Mieheni päätti perheen lapsiluvun
Olisin toivonut useampaa lasta, mutta mies sai jo kahden lapsen jälkeen tarpeekseen. Nyt ei tule enempää lapsia, kun mies on steriloitu. Hyväksyn miehen päätöksen, mutta silti hiukan nyppii että päätös tapahtui näin yksipuolisesti, koska tässä asiassa eivät kompromissit ole mahdollisia. Joko lapsi hankitaan tai sitten ei. Minä olisin halunnut vielä yhden lapsen, mutten halua sitä uusperheessä. Joten lapsiluku jäi myös minulla kahteen, ei tosin omasta toiveesta.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.
Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!
Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..
Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.
Kai mies saa joissakin asioissa omat ehtonsa sanella. Suhde on vapaaehtoinen ei vankila eikä siinä ole pakko olla.
Se jättää suhteeseen jälkensä, jos laittaa puolison puun ja kuoren väliin jättämisellä uhkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.
Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!
Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..
Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.
Tsiisus... Ja haluaisit vielä lisää lapsia?
Palstalle on tullut uusi hullu, haluan lisää lapsia -hullu. Ällöttävää.
Tosi ällöttävää kirjoittaa haluavansa lapsia VAUVA-lehden palstalla. Te muut turhaan täällä roikkuvat olette sekä ällöttäviä että naurettavia luusereita. Ette löydä muuta ajanvietettä kuin roikkua vauva- ja lapsiperheille tarkoitetulla palstalla ulisemassa lapsia ja perheitä inhoten. LOL
Lapsen saaminen ei ole kenenkään absoluuttinen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Mies on nähnyt, että sinä et pärjäisi enää yhdenkään kakaran kanssa, joten siksi tuo ratkaisu. Hän ei myöskään jaksa katsoa sinua ja kuunnella valitustasi olostasi ja ihan kaikesta mitä raskaus, synnytys, vauva-arki ja arki kolme lapsen kanssa toisi. Sinunkin pitää mennä töihin joskus ja ottaa osaa perheen laskujen maksamiseen. Oma vika siis.
Kunnon stereotypiat kehiin! :)
Mulla on viisi lasta, käyn töissä, olen parempipalkkaisempi miestäni ja en ole valittanut mistään, koskaan. Jännää että apn ”tilanteessa” se kolmas lapsi aiheuttaisi tuollaisen muutoksen...
Vierailija kirjoitti:
Onko tähän oikeastaan oikeaa vastausta: joidenkin mielestä monta lasta, joidenkin mielestä ei. Kumpikaan ei ole oikein mutta ei väärinkään. Jos mies tietää tosissaan, ettei kolmatta lasta halua, niin hyväksy se ja lopeta se valitus. Jos haluat suhteennekin toimivan, sopeudu tai älä sopeudu ja eroa, jos iso lapsiluku on niin iso asia sinulle. Mies ainakin on rehellinen.
En usko tätä paremmin tähän sopeutuvani, mutten halua erota.
Maailman ainoa perhe jossa mies päätti lapsiluvun on löytynyt.
Niin? Tuleeko sinulle yllätyksenä, että yleensä suhteessa se on joko ero tai sen hyväksyminen, että lapsiluku menee sen mukaan, jolla se on alempi? Hyvin harva tekee lapsen miellyttääkseen toista, varsinkaan kun alkuhuuma on ohi.
Meillä taas minä "päätin" lapsiluvun. Minulla toive oli 0, miehellä ehkä 1. Mies empi aluksi, haluaako hän tehdä mitään ehdotonta päätöstä lapsiluvusta, ja itseäni pelotti, että sille tulee joku myöhäisherätys nelikymppisenä, että olisi se lapsi ollutkin ihan kiva. Käytimme ehkäisynä kondomia, ja mies valitti, kuinka se latistaa tunnelman. Minusta joku markkinoiden ohuin kondomi ja se, että sen joutuu "tylsästi" laittamaan ennen seksiä, on ihan pikkukiukuttelua eikä vaadi mitään verrattuna siihen, että minä siirtäisin sen epämukavuustaakan itselleni ja ottaisin joko hormoneita tai vierasesineen pysyvästi kehooni. Miehen lopullinen päätös vasektomiasta ja lapsettomuudesta syntyikin enemmän seksi edellä, kun ei se vain kestänyt sitä "tuskaa" että esileikki piti keskeyttää kortsun rullaamiseksi ja aina piti olla kortsu mukana, eikä voinut vaan alkaa hommiin jossain hemmetin keittiössä. Sanoin hänelle moneen kertaan, että tuo on vähän hätiköityä, ja olekin sitten varma päätöksestäsi. Ei muuten olla pantu keittiössä kertaakaan myöskään vasektomian jälkeen ja seksielämä on ihan samanlaista. Mutta tässä yksi absurdi tarina siitä, miten lapsiluku voi asettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo toimii. Ottakaa ukot mallia, ei tartte marista sitten että huijattiin isäksi.
