Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reiki pelkkää rahastusta ja huijausta?

Vierailija
09.05.2020 |

Kokemuksia ja mielipiteitä?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä menee noituuden puolelle - en menisi.

Vierailija
62/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta on vaikea löytää aitoa ja osaavaa hoitajaa. Suurin osa on puoskareita tai hölmöjä, jotka eivät osaa mutta luulevat osaavansa.

Niin on, tosi vaikeaa eli mahdotonta, sillä sellaisia ei ole. Reiki on humpuukia joka ei perustu mihinkään todelliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joilla on reikiä rahastaa niillä tavalla tai toisella

Vierailija
64/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Voi olla vaarallistakin leikkiä henkimaailman kanssa.

Vierailija
65/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reiki-master (opettaja) tässä. Reiki on ihan oikeaa energiaa, rakkudellista ja parantavaa, mutta tietyllä tapaa reiki-hoito on tahatonta huijausta ja rahastusta. Tahatonta huijausta silsi että hoitaja kyllä välittää energiaa ja hoitaa esim kipeää selkää, mutta se hoitoenergia ei menekään välttämättä selkään vaan sinne missä on suurin hätä ja tarve. Esimerkiksi mt-ongelman hoitamiseen, suolistoon tms, jolloin se selkä jääkin hoitamaan. Hoidettavan keho itse ohjaa energian sinne missä sitä eniten tarvitaan.

Rahastusta se on siksi, että ei kannata maksaa siitä toiselle minkä voi tehdä itse. Kurssilla saat sen taidon ja sen jälkeen voit hoitaa itseäsi niin paljon kun sielu sietää.

Se raha-elementti on niille tärkeä kenelle se on elanto. Mulla itselläni on hyväpalkkainen ansiotyö ja siksi teen kaiken auttamisen ilmaiseksi, siis hoidan ilmaiseksi, pidän kursseja ilmaiseksi, koska mun ei tarvitse tienata asialla.

Sinun kaltaisesi joutaisivat joko pakkohoitoon tai rikosoikeudelliseen vastuuseen ihmisten huijaamisesta. 

Vierailija
66/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaissaki voi olla reikiä

Vierailija
67/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät leiki. Osa on varsin tosissaan, haluaa välittää muille jotain apua tai tietoa. Ei pidä uskoa suorilta kaikkea tietenkään, vaikkei ketään kuulustele. Ihminen voi olla kyllä itsekseen leikkivä kotona noin muuten tai leikkisä. Toki on henkiä jotka voivat pelotella, ellei ole niihin varautunut. Ja pitää osata puhdistaa tilaa.

Vierailija
68/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta on vaikea löytää aitoa ja osaavaa hoitajaa. Suurin osa on puoskareita tai hölmöjä, jotka eivät osaa mutta luulevat osaavansa.

Niin on, tosi vaikeaa eli mahdotonta, sillä sellaisia ei ole. Reiki on humpuukia joka ei perustu mihinkään todelliseen.

On muutakin parannusta kuin reikiä. Ehkä joidenkin olisi hyvä tutustua siihen. Ei tuijotella reikimerkkejä. Jos aikoo päästä eteenpäin.

Vierailija
69/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkimaailmaa ei ole, joten ei kovin vaarallista.

Vierailija
70/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista sekä antaa energiahoitoja laskuttamatta niistä, että myös saada niitä ilmaiseksi. Itse en ole hoidoista niin maksanut kuin laskuttanutkaan. En hoida reikilla, vaan kyky antaa energiaa käsien kautta on mielestäni meillä kaikilla, mutta se "avautuu" vasta, kun on itse kylliksi tasapainossa. Näin kävi minulle. Joitain perusasioita hoitamiseen liittyy, jotka on hyvä tietää jos tämä kyky rupeaa ilmenemään, mutta kirjastosta lainattu reiki-kirja kertoo ne kyllä. 

Reiki ja muut energiahoidot EIVÄT PARANNA mitään. Ne antavat vain kropalle lisää energiaa, jotta kroppa voisi itse parantaa itseään.

Hoitaja ei edes päätä mihin se energia menee, kroppa päättää. Tämä on tosi olennainen juttu ja hoitajan tietynasteinen nöyryys asiassa on tarpeen. Eräs erinomainen hoitaja kertoi, miten pysäyttävää oli, kun hän luuli hoitavansa pään aluetta ja hoidettava sanoikin "nyt tuntuu tosi voimakkaasti munuaisissa." =)

Kyseessä ei siis ole sairauksia parantava ihmeparannus, vaan tuen ja avun antaminen ihmisen kropalle energian muodossa. Ei estä lääketieteellisiä hoitoja, vaan päinvastoin voisi tukea niitä, esimerkiksi kemoterapiapotilaan pahoinvoinnin lievittämiseen tms. 

Vierailija
71/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua joku hörhötuttu joskus kanavoi tai jotain, huitoi käsillään ympärilläni. Seuraavana yönä sain elämäni ensimmäisen ja tähän asti viimeisen unihalvauksen.

Demooniset voimat usein tavallaan sitovat ihmisen, jolloin mm halvauksen kaltainen olo jne.

Ehkä jos olisin sinä kävisin papin puheilla. Saat vapautuksen (ja ilmaiseksi!).

Poppamies neutraloi toisen poppamiehen, heh.

Vierailija
72/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista sekä antaa energiahoitoja laskuttamatta niistä, että myös saada niitä ilmaiseksi. Itse en ole hoidoista niin maksanut kuin laskuttanutkaan. En hoida reikilla, vaan kyky antaa energiaa käsien kautta on mielestäni meillä kaikilla, mutta se "avautuu" vasta, kun on itse kylliksi tasapainossa. Näin kävi minulle. Joitain perusasioita hoitamiseen liittyy, jotka on hyvä tietää jos tämä kyky rupeaa ilmenemään, mutta kirjastosta lainattu reiki-kirja kertoo ne kyllä. 

Reiki ja muut energiahoidot EIVÄT PARANNA mitään. Ne antavat vain kropalle lisää energiaa, jotta kroppa voisi itse parantaa itseään.

Hoitaja ei edes päätä mihin se energia menee, kroppa päättää. Tämä on tosi olennainen juttu ja hoitajan tietynasteinen nöyryys asiassa on tarpeen. Eräs erinomainen hoitaja kertoi, miten pysäyttävää oli, kun hän luuli hoitavansa pään aluetta ja hoidettava sanoikin "nyt tuntuu tosi voimakkaasti munuaisissa." =)

<

Selitäpä, mitä se energiasi on. Miten sitä mitataan?

Vierailija
73/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkimaailmaa ei ole, joten ei kovin vaarallista.

Kukas mulle sitten sanoi Böö?

Vierailija
74/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpö hommia ja rahastusta - todellakin.

Vierailija
75/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiahoito siinä missä muutkin, ei mitään eroa muihin käytännön syistä. Reikin ajatus on toki omanlainen ja eroaa muista omine piirteinensä. Se mikä siitä voi tehdä huijausta on se mitä sillä luvataan saada aikaan tai mitä siitä kerrotaan sen olevan kuten muidenkin energiahoitojen kohdalla.

Vierailija
76/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä menee noituuden puolelle - en menisi.

Ei liity noituuteen millään tavalla, ovat kaksi eri asiaa. 

Vierailija
77/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reiki ei liity henkiin millään tavalla mutta henkimaailmaksi käsitetään se kaikki mitä emme näe. Se ei ole meille vahingollista koskaan.

Vierailija
78/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa kiinnostaa, toivottavsti kirjastot nyt todella aukeaisi.

https://www.johannablomqvist.com/kirja

Katsotaan sitten kun joku tieteellinen julkaisija julkaisee tuon kirjan...

Tuo on tuollaista pelokasta asennetta. Odotellaan että asia on yleisesti hyväksytty omassa viiteryhmässä ja sitten vasta uskaltaa tutustua.

Jep. Kuka tahansa voi kirjoittaa ja kertoilla mitä ikinä päähän pälkähtää ja toki siihen pitää uskoa. Jos ei usko niin on pelokas. Jep ja vielä kerran jep.

Vierailija
79/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitäpä, mitä se energiasi on. Miten sitä mitataan?

Ei mitata vielä mitenkään, koska kvanttitason ilmiöille ei ole vielä mitään mittareita olemassa. 

Kvanttifysiikka sanoo seuraavaa: Kaikki on yhtä, kaikki on energiaa ja tarkkailija vaikuttaa tarkkailemaansa kohteeseen, eli energia menee sinne minne huomio menee.

Me emme vain osaa vielä mitata näitä asioita. Tämä on sama juttu kuin se, että sähkö oli keskiajalla magiaa.

Itse en usko asiassa siis olevan yhtään mitään yliluonnollista tai henkimaailmaan liittyvää, vaan kyse on kvanttitason ilmiöstä, jolle meillä ei ole VIELÄ mittauslaitteita.

Vierailija
80/96 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suurin ongelma on erottaa jyvät akanoista näiden  palveluntarjoajien suuressa ja epäyhtenäisessä joukossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme