Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko asunto-osakkeen myyjä perua sovitun kaupan, jota ei ole vielä tehty?

Vierailija
09.05.2020 |

Kaupasta on sovittu VAIN suullisesti, siis ilman mitään ehtoja. Yksityishenkilöiden välinen kauppa ilman palkattua välittäjää kyseessä. Asunnossa ilmeni mahdollinen kosteusvaurio, enkä myyjänä enää haluakaan myydä.

Kommentit (265)

Vierailija
61/265 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kyllä se käytännössä ilmainen on.

Ap

Vierailija
62/265 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus on sitova. Myös sähköpostisi on sitova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/265 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakirjaa ei ole tehty, eikä raha ole liikkunut, joten asuntoa ei ole myyty. Suullisesti on esisopimuksesta puhuttu, mutta tilanteen takia ilmoitat, että et myy asuntoa. Ostaja ei ole kärsinyt todellista vahinkoa, eikä asialla ole mahdollista menestyä edes käräjillä.

Onko perumisesta järkeä kylppäriremontin takia, todennäköisesti ei.

Vierailija
64/265 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa kertoa sille ostajalle, että on kosteusvaurio? Itse en silloin ainakaan enää haluaisi ostaa. Vaikka ei tulisi kallista, sen korjaamisen voi mennä kauankin jos pitää kuivattaa ja silloin täytyy tilapäisesti asua jossain muualla. Ja jos kosteusvaurioita on taloyhtiössä muillakin, voi olla että rakenteissa on jotain pielessä tai sössitty jotain pahasti jo rakennusvaiheessa. Ylläreitä voi tulla lisää ja sisäilmaongelmista voi sairastua, jos on vaikka taipumusta astmaan. Avoimuus kunniaan. Tai sanot ihan suoraan, että muutit mielesi etkä enää halua myydä.

Toisaalta, näinä aikoina kannattaisi ehkä olla kiitollinen että joku ylipäätään haluaa ja pystyy ostamaan, etenkin kun on kosteusvaurio! Tarjontaa kun on muutakin.

Vierailija
65/265 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siis ostaja oli töykeä, niin minulla on sydäntä purkaa kauppa. Ihanalle ostajalle ei olisi. Ja olisi muutenkin hyvä mieli antaa heidän hyötyä asiassa. Vaikka tuleehan siinä ehkä pieni viive, mutta näillä ei ole sillä lailla hätää, koska eivät ole myymässä vanhaa.

Eli take away tästä oli se, että älkää olko töykeitä asuntokaupassa, niin ette menetä tilaisuuttanne saada etuja :)

Ap

Vierailija
66/265 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus on sitova. Myös sähköpostisi on sitova.

No, ei ole pakko myydä kylläkään. Ja luuletko, että on annettava veentovieraiden hallita asuntoa, jonka itse omistan? Koska sanoi jossain sähköpostissa, että saavat hallita?

Ap

Vierailija
67/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos haluat elää ilman ikävyyksiä, myy niin kuin olette sopineet. Jos ostaja on ehtinyt myydä oman asuntonsa, voit joutua suuriin korvauksiin. Suullisesti sovittu on sama kuin kirjallisesti sovittu. Korvaamaan joudut.

Vierailija
68/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa kertoa sille ostajalle, että on kosteusvaurio? Itse en silloin ainakaan enää haluaisi ostaa. Vaikka ei tulisi kallista, sen korjaamisen voi mennä kauankin jos pitää kuivattaa ja silloin täytyy tilapäisesti asua jossain muualla. Ja jos kosteusvaurioita on taloyhtiössä muillakin, voi olla että rakenteissa on jotain pielessä tai sössitty jotain pahasti jo rakennusvaiheessa. Ylläreitä voi tulla lisää ja sisäilmaongelmista voi sairastua, jos on vaikka taipumusta astmaan. Avoimuus kunniaan. Tai sanot ihan suoraan, että muutit mielesi etkä enää halua myydä.

Toisaalta, näinä aikoina kannattaisi ehkä olla kiitollinen että joku ylipäätään haluaa ja pystyy ostamaan, etenkin kun on kosteusvaurio! Tarjontaa kun on muutakin.

Ostajaosapuoli itse epäilee nyt kosteusvauriota. Sitä ei ole vielä tutkittu. Ja siis viive ei heitä haittaisi, koska asuvat samassa talossa, eivätkä aio myydä vanhaa asuntoa alta. Tai sillälailla haittaa, että ovat jo iäkkäitä, että kohta ei ole vuosia jäljellä nauttia enää uudesta asunnosta. Mutta siihen ei luulisi muutaman viikon haittaavan. Asunnossa voinee rempata jotain muuta aluetta sillä aikaa.

Ap

Vierailija
69/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos haluat elää ilman ikävyyksiä, myy niin kuin olette sopineet. Jos ostaja on ehtinyt myydä oman asuntonsa, voit joutua suuriin korvauksiin. Suullisesti sovittu on sama kuin kirjallisesti sovittu. Korvaamaan joudut.

Eivät aio myydä vanhaa. Mutta ainakin ostoon tulee nyt viivytys. Tässä ei todellakaan tanssita ostajan pillin mukaan, nyt hän luulee niin. Uhkana on, että en myy asuntoa, jos ei peräänny.

Ap

Vierailija
70/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perääntymisellä tarkoitan sitä, että minä kartoitan asunnon vauriot, ei ostaja ja ostaja voi painua vttuun asunnostani ennen kuin asia on kartoitettu.

Ap

Vierailija
71/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on mahdollista, että ap:n tapauksessa kylppärin korjaus kuuluu taloyhtiölle. Mutta vain niiltä osin, mitkä kosteusvaurion korjaamisen takia on välttämättömiä ja taloyhtiö saa määrätä mitä materiaalia käytetään, jos ap haluaa paremmat, hän maksaa erotuksen itse. Ap ei voi laitattaa kallista marmorilaattaa taloyhtiön kustannuksella. Tiedän minä tapauksia (olen töissä LVI-alalla), että kosteusvaurio on johtunut rakenteellisesta virheestä tai taloyhtiön toimesta ja taloyhtiö on maksanut viulut, mutta omistajaa on kiukuttanut, kun ei olekaan saanut kustannuttaa mieleisiään materiaaleja.

Ja se mystinen taloyhtiö on ap itse plus muut osakkeenomistajat. Ja jos kaikki kylppärit vanhoja, kaikki korjataan, joten kyllä ap maksaa oman kylppärinsä ihan itse, joko käteisellä, yhtiölainassa tai ottamalla itse lainaa.

Mistä näitä typeryksiä tälle palstalle sikiää?

Vierailija
72/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista jos 60-luvun kerrostalo eikä tehty putkiremonttia. Jos nyt remontoidaan kylppäri, se menee kohta putkiremontissa uusiksi.

Vierailija
73/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siis ostaja oli töykeä, niin minulla on sydäntä purkaa kauppa. Ihanalle ostajalle ei olisi. Ja olisi muutenkin hyvä mieli antaa heidän hyötyä asiassa. Vaikka tuleehan siinä ehkä pieni viive, mutta näillä ei ole sillä lailla hätää, koska eivät ole myymässä vanhaa.

Eli take away tästä oli se, että älkää olko töykeitä asuntokaupassa, niin ette menetä tilaisuuttanne saada etuja :)

Ap

Ethän sinä ole koskaan missään nähnyt ihania ihmisiä. Kaikkien kanssa tulee jotain riitaa.

Vierailija
74/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät aio myydä vanhaa. Mutta ainakin ostoon tulee nyt viivytys. Tässä ei todellakaan tanssita ostajan pillin mukaan, nyt hän luulee niin. Uhkana on, että en myy asuntoa, jos ei peräänny.

Ap

Toibon ostajien vuoksi, että kauppa peruuntuu. Miettikää omalle kohdalle mitään yhteistä Äitihullun kanssa. Ei kiitos!

Vierailija
75/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankkaat? Perut vaan kaupat ja katsot joudutko oikeuteen.

Vierailija
76/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on mahdollista, että ap:n tapauksessa kylppärin korjaus kuuluu taloyhtiölle. Mutta vain niiltä osin, mitkä kosteusvaurion korjaamisen takia on välttämättömiä ja taloyhtiö saa määrätä mitä materiaalia käytetään, jos ap haluaa paremmat, hän maksaa erotuksen itse. Ap ei voi laitattaa kallista marmorilaattaa taloyhtiön kustannuksella. Tiedän minä tapauksia (olen töissä LVI-alalla), että kosteusvaurio on johtunut rakenteellisesta virheestä tai taloyhtiön toimesta ja taloyhtiö on maksanut viulut, mutta omistajaa on kiukuttanut, kun ei olekaan saanut kustannuttaa mieleisiään materiaaleja.

Ja se mystinen taloyhtiö on ap itse plus muut osakkeenomistajat. Ja jos kaikki kylppärit vanhoja, kaikki korjataan, joten kyllä ap maksaa oman kylppärinsä ihan itse, joko käteisellä, yhtiölainassa tai ottamalla itse lainaa.

Mistä näitä typeryksiä tälle palstalle sikiää?

Ei niitä muita kylppäreitä korjata, millainen idari itse oikein olet. Kumpi meistä tietää kyseisen taloyhtiön, häh? Kumpi sen tuntee? Kumpikohan meistä tietää, korjaavatko he LISÄ kylpyhuoneita osakkaiden laskuun, jos joutuvat korjaamaan YHDEN? Oletko vähän tyhmä, jos kuvittelet, että talossa enemmistö haluaisi korjata MONTA kylppäriä. Ei halua. Ja kuten jo sanoin, itselle se kustannus kph:n korjaamisesta on lähes nolla, koska KAIKKI osallistuvat sen maksuun. Itse olet vissiin joku rivitaloyhtiössä asuva retardi.

Ap

Vierailija
77/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toibon ostajien vuoksi, että kauppa peruuntuu. Miettikää omalle kohdalle mitään yhteistä Äitihullun kanssa. Ei kiitos!

He eivät varmana halua perua kauppaa. Haluavat vain kiukutella minulle siitä, että asunnossa on mahdollisesti kosteusvaurio. Joka ei liity MINUUN millään tavalla. Eli asian voisi esittää kohteliaastikin, mutta se ostaja ei osaa. On pilkallinen ja kireä, vihaan sellaisia ihmisiä.

Ap

Vierailija
78/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämän ihmisen lempiharrastus on jankkaaminen. Ja joka asiasta jonkun ongelman löytäminen ja siitä takkuaminen ja muiden syyttäminen.

Ajatelkaa, miten helposti tämäkin asia sujuisi, jos ap vain korjauttais sen kylppärin ja myisi sitten. Mutta ei. Kun takkuaminen ja vänkääminen on niin ihanaa.

Vierailija
79/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joutuisin oikeuteen? Mitään ei ole paperilla, he eivät ole maksaneet käsirahaa. He maksoivat toukokuun vastikkeen, sen maksan tietenkin takaisin ja muut asiasta syntyneet kulut, jos en asuntoa myy.

Ap

Vierailija
80/265 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joutuisin oikeuteen? Mitään ei ole paperilla, he eivät ole maksaneet käsirahaa. He maksoivat toukokuun vastikkeen, sen maksan tietenkin takaisin ja muut asiasta syntyneet kulut, jos en asuntoa myy.

Ap

On se sposti mustaa valkoisella.