Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on taas surmattu vauva Suomessa, nyt 4kk ikäinen

Vierailija
11.05.2020 |

Kamala lukea tällaisia uutisia kun itsellänikin on alle vuoden ikäinen rakas tyttövauva jolle en koskaan vois kuvitellakaan tekeväni mitään vaikka välillä jaksaminen olisikin piipussa.

Voi pientä. 😢

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc5f82d3-8898-42e6-8f0d-95864f00406d

Kommentit (586)

Vierailija
161/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
162/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLiko lapsi kastettu?

Joutuuko lapsi nyt h.elvettiin?

Toivottavasti tekijä pyytää Jeesukselta anteeksi.

Katuu ja pääsee taivaaseen.

Sinne ne m.urhaajat pääsee

Jeesus itse sanoi, että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Taivaaseen tämä tekijä ei katumalla pääse, vankilaan sen sijaan joutuu.

Luterilaisen uskon mukaan pääsee taivaaseen ihan vaan armosta, ei tarvitse edes katua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
164/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
165/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
166/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöllä tapahtui.

"Poliisi kirjasi asiasta tehtävän lauantaiaamuna kello 5.50.

Oripään keskustan lähellä sijaiseville rivitaloille saapui lauantaiaamuna kuuden jälkeen lääkärihelikopteri. Lääkärikopteri poistui paikalta aamuseitsemän jälkeen, eli se viipyi paikalla noin tunnin."

Ihan järkyttävää. Siellä on siis paikan päällä yritetty elvyttää vauvaa...

Vierailija
167/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
168/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten surullista. Itse muistan liki 30 vuoden takaakin, miten ihana oli nelikuinen vauva.

Minulle itselleni tuli uutisesta mieleen kuinka raskasta oli kaikelle allergisen vauvan kanssa. Kun oli aikaa nukkua, niin uniin tuli hirveät painajaiset. Heräsin usein vauva sylissä ja onneksi en ollut koskaan sitä pudottanut. Väsymisen määrä oli aivan valtava. Meni yli 5 vuotta ennen kuin sai oman nukkumisen kodikseen. Ja väsyneenä ei ajatus kulkenut. En kylläkään pahoinpidellyt vauvaani, mutta olisin voinut väsyneenä unohtaa vaunut johonkin tai kävellä päin punaisia tai tosiaankin nukahtelin milloin mihinkin ja vauva sylissä. Jos istuin puiston penkille vauva sylissä, niin saatoin kohta herätä siitä, vauva onneksi edelleen sylissä. Jossain muussa maassa ehkä ei olisi ollut. Joillekin vauva-aika on raskasta. En puolustelee tässä tappoa tai vauvojen kaltoinkohtelua, mutta apua pitäisi saada helpommin.

Missä oli isä, niin samaa kysyn myös minä.

Et edes tiedä kenen kanssa sait lapsesi alulle?

Vierailija
169/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLiko lapsi kastettu?

Jeesus itse sanoi, että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Taivaaseen tämä tekijä ei katumalla pääse, vankilaan sen sijaan joutuu.

Luterilaisen uskon mukaan pääsee taivaaseen ihan vaan armosta, ei tarvitse edes katua.

Höpsistärallaa. Kyllä syntejä pitää katua ja pyytää anteeksi.

Vierailija
170/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten surullista. Itse muistan liki 30 vuoden takaakin, miten ihana oli nelikuinen vauva.

Minulle itselleni tuli uutisesta mieleen kuinka raskasta oli kaikelle allergisen vauvan kanssa. Kun oli aikaa nukkua, niin uniin tuli hirveät painajaiset. Heräsin usein vauva sylissä ja onneksi en ollut koskaan sitä pudottanut. Väsymisen määrä oli aivan valtava. Meni yli 5 vuotta ennen kuin sai oman nukkumisen kodikseen. Ja väsyneenä ei ajatus kulkenut. En kylläkään pahoinpidellyt vauvaani, mutta olisin voinut väsyneenä unohtaa vaunut johonkin tai kävellä päin punaisia tai tosiaankin nukahtelin milloin mihinkin ja vauva sylissä. Jos istuin puiston penkille vauva sylissä, niin saatoin kohta herätä siitä, vauva onneksi edelleen sylissä. Jossain muussa maassa ehkä ei olisi ollut. Joillekin vauva-aika on raskasta. En puolustelee tässä tappoa tai vauvojen kaltoinkohtelua, mutta apua pitäisi saada helpommin.

Missä oli isä, niin samaa kysyn myös minä.

On raskasta, on. Mitä yrität siis sanoa nyt kun puhutaan lapsen tappamisesta? Miten sun kertomus liittyy asiaan?

Haitko itse apua? Ymmärrätkö, että vauvan tappaja ei usein ole mikään viaton uhri, joka ei saanut apua ajoissa. Lapsen tappaja on usein persoonaltaan häiriintynyt. Ja paha. Tästä kyseisestä casesta ei ole juurikaan tietoa, niin ei voida varmuudella sanoa mitään tässä vaiheessa.

Vierailija
171/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”14 vuotias neitsyt tyttö joka on ensin kuukausien ajan fyysisen kestävyytensä äärirajoilla, kärsii sitten yhden kivuliaimmista ja traumatisoivimmista kokemuksista mitä ihminen voi kokea, ja sen jälkeen vielä joutuu valvomaan neljä kuukautta putkeen ei ole ihan yhtä syyntakeinen kuin

muut. Varsinkaan, jos taustalla on jumalan tahto .

Siksi tästä on turha yrittää tehdä mitään seksikeskustelua.”

Siis oliko tekijä 14-vuotias?

Vierailija
172/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekruN tappaa, aina.

Vierailija
173/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi pitäisi tyrkyttää vapaaehtoista lapsettomuutta ja steriä sellaisille ihmisille, jotka ei vanhemmiksi sovellu.

Se on kummallista, miten juuri nämä vanhemmiksi sopimattomat tuppaavat lisääntymään. Sitten ihmetellään, miksi meillä on niin paljon mielenterveysongelmaisia ja syrjäytyneitä nuoria. Lakia pitäisi muuttaa niin, että tällaisten "valioyksilöiden" raskaudet voitaisiin keskeyttää. Lapsia ehkä syntyisi entistäkin vähemmän, mutta ainakaan näiden lasten ei tarvitsisi kärsiä.

Vierailija
174/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas ymmärretään kun oletetaan äidin olevan syyllinen... säälittävää. Jos paljastuu isäksi, niin kyllä syynä on silkka pahuus. Äiti saa teetä ja sympatiaa ja "joskus käy näin"

Ihminen joka on ensin kuukausien ajan fyysisen kestävyytensä äärirajoilla, kärsii sitten yhden kivuliaimmista ja traumatisoivimmista kokemuksista mitä ihminen voi kokea, ja sen jälkeen vielä joutuu valvomaan neljä kuukautta putkeen ei ole ihan yhtä syyntakeinen kuin

muut. Varsinkaan, jos taustalla on mielenterveysongelmia.

Siksi tästä on turha yrittää tehdä mitään sukupuolikeskustelua.

Älä viitsi nyt! Ihan pahaa tekee tällanen puolustelu. Jos on mt-ongelmia, niin sitten arvioidaan sen mukaan tasavertaisesti kuin muitakin. Äitiys (mukaan lukien raskaus ja synnytys) eivät oikeuta automaattisesti mihinkään symppaukseen.

En minä tekoa puolustele, vastustan lasten tappamista täydestä sydämestäni.

Silti olen sitä mieltä, että lapsensurma on rikosnimikkeenä täysin perusteltu. Vauvansa surmanneella äidillä on taustalla ne aiemmin luettelemani syyntakeisuutta alentavat tekijät, joiden olemassaolo jo tiedetään ilman mitään erityisiä tutkimuksia. Mt-ongelmat pitää tietenkin tutkia erikseen.

Ei se ole perusteltu. Jos mielentila on tosiaan alentunut tai puuttuu, se on sitä äidilläkin ihan samalla tavalla kuin muillakin. Jos ei, ei mitään lievennyksiä kuulu saada, vaan tuomio lusitaan just niin ku kuuluukin.

Pointti olikin se, että kun kyseessä on lapsensurma niin siinä tiedetään jo automaattisesti että tekijä on tappanut joko alentuneesti syyntakeisena tai kokonaan syyntakeettomana. Ei tarvita mitään erityisiä tutkimuksia kun ne syyllisyyttä alentavat tekijät ovat jo tiedossa.

Et kai tarkoita, että jokainen synnytyksen jälkeinen surma, kun äiti surmaa, käsiteltäisiin automaattisesti lapsensurmana?

Juuri sitä tarkoitan.

No voi hyvänen aika sentään... Äitimyytti elää vahvana näköjään

Vierailija
175/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisille on tällainen "vauvan surmaaminen" helpotus laissa? Suurin osa vauvojen murhaajista on naisia

https://yle.fi/uutiset/3-11330594

Varmaan ihan biologisista syistä, tuohan tarkoittaa käytännössä tilaa, jossa nainen on sekaisin synnytyksestä johtuvista syistä. On toki perusteltua kysyä mihin tuota tarvitaan ja miksei perinteinen mielentilan arviointi voisi ajaa asian?

Aika huono argumentti. Mies voi päätyä r*iskaamaan naisen biologisista syistä

Eikä voi.

Jos lisääntymisvietti ei ole biologinen, niin mikä sitten :D

Lisääntyminen ja raiskaaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

Neitsyt Maria tuli raskaaksi 13 vuotiaana pyhästä hengestä.

Ylistetty olkoon seksitön ,synnitön lisääntyminen.

Kiitos Jeesus

14 vuotias neitsyt tyttö  joka on ensin kuukausien ajan fyysisen kestävyytensä äärirajoilla, kärsii sitten yhden kivuliaimmista ja traumatisoivimmista kokemuksista mitä ihminen voi kokea, ja sen jälkeen vielä joutuu valvomaan neljä kuukautta putkeen ei ole ihan yhtä syyntakeinen kuin

muut. Varsinkaan, jos taustalla on jumalan tahto .

Siksi tästä on turha yrittää tehdä mitään seksikeskustelua.

Katolisen teologian mukaan Maria sikisi synnittömästi (siis sai itse alkunsa ilman perisyntiä) joten hän ei myöskään kärsinyt synnytyskivuista tai muista raskauden vaivoista. Lisäksi hän antoi suostumuksensa raskaaksi tulemiselle sanomalla enkeli Gabrielille "tapahtukoon minulle kuten sanoit".

Vierailija
176/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas raakaa menoa, nelikuinen on niin pieni vielä. Jos ei jaksa/pysty/kykene olemaan vanhempi niin antaisi lapsen huostaan tai adoptioon. Taas niin turha kuolema kuin vain olla voi.

Tekoa puolustelematta, moni uupunut tai ongelmainen kaipaisi avohuollon apua, mutta lasulla on tarjota vain huostaa niin sen puuttumista halutaan välttää viimeiseen asti. Vaikka tässä nyt ei välttämättä ollut siitä kyse.

Että mua kuvottaa tän tyyppiset ihmiset. Lastensuojelusta olisi paljon kehittämisen varaa, joo, mutta juuri tällaisten kommenttien takia ihmiset pelkää sitä lasua että se tulee ja huostaa niin ei uskalleta hakea apua. Ja sitten pahimmillaan käy näin kuin uutisoidaan.

Eikö yhtään hävetä? Mieti nyt ****** hetki ennenkuin kirjoitat jatkossa tuollaista pelottelua että sen voi oikeasti lukea joku lopen uupunut vanhempi, sellainen joka on melkein jo sitä apua hakemassa perheelleen, mutta uskoo sitä pahantahtoista nettikirjoittelijaa joka pelottelee lasulla, ei uskalla hakea apua ja tilanne päätyy katastrofiin.

Kun sen tilanteen pitää olla todella paha, että sitä lasta lähdetään huostaamaan. Pikemminkin ongelma taitaa olla että Suomen laki velvoittaa kokeilemaan kaikki mahdolliset taikatemput ennen sitä huostaa ja biologisen vanhemman oikeudet on tosi vahvat. Myös matalamman tuen palvelut on todella ruuhkautuneita eli apua joutuu odottamaan todella kauan kun sitä hakee. Että ei, sitä lasta ei lähdetä huostaamaan välittömästi vääränlaisen makaroonilaatikon valmistamisen vuoksi, vanhemman väsymyksen vuoksi, lapsen epäsiisteistä vaatteista ym. Ei todellakaan vaikka netissä näitä tarinoita kiertääkin.

Oikeasti, hyi hitto. Lapsi on kuollut ja sekin pitää valjastaa tähän provoamiseen perusteetta huostaavista sossuäm mistä. Eikä varmasti ole ketjun ainoa vastaavankaltainen kommentti, en edes viitsi lukea pidemmälle. Yäk.

Vierailija
177/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLiko lapsi kastettu?

Höpsistärallaa. Kyllä syntejä pitää katua ja pyytää anteeksi.

Joo, mutta luterilaisen teologian mukaan katumus ei ole taivaaseenpääsyn edellytys niin kuin katolisessa.

"Sillä armosta me olemme pelastetut,

emme tekojemme kautta..."

Vierailija
178/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin niin väsynyt kuukausien valvomisen jälkeen, että kerran kun katsoin vauvaa vieressäni sängyllä, sen kasvot alkoivat vääristyä hirviömäisiksi. Alkoi nousta paniikin tunteita, jätin siihen hetkeksi huutamaan (turvallisesti), ja kävin parvekkeella hengittämässä. Valelin ranteita kylmällä vedellä, kunnes ymmärsin, ettei harhani ollut totta, vaan olen niin väsynyt.

En tunnista ekoilla sivuilla mainittua ihanaa 4 kk ikäistä vauvaa. En muista hänen vauvavuodestaan mitään.

Hain apua, kaikki käänsivät selkänsä. Minun piti kuulemma nukkua kun vauva nukkuu, niin se auttaa.

Vierailija
179/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin niin väsynyt kuukausien valvomisen jälkeen, että kerran kun katsoin vauvaa vieressäni sängyllä, sen kasvot alkoivat vääristyä hirviömäisiksi. Alkoi nousta paniikin tunteita, jätin siihen hetkeksi huutamaan (turvallisesti), ja kävin parvekkeella hengittämässä. Valelin ranteita kylmällä vedellä, kunnes ymmärsin, ettei harhani ollut totta, vaan olen niin väsynyt.

En tunnista ekoilla sivuilla mainittua ihanaa 4 kk ikäistä vauvaa. En muista hänen vauvavuodestaan mitään.

Hain apua, kaikki käänsivät selkänsä. Minun piti kuulemma nukkua kun vauva nukkuu, niin se auttaa.

Lapsivuodepsykoosi.

Vierailija
180/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas raakaa menoa, nelikuinen on niin pieni vielä. Jos ei jaksa/pysty/kykene olemaan vanhempi niin antaisi lapsen huostaan tai adoptioon. Taas niin turha kuolema kuin vain olla voi.

Lapsi oli hoidossa, ja kuulemma itkuinen. Äiti ei ole syyllinen, luotti vain lapsen hoitajaan. Syytetään vaan äitiä faktoja tietämättä. Niin muuten syyttää tämä äitikin, vaikka ei tehnyt mitään väärää.