Miksi ihmiset ostaa maitoa niin prkeleesti
Kaupassa aina jollain on 10+ maitotölkkiä kärryssä ja aina mietin et juottaako ne sitä lapsilleen noin paljon vai mikä juttu toi on?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan maitoa, mutta kaljaa, tupakkaa, sipsiä, limsaa ja viinaa en osta ikinä.
Olenko outo?
Mistä keksit nyt nämä asiat yhdistää? Ihan kun joku rinnastaisi banaanin ja kokaiinin. Tuskin olet sen oudompi kun monet muutkaan. Ap
Jokainen ostaa sitä mitä käyttää.
Onko se niin vaikea ymmärtää.Vaikee on sun ymmärtää kysymystä. Kysyin miksi sitä ostetaan NIIN PALJON. :D Ja täällä on kyl saanut hyviä vastauksia siihen et mihin sitä menee. Jo on porukka taas pinna kireellä täällä. Ap
Niin paljon ostetaan kun sitä menee, ei luulisi olevan vaikea ymmärtää.
Miksi ostaisin yhden jos tarvitsen 10?
Se maito menee nopeasti. Me ollaan nelihenkinen perhe ja käydään kaupassa kerran viikossa. Kyllä siinä kantaa maitoa kotiin isoja määriä. Aamupuuro neljälle, siihen menee jo litra maitoa. Makaroonilaatikon munamaito, taas meni litra, pannaritaikina jne..
Maidossa voi parasta ennen-päiväys olla jopa viikon päässä. 4 hengen perheessä voi hyvinkin mennä maitoa 10 litraa viikossa, etenkin, jos tehdään paljon maitopohjaisia ruokia, leivotaan itse, ja lisäksi juodaan maitoa ja syödään sitä esim. myslin tai murojen kanssa.
Esim. 4 hengen manna- tai riisipuuroon menee 1 litra maitoa, 4 hengen makaronilaatikkoon 7 dl, 2 pellillistä pikkupullia 5 dl maitoa jne.
Minä joisin litratolkulla, jos voisin. Mutta laktoositonkaan maito ei sovi itselleni, joten joudun esim. puuroon käyttämään maidon sijaan kaurajuomaa.
Välillä tulee maidonhimo ja oikein harmittaa, ettei pysty sitä juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan maitoa, mutta kaljaa, tupakkaa, sipsiä, limsaa ja viinaa en osta ikinä.
Olenko outo?
Mistä keksit nyt nämä asiat yhdistää? Ihan kun joku rinnastaisi banaanin ja kokaiinin. Tuskin olet sen oudompi kun monet muutkaan. Ap
Onko se niin vaikea ymmärtää.Vaikee on sun ymmärtää kysymystä. Kysyin miksi sitä ostetaan NIIN PALJON. :D Ja täällä on kyl saanut hyviä vastauksia siihen et mihin sitä menee. Jo on porukka taas pinna kireellä täällä. Ap
Siksi, kun sitä juodaan ja käytetään niin paljon! Vai luulitko, että pesemme maidolla lattiat ja loput kaadamme viemäriin.
Tällä hetkellä ostan maitoa kertaostoksena enemmän, koska ennen kävin kaupassa kaksi kertaa viikossa. Nyt käy kaupassa kerran kahdessa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee maitoa 1,5 litraa päivässä. Kaksi aikuista ja 17 vuotias.
Litra menee latte machhiatoihin. Eli meillä on Juran automaattinen kahvikone. Juomme niin monta maitokahvia, että litra menee, tai ylikin.
Lisäksi minä ja poika syömme aamuisin muroja.
Näin meillä menee viikossa vähintään 7 litraa maitoa, vaikka ei lapsia olekaan.
Ihan järkkyä. Cafe latten ymmärrän yhden mukillisen aamulla, muuta maidon litkimistä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo?
Minä kysyin mihin sitä menee. Ei ole pakko vastata jos et halua kertoa mihin kulutat maitosi. Rauhotu. Tämä asia ei todellakaan ole sun maltin menettämisen arvoinen asia. Hyvää sunnuntaita! Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostetaan 20 purkkia maitoa/kauppareisu. Käymme tosin kaupassa kerran/1,5 viikkoa. Maitoa kuluu leivontaan ja ruoan laittoon (makaronilaatikko, lasagne, pannukakku jne). Suurimman osan juovat alle kouluikäiset lapset. Mies laittaa maitoa kahviin, minä myslin sekaan.
Kiitos kaikille tällaisista vastauksista, jotka vastaavat suoraan kysymykseeni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo?
Minä kysyin mihin sitä menee. Ei ole pakko vastata jos et halua kertoa mihin kulutat maitosi. Rauhotu. Tämä asia ei todellakaan ole sun maltin menettämisen arvoinen asia. Hyvää sunnuntaita! Ap
Oletko sekaisin vai muuten vähän vajaa?
Muu maailma nauraa kun aikuiset juovat maitoa ruoan kanssa suomessa. Ihan järkyttävää. Maito pilaa monen ruoan maun.
Ostan aina niitä säilyviä kahden desin minimaitoja. Käytän maitoa kahviin ja harvakseltaan myslin kanssa. Ennen koronaa meni 1-2 minitölkkiä viikossa, nyt koko 6 tötsän pakkaus. Ällöttäisi juoda enemmän kuin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Muu maailma nauraa kun 9aikuiset juovat maitoa ruoan kanssa suomessa. Ihan järkyttävää. Maito pilaa monen ruoan maun.
🤣se onkin maailman suurin ongelma jos MUUT NAURAA.
Korona on pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Muu maailma nauraa kun aikuiset juovat maitoa ruoan kanssa suomessa. Ihan järkyttävää. Maito pilaa monen ruoan maun.
Hollantilaisilla on sama pakkomielle. Joskus näkee bisnesmiehiä hienoissa puvuissaan, ja syövät lounaaksi jotain hikistä juustovoileipää muovipussista, maidon kanssa. Tulee mieleen joku kuusivuotiaan lounas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo?
Oletko sekaisin vai muuten vähän vajaa?
Molempia! :) Hyvää sunnuntaita! Ap
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto kun pelkää muiden naurua.
Aivan sama jos joku punaviinilasinsa takaa nauraa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee maitoa 1,5 litraa päivässä. Kaksi aikuista ja 17 vuotias.
Litra menee latte machhiatoihin. Eli meillä on Juran automaattinen kahvikone. Juomme niin monta maitokahvia, että litra menee, tai ylikin.
Lisäksi minä ja poika syömme aamuisin muroja.
Näin meillä menee viikossa vähintään 7 litraa maitoa, vaikka ei lapsia olekaan.
Ootte kiusallinen maidonlutkuttajaperhe. Juotte varmaan lämmintä iltamaituliinia yhdessä ennen nukkumaanmenoa. Hyyyi kiusallinen mielikuva
Maitotuotteet lihottaa mua. Kaikki ruuat, mihin laitetaan maitoa, saa mahan turpoamaan ja tulee ällö paksu olo pitkäksi aikaa. En ole allerginen sille, on tutkittu.
Olen jättänyt kaikki maitotuotteet pois, piimää ja viiliä lukuunottamatta. Joskus kyllä viilikin tekee sen turvotuksen.
En vois kuvitella syöväni aamulla ensin muroja maidon kanssa tai maitoon tehtyä puuroa, sitten lounaaksi jotain maitopohjaista laatikkoa, jugurttivälipaloja, sitten jotain maitomuusia ja maitokastiketta, illalla maitoon tehty pannukakku. En pystyisi nukkumaankaan huonolta ololtani. Siksi muakin joskus ihan tekee häijyä, kun näkee ne maitomäärät, mitä jotkut lastaa kauppakärryihinsä. Ihan samahan se minulle on, mitä juovat ja käyttävät, mutta ihmettelöen, miten jotkut voi sitä maitoa niin hyvin juoda. Eikö heille tule huono olo?
No ihmetyttää mua kyllä ne kaljapatteristotkin. Ihan tavallisen perheen ostoskärryyn lastataan joka kaupassakäynnillä olutlaatikoita ihan kuin ne olisi arkiseen ruokavalioon kuuluvia asioita ja välttämättömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kukaan juo maitoa. 2 aikuista ja kaksi aikuista lasta. Lapset siirtyivät äidinmaidosta lähes suoraan veteen ruokajuomana. Piimää, jugurttia, rahkaa, juustoa ja muita hapanmaitotuotteita käytetään kyllä, mutta ei maitoa
Mutkin on kasvatettu vettä juomaan. Maitoa ei ole ruokajuomana ikinä ollut. Jotenkin kuulostaa vastenmieliseltä ajatukselta. Ap
Osa juo vettä, osa mehua, osa teetä, osa kahvia. Ja tiedätkö mitä? Osa juo maitoa! Kyllä MAITOA!! Ja tiedätkö, mikä on jännä juttu? Me ihmiset ollaan erilaisia. Ei ole väärin juoda vettä, eikä ole väärin juoda maitoa. Mutta jos joku juo 15 litraa Koskenkorvaa/viikko, niin se voi käydä maksan päälle, kun viina on hermomyrkky. Maito ei sen sijaan ole vaarallista. Sitä voi hyvin juoda vaikka joka päivä. Tiesitkö muuten, että pikkuvauva elää ensimmäiset 6kk pelkällä äidinmaidolla. Vauva ei tarvitse mitään, eikä sille saa antaa mitään muuta ruokaa kuin äidinmaitoa tai korvikemaitoa.
Maito on vauvojen ruokaa, ei aikuisten tarvitse sitä juoda, vaikka Valio sai aikoinaan propagandallaan suomalaiset uskomaan niin. Vesi on paras ruokajuoma, sitten välillä voi ottaa ruoan kanssa jotain erikoisempaa, kun syö ravintolassa tai on juhlapäivä jne.
Meillä ostetaan 20 purkkia maitoa/kauppareisu. Käymme tosin kaupassa kerran/1,5 viikkoa. Maitoa kuluu leivontaan ja ruoan laittoon (makaronilaatikko, lasagne, pannukakku jne). Suurimman osan juovat alle kouluikäiset lapset. Mies laittaa maitoa kahviin, minä myslin sekaan.