Voiko asunto-osakkeen myyjä perua sovitun kaupan, jota ei ole vielä tehty?
Kaupasta on sovittu VAIN suullisesti, siis ilman mitään ehtoja. Yksityishenkilöiden välinen kauppa ilman palkattua välittäjää kyseessä. Asunnossa ilmeni mahdollinen kosteusvaurio, enkä myyjänä enää haluakaan myydä.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Sanot että myytävä kohde ei olekaan sellaisessa kunnossa kuin sovittu, joten kauppaa ei voi tehdä. Vetoa myös vastuukysymyksiin että olet myyjänä vastuussa etkä halua myydä siksi.
Niin, tämä.
Ap
Osakekaupoissa on hiukan eri lainsäädäntö. Koskee myös asunto-osakkeita. Lue lainsäädäntö tai googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä ap mt-potilas?
Äitihulluhan hän on. Miljonääri ja hienoston jäsen, joka yrittää hyväksikäyttää av-palstaa juristina, psykiatrina, perheterapeuttina, maistraattina ja eläinlääkärinä.
Eikö kellään muulla voi olla kämppää?
Kuka haluaa ostaa asunnon, jossa mahdollisesti kosteusvaurio? Olisin erittäin tyytyväinen että kaupat peruuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Osakekaupoissa on hiukan eri lainsäädäntö. Koskee myös asunto-osakkeita. Lue lainsäädäntö tai googlaa.
On eri, kuin kiinteistöissä, mutta millainen. Ilmeisesti hommasta pääsee korvaamalla ostajalle syntyneet kulut kauppa-aikeista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ostaa asunnon, jossa mahdollisesti kosteusvaurio? Olisin erittäin tyytyväinen että kaupat peruuntuu.
No siis tiedän kyseisessä yhtiössä AINAKIN kaksi kph-kosteusvauriotapausta ja kummastakaan ei ole ollut mitään haittaa asumisterveyteen. Ei ne betonisissa kerrostaloissa ole mitään terveysriskejä. Ennemmin niillä on kaiketi haittaa rakenteille, jos ei korjata. Eli on kosteusongelmia ja kosteusongelmia. Mutta siis olisikin tosi jees, jos vetäytyisivät. Mutta näytti kiinnostavan ainoastaan se, kenelle tulee lasku.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihulluhan hän on. Miljonääri ja hienoston jäsen, joka yrittää hyväksikäyttää av-palstaa juristina, psykiatrina, perheterapeuttina, maistraattina ja eläinlääkärinä.
Varmasti monella on kämppä, mutta tämän ketjun ap = äitihuIIu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti monella on kämppä, mutta tämän ketjun ap = äitihuIIu.
Itse olet hullu.
Ap
Eniten huolestuttaa se, että voiko ostajalle annetulla hallintaoikeudella olla jotain painoa? Ostaja tarjoutui maksamaan toukokuun vastikkeen ja kaupan piti ensin olla 8.5. mutta pankista ei saatu aikaa. Jolloin siis minusta olisi ollut ihan fair enough, että maksaa vastikkeen. Mutta sitten se heidän välittäjätuttunsa keksi, että luovutan heille asuntoon hallinnan sitä vastaan. Aivan samahan se mulle oli ja annoin. Mutta siis voikohan sen vain perua? Maksan vastikkeen tietenkin.
Ap
Tottakai voit.
Aasuntokaupassa vain kirjallinen sopimus pätee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tämä sama keissi toisenlaisella lähestysmistavalla nyt sitten.
Niin, koska jos saa ilmaisen kylppärin, en mielelläni anna sitä muille
Ap
Miten niin saat ilmaisen kylppärin?
Jos taloyhtiössä kosteusvaurio, se korjataan ja menee osakkaiden omistajien maksettavaksi ja kylpyhuone jää siihen kuntoon, mitä se oli ennen kosteusvaurion korjausta tai jos se rempataan, osakkeen omistaja maksaa sen itse tai taloyhtiö laskuttaa sen.
Ilmaisia lounaita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eniten huolestuttaa se, että voiko ostajalle annetulla hallintaoikeudella olla jotain painoa? Ostaja tarjoutui maksamaan toukokuun vastikkeen ja kaupan piti ensin olla 8.5. mutta pankista ei saatu aikaa. Jolloin siis minusta olisi ollut ihan fair enough, että maksaa vastikkeen. Mutta sitten se heidän välittäjätuttunsa keksi, että luovutan heille asuntoon hallinnan sitä vastaan. Aivan samahan se mulle oli ja annoin. Mutta siis voikohan sen vain perua? Maksan vastikkeen tietenkin.
Ap
Jos ostajalle annettu kirjallinen hallintaoikeus asuntoon, niin he hallitsevat asunnon ja sinä olet sen omistaja. Jos ei vapaaehtoinen purku onnistu, ratkaisu haetaan tuomioistuimesta.
Kaikki riippuu mitä olet allekirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten niin saat ilmaisen kylppärin?
Jos taloyhtiössä kosteusvaurio, se korjataan ja menee osakkaiden omistajien maksettavaksi ja kylpyhuone jää siihen kuntoon, mitä se oli ennen kosteusvaurion korjausta tai jos se rempataan, osakkeen omistaja maksaa sen itse tai taloyhtiö laskuttaa sen.
Menee osakkaiden maksettavaksi, nii-in. Eli jos vastike ei nouse, en mä maksa siitä mitään. Tai jos vastike nousee niin maksan silti murto-osan kyseisestä kylppäristä, koska KAIKKI muutkin maksavat siitä. Jos vastike nousee vaikka 0,2 e/m2 niin maksan uudesta kylppäristä 153,60e vuodessa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos ostajalle annettu kirjallinen hallintaoikeus asuntoon, niin he hallitsevat asunnon ja sinä olet sen omistaja. Jos ei vapaaehtoinen purku onnistu, ratkaisu haetaan tuomioistuimesta.
Kaikki riippuu mitä olet allekirjoittanut.
En ole allekirjoittanut mitään. Olen vain luvan ut sähköpostilla että saavat hallita asuntoa kuin omaansa, kunnes kaupat tehdään. Mutta en nyt oikein usko, että asunnon hallintaa voi tuollaisella tekstillä menettää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten niin saat ilmaisen kylppärin?
Menee osakkaiden maksettavaksi, nii-in. Eli jos vastike ei nouse, en mä maksa siitä mitään. Tai jos vastike nousee niin maksan silti murto-osan kyseisestä kylppäristä, koska KAIKKI muutkin maksavat siitä. Jos vastike nousee vaikka 0,2 e/m2 niin maksan uudesta kylppäristä 153,60e vuodessa :)
Ap
Ja siinä about oma kustannukseni sitten onkin. Ehkä menee kaksi vuotta. :)
Ap
Olisi hullua, jos oman asuntonsa hallinnan voisi juridosesti menettää sillä, että on luvannut myydä asunnon jollekin ja sitä ennen sanoo tälle sähköpostilla, että saat hallita asuntoa kauppaan saakka. Jos kaupat peruttaisiin, niin kaipa tuokin siihen raukeaa.
Ap
Voit perua mutta Joudut maksamaan välityspalkkion tai jotain ilmoituskuluja . Silloin ei tarvitse maksaa jos jättäneet tarjouksen ja perut sen.
Periaatteessa, jos on tehty tarjous ja se on hyväksytty, niin se on sitova. Mutta suullisen todistaminen riitatilanteessa on sitten toinen juttu.
Tästä syystä kaikki tärkeä kannattaa sopia muuten kuin kasvotusten. Sähköpostit jää talteen ja puhelutkin voi nauhoittaa automaattisesti, mutta varsin harva nauhoittaa kahdenkeskisiä kasvokkain käytyjä keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Suullinen tarjous ei ole sitova, joten voi perua. (Sitova tarjous täytyy aina tehdä samassa ”muodossa” kuin virallinen kauppa eli asunto-osakkeen tapauksessa kirjallisena).
Asunto-osakekaupassa ei ole muotovaatimuksia tai tarvita tarjoukseen kaupnavahvistajaa. Suullinen sopimus on sitova. https://www.minilex.fi/a/suullinen-sopimus-asuntokaupassa
En tiedä jos niin paljon. Tavallaan pettymystä tuskin voi rahalla korvata, niin miksi edes yrittää? Varsinkin, kun ostaja on ollut ihmeellisen töykeä. Minulla ei ole sympatioita häntä kohtaan.
Ap