu jos laitat sähköpostiin vastauksen? En tajua.

En kyllä yhtään ihmettelekään. Ei mitään pahaa ainakaan sulle. Alkaa tulemaan vaan monenmoista sähköpostia. Kivoja linkkejä niissä mistä löytyy mukavia juttuja.

Vierailija
66/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä torissa tai muuallakaan nettikirppareilla myyjiä, jotka eivät ilmoita tuotteen mittoja! Esim. joku sohva tai lipasto: "Mitat yv:llä". Mitä vit.., eikö olis paljon helpompi ilmottaa siinä ilmotuksessa, niin jokanen ei kysyis niitä erikseen?! Tai "En mittaile". Ok, no pidä sitten tunkkis, ne mitat on aika ratkaseva asia.

Tässä on se toinenkin puoli, eli vaikka laitat mitat, niin löytyy aina lisämittojen kysyjiä (kuinka paksut istuintyynyt, paljonko istuinkorkeus maasta jne.jne).

Pitäisikö sitten ostaa sika säkissä? Et varmaan itsekään halua nurkkiisi tavaraa, joka ei ole mieleistäsi. Minä olen myynyt vaatteita ja ymmärrän hyvin, että ihmiset kysyvät tarkkojakin mittoja.

Mä olen kyllä aina ostanut huonekaluni mitoilla: korkeus - leveys - syvyys. Ei ole ollut hajuakaan kuinka korkeita istuintyynyt tms. on...

Ihmiset ovat hirveän erilaisia. Joku ostelee spontaanisti mitä sattuu näkemään, joku käy kaupoissa monta kertaa, vertailee ja neuvottelee, joku taas etsii jotain täydellisesti sisustukseen sopivaa jne. Ne Torin asiakkaat voivat olla millaisia tahansa. Myyjät varmasti toivoisivat, että homma hoituisi kuin itsestään, mutta eihän se niin mene. Ei pitäisi odottaa liikoja.

Vierailija
67/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhtautuu kaikkeen elämänkokemukseen valikoivasti, ottaa takuulla päähän törmätä mitä kummallisimpiin tapauksiin. Mutta toisaalta jos vähän avartaa mieltään, voi jopa jostain satunnaisesta kaupanteosta oppia mielenkiintoisia asioita. Mun elämää ei köyhdytä, jos joku esittää erikoisia mielipiteitä tms. Jonkun oudon tyypin voi olla ihan hauska jutella jonkin aikaa. Vaikka tämä nyt kaukaa haetulta kuulostaakin, niin ihan missä tahansa tilanteessa voi tutustua jopa tulevaan ystäväänsä tai rakastettuunsa. Elämässä pitää olla silmät ja korvat auki. Ei se mulle ainakaan riitä elämän sisällöksi, että keittiön pöydät siirtyvät omistajalta toiselle mahdollisimman helposti. Välillä tuntuu että arjen helppoudesta on tullut liiankin korkea arvo.

Vierailija
68/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä torin tinkijöitä, jos myy hyväkuntoista tavaraa tyyliin 5e niin tullaan tinkimään että myytkö eurolla ja haluan noudon/postiennakon. Siinä vaiheessa en näe enää mitään järkeä myydä koska kyllä se postituskin maksaa, moni ostajaehdokas unohtaa ettei postitus ole mitenkään ilmaista myyjille ainakaan yksityisille. Ja miksi hinnasta pitää yrittää tinkiä kun hinta on näkyvillä, oletetaan että yksityisiltä on helppo tinkiä kun ei kaupan kassalle voi mennä tinkimään. Monet myös kysyvät ihmeellisiä kysymyksiä jos myyt kaappia kysytään onko se pöytä, kun myyt housuja kysytään onko se hame ei mitään järkeä. Olen päätellyt että korona-aika tuo tylsistyneet lapset netin myyntisivustoille kännyköiden avulla. 99% myymistäni menee nykyään roskiin tai annettaviin muualle, kun ei vaan käy kaupaksi vaikka olisi hyväkuntoista, vaatteita ei viitsi edes yrittää ketään ei kiinnosta ostaa turhaa kyselijöitä aina riittää. Yritän kuitenkin, en haluaisi heittää kaikkea heti suoraan roskiin. Ihmisten olisi hyvä opetella käytöstapoja, usein jos myy 5-10e tavaraa siinä on myyjälle vaivaa kytätä näkyykö maksu, ostaa paketti/kuori ja viedä postiin. Helpompi olisi viedä roskiin. 

