Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa maitoa niin prkeleesti

Vierailija
10.05.2020 |

Kaupassa aina jollain on 10+ maitotölkkiä kärryssä ja aina mietin et juottaako ne sitä lapsilleen noin paljon vai mikä juttu toi on?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee maitoa 1,5 litraa päivässä. Kaksi aikuista ja 17 vuotias.

Litra menee latte machhiatoihin. Eli meillä on Juran automaattinen kahvikone. Juomme niin monta maitokahvia, että litra menee, tai ylikin.

Lisäksi minä ja poika syömme aamuisin muroja.

Näin meillä menee viikossa vähintään 7 litraa maitoa, vaikka ei lapsia olekaan.

Vierailija
2/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa ihmettelen, kun en itse juo sitä ollenkaan eikä ole sellaista ruokaakaan, mihin sitä lykkäisin.  Enkä leivo pullaa.  Joten juoko tosiaan aikuiset ihmiset sitä litrakaupalla, vai laittaako ne sitä puuroon tai pullataikinaan niin paljon.  Esim. äitini, jolle käyn kaupassa, tuottaa joka kerta monta tälkkiä maitoa.  Kun kysyn, mihin sitä menee, niin hän vastaa, että pitäähän maitoa olla aina.  Sitten kaatelee pois vanhentuneita.

Käyttääkö tosiaan ihmiset sitä vielä ruokajuomana?  Mitä olen itse huomannut, niin kaikki esim. töissä ottaa ruuan kanssa vettä.

Meillä ostetaan yksi punainen maito silloin tällöin, koska mies laittaa sitä kahviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja maitoa menee 5 litraa viikossa. 

Vierailija
4/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ettei tarvitse käydä kuin kerran viikossa.

Niissä on 3 viikkoa päiviä.

Vierailija
5/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa ihmettelen, kun en itse juo sitä ollenkaan eikä ole sellaista ruokaakaan, mihin sitä lykkäisin.  Enkä leivo pullaa.  Joten juoko tosiaan aikuiset ihmiset sitä litrakaupalla, vai laittaako ne sitä puuroon tai pullataikinaan niin paljon.  Esim. äitini, jolle käyn kaupassa, tuottaa joka kerta monta tälkkiä maitoa.  Kun kysyn, mihin sitä menee, niin hän vastaa, että pitäähän maitoa olla aina.  Sitten kaatelee pois vanhentuneita.

Käyttääkö tosiaan ihmiset sitä vielä ruokajuomana?  Mitä olen itse huomannut, niin kaikki esim. töissä ottaa ruuan kanssa vettä.

Meillä ostetaan yksi punainen maito silloin tällöin, koska mies laittaa sitä kahviin.

Mä juon latteja, siihen menee maitoa. 

Vierailija
6/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ostat yhden ja minä 10.

Ihan oma asia

Vierailija
7/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vielä ihan hurjan epäterveellistä. Mä itsekin ihmettelen tätä et miksi erityisesti lapsille juotetaan sitä niin paljon.

Vierailija
8/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ikinä omasta toimestani maitoa.

Piimää kyllä. Ruoassa pitää olla tai lautasessa pitää olla sellaista ravintoa että elimistö saa ruoan ominaisia happobacteereja elimistöön.

Väestönkasvu ja ylikansoittuminen on pilannut ruoan happobacteeri ominaisuuksia koska ruokaa ollaan kasvatettu kiirellää viime vuosikymmeninä ja piimä tasapainottaisi tätä ravintosuosituksiin.

Epätasa-arvo on kovaa valuuttaa ja piimätkin ollaan kiskottu pois lasten kouluruokailusta. Ihmiselle on elintärkeää ruokien happobacteerit jos haluaa olla terve.

Vierailija
9/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan juo maitoa. 2 aikuista ja kaksi aikuista lasta. Lapset siirtyivät äidinmaidosta lähes suoraan veteen ruokajuomana. Piimää, jugurttia, rahkaa, juustoa ja muita hapanmaitotuotteita käytetään kyllä, mutta ei maitoa

Vierailija
10/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaseiiniriippuvuus. Oikeesti, kuulostaa huuhaalta mutta jätäpä maitotuotteet niin huomaat!

