Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa maitoa niin prkeleesti

Vierailija
10.05.2020 |

Kaupassa aina jollain on 10+ maitotölkkiä kärryssä ja aina mietin et juottaako ne sitä lapsilleen noin paljon vai mikä juttu toi on?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee maitoa 1,5 litraa päivässä. Kaksi aikuista ja 17 vuotias.

Litra menee latte machhiatoihin. Eli meillä on Juran automaattinen kahvikone. Juomme niin monta maitokahvia, että litra menee, tai ylikin.

Lisäksi minä ja poika syömme aamuisin muroja.

Näin meillä menee viikossa vähintään 7 litraa maitoa, vaikka ei lapsia olekaan.

Terveellinen elämä teillä siis

Sulla taas ei ole minkäänlaista elämää, maitohullu-parka.

Vierailija
82/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee + 1L päivässä. Mölö on hyvää !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito on suoraan sanottuna perverssiä ja sairasta. Tungetaan käsivarsi lehmän takapuoleen, jotta saadaan lehmä raskaaksi. Sitten kun lehmä poikii, otetaan sen vasikka siltä heti pois. Oikein reilua ja humaania. Muutenkin ihan outoa juoda aikuisena vauvalle tarkoitettua tissimaitoa, vieläpä TOISEN LAJIN edustajan...

Entäpä syödä toisen lajin lihaa tai sukusoluja? Se se vasta hauskaa on.

Vierailija
84/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon 20 litraa viikossa ja pysyn siksi hoikkana, valitettavasti. Lapsista hoikempi juo litran päivässä ja toinen litran viikossa. Kyllä siinä maitoa saa kotiin kantaa.

M

Vierailija
85/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee noin 1-2l maitoa viikossa, riippuu ihan mitä ruokaa teen mutta pääasiassa puuron ja mämmin kanssa suurelta osin menee sitten joko kastikkeisiin tai perunamuusiin tai lasagnetteen jne. Ruokajuomana en maitoa käytä ollenkaan.

Vierailija
86/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon käytöllä on Suomessa pitkät perinteet johtuen siitä, että Suomessa ei ole aina ollut saatavilla niin suurta valikoimaa energiapitoisia elintarvikkeita kuin nykyään. Jossakin vaiheessa Suomen historiaa on ilmeisesti huomattu, että vaikka viljasato olisikin jäänyt niukaksi, lehmä pystyy jalostamaan ihmiselle käyttökelpoiseksi energiaksi sellaisiakin kasveja, jotka ihmisellä eivät sula. Mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä rajallisemmin voi viljellä sellaisia kasveja, joissa on ihmiselle käyttökelpoista energiaa. Ruokatottumuksilla on taipumus enemmän tai vähemmän siirtyä sukupolvelta toiselle.

Vierailija
87/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 1,75 litran tölkki n. kolmessa päivässä. Syödään muroja ja kahviin laitetaan. 2 aikuista taloudessa.

Vierailija
88/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vielä ihan hurjan epäterveellistä. Mä itsekin ihmettelen tätä et miksi erityisesti lapsille juotetaan sitä niin paljon.

Älä levitä valheellista tietoa. Se että ei sovi kaikille ei tarkoita etteikö sopisi monille. Minulle maito on LÄÄKETTÄ, jota myös lääkäri on suositellut juomaan. Korvaa menetetyt elektrolyytit ja nesteyttää tehokkaammin kuin mikään gatorade-litku. Heti kun juon maitolasillisen aterian kanssa tai paljaaltaan tunnen helpotuksen olossani nopeasti! Maito on paras ruokajuoma varsinkin liikunnallisille ihmisille ja heille, jotka eivät voi esim. perussairauden vuoksi juoda liikaa nesteitä. Maitoallergisen tai laktoosi-intolerantin ei tietenkään pidä sitä käyttää.

Vierailija
89/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito on suoraan sanottuna perverssiä ja sairasta. Tungetaan käsivarsi lehmän takapuoleen, jotta saadaan lehmä raskaaksi. Sitten kun lehmä poikii, otetaan sen vasikka siltä heti pois. Oikein reilua ja humaania. Muutenkin ihan outoa juoda aikuisena vauvalle tarkoitettua tissimaitoa, vieläpä TOISEN LAJIN edustajan...

Pysyäkseen hengissä jokainen aikuinen ihminen joutuu joko 1) nauttimaan toisen lajin edustajalle tarkoitettua energiaa tai 2) turvautumaan kannibalismiin.

Vierailija
90/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yksin asuva sinkku. Pari kk sitten katsoin 1kk ajan paljonko menee maitoa. Päivässä sitä meni 1-2 litraa, 1kk aikana melkein 50 litraa. Aamulla kahviin ja kaakaoon, päivällisellä meni aterian kanssa litran purkki. Illalla en maitoo juonu.

Vierailija
91/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta ikinä omasta toimestani maitoa.

Piimää kyllä. Ruoassa pitää olla tai lautasessa pitää olla sellaista ravintoa että elimistö saa ruoan ominaisia happobacteereja elimistöön.

Väestönkasvu ja ylikansoittuminen on pilannut ruoan happobacteeri ominaisuuksia koska ruokaa ollaan kasvatettu kiirellää viime vuosikymmeninä ja piimä tasapainottaisi tätä ravintosuosituksiin.

Epätasa-arvo on kovaa valuuttaa ja piimätkin ollaan kiskottu pois lasten kouluruokailusta. Ihmiselle on elintärkeää ruokien happobacteerit jos haluaa olla terve.

Bacteeri, ei kukaan voi olla noin tyhmä🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
92/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin painonhallinnan ohjaus-kurssin, missä opin, että aikuisille maito on turha. Se on

yks ensimmäisistä tuotteista, mikä poistetaan kauppalistoilta, kun ihminen haluaa laihtua. Itse join viimeksi teini-ikäisenä maitoa.

T. N42

Vierailija
93/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sinkkukassaneiti oli kerran täällä huolissaan toisten rahoista kun viikonloppuna ostivat niin paljon ruokaa. Hän ei ollut kuullut sellaisesta tavasta että mokille tulee useampi perhe viettämään viikoloppua teinit ja taaperot mukana. Hän luuli että se kassalla maksava mies syö yksin kaiken .. Tämä on vähän sama juttu, meillä pojan perhe syö usein ja ostan todella paljon ruokaa kun käy niin paljon vieraita.  Menee kaikkia juomia paljon...Ei kuulu sulle...

Vierailija
94/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin painonhallinnan ohjaus-kurssin, missä opin, että aikuisille maito on turha. Se on

yks ensimmäisistä tuotteista, mikä poistetaan kauppalistoilta, kun ihminen haluaa laihtua. Itse join viimeksi teini-ikäisenä maitoa.

T. N42

Mistä ihmeestä näitä väärän tiedon levittäjiä riittää?

Laihoja ollaan kaikki jotka juomme maitoa pääasiallisena juomana. Liiankin laihoja.

Vierailija
95/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka maistuu pahalta veden kanssa. Meillä juodaan monta litraa maitoa päivässä, miksipä ei kun navetassa yli 200 elukkaa.

Vierailija
96/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoteollisuus on älyttömän julma eläimille.

Vierailija
97/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. N42

Entisenä alipaino-ongelmaisena voin todeta, että maitotuotteista tosiaan saa helposti energiaa. Maitotuotteiden käyttäminen on minulle yksi helpoimpia keinoja varmistaa, että saan nautittua riittävästi energiaa. Alipaino-ongelmani johtuivat ennen kaikkea tavallista herkemmästä makuaististani, jolloin herkästi koen, että ruoka maistuu pahalta. Maitotuotteet sekä sisältävät helposti nieltävää energiaa että pehmentävät maut helpommin syötäviksi.

Vierailija
98/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurri on hyvä ruokajuoma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi aikuista ja maitoa menee 5 litraa viikossa. 

Toivottavasti juotte kurria eli rasvatonta maitoa. Kiehu-maitojuoma sopii vastaavasti mm. riisipuuron valmistamiseen. Kahvin kanssa käytän kevytkermaa, jossa on 10 % rasvaa.

Miten niin toivottavasti? Ja kuka ihme muutenkaan suosittelee rasvattoman maidon, olemattomien lantrattujen maitojuomien ja kevytkermojen käyttöä? Niissähän maksaa vain tyhjästä, eivät ole ensinnäkään terveellisiä eivätkä edes maistu miltään. Ruoan rakennekin jää tuollaisilla korvikkeilla ällöttävän laihaksi ja huonoksi. Riisipuuro maitojuomaan, hyi olkoon. Punaiseen maitoon se kuuluu tehdä, maito kestää kyllä ihan hyvin normaalia kuumennusta ja haudutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi