Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen pohjanoteeraus Haluatko miljonääriksi- ohjelmassa

Vierailija
09.05.2020 |

Kilpailija ei tiennyt ensimmäistä kysymystä. Kyllä suomalaiset tyhmenee vuosi vuodelta.

Kommentit (260)

Vierailija
181/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan toi ekaksi kysymykseksi tavallista vaikeampi koska usein noissa tuppaa olemaan kolme täysin älytöntä ja "humoristista" vaihtoehtoa jotka voi sulkea pois vaikkei tietäisi aiheesta mitään. Tuossa oli kaksi oikeaa yhtyettä joista sitten piti mutulla valita jos ei tuntenut kumpaakaan. Nyt meni väärin. 

No olisikohan se ongelma nimenomaan tässä nyt se, jos ei tiedä sellaista "pikkubändiä" kuin Guns n' Roses. Tässä nyt porukka vauhkoaa, ettei voi millään tietää jotain teinihömpötysbändejä, mutta kun se tietämättömyys on nyt tuossa pitkän uran tehneessä maailmankuulun bändin kohdalla ja sitä tässä nyt ei auta selitellä. Guns n' Roses nyt vain kuuluu yleissivistykseen. Turha vänkyttää tuosta Marcuksesta ja Martinuksesta. 

Lässytilää, ei kukaan tunne kaikkia mahdollisia bändejä, edes niitä jotka on jossain piireissä supersuosittuja. Esim. minä en todellakaan ole kuullut mistään markus ja martinuksesta tai monesta muustakaan nykybändistä. Joistain olen kuullut vain nimen muttei tule kappaleet mieleen, saati sitten esim. laulajat. Ehkä olisin arvannut tuon oikein, ehkä en jos olisi paniikissa mennyt kipsiin.  (rahat vai kolmipyörä?)

Aika lapsellista koittaa netissä päteä jälkiviisaana että olishan tuo pitänyt arvata ja vielä solvaukset perään. 

Mitä jos rauhoittuisit ja lukisit ne viestit joihin kommentoit. Ihan selkeällä suomen kielellä sanoin, että ongelma ei ole tässä se, että joku ei tiedä markuksesta ja martinuksesta, vaan ettei tiedä Guns n' Rosesista!  Juu, ei kukaan voi tuntea kaikkia mahdollisia bändejä, mutta jos joitakin bändejä lasketaan kuuluvan yleissivistykseen, Guns n' Roses nimenomaan on sellainen. Ja se ei nyt sinun itkemiselläsi miksikään muutu. Jos ensimmäistä kertaa kuulit bändistä nyt, sinulla on aukko yleissivistyksessä ja sillä selvä. 

Siis kyllä, tämä pätee yli 25-vuotiaisiin.

Mutta mites ne 10-24 veet? Ei ne nyt oikeasti välttämättä voi tietää, jos vanhempi sukulainen ei ole ottanut puheeksi. Ei nuoret kuuntele radiota jatkuvasti, plus uuden musiikin kanavilla mitään gunnareita edes soiteta.

Kerro nyt, että miksi ja miten joku 16-vuotias olisi pakolla heistä kuullut?

Hyvä yleistieto syntyy siitä että on utelias ja kiinnostunut monipuolisesti asioista. Lukee esimerkiksi sanomalehtiä ja silmäilee myös ne aihepiirit, jotka ei itseä välttämättä kovasti kiinnosta. Näin myös sellaisesta aihepiiristä tulee tietoa.

Kerrohan sinä kaikki juonenkäänteet esim. Temppareista niistä on lehdissä ollut joka päivä juttua! Mä en ainakaan muista yhtäkään kilpailijaa vaikka kys. Ohjelma on otsikoissa joka päivä.