Vierailija
11/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litra menee latte machhiatoihin. Eli meillä on Juran automaattinen kahvikone. Juomme niin monta maitokahvia, että litra menee, tai ylikin.

Terveellinen elämä teillä siis

Vierailija
12/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme maitoa kahviin, teehen, puuroon, muroihin, kaakaoon, pirtelöön, makaronilaatikkoon, pinaattikeittoon, valkokastikkeeseen, juustokastikkeeseen, kuorrutuskastikkeeseen, perunamuusiin jne. Isot määrät ostan nykyään kerralla siksi, koska en käyn kaupassa usein.

Vierailija
13/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaseiiniriippuvuus. Oikeesti, kuulostaa huuhaalta mutta jätäpä maitotuotteet niin huomaat!

Jätin maitotuotteet kaksi vuotta sitten ja elämänlaadussa huomasin vähän paremman olon ja paremman ihon. Ap

Vierailija
14/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ostat yhden ja minä 10.

Ihan oma asia

Samaa mieltä. Meilä tykätään maidosta ja sitä juodaan aina ja joka aterialla. Kahvi juodaan mustana. Lapsi saa varmaan litran päivässä, eri muodoissa (puuroa, juotavana ateriassa, leipomuksissa jne).

T. 2 aikuista ja 1,5v.

Vierailija
15/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä joisin ruokajuomana useita litroja viikossa jos jaksaisin sitä vielä raahata. Käyn useamman viikon välein kaupassa, ja nykyisin ostan vain pari maitoa, saapa edes joinain päivinä parasta mahdollista ruokajuomaa.

Vierailija
16/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytämme maitoa kahviin, teehen, puuroon, muroihin, kaakaoon, pirtelöön, makaronilaatikkoon, pinaattikeittoon, valkokastikkeeseen, juustokastikkeeseen, kuorrutuskastikkeeseen, perunamuusiin jne. Isot määrät ostan nykyään kerralla siksi, koska en käyn kaupassa usein.

Ja tulihan niitä mieleen vielä lisääkin. Lettutaikinaan, pannukakkutaikinaan, pullataikinaan. -edellinen

Vierailija
17/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä juon latteja, siihen menee maitoa. 

Ja lisään vielä, että aiemmin join espressoja. Vatsa ei kuitenkaan kestänyt enää. Vaihdoin latteihin ja nyt kestää. 

Vierailija
18/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kukaan juo maitoa. 2 aikuista ja kaksi aikuista lasta. Lapset siirtyivät äidinmaidosta lähes suoraan veteen ruokajuomana. Piimää, jugurttia, rahkaa, juustoa ja muita hapanmaitotuotteita käytetään kyllä, mutta ei maitoa

Mutkin on kasvatettu vettä juomaan. Maitoa ei ole ruokajuomana ikinä ollut. Jotenkin kuulostaa vastenmieliseltä ajatukselta. Ap

Vierailija
19/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta ikinä omasta toimestani maitoa.

Piimää kyllä. Ruoassa pitää olla tai lautasessa pitää olla sellaista ravintoa että elimistö saa ruoan ominaisia happobacteereja elimistöön.

Väestönkasvu ja ylikansoittuminen on pilannut ruoan happobacteeri ominaisuuksia koska ruokaa ollaan kasvatettu kiirellää viime vuosikymmeninä ja piimä tasapainottaisi tätä ravintosuosituksiin.

Epätasa-arvo on kovaa valuuttaa ja piimätkin ollaan kiskottu pois lasten kouluruokailusta. Ihmiselle on elintärkeää ruokien happobacteerit jos haluaa olla terve.

Eikös se ole bakteeri?

Vierailija
20/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen elämä teillä siis

Outo päätelmä.... Ihan kuin tuossa olisi kerrottu koko ruokavalio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi