Onko reiki pelkkää rahastusta ja huijausta?
Kommentit (96)
Minä annan reikihoitoa halukkaille. Minäkään en tee asian suhteen elantoa, mutta suosittelen aina antamaan jotain hyvää eteenpäin. Sen voi antaa minulle vaikka leipomalla omenapiirakan tai tarjoamalla ystävälle aterian tai antamalla rahaa hyväntekeväisyyteen, mikä milloinkin on sitten hoidettavalle paras vaihtoehto. Vaihtokauppa on tärkeää siksi, että silloin hoidettava todella ottaa vastaan sen rakkaudellisen energian ja hyvän olon itseensä.
Asiaa voi verrata vaikka siihen, että ihminen arvostaa enemmän sellaista, mistä on antanut jonkinlaista korvausta. Yleinen korvaus nykypäivänä on raha. Itse ainakin pidän parempaa huolta 500e maksaneesta takista, kuin sellaisesta, jonka olen saanut ilmaiseksi. Sama pätee reikiin.
Tai voidaan ajatella, että ihmisellä on päänsärky. Hän ottaa siihen lääkkeen, mutta ei tee mitään sille syylle, miksi päätä särkee. Ei se lääke auta mitään, jos päänsärky johtuu vaikkapa nestehukasta. Reikissä hyvän eteenpäin antaminen (on se sitten reikiyrittäjälle maksu rahalla tai antamalla rahaa hyväntekeväisyyteen) on oma osansa siinä, että ottaa lääkkeen ja juo vettä, jotta särky lähtee pysyvästi pois.
Uskoo tai ei, niin kaikki varmaan ovat samaa mieltä niistä tutkimuksista, että hyvä olo ja hyvän tekeminen edistää lisää hyvinvointia. Ja kaikki uskovat energian olemassaoloon, joka ihmisessä saa aikaan hyvää tai pahaa oloa, riippuen siitä, mihin energiansa käyttää. Me olemme energiaa ja kuollessamme energia jatkaa eteenpäin, kun ötökät syövät ruumiimme.
Reiki aloitetaan laittamalla kädet yhteen kämmenet vastakkain, silmät kiinni, laske mielessäsi 9. Tunnet miten energia alkaa virtaamaan. Amerikassa monet rukoilevat liittämällä kädet yhteen. Kokeile.
Uskomushoidoilla, kuten reikillä, on pari yleistä piirrettä, josta ne tietää huuhaaksi.
Ensinnäkin se, että kukaan ei osaa suoraan selittää että miten ne oikeasti toimivat. Reikissä kerrotaan energian tulevan hoitajan käsiin.
Toiseksi näiden hoitojen kerrotaan parantavan useita tauteja ja vaivoja tai vaikuttavan yleisesti lähes kaikkeen. Samoin väitettiin 1800-luvulla Villissä Lännessä käärmeöljystäkin.
Uskomushoitojen vaikutus on psyykkinen. Ihminen on sellainen, että hän tarvitsee empatiaa, huomiota, kosketusta ja aikaa rauhoittua. Uskomushoidoissa saa tätä kaikkea, siinä saa olla hetken kuin vauva, jota äiti hoivaa. Tämä on se mekanismi, joinka kauttaa ne "toimivat".
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus ei ole maksullista, etenkään parantava rakkaus. Jeesus ruoskisi nuo ruojat.
Ja siitähän sinä kiihottuisit. "Oi Jeesus, juuri noin! Kovempaa! Lyö sitä kovempaa! Ruoski sitä saastaista ruojaa niin, että veri roiskuu! Ooooh... Jeesus tulee!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus ei ole maksullista, etenkään parantava rakkaus. Jeesus ruoskisi nuo ruojat.
Ja siitähän sinä kiihottuisit. "Oi Jeesus, juuri noin! Kovempaa! Lyö sitä kovempaa! Ruoski sitä saastaista ruojaa niin, että veri roiskuu! Ooooh... Jeesus tulee!"
Lauantain rumasetämiespurkaus sieltä. Kiitos ja hei.
Olen ollut kerran ilmaiseksi hoidossa. Hoitaja oli kurssit käynyt ja muutenkin perehtynyt. Menin avoimin mielin hoitoon ja pystyin hyvin rentoutumaan kun tämä hoidon tekijä oli läheinen. Hän etukäteen kertoi miten hän aistii kivut ja jopa raskauden. Siinä mielessä vähän jännitti, kun olin juuri saanut tietää raskaudestani ja en halunnut hänen vielä tietävän. Turhaan jännitin. Hoito ei tuntunut oikeastaan miltään. Kyllähän se rentoutti kun pimeässä makaa, mutta niinhän ne päikkäritkin tekee. Ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta tämä hoito. Ehkä vähän säälitti hoidon tekijä kun tuhlasi aikaansa minuun. Eikä aistinut raskauttani. En olisi ikimaailmassa maksanut semmoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantain rumasetämiespurkaus sieltä. Kiitos ja hei.
Jeesus kääntäisi toisen posken... ja antaisi lyödä. Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan!
Suuri(n?) osa puoskareista uskoo itsein hoitoihinsa, eihän silloin ole varsinaisesta huijauksesta kyse.
Humpuukia toki.
Olin synnärillä ja lapsi teki tuloaan niin vauhdikkaasti, etten ehtinyt saada mitään kipulääkettä, ilokaasua en pysty käyttämään. Kätilö kysyi saako hän käyttää reikihoitoa. En edes tiennyt mitä se on, mutta lupasin. Hän laittoi toisen käden selän kohdalle ja toisen mahan, mutta ei koskenut minua. Kipu vaimeni selvästi ja olo oli ihan siedettävä. Heti kun hän lopetti, niin kipu palasi. Tuon jälkeen en ole reikihoitoa saanut, mutta täytyy sanoa että oli kyllä todella positiivinen kokemus. Jälkeenpäin luin netistä mitä reikihoito edes tarkoittaa. Tästä kokemuksesta aikaa yli 10 vuotta.
Reiki on huijausta toisille, toisille ei.
On useissa kokeellissa tutkimuksissa osoitettu, että joskus plasebo lääke on ollut yhtä tehokas kuin oikea lääke.
Plasebo on siis pelkkää jauhoa tms.. siinä ei ole mitään vaikuttavaa ainetta.
Joillekin ihmisille jos toisen ihmisen välittäminen ja toisen ihmisen halu hoitaa häntä, auttaa paljon.
Sillä on voimakas psykologinen vaikutus, joten tälläinen ihminen uskoo myös helposti, että myös lääke auttaa!
Tälläinen tulee kysymykseen yleensä pitkäaikaississa vaivoissa, joihin ei ole löytynyt mitään lääketieteellisesti vakavaa sairautta, eikä mitään tehoavaa hoitoa.
Todella vakavat sairaudet eivät näillä menetelmillä parane.
Mutta ei voi väheksyä esim. ruokavaliohoitoja, hierontaa, fysioterapiaa, joista on todella apua monille sairaille, vaikka niiden tehoa ei olekaan voitu tieteellisesti todistaa.
Niin hullulta ja uskomattomalta kuin se saattaakin tuntua, vielä nykyaikanakin on ihmisiä, joilla saattaa olla kyky tiettyihin asioihin.
Ennen vanhaan oli paljon parantajia ja myös ns. tietäjiä, ja on niitä muutama vielä tänäkin päivänä.
Tiedän, että suurin osa suomalaisista pitää tätä täytenä huu haana, ja suurin osa siitä onkin just huu haata.
Mutta on vieläkin olemassa asioita, jotka ovat totta vielä tänänkin päivänä; esim. telepatia, etiäiset jms.
Ne ovat erittäin harvinaisia, mutta en kävisi niitä sanomaan pelkäksi paskaksi, koska todellisuudessa on kuitenkin muutamia harvoja ihmisiä, jotka ovat edelleen kokevat nämä.
Jokaine voi uskoa ja kiistää mitkä asiat haluaa, ja niin pitää ollakin.
Ihmisten ongelmilla ja sairauksilla rahastetaan ja huijataan ihmisä suurilla summilla ympäri maailmaa.
Järki käteen joka hommassa, mutta aina kannattaa jättää hitunen sellaista varaa, että joku kuitenkin näkee ja kokee tässä elämässä asioita voimaakaammin kuin joku muu.
Minua joku hörhötuttu joskus kanavoi tai jotain, huitoi käsillään ympärilläni. Seuraavana yönä sain elämäni ensimmäisen ja tähän asti viimeisen unihalvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Reiki on huijausta toisille, toisille ei.
On useissa kokeellissa tutkimuksissa osoitettu, että joskus plasebo lääke on ollut yhtä tehokas kuin oikea lääke.
Plasebo on siis pelkkää jauhoa tms.. siinä ei ole mitään vaikuttavaa ainetta.
Joillekin ihmisille jos toisen ihmisen välittäminen ja toisen ihmisen halu hoitaa häntä, auttaa paljon.
Sillä on voimakas psykologinen vaikutus, joten tälläinen ihminen uskoo myös helposti, että myös lääke auttaa!
Tälläinen tulee kysymykseen yleensä pitkäaikaississa vaivoissa, joihin ei ole löytynyt mitään lääketieteellisesti vakavaa sairautta, eikä mitään tehoavaa hoitoa.
Todella vakavat sairaudet eivät näillä menetelmillä parane.
Mutta ei voi väheksyä esim. ruokavaliohoitoja, hierontaa, fysioterapiaa, joista on todella apua monille sairaille, vaikka niiden tehoa ei olekaan voitu tieteellisesti todistaa.
Kyllä ruokavaliohoitojen, hieronnan ja fysioterapian osalta on tieteellistä todistetta, mitä ihmettä höpötät?
Tämä saattaa kiinnostaa, toivottavsti kirjastot nyt todella aukeaisi.
https://www.johannablomqvist.com/kirja
Vierailija kirjoitti:
Tämä saattaa kiinnostaa, toivottavsti kirjastot nyt todella aukeaisi.
https://www.johannablomqvist.com/kirja
Katsotaan sitten kun joku tieteellinen julkaisija julkaisee tuon kirjan...
Olen käynyt reikihoitajakurssin ja reikihoidoissa. Itse en siltikään osaa välittää energiaa mutta vastaanotan mirlelläni sekä kaukona että livenä. Energian virtaus kehossa on välillä voimakas ja välillä laimea. Uskon että toiset osaavat paremmin välittää energiaa kun toiset. Mutta tämä vaatii oma kohtaisen onnistuneen kokemuksen ennenkun siihen uskoo. Tosin en edelleenkään usko että energiahoidolla syöpää selätetään mutta rentoutumiseen se on ihan parasta
Vierailija kirjoitti:
Reiki aloitetaan laittamalla kädet yhteen kämmenet vastakkain, silmät kiinni, laske mielessäsi 9. Tunnet miten energia alkaa virtaamaan. Amerikassa monet rukoilevat liittämällä kädet yhteen. Kokeile.
Olet siinä oikeassa, että lämpöenergia tosiaan siirtyy käsien välillä. Tosin sillä ei ole sen kummempaa parantavaa vaikutusta kuin esim. sähkövastuksella tehdyllä lämpöenergialla.
Olen kokeillut (ilmaista) reikihoitoa. Juu ei mitään vaikutusta.
Tuttu kosmetologi meinas hermostua, kun uus tuttavuus ehdotti, että vaihtavat hoitoja keskenään. Eli kosmetologi tekee vaikka jalkahoidon ja toinen reikihoidon. Ei tullut kauppoja, enkä ihmettele.