Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa maitoa niin prkeleesti

Vierailija
10.05.2020 |

Kaupassa aina jollain on 10+ maitotölkkiä kärryssä ja aina mietin et juottaako ne sitä lapsilleen noin paljon vai mikä juttu toi on?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on 5 lasta, jotka syövät aamupalalla muroja, kaakaota, tykkäävät mannapuurosta ja riiripuurosta tai perunamuusista. Mitäs veikkaat. Paljonko kuluu viikossa? Kasvavat lapset tarvitsevat esimerkiksi kalsiumia aika paljon, joten maidosta sitä käsittääkseni saa aika helposti eikä kallistakaan ole.. Ja suomalaisten ravintokulttuuri perustuu hyvin pitkälle maitotuotteisiin, joten myös luontevaa. On erilaisia elämäntilanteita olemassa. Jos ei ole mitään käsitystä muunlaisesta elämästä kuin omastaan, ei varmasti tajuakaan, miten joissakin perheissä sitä maitoa kuluu. Esimerkiksi.

Vierailija
62/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet lihottaa mua.  Kaikki ruuat, mihin laitetaan maitoa, saa mahan turpoamaan ja tulee ällö paksu olo pitkäksi aikaa.  En ole allerginen sille, on tutkittu.  

Olen jättänyt kaikki maitotuotteet pois, piimää ja viiliä lukuunottamatta.  Joskus kyllä viilikin tekee sen turvotuksen.  

En vois kuvitella syöväni aamulla ensin muroja maidon kanssa tai maitoon tehtyä puuroa, sitten lounaaksi jotain maitopohjaista laatikkoa, jugurttivälipaloja, sitten jotain maitomuusia ja maitokastiketta, illalla maitoon tehty pannukakku.  En pystyisi nukkumaankaan huonolta ololtani.  Siksi muakin joskus ihan tekee häijyä, kun näkee ne maitomäärät, mitä jotkut lastaa kauppakärryihinsä.   Ihan samahan se minulle on, mitä juovat ja käyttävät, mutta ihmettelöen, miten jotkut voi sitä maitoa niin hyvin juoda.  Eikö heille tule huono olo?

No ihmetyttää mua kyllä ne kaljapatteristotkin.  Ihan tavallisen perheen ostoskärryyn lastataan joka kaupassakäynnillä olutlaatikoita ihan kuin ne olisi  arkiseen ruokavalioon kuuluvia asioita ja välttämättömyyksiä.  

Vastaus kysymykseesi: ei, minulle ei tule maidosta huono olo. Vain hyvä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan juo maitoa sellaisenaan, mutta muuten sitä menee. Murojen kanssa, leipomiseen, munakkaaseen tilkka, kahviin, ruoanlaittoon mihin lie. Jotenkin sitä vain menee ja pitää monta purkkia kerralla ostaa :-D

Vierailija
64/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito on vauvojen ruokaa, ei aikuisten tarvitse sitä juoda, vaikka Valio sai aikoinaan propagandallaan suomalaiset uskomaan niin. Vesi on paras ruokajuoma, sitten välillä voi ottaa ruoan kanssa jotain erikoisempaa, kun syö ravintolassa tai on juhlapäivä jne.

Äidinmaito on vauvojen ruokaa. Lehmän maito kuuluu vasikoille.

Vierailija
65/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite juon lähinnä kaljaa, mutta kersat vetää helposti parikymmentä litraa maito viikossa, toisaalta eihän toi ole kun puoli purkki per päivä per kersa. Mulle ei itelle tahdo laatikko ölsää viikossa oikein riittää.

Vierailija
66/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet lihottavat itsensä sillä maidolla. Vetävät litrankin ruoan kanssa. Litrassa jo aika paljon kaloreita.

Vierailija
67/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi juonut maitoa vuonna 1975. Oksettaa jo ajatuskin siitä, että joisin ruuan kanssa maitoa tai piimää. Mutta muut saa kyllä vetää niin paljon kuin haluavat minun puolestani.

Vierailija
68/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi juonut maitoa vuonna 1975. Oksettaa jo ajatuskin siitä, että joisin ruuan kanssa maitoa tai piimää. Mutta muut saa kyllä vetää niin paljon kuin haluavat minun puolestani.

Oksentamisesta puheen ollen: Olen tällä hetkellä raskaana. Minun tapauksessani moni ruoka ja juoma nyt ihan oikeastikin oksettaa, mutta maitopohjaiset ruuat ja juomat kuuluvat nyt niihin harvoihin, jotka eivät okseta ja joita jopa tekee mieli.

Vierailija
69/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maito on vauvojen ruokaa, ei aikuisten tarvitse sitä juoda, vaikka Valio sai aikoinaan propagandallaan suomalaiset uskomaan niin. Vesi on paras ruokajuoma, sitten välillä voi ottaa ruoan kanssa jotain erikoisempaa, kun syö ravintolassa tai on juhlapäivä jne.

Äidinmaito on vauvojen ruokaa. Lehmän maito kuuluu vasikoille.

Valitettavasti maailmassa ei ole olemassa sellaista ruokaa, joka olisi tarkoitettu aikuisille ihmisille. Niinpä elossa pysyäksemme joudumme väkisinkin syömään jotain, mikä ei ole olemassa meitä varten.

Vierailija
70/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette käytä maitoa: Mitä te yleensä syötte ja juotte päivän aikana?

Vierailija
71/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zymalit ostaa aina 15 litraa maitoa ja 100kg jauhoja.

Vierailija
72/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi aikuista ja maitoa menee 5 litraa viikossa. 

Toivottavasti juotte kurria eli rasvatonta maitoa. Kiehu-maitojuoma sopii vastaavasti mm. riisipuuron valmistamiseen. Kahvin kanssa käytän kevytkermaa, jossa on 10 % rasvaa.

Vierailija
73/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet lihottavat itsensä sillä maidolla. Vetävät litrankin ruoan kanssa. Litrassa jo aika paljon kaloreita.

Kurri ei lihota.

Vierailija
74/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa ihmettelen, kun en itse juo sitä ollenkaan eikä ole sellaista ruokaakaan, mihin sitä lykkäisin.  Enkä leivo pullaa.  Joten juoko tosiaan aikuiset ihmiset sitä litrakaupalla, vai laittaako ne sitä puuroon tai pullataikinaan niin paljon.  Esim. äitini, jolle käyn kaupassa, tuottaa joka kerta monta tälkkiä maitoa.  Kun kysyn, mihin sitä menee, niin hän vastaa, että pitäähän maitoa olla aina.  Sitten kaatelee pois vanhentuneita.

Käyttääkö tosiaan ihmiset sitä vielä ruokajuomana?  Mitä olen itse huomannut, niin kaikki esim. töissä ottaa ruuan kanssa vettä.

Meillä ostetaan yksi punainen maito silloin tällöin, koska mies laittaa sitä kahviin.

Eli jos sinä et juo maitoa niin muidenkaan ei pitäisi. Mitä se sulle kuuluu mitä kukakin juo.

Vierailija
75/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa voi pakastaa. Ostaa 10 litraa, jättää 2 l jääkaappiin ja loput pakkaseen. Sitten voi leipoa tai tehdä lettuja yms.

Vierailija
76/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurri ei lihota.

Joo ja kaljassa ei ole kaloreita, maito ne miehet lihottaa.

Vierailija
77/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on suoraan sanottuna perverssiä ja sairasta. Tungetaan käsivarsi lehmän takapuoleen, jotta saadaan lehmä raskaaksi. Sitten kun lehmä poikii, otetaan sen vasikka siltä heti pois. Oikein reilua ja humaania. Muutenkin ihan outoa juoda aikuisena vauvalle tarkoitettua tissimaitoa, vieläpä TOISEN LAJIN edustajan...

Vierailija
78/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ostaa. Hyviä tissejä ei tahdo löytää mistään.

Vierailija
79/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroon, leipätaikinaan, mysliin, muroihin, kahviin, muussiin, kalakeittoon, sellaisenaan, leivonnaisiin. Ja kun syöjiä on 4, sitä kuluu.

Vierailija
80/98 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join koko lapsuuteni joka päivä maitoa. Nyt käytän sitä kahvin kanssa. Myös puuron valmistuksessa ja leipomisessa. Muutama lastentauti minulla oli (meitähän ei siihen aikaan rokotettu), oppikoulussa olin ensimmäistä kertaa poissa koulusta lukiossa. Siis oppikoulua 7 vuotta ilman yhtään poissaoloa. Myös kaikki sisarukseni olivat yhtä terveitä. Nyt olen 75v, täysin terve, en käytä mitään lääkkeitä, sairaalahoitoja ei ole, käynyt viimeksi lääkärissä 4,5 vuotta sitten. Luen ja opiskelen ( kieliä, historiaa, filosofiaa jne.) edelleen paljon. Mietin, että missä elämässäni näkyy se lapsuuden ja nuoruuden päivittäinen maidon juonti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi