Miksi ihmiset ostaa maitoa niin prkeleesti
Kaupassa aina jollain on 10+ maitotölkkiä kärryssä ja aina mietin et juottaako ne sitä lapsilleen noin paljon vai mikä juttu toi on?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaseiiniriippuvuus. Oikeesti, kuulostaa huuhaalta mutta jätäpä maitotuotteet niin huomaat!
Jätin maitotuotteet kaksi vuotta sitten ja elämänlaadussa huomasin vähän paremman olon ja paremman ihon. Ap
Laitoitko samalla foliohatun päähän? jos olisi johtunutkin siitä hatusta?
Me koko perhe juodaan paljon maitoa koska tykätään siitä. Miehenki kans otetaa aiba ruuan kanssa maitoa ja huvikseenki juodaan. Se on hyvää
Joo minäkin aina kaupassa ihmettelen miksi v*tussa ihmiset ostaa tuotteita joista minä en pidä.
Eiköhän jokainen saa ostaa just sitä mitä itse haluaa ja tarvitsee.
Mulla menee yksin kahviin ja murojen kanssa noin litra kaurajuomaa joka päivä, joten ymmärrän, että helposti useampi ihminen saa kymmeniä litroja kulutettua viikossa, mitä sitten ikinä käyttävätkään.
Itselläni pitäisi kai olla vaikea tajuta, miksi joku ostaa vissyä tai limsaa litrakaupalla, kun en itse sellaisia juo. Mutta ymmärrän silti, että jotkut niistäkin tykkää ja siinäkään ei tarvitse olla suurkuluttaja, ja viikossa voi silti käyttää useamman litran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaseiiniriippuvuus. Oikeesti, kuulostaa huuhaalta mutta jätäpä maitotuotteet niin huomaat!
Jätin maitotuotteet kaksi vuotta sitten ja elämänlaadussa huomasin vähän paremman olon ja paremman ihon. Ap
Laitoitko samalla foliohatun päähän? jos olisi johtunutkin siitä hatusta?
Ai sä ootki näitä ihmisiä. Never mind. Ap
Saa tietysti ostaa, se on vain kummallista. :) Ei missään muualla maailmassa aikuiset juo maitoa ruokajuomana.
Vierailija kirjoitti:
Joo minäkin aina kaupassa ihmettelen miksi v*tussa ihmiset ostaa tuotteita joista minä en pidä.
Eiköhän jokainen saa ostaa just sitä mitä itse haluaa ja tarvitsee.
Se määrä tässä ihmetyttää. Samalla tavalla täällä ihmeteltiin myös wc-paperin hamstrausta ja kaikki (toivottavasti) sitäkin käyttää. Kylläpä suutuit. Ap
Esim. USAssa on ihan yleistä juoda maitoa ruokajuomana, myös aikuisilla. Sitähän myydäänkin siellä gallonan kanistereissa.
Minä juon maitoa ruokajuomana kanssa ihan siksi, että se maistuu niin hyvältä.
Minä ostan maitoa, mutta kaljaa, tupakkaa, sipsiä, limsaa ja viinaa en osta ikinä.
Olenko outo?
Muistan kun kerroin kouluterveydenhoitajalle pojan 5. tai 6. luokan terveystarkastuksessa, että meillä ei juoda maitoa. Sain ihan hirveät huudot. En ehtinyt siihen väliin kertoa olleenkaan tuota, että meillä kyllä syödään hapanmaitotuotteita ja juustoa. Olin Maailman Huonoin Äiti, kun en pakottanut lapsia juomaan maitoa, kun he eivät siitä tykänneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan maitoa, mutta kaljaa, tupakkaa, sipsiä, limsaa ja viinaa en osta ikinä.
Olenko outo?
Mistä keksit nyt nämä asiat yhdistää? Ihan kun joku rinnastaisi banaanin ja kokaiinin. Tuskin olet sen oudompi kun monet muutkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kerroin kouluterveydenhoitajalle pojan 5. tai 6. luokan terveystarkastuksessa, että meillä ei juoda maitoa. Sain ihan hirveät huudot. En ehtinyt siihen väliin kertoa olleenkaan tuota, että meillä kyllä syödään hapanmaitotuotteita ja juustoa. Olin Maailman Huonoin Äiti, kun en pakottanut lapsia juomaan maitoa, kun he eivät siitä tykänneet.
Mä haluaisin tietää millä se perusteli sen että sitä maitoa pitäisi juottaa niille. Et todellakaan ole maailman huonoin äiti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo?
Mistä keksit nyt nämä asiat yhdistää? Ihan kun joku rinnastaisi banaanin ja kokaiinin. Tuskin olet sen oudompi kun monet muutkaan. Ap
Jokainen ostaa sitä mitä käyttää.
Onko se niin vaikea ymmärtää.
Mies juo lasin päivässä maitoa, ja sitä menee myös ruuanlaittoon, pannaria tehdään aika usein. Viikossa menee 3-4 litraa, riippuen siitä millaisia ruokia ollaan laittamassa viikolla. Jos on luvassa makaronilaatikkoo ja pinaattikeittoo niin pelkästään niihin menee jo pari kolme litraa.
Se on kuulkaas notta niin, että tuppaavat tulemahan kurikkahan ne maitulit kera sokurin. Neljäkymmentä ropehellista mämmiä tullut tässä taas pääsiäisenä verehtyä naamariin. Se on kuulkaa vuosisadan rakkaustarina se ja se on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Saa tietysti ostaa, se on vain kummallista. :) Ei missään muualla maailmassa aikuiset juo maitoa ruokajuomana.
No nyt tuli emävale. Maito on kokemukseni mukaan ruokajuomana on suosittua paitsi kaikissa Pohjoismaissa , ainakin Hollannissa ja Irlannissa. Ja myös Sveitsissä tuttavapiirissäni on ihan tavallista juoda maitoa lounaalla.
Maidonjuonti ja runsas maitotuotteiden käyttö on toki pitkälti Pohjois-Eurooppalainen juttu joten globaalisti katsoen maito ruokajuomana on aika erikoista.
Menee puuron tai murojen kanssa. Sitten maitoa menee kahviin. Ruuan kanssa juomme maitoa. Niin kyllä sitä kolmilapsisessa perheessä menee vähintään puolitoista litraa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo?
Jokainen ostaa sitä mitä käyttää.
Onko se niin vaikea ymmärtää.
Vaikee on sun ymmärtää kysymystä. Kysyin miksi sitä ostetaan NIIN PALJON. :D Ja täällä on kyl saanut hyviä vastauksia siihen et mihin sitä menee. Jo on porukka taas pinna kireellä täällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaas notta niin, että tuppaavat tulemahan kurikkahan ne maitulit kera sokurin. Neljäkymmentä ropehellista mämmiä tullut tässä taas pääsiäisenä verehtyä naamariin. Se on kuulkaa vuosisadan rakkaustarina se ja se on tosi.
Kurikasta kotoosin ja ropsua eväsnä.
Maitua siinä menöö.
Minä käytän maitoa kahviin, pullaan, puuroon, ruuanlaittoon kuten lasagneen sekä teen itselleni suklaakiisseliä. Äkkiä noihin menee monta litraa maitoa viikossa. Hirveä tilanne, jos maito loppuu ennen aikojaan. Me tilataan nyt ruuat kerran viikkoon noutopalveluna eli kauppaan ei piipahdeta ostamaan kahvimaitoa.