Oletteko koskaan syöneet pelkkää makaronia tai pastaa rahapulassa?
Kommentit (61)
Eikö peruna olisi terveellisempi ja maistuvampi vaihtoehto makaronille tai riisille?
Peruna pelkän ruskean kastikkeen kanssa on ainakin minusta maukasta. Kananmunakastike ja valkokastike ovat myös suhteellisen edullisia vaihtoehtoja.
Perunat ja voikastike myös hyvää. Perunat purkkiherkkusienikastikkeella. Sipulinen perunalaatikko myös hyvää.
Perunassa on c-vitamiinia, muita vitamiineja, hiven- ja kivennäisaineita.
Makaronivelliä pitäisi tehdä pitkästä aikaa. Lapsuuden suosikkiruokia!
Kun makaronit on kattilassa hellalla niin päälle ripottelee vähän jotain pussikastikejauhetta, myös tex mex juustojauhe käy, perään pieni loraus mitä tahansa kermaa, sekoitus ja nopea kiehautus...
Valmiit "purkkibolognesekastikkeet" on makaronille helpoin maustamistapa, lautaselliseen riittää ruokalusikallinen, parempaa kuin ketsuppi kun sisältää valmiiksi mausteita eikä ole niin etikkaista...ei kannata ihan kaikista halvimpaan kastikkeeseen sortua....
Hyvin sillä pärjää kun ostaa vitamiinipilleripurkin päälle!
Joo. Opiskelijana 80-90-luvun vaihteessa, kun ryyppäsin aina kaikki rahat.
Sekaan voita, cayennea ja ketsuppia. Hyvää esim. ruisleivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna on monipuolisempaa ja terveellisempää. Lisäksi sitä voi kasvattaa itse, jos voi ennakoida tiukkoja aikoja.
Juu alanpa kasvattamaan perunoita täällä Helsingin lähiössä kerrostalossa.
Jos sinulla on parveke, niin onnistuu kyllä, sangossa tai säkissä. Sisällä on vähän hankalampaa, kun tarvitsevat auringonvaloa.
Mullat sun muut on tietenkin ilmaisia? Mitenhän komean sadon mahtaa parvekkeella saada? Paljonko tulee kilohintaa muutamalle potulle? Eiköhän se kuule ole vaan järkevämpi ostaa kaupasta perunat.
No lähes. Tein kattilassa laatikon johon keitin makronit lisäsin kasvisliemikuution, rasvaa, vanhan kananmunan maitoa, tilka maitoa ja kurkumaa ja jämät pakastekasviksia. Oli ihan älyttömän hyvää.
Niin ja kyllä ne menee pelkästäänkin kun on rasvaa suolaa ja ketsuppia, tai kasvisliemikuutio.
Kun olin köyhä opiskelija ja vähätkin rahat tuhlasin baari-iltoihin ja bilevaatteisiin, elin kaurapuurolla jonka maustoin puolukkahillolla ja soijarouheesta, makaronista, sipulista ja hyvässä lykyssä porkkanoista valmistetulla sörsselillä. Joskus vaihtelun vuoksi tilalla oli kikherneistä, porkkanoista, halvimmasta tomaattimurskasta ja sipulista tehtyä keittoa. Jos olin täysin pa, söin pelkkää paistettua makaronia ketsupilla.
En pahemmin, teen tosi hyvää maustettua ja öljyttyä riisiä
Olen kyllä, kun eron jälkeen meni pakka sekaisin ja talous kuralle. Keräilin myös tumppeja tuhkiksista ja kadulta. Onneksi tuosta on jo aikaa yli 20 vuotta ja nyt tilanne täysin toinen, mutta jos näen jonkun keräilevän tumppeja, niin ostan hänelle askin, kun tiedän tuon tuskan.
En rahapulan takia, mutta hyvän peston kanssa makaroni (varsinkin spagetti) on oikein maukasta. Pestopurkki ei montaa euroa maksa ja siitä riittää moneen annokseen.
Olen,margariinia ja tilliä sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin köyhä opiskelija ja vähätkin rahat tuhlasin baari-iltoihin ja bilevaatteisiin, elin kaurapuurolla jonka maustoin puolukkahillolla ja soijarouheesta, makaronista, sipulista ja hyvässä lykyssä porkkanoista valmistetulla sörsselillä. Joskus vaihtelun vuoksi tilalla oli kikherneistä, porkkanoista, halvimmasta tomaattimurskasta ja sipulista tehtyä keittoa. Jos olin täysin pa, söin pelkkää paistettua makaronia ketsupilla.
Nythän nämä on tärkeitä asioita,kun asumistuki pieneni opiskelijoilla. Minä olen usein hädässä myynyt itseäni täysin yksityisenä,eli ei laitonta ja en hirveästi ota,kun saa vain ruokaa ja pesuaineita!
Rokka on halpaa ja siinä on proteiineja. Kympillä saa tarjouksesta 5 purkkia.
Navetta on tosin tyhjä, kantturat on myöty.
Kun on tullu oikein nälkä, kynsiä on syöty.
No onneksi on harrasteena kalastus tuo mulla, muuten maha tyhjäks menis kertapierasulla.
Viime jouluna ei oisi syötynä meillä lihhoo.
Mut onneks sattu hirvi kulukemaan liian läheltä pihhoo.
No ei se ryökäle pitkään kerinnä siinä käyskennellä, kun minä sitä läpitte laskin ...täyteisellä.
-Jaakko Teppo
Usein syön vaikka on rahaakin, makaronia, suolaa reilusti ja voita isompi klimppi
En, mutta riisiä söin. Edes soijakastikkeeseen ei ollut rahaa.
Miten höyrytät riisin?