Oletteko koskaan syöneet pelkkää makaronia tai pastaa rahapulassa?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Joskus syötiin miehen kanssa suolakurkkuja muutama päivä,kun muuta ei ollut.Etköhän sä pärjää.Makaronia ollaan syöty jopa lasten kanssa monta päivää,kun ei ollut varaa muuhun äitiyslomalla ollessani.
Paskaa puhut
Tottakai!
Eikä aina edes rahapulan takia, vaikka joskus niinkin.
Kun olin vielä avioliitossa, eikä puoliso osallistunut talouteen muuten kuin loisimalla ja syömällä, tein usein ruokaa meille (+lapselle). Annoin heidän syödä massut täyteen ja söin itse loput. Usein jäi vain pastaa tai riisiä. Nokare voita ja/tai ketsuppia kyytiin runsaalla suolalla.
Ei järkevää tai terveellistä pitkällä juoksulla, mutta tosiaan kolmen ihmisen kulut surkealla palkalla kituuttavalle ei vaihtoehtoja jäänyt.
Onneksi tuli mitta täyteen ja jätin sen sian.
Sen jälkeen en uutta naista ole elämääni ottanut, jätti sen verran syvät jäljet meidän viimeinen yhteinen vuosi.
Monet kerrat. Yleensä keitän kanaliemessä ja soijarouhetta pyrin pitämään kaapissa myös. Ja mielellään ketsuppia. Jotain juustojauhetta olen joskus halvalla ostanut ja sitäkin on makaronisoppaan tullut nakeltua.
En, mutta olen syönyt kyllä vaan ihan syömisen vuoksi. Makaroniin yleensä ketsuppia, riisiin ei mitään tai vain ihan tippa suolaa. Oikein höyrytetty riisi on taivaallista.
Ketsuppia + margariiniä tai voita keskelle sulamaan. Samoin riisistä saa "riisipuuroa" sokerilla ja kanelilla vaikkei olisi puuroriisiä eikä maitoon keitetty.
On tullut joskus syötyä pelkkää makaronia, mutta aika ravintoköyhäähän se on. Nykyään suosin täysjyväriisiä + kananmunia jos tulee joskus tiukkaa rahasta.
Syön joskus laiskuuttani tai kiireessä makaronia srirachan kanssa. Ei lainkaan hassumman makuista. Paljon parempaa kuin useimmat pikanuudelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna on monipuolisempaa ja terveellisempää. Lisäksi sitä voi kasvattaa itse, jos voi ennakoida tiukkoja aikoja.
Juu alanpa kasvattamaan perunoita täällä Helsingin lähiössä kerrostalossa.
Jos sinulla on parveke, niin onnistuu kyllä, sangossa tai säkissä. Sisällä on vähän hankalampaa, kun tarvitsevat auringonvaloa.
Minäkin olin pari päivää syömättä kerran, kun ei ollut rahaa.
Olen syönyt riisiä ja jauhelihaa ilman mausteita, ei edes suolaa ja pippuria!
Sen rinnalle sain viellä ruisleipää ilman voita mutta meetwurstia kyllä.
Eipä haitannut laisinkaan, pääsin kouluun syömään seuraavana päivänä, suolapurkki koulussa oli kiva juttu.
Olen joskus nuorena joutunut syömään pari päivää spagettia ja ketsuppia. Minusta on kyllä parempi ostaa köyhien päivien tullessa viimeisillä kolikoilla vaikka kananmunia, joita myös saa edullisesti. Huomattavasti ravitsevampaa kuin pelkkä vehnäjauhoista tehty makaroni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Riisiä olen syönyt. Jos oli soijakastiketta lisäksi, oli melkein luksusta.
Olen myös tehnyt pitsaa, jossa oli täytteinä tomaattimurskaa ja sipulirenkaita... Juustoa harvakseltaan päällä.
Useinkin. Spaghettia ja vähän pestoa siihen. Pirkka-pestopurkki säilyy kauan jääkaapissa. Hyvä vararuoka, oli sitten rahat tai ruuat loppu.
Silloin kun oon ihan PA, teen mutti tomaattimurskasta Henri Alen reseptillä soosin pastalle. Se on oikeasti hyvää, teen välillä muutenkin vaikka olis rahaa syödä muutakin. :) sipulia, pastaa ja oliiviöljyä löytyy yleensä aina niin ei tarvii muuta kuin sen euron tölkin.
Lapsena rakastin syödä pelkkää vaaleaa makaronia.
Joo olen syönyt köyhyyttäni pelkkää makaroonia tai kaurapuuroa.
Mun lapsuuden herkku oli makarooni johon oli laitettu voita ja sokeria.. kylkeen paistettuja nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Olen, en rahattomuuttani vaan laiskuuttani. Ketsuppia päälle :D
Ja tähän lisää teelusikallinen pestoa. Parmesania päälle, jos sattuu löytymään. Yksinkertaista, mutta hyvää, kelpaisi varmaan italialaisellekin. Itse en tee tätä vain laiskuuttani, vaan siksi, että on niin hyvää ilman turhia krumeluureja.
Tuo olisi ollut luksusta aikoinaan kun olin naimisissa miehen kanssa joka tuhlasi rahat samana päivänä kuin tuli mutta ruokaa ei ostanut. Kävin naapurissa hoitamassa lapsia aina kun mahdollista että sain ruokaa ja kylässä että sain kahvia. Kun sain viimein työpaikan kävin ostamassa ruokaa sen verran että sain itselleni laitettua kun mies ei ollut kotona. Onneksi pääsin kyseisestä ihmisestä eroon ja nyt 25 v yhteistä eloa eri miehen kanssa ja kaapit täynnä ruokaa ja autan kyllä muitakin tarvittaessa.
Söin äsken kasvisliemessä keitettyä pastaa. Sitten lisäsin valkosipulijauhetta ja oivariinia. Oli tosi hyvää!