Vierailija
69/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatopaikalle vieminen on kallista. Miksi et vain katkaissut puheluita, jos tuollaisia soittelijoita on? Tuskin nyt kuitenkaan kaikki mahdolliset mielenterveystapaukset aina sinun kohdallesi osuisivat :)

Vierailija
70/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimia jos yrittää myydä niin vain iphonet kelpaa ja mieluiten pitäisi olla paketti mukana ja kuitti, ilmeisesti tuollaiset ostajat haluaisivat yrittää saada kaupasta rahat. Eihän kukaan halua myydä uutta paketissa olevaa iphonea eurolla, mutta tälläisiä ilmoituksia ja kyselyitä sivustolla on. Sitten vanhemmat puhelin mallit ei kelpaa/niistä ei makseta mitään. 

Vierailija
71/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästynytt kirjoitti:

En ymmärrä torin tinkijöitä, jos myy hyväkuntoista tavaraa tyyliin 5e niin tullaan tinkimään että myytkö eurolla ja haluan noudon/postiennakon. Siinä vaiheessa en näe enää mitään järkeä myydä koska kyllä se postituskin maksaa, moni ostajaehdokas unohtaa ettei postitus ole mitenkään ilmaista myyjille ainakaan yksityisille. Ja miksi hinnasta pitää yrittää tinkiä kun hinta on näkyvillä, oletetaan että yksityisiltä on helppo tinkiä kun ei kaupan kassalle voi mennä tinkimään. Monet myös kysyvät ihmeellisiä kysymyksiä jos myyt kaappia kysytään onko se pöytä, kun myyt housuja kysytään onko se hame ei mitään järkeä. Olen päätellyt että korona-aika tuo tylsistyneet lapset netin myyntisivustoille kännyköiden avulla. 99% myymistäni menee nykyään roskiin tai annettaviin muualle, kun ei vaan käy kaupaksi vaikka olisi hyväkuntoista, vaatteita ei viitsi edes yrittää ketään ei kiinnosta ostaa turhaa kyselijöitä aina riittää. Yritän kuitenkin, en haluaisi heittää kaikkea heti suoraan roskiin. Ihmisten olisi hyvä opetella käytöstapoja, usein jos myy 5-10e tavaraa siinä on myyjälle vaivaa kytätä näkyykö maksu, ostaa paketti/kuori ja viedä postiin. Helpompi olisi viedä roskiin. 

Jos ne muutamat eurot ovat sinulle pikkurahaa, niin mikset vaikka lahjoita niitä? Maksaahan se sille ostajallekin liikkua. Minä olen myynyt vaatteita vuosien mittaan vaikka kuinka paljon, mutta en mitään parin euron arvoisia. Sellaiset voi viedä keräyslaatikoihin. Parempia vaatteita ihmiset ostavat mielellään, jos ne ovat kuitenkin halvempia kuin uusina. Myönnän, että se on kovaa hommaa välillä alkaen valokuvaamisesta, mittaamisesta ja viesteihin vastaamisesta, mutta on myös jäänyt aina mukava mieli, kun ostaja on ollut tyytyväinen ja kiittänyt. Niin mä ajattelen ruokakaupoissakin, että vaikka kassa saa palkkansa rahoistani, niin molemmin puolin on palkitsevaa, jos asiakas ja kassa ovat toisilleen ystävällisiä.

Vierailija
72/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin äskettäin erään tavaran Torista. Kaikenlaista piti säätää ennen kuin sen käsiini sain, mutta ihan alusta loppuun asti hyvässä hengessä viestiteltiin myyjän kanssa. En tiedä hänestä yhtään mitään, mutta jos hän olisi ollut kiukkuinen ja kärsimätön, olisin pelästynyt ja unohtanut koko jutun. Ihmisten luonne paljastuu juuri siinä, miten he kohtelevat vieraita ihmisiä. Jos asenne on sellainen, että mä haluun nyt vain sun rahasi heti, niin ehkä jokin Tori ei ole ihan paras paikka. Suomi on iso maa, eikä sitä niin vain hurauteta hakemaan jotain tavaraa satojen kilometrien päästä. Esimerkkitapauksessani myyjä oli juuri siinä mielessä fiksu, että hän ymmärsi asian ja jopa tarjoutui miettimään kuljetusvaihtoehtoja.

Ja jos olet mielestäsi halvalla myymässä, niin ehkä et niitä pikkurahoja edes tarvitsisi. Lahjoita tavarasi vaikka kirppikselle, niin ei tarvitse myyskennellä köyhille. Minä en kehtaisi halveksia ketään, joka tekee kanssani kauppoja. Voisihan olla niinkin, ettei kukaan haluaisi ostaa. Saa olla tyytyväinen, jos kysyntää on.

Juuri sen takia laitan ensimmäiselle noutajalle koska en jaksa sitä säätöä. Myyn tavaroitani 2-3 kertaa vuodessa torissa niin että laitan sinne 20-50 tavaraa myyntiin kerralla. Jos jokaisen kanssa alan säätämään niin siihen menisi 24/7. Joten anteeksi jos vaikutan kylmältä, kiukkuiselta ja kärsimättömältä. Suosittelen jättämään ilmoitukseni väliin. Ymmärrän toki että ne kiinnostaa koska myyn edullisesti sillä haluan eroon. Ilmaiseksi en anna koska sellaiset ilmoitukset kerää säätäjiä kuin raadot kärpäsiä. Ilmoitukseni viipyvät torissa 10 minuutista viikkoon, jos olisivat siellä kuukauden niin sitten voisi alkaa kaikenlaiset säätämiset kiinnostaa jotta saan tavarani myytyä. 

Vierailija
73/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimia jos yrittää myydä niin vain iphonet kelpaa ja mieluiten pitäisi olla paketti mukana ja kuitti, ilmeisesti tuollaiset ostajat haluaisivat yrittää saada kaupasta rahat. Eihän kukaan halua myydä uutta paketissa olevaa iphonea eurolla, mutta tälläisiä ilmoituksia ja kyselyitä sivustolla on. Sitten vanhemmat puhelin mallit ei kelpaa/niistä ei makseta mitään. 

Jos ostaa monella sadalla eurolla, alkuperäisen ostokuitin pyytäminen on viisasta. Kuka haluaa poliisin koputtelevan ovelle ja kyselevän varastetusta tavarasta? Se taas on tosiasia, että kaikille tavaroille maailmassa ei ole ostajaa. Ei se ole mitenkään ostajan vastuulla. Et itsekään halua ostaa kaikkea mitä on myytävänä. Hintaehdotuksienkaan tekemistä ei oikein voi estää. Kierrän kaukaa myyjät, jotka uhkailevat ilmoituksissaan tylyyn tyyliin. Jos joku on jo etukäteen päättänyt, millaiselle ihmiselle myy, niin en jaksa alkaa tekemään itseäni tykö.

Vierailija
74/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sen takia laitan ensimmäiselle noutajalle koska en jaksa sitä säätöä. Myyn tavaroitani 2-3 kertaa vuodessa torissa niin että laitan sinne 20-50 tavaraa myyntiin kerralla. Jos jokaisen kanssa alan säätämään niin siihen menisi 24/7. Joten anteeksi jos vaikutan kylmältä, kiukkuiselta ja kärsimättömältä. Suosittelen jättämään ilmoitukseni väliin. Ymmärrän toki että ne kiinnostaa koska myyn edullisesti sillä haluan eroon. Ilmaiseksi en anna koska sellaiset ilmoitukset kerää säätäjiä kuin raadot kärpäsiä. Ilmoitukseni viipyvät torissa 10 minuutista viikkoon, jos olisivat siellä kuukauden niin sitten voisi alkaa kaikenlaiset säätämiset kiinnostaa jotta saan tavarani myytyä. 

Varmasti jääkin väliin, koska hyppään yleensä heti yli, jos myyjällä on kymmeniä tavaroita listalla. Sitä paitsi kyllä kymmeniäkin tavaroita voi ja kannattaa lahjoittaa, jos kyse on pikkurahoista ja jos menettää helposti hermonsa ihmisten kanssa. Sen verran täytyy omaa mielenrauhaansakin arvostaa, että ei rahan takia sitä menetä. Toisaalta on ihmisiä, joilla on aikaa ja mielenkiintoa myydä ja kertoilla tavaroistaan.

Vierailija
75/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästynytt kirjoitti:

Itse olen tuollaisissa tilanteissa (esim. muuttaessani) laittanut jonnekin pienen "saa ottaa" -viritelmän. Tavara on kadonnut hetkessä. Helppoa ja vaivatonta normaaliaikoina. Korona-aikana ihmisiltä ei voi vaatia sitäkään, mitä normaaliaikoina.

Vierailija
76/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[q

Varmasti jääkin väliin, koska hyppään yleensä heti yli, jos myyjällä on kymmeniä tavaroita listalla. Sitä paitsi kyllä kymmeniäkin tavaroita voi ja kannattaa lahjoittaa, jos kyse on pikkurahoista ja jos menettää helposti hermonsa ihmisten kanssa. Sen verran täytyy omaa mielenrauhaansakin arvostaa, että ei rahan takia sitä menetä. Toisaalta on ihmisiä, joilla on aikaa ja mielenkiintoa myydä ja kertoilla tavaroistaan.[/quote]

Mitä väliä sillä on montako tavaraa on myynnissä?

Vierailija
77/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[q

Varmasti jääkin väliin, koska hyppään yleensä heti yli, jos myyjällä on kymmeniä tavaroita listalla. Sitä paitsi kyllä kymmeniäkin tavaroita voi ja kannattaa lahjoittaa, jos kyse on pikkurahoista ja jos menettää helposti hermonsa ihmisten kanssa. Sen verran täytyy omaa mielenrauhaansakin arvostaa, että ei rahan takia sitä menetä. Toisaalta on ihmisiä, joilla on aikaa ja mielenkiintoa myydä ja kertoilla tavaroistaan.

Mitä väliä sillä on montako tavaraa on myynnissä?

Siitä voi mm. päätellä, millaisella tuulella myyjä on. Ei voi kysyä jotain mittaa ilman sitä riskiä, että myyjä menettää hermonsa. Jotkut myös näyttävät niin ammattimaisilta, ettei huvita osallistua mahdolliseen veronkiertoon.

Vierailija
78/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyppää yli, tuli jo selväksi että olet nirso ja säikky ostaja jota pitää pitää kuin kukkaa kämmenellä. Antaa myyjien myydä niin paljon kuin haluaa, ei tarvitse sinun vinkumisesi vuoksi kenenkään lahjoitella tavaroitaan. T. eri

Vierailija
79/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on ihan tietojenkalastelijoita ainakin huutonetissä.

Kysyvät auki olevan kohteen kysymyksissä, että vieläkö on myytävänä ja pitäisi vastata heidän laittamaansa sähköpostiosoitteeseen vastaus.

Onneksi moni sanoo, että onhan tämä myytävänä vielä kun kohde auki, ja keskustella voidaan ihan tämän kysymysosion kautta. Joku uusi buumi vissiin.

Täh? Mitä pahaa tapahtuu jos laitat sähköpostiin vastauksen? En tajua.

En kyllä yhtään ihmettelekään. Ei mitään pahaa ainakaan sulle. Alkaa tulemaan vaan monenmoista sähköpostia. Kivoja linkkejä niissä mistä löytyy mukavia juttuja.

Ja sinä klikkailet niitä linkkejä?

Vierailija
80/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyppää yli, tuli jo selväksi että olet nirso ja säikky ostaja jota pitää pitää kuin kukkaa kämmenellä. Antaa myyjien myydä niin paljon kuin haluaa, ei tarvitse sinun vinkumisesi vuoksi kenenkään lahjoitella tavaroitaan. T. eri

Lähtökohtaisesti kaikkia ihmisiä pitäisi kohdella kuin kukkaa kämmenellä, jopa sinua :)