Vierailija
182/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien aikojen pohjanoteeraus oli kyllä kun Lasse Lehtisen aikana Ville Kivikoski Tampereelta ei tiennyt kuka juoksi Suomen maailmankartalle. Vaihtoehdot oli Hannes Kolehmainen, Ville Ritola, Volmari Iso-Hollo ja Paavo Nurmi ja vastasi Paavo Nurmi. Oli myös ensimmäinen kysymys.

Olisin itse vastannut Paavo Nurmi. Onko se väärin?

Olen syntynyt -92 ja kilo paskaa kiinnostaa enemmän kuin minkään sortin urheilun seuraaminen.

Ei tietenkään ole Paavo Nurmi vaan Hannes Kolehmainen. Ei tarvitse urheilua seurata tämän tietääkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en todellaan halua arvostella ketään, mutta olen kyllä monta kertaa katsonut tuota ohjelmaa ja olisin tiennyt vastauksen. En ole todellakaan mikään älykkö mitenkään vaan ihan tavallinen, mutta joskus yksi nainen ei esim tiennyt Kenian lippua lainkaan ja valitsi väärän maan niistä vaihtoehdoista. Silloin kyllä itse vähän mietin, kun osaan melkein kaikki liput ulkoa. Toisaalta myös monesti tullut muitakin itsellä selviä kysymyksiä joista kilpailija ei ole tiennyt mitään. Mietin aina jotenkin niin, että jos minulla olisi tunne etten tiedä tarpeeksi niin en osallistuisi. Suomessakin on varmaan ihmisiä, jotka tietävät enemmänkin ja aina iloitsen jos joku oikeasti pärjää tuolla paremmin. 

Vierailija
184/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Haluatko miljonääriksi-ohjelma on ihan pohjanoteeraus. Siis tämä uusi versio. Kysymysten vaikeusaste ei jäljitä minkäänlaista loogista mallia ja ei auta vaikka olisi hyvä yleistieto kun kolmas kysymys voi koskea jotain marginaalista tubettajaa joista 95 % ihmisistä ei ole koskaan kuullutkaan. Lisäksi puolet ohjelmasta kuluu kaikenlaiseen turhan jauhaamiseen. Kilpailijatkin on jostain tosi tv:stä revittyjä ihmisiä joiden nyt ei voi olettaakaan tietävän mistään mitään.

Tulisipa takaisin kaikki vanhat hienot visailut jossa kysyttiin oikeita kysymyksiä jossa piti oikeasti tietääkin jotain maailman asioista ja piti vähän taktikoidakin että pärjäisi. Esim. Greed, giljotiini, maailman ympäri ovat tällaisia joita ihmiset varmasti haluaisivat takaisin.

Maailman ympäri oli liian huumoripainotteinen.

Vierailija
185/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä aikuistubettajat ohjelmista kun enään mitään pelkkää nuorten karkkiväreissä käsien heiluttelua ja mukavien puhumista.

Vierailija
186/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että Suomen versiossa ei ole tarkoituskaan että kukaan voittaisi miljoonaa. Ohjelma on liian hidas, koko ajan jaarittelua, katsotaan hakuvideoita, kysymysten taso vaihtelee liikaa, liikaa ns. nuorisokysymyksiä jne. Hakuvideoilla varmistetaan että oikeasti viisaat ei pääse kilpailemaan, nyt yleistän mutta moni tietoviisas on sellainen hiukan kuivakka ihminen, joka ei halua kauheasti olla esillä eikä tehdä mitään humoristisia videoita itsestään.

Vierailija
187/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäinen alkukarsintakysymys oli laita valtion kokojärjestykseen vähiten väkirikkaimmasta alkaen ja yksi sai oikein kun vaihtoehtoina oli Kiina, Saksa, Suomi ja Monaco ,niin eiköhän se ole aika selvää ettei itse kilpailusta tule mitään. Kyseiset maat ovat sentään tunnettuja ja ihan eri kokoluokassa kaikki. Vai luuleeko joku oikeasti että Suomi on isompi kuin Saksa, Monaco isompi kuin Suomi tai Kiina pienempi kuin Suomi.

Vierailija
188/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkim tuntuu, että yleistieto on koko ajan huononemaan päin.

Olen toki tavannut 40-50v tradenomeja ja insinöörejä, jotka eivät tiedä mitä tai keitä olivat/ovat:

V.I.Lenin

Che Guevara

Mannerheim(muuta kuin liittyy jotenkin Suomen sotiin)

Torinon käätinliina

Atatürk

Lapuan liike

Vierailija
189/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan toi ekaksi kysymykseksi tavallista vaikeampi koska usein noissa tuppaa olemaan kolme täysin älytöntä ja "humoristista" vaihtoehtoa jotka voi sulkea pois vaikkei tietäisi aiheesta mitään. Tuossa oli kaksi oikeaa yhtyettä joista sitten piti mutulla valita jos ei tuntenut kumpaakaan. Nyt meni väärin. 

No olisikohan se ongelma nimenomaan tässä nyt se, jos ei tiedä sellaista "pikkubändiä" kuin Guns n' Roses. Tässä nyt porukka vauhkoaa, ettei voi millään tietää jotain teinihömpötysbändejä, mutta kun se tietämättömyys on nyt tuossa pitkän uran tehneessä maailmankuulun bändin kohdalla ja sitä tässä nyt ei auta selitellä. Guns n' Roses nyt vain kuuluu yleissivistykseen. Turha vänkyttää tuosta Marcuksesta ja Martinuksesta. 

Lässytilää, ei kukaan tunne kaikkia mahdollisia bändejä, edes niitä jotka on jossain piireissä supersuosittuja. Esim. minä en todellakaan ole kuullut mistään markus ja martinuksesta tai monesta muustakaan nykybändistä. Joistain olen kuullut vain nimen muttei tule kappaleet mieleen, saati sitten esim. laulajat. Ehkä olisin arvannut tuon oikein, ehkä en jos olisi paniikissa mennyt kipsiin.  (rahat vai kolmipyörä?)

Aika lapsellista koittaa netissä päteä jälkiviisaana että olishan tuo pitänyt arvata ja vielä solvaukset perään. 

Mitä jos rauhoittuisit ja lukisit ne viestit joihin kommentoit. Ihan selkeällä suomen kielellä sanoin, että ongelma ei ole tässä se, että joku ei tiedä markuksesta ja martinuksesta, vaan ettei tiedä Guns n' Rosesista!  Juu, ei kukaan voi tuntea kaikkia mahdollisia bändejä, mutta jos joitakin bändejä lasketaan kuuluvan yleissivistykseen, Guns n' Roses nimenomaan on sellainen. Ja se ei nyt sinun itkemiselläsi miksikään muutu. Jos ensimmäistä kertaa kuulit bändistä nyt, sinulla on aukko yleissivistyksessä ja sillä selvä. 

Mutta mites ne 10-24 veet? Ei ne nyt oikeasti välttämättä voi tietää, jos vanhempi sukulainen ei ole ottanut puheeksi. Ei nuoret kuuntele radiota jatkuvasti, plus uuden musiikin kanavilla mitään gunnareita edes soiteta.

No tämä.

Olen vajaa 30-vuotias ja mielestäni olen aika nuori. Facebook tuli ollessani kai lukion ekalla, ja irc-galleria toki oli kova sana jo ennen sitä.

Mutta nämä nykyteinit TikTokkiensa kanssa elää varsin erilaista elämää...

Kai olette huomanneet, että ei rockbändit ole tällä hetkellä kova sana teinien ja nuorten keskuudessa? Ei ole uusia tullut.

Silloin omassa teini-iässä nimenomaan fanitettiin bändejä, uudempia sekä gunnareiden kaltaisia. Oli emot, klassikkorokkarit, hevarit jne.

Ei taida olla sama meno nykyään hyvin pientä osaa lukuunottamatta.