Suomessa vaan lainsäädäntö on niin perseestä, että täytyy olla 30v tai jo kolme lasta, että pääsee vasektomiaan.
Mikä vika kondomissa on?
Niin? Kertoisiko joku? Helppo, ruokakaupasta saatava ehkäisyväline ilman sivuvaikutuksia.
Meillä myös mies päätti lapsiluvun puolestani: jään lapsettomaksi mikäli en vaihda miestä. Miehellä on entisestä liitosta lapsia, joten kuulemma nämä riittävät. Oletti, että en halua koskaan lapsia kun minulla ei niitä "valmiiksi" ollut. Mutta enhän ollut edes naimisissa aiemmin! En tiedä, haluaisinko lapsia mutta nyt en saa edes itse päättää asiaa. N35
Rahasta ei ole kiinni, pystyisin kyllä elättämään lapsen jos niitä saisin.
Vai oliko tässä tapauksessa vikana se, ettei AP päässyt itse määräämään sitä lapsilukua? Miehellä oli mielipide, ja kehtasi vielä tehdäkkin asian eteen jotain, ilman AP:n lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös mies päätti lapsiluvun puolestani: jään lapsettomaksi mikäli en vaihda miestä. Miehellä on entisestä liitosta lapsia, joten kuulemma nämä riittävät. Oletti, että en halua koskaan lapsia kun minulla ei niitä "valmiiksi" ollut. Mutta enhän ollut edes naimisissa aiemmin! En tiedä, haluaisinko lapsia mutta nyt en saa edes itse päättää asiaa. N35
Sinulla tikittää kello. Kannattaa tehdä nopeasti päätöksiä, jos lapsi on ajatuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Teet miehesi kanssa kirjallisen sopimuksen, että mies luovuttaa siemenen, ja sinä vastaat kaikesta siitä eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo toimii. Ottakaa ukot mallia, ei tartte marista sitten että huijattiin isäksi.
Suomessa vaan lainsäädäntö on niin perseestä, että täytyy olla 30v tai jo kolme lasta, että pääsee vasektomiaan.
Mikä vika kondomissa on?
Allergia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika kondomissa on?
Allergia?
Niitä valmistetaan muustakin kuin lateksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tähän oikeastaan oikeaa vastausta: joidenkin mielestä monta lasta, joidenkin mielestä ei. Kumpikaan ei ole oikein mutta ei väärinkään. Jos mies tietää tosissaan, ettei kolmatta lasta halua, niin hyväksy se ja lopeta se valitus. Jos haluat suhteennekin toimivan, sopeudu tai älä sopeudu ja eroa, jos iso lapsiluku on niin iso asia sinulle. Mies ainakin on rehellinen.
Elämässä iso haaste on ylipäätään hyväksyä se, ettei kaikkea aina ole mahdollista täysin hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä iso haaste on ylipäätään hyväksyä se, ettei kaikkea aina ole mahdollista täysin hyväksyä.
Asiat harvoin ovat mustavalkoisia. Elämä jää aina tavallaan hiukan kesken.
Nainen on ainoa jolla on oikeus tehdä päätös siitä kuinka monta lasta talouteen tulee. Miehellä ei ole sanavaltaa.
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kykenen hyväksymään miehen päätöksen jatkaakseni yhteiselämää. Voi tietysti olla, että mieli vielä jossain vaiheessa muuttuu. Ehkä jonain päivänä koen kolmannen lapsen saamisen tärkeämmäksi asiaksi kuin tämän parisuhteen. Jos niin käy, olen joka tapauksessa puhunut ajatuksistani ennen miehen vasektomiaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kykenen hyväksymään miehen päätöksen jatkaakseni yhteiselämää. Voi tietysti olla, että mieli vielä jossain vaiheessa muuttuu. Ehkä jonain päivänä koen kolmannen lapsen saamisen tärkeämmäksi asiaksi kuin tämän parisuhteen. Jos niin käy, olen joka tapauksessa puhunut ajatuksistani ennen miehen vasektomiaan menoa.
Eli rehellinen olen ollut minäkin: olen sanonut etten voi tietää miten tämä tulevaisuudessa minuun tulee vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla tikittää kello. Kannattaa tehdä nopeasti päätöksiä, jos lapsi on ajatuksissa.
Tämä voi kuulostaa kummalliselta, mutta en tiedä vielä haluanko lapsia, mutta haluaisin että minulla olisi vapaus päättää asiasta. Tiedän, että alkaa olla viimeiset hetket päättää asia, mutta enhän minä voi näissä olosuhteissa asiaa päättää. Yksin en lasta halua ja enhän tiedä rakastunko uudelleen jos jätän mieheni.