Tämä on myös aika sääli. Itse olen myös jo yli 25-vuotias ja kuuntelen edelleen juuri niitä samoja bändejä ja juuri rock- ja metallimusiikkia paljon. Jotenkin nykyaikana kaikki tuntuvat olevan entistä enemmän samaa massaa. Toisaalta olen iloinen etten ole nyt enää se yläkoululainen, kun oikeastaan ne ajat erosivat nykyajasta aika paljonkin. Kun minä olin koulussa niin kaikki oikeasti puhuivat bändeistä paljon. Moni kuunteli heviä ja niistä bändeistä väiteltiin ja niiden tyylisuunnista. Moni kuunteli myös 80-luvun musiikkia. Kaikki Gunnarit olivat ihan tuttuja ja AC/DC  oli se bändi jonka melkein kaikki olsivat halunneet livenä nähdä ja siitä puhuttiin pitkään, kun pari sinne onnistui pääsemään. Yhden luokkatoverin suosikkibändit olivat Ramones ja Beatles sekä Green Day. Suomessa oli myös silloin pinnalla monia todella hienoja bändejä. Metallimusiikissa ja muissakin tyylilajeissa. Voisin oikeasti palata niihin vuosiin.  Minusta nykyajassa on moni asia pielessä. Ja sori ohis ja tämä viesti sivusta muutenkin.

Vierailija
190/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien aikojen pohjanoteeraus oli kyllä kun Lasse Lehtisen aikana Ville Kivikoski Tampereelta ei tiennyt kuka juoksi Suomen maailmankartalle. Vaihtoehdot oli Hannes Kolehmainen, Ville Ritola, Volmari Iso-Hollo ja Paavo Nurmi ja vastasi Paavo Nurmi. Oli myös ensimmäinen kysymys.

Olisin itse vastannut Paavo Nurmi. Onko se väärin?

Olen syntynyt -92 ja kilo paskaa kiinnostaa enemmän kuin minkään sortin urheilun seuraaminen.

Ei tietenkään ole Paavo Nurmi vaan Hannes Kolehmainen. Ei tarvitse urheilua seurata tämän tietääkseen.

Aijaa? No mistä ja miten tämä olisi pitänyt tietää? 😂

En ole ikinä kuullutkaan Hannes Kolehmaisesta, Ville Ritolasta tai Volmarista.

Vierailija
191/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä.

Olen vajaa 30-vuotias ja mielestäni olen aika nuori. Facebook tuli ollessani kai lukion ekalla, ja irc-galleria toki oli kova sana jo ennen sitä.

Kai olette huomanneet, että ei rockbändit ole tällä hetkellä kova sana teinien ja nuorten keskuudessa? Ei ole uusia tullut.

Silloin omassa teini-iässä nimenomaan fanitettiin bändejä, uudempia sekä gunnareiden kaltaisia. Oli emot, klassikkorokkarit, hevarit jne.

Tämä on myös aika sääli. Itse olen myös jo yli 25-vuotias ja kuuntelen edelleen juuri niitä samoja bändejä ja juuri rock- ja metallimusiikkia paljon. Jotenkin nykyaikana kaikki tuntuvat olevan entistä enemmän samaa massaa. Toisaalta olen iloinen etten ole nyt enää se yläkoululainen, kun oikeastaan ne ajat erosivat nykyajasta aika paljonkin. Kun minä olin koulussa niin kaikki oikeasti puhuivat bändeistä paljon. Moni kuunteli heviä ja niistä bändeistä väiteltiin ja niiden tyylisuunnista. Moni kuunteli myös 80-luvun musiikkia. Kaikki Gunnarit olivat ihan tuttuja ja AC/DC  oli se bändi jonka melkein kaikki olsivat halunneet livenä nähdä ja siitä puhuttiin pitkään, kun pari sinne onnistui pääsemään. Yhden luokkatoverin suosikkibändit olivat Ramones ja Beatles sekä Green Day. Suomessa oli myös silloin pinnalla monia todella hienoja bändejä. Metallimusiikissa ja muissakin tyylilajeissa. Voisin oikeasti palata niihin vuosiin.  Minusta nykyajassa on moni asia pielessä. Ja sori ohis ja tämä viesti sivusta muutenkin.

Ah, nimenomaan Green Day, Ramones ja AC/DC oli niitä omia lemppareita.

Aika lailla tasan 10 vuotta sitten Ruisrockissa oli esim. punk-bändejä, Slash ja Ozzy. Nykyään siellä ei ole mitään rockia muistuttavaa, iso muutos..

Vierailija
192/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Jotenkim tuntuu, että yleistieto on koko ajan huononemaan päin.

Olen toki tavannut 40-50v tradenomeja ja insinöörejä, jotka eivät tiedä mitä tai keitä olivat/ovat:

V.I.Lenin

Che Guevara

Mannerheim(muuta kuin liittyy jotenkin Suomen sotiin)

Torinon käätinliina

Atatürk

Lapuan liike

Olen 10 vuotta sitten hissan lukiossa kirjoittanut tradenomi. Torinon käätinliina ei kuulosta lainkaan tutulta ja en kyllä muista mikä tuo Ata on.

Sellaista se on. Moni asia tuppaa unohtumaan, jos ei nouse esiin usein.

Vierailija
193/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että Suomen versiossa ei ole tarkoituskaan että kukaan voittaisi miljoonaa. Ohjelma on liian hidas, koko ajan jaarittelua, katsotaan hakuvideoita, kysymysten taso vaihtelee liikaa, liikaa ns. nuorisokysymyksiä jne. Hakuvideoilla varmistetaan että oikeasti viisaat ei pääse kilpailemaan, nyt yleistän mutta moni tietoviisas on sellainen hiukan kuivakka ihminen, joka ei halua kauheasti olla esillä eikä tehdä mitään humoristisia videoita itsestään.

No siis tämähän on viihdeohjelma. Joten juu, ei vakavissaan otettava miljoonajahti.

Vierailija
194/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin heikoilla jos tulisi kysymyksia joistan tubettajista. Ei meinaa tule niitä seurattua paljonkaan ja menevät itsellä sekaisin. Kyllä minäkin silti jotain tiedän kuitenkin. Kuitenkin varmasti nykyajan bloggarit, vloggarit sekä muut esim "tv- tähdet" ovat vähän hakusessa. En sinänsä ihmettele jos joku vanhempi ei heitä tietä, kun itselläkin tietämys 26-vuotiaana on heikkoa. Kyllä aina tulee silti luettua jo vähän pakostakin heistä ja esim tuo mainittu duo ( M&M) on tuttu minulle Aku Ankasta, kun siellä esiteltiin heidät ja moni muukin kuten jotkut bloggarit. Itse taas tiedän paljon historiasta, musiikista, urheilusta, maantieteestä, kaikista taiteeseen liittyvästä, eläimistä yms.

Vierailija
195/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä se, että tietysti kisassa voi päätellä paljon ja käyttää järkeään muuten. Silläkin voi päästä pitkälle.

Vierailija
196/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä.

Ah, nimenomaan Green Day, Ramones ja AC/DC oli niitä omia lemppareita.

Aika lailla tasan 10 vuotta sitten Ruisrockissa oli esim. punk-bändejä, Slash ja Ozzy. Nykyään siellä ei ole mitään rockia muistuttavaa, iso muutos..

Pitää vielä tähän vastata, että itse mietin vähän aikaa sitten miksi Ruisrock on enää se "rock", kun ei siellä ole mitään rokkia :) Oikeasti melkein kaikkien festarien taso vaan laskee ja liian aikaisin, kun itsekään ei ole juuri missään ehtinyt käymään ja nyt myöhästyn täysin ja ei huvita moniin edes mennä, kun ei siellä ole minulle mitään. Ulkomailleko pitää lähteä vain auttaisiko sekään.

Vierailija
197/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi naurattaa, kun ketjussa kovasti tunnetaan tää Ville n Galle duo 😆

Siis kyseessähän on JVG, jonka jäseniä ovat Jare Brand ja Ville Galle. Jälkimmäinen käyttää taiteilijanimeä VilleGalle.

Joten sellaista duoa kun Ville n Galle ei voisi näistä jäbistä olla, jollei pistetä miestä puoliksi.

Vaikka itse tunnen Guns n Rosesin, ei se mielestäni kuulu yleissivistykseen. Ja nykynuorille on kyllä aika nevöhööd.

Vierailija
198/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yleistieto syntyy siitä että on utelias ja kiinnostunut monipuolisesti asioista. Lukee esimerkiksi sanomalehtiä ja silmäilee myös ne aihepiirit, jotka ei itseä välttämättä kovasti kiinnosta. Näin myös sellaisesta aihepiiristä tulee tietoa.

Kerrohan sinä kaikki juonenkäänteet esim. Temppareista niistä on lehdissä ollut joka päivä juttua! Mä en ainakaan muista yhtäkään kilpailijaa vaikka kys. Ohjelma on otsikoissa joka päivä.

Ei ole lainkaan sama tilanne. Ohjelmassa oli kysymys, jossa oli valmiit vastausvaihtoehdot ja vinkiksi muut vastausvaihtoehdoksi oli annettu "mahdottomia" nimiä. Täysin eri asia osata valita oikea sieltä mahdottomien joukosta kuin tietää asia ihan itse ilman mitään apuja. 

Jos verrataan vaikka tuohon Temptation Islandiin, voitaisiin kysyä kysymys, mitä Matti teki vuoden 2018 kauden Temptation Islandilla ja vaihtoehdot ovat a) sai Nobelin rauhanpalkinnon b) teki maailmanhypyn maailmanennätyksen c) rakensi avaruusraketin d) joi alkoholia. No mitä luulet, osaatko vastata kysymykseen? Tarvitseeko tietää ihan kaikki juonenkäänteet, että vastaaminen on mahdollista? 

Vierailija
199/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi naurattaa, kun ketjussa kovasti tunnetaan tää Ville n Galle duo 😆

Siis kyseessähän on JVG, jonka jäseniä ovat Jare Brand ja Ville Galle. Jälkimmäinen käyttää taiteilijanimeä VilleGalle.

Joten sellaista duoa kun Ville n Galle ei voisi näistä jäbistä olla, jollei pistetä miestä puoliksi.

Vaikka itse tunnen Guns n Rosesin, ei se mielestäni kuulu yleissivistykseen. Ja nykynuorille on kyllä aika nevöhööd.

Niin, mutta nuorien oletetaan sitten puolestaan tietävän edes sen VilleGallen ja Marcuksen ja Martinuksen. Jos ei tiedä näistä vaihtoehdoista mitään niin, että pystyisi ratkaisun päättelemään, silloin on kyse yleissivistyksen puutteesta, oli ikä mikä tahansa. 

Vierailija
200/260 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen vielä se, että tietysti kisassa voi päätellä paljon ja käyttää järkeään muuten. Silläkin voi päästä pitkälle.

Niinpä. Ja yleissivistykseen ja päättelykykyyn liittyy myös se fakta, että tässä ohjelmassa ensimmäiset kysymykset ovat aina helppoja, joten näissä ei ole sellaisia kompia, kuten tässä ketjussa saivarrellaan, että jos vaikka Guns 'n Roses -bändin jäsenten nimet ovatkin oikeasti Gunnarsen tai jos vaikka onkin olemassa duo, jonka nimi on Matti n' Teppo. Kyllä se ilmeisin vastaus on näissä aina oikein. Eli sinun tarvitsee vain tietää, että Guns 'n Roses on bändi eikä lauluduo ja että Villegalle ja Matti ja Teppo ovat väännöksiä, pystyt löytämään oikean vastauksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi