Mieheni päätti perheen lapsiluvun
Olisin toivonut useampaa lasta, mutta mies sai jo kahden lapsen jälkeen tarpeekseen. Nyt ei tule enempää lapsia, kun mies on steriloitu. Hyväksyn miehen päätöksen, mutta silti hiukan nyppii että päätös tapahtui näin yksipuolisesti, koska tässä asiassa eivät kompromissit ole mahdollisia. Joko lapsi hankitaan tai sitten ei. Minä olisin halunnut vielä yhden lapsen, mutten halua sitä uusperheessä. Joten lapsiluku jäi myös minulla kahteen, ei tosin omasta toiveesta.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.
Sinä et ole päästäsi terve. Jokainen saa itse päättää tuosta asiasta. Jos ei kelpaa se, että sut on vapautettu pysyvästi ehkäisyvastuusta, ota ero.
Mites päin panisit suun jos joku sanoisi, että nyt teet vielä yhden lapsen, vaikket itse halua? Sitähän sinä mieheltäsi vaadit.
Huolehdi nykyisistäsi ja jos et muuta keksi, MENE TÖIHIN.
Mitä trollaaminen sinulle antaa? Kiinnostaisi tietää. Korvaako se tosielämän ihmissuhteiden puutetta?
Elämään kuuluu luopuminen. Ensin kasvat ja kukoistat, mutta loppuikäsi luovut siitä kaikesta.
Voi joko sopeutua ja nauttia, tai olla sopeutumatta ja kärsiä. Oma valinta, ellei tajua olla onnellinen siitä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo toimii. Ottakaa ukot mallia, ei tartte marista sitten että huijattiin isäksi.
Tiedän tällaisia miehiä ja arvostan kyllä miestäni sen takia, että hän puhuu ajatuksistaan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Elämään kuuluu luopuminen. Ensin kasvat ja kukoistat, mutta loppuikäsi luovut siitä kaikesta.
Voi joko sopeutua ja nauttia, tai olla sopeutumatta ja kärsiä. Oma valinta, ellei tajua olla onnellinen siitä mitä on.
Plääh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.
Sinä et ole päästäsi terve. Jokainen saa itse päättää tuosta asiasta. Jos ei kelpaa se, että sut on vapautettu pysyvästi ehkäisyvastuusta, ota ero.
Mites päin panisit suun jos joku sanoisi, että nyt teet vielä yhden lapsen, vaikket itse halua? Sitähän sinä mieheltäsi vaadit.
Mitä trollaaminen sinulle antaa? Kiinnostaisi tietää. Korvaako se tosielämän ihmissuhteiden puutetta?
Kysyn samaa sinulta. Ketään ei pidä painostaa lisääntymään. Jos tämä ei sinulle kelpaa, mikä olet? Naispuolinen raiskaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!
Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..
Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.
Tsiisus... Ja haluaisit vielä lisää lapsia?
Palstalle on tullut uusi hullu, haluan lisää lapsia -hullu. Ällöttävää.
Tosi ällöttävää kirjoittaa haluavansa lapsia VAUVA-lehden palstalla. Te muut turhaan täällä roikkuvat olette sekä ällöttäviä että naurettavia luusereita. Ette löydä muuta ajanvietettä kuin roikkua vauva- ja lapsiperheille tarkoitetulla palstalla ulisemassa lapsia ja perheitä inhoten. LOL
Aihe vapaa -palsta ei ole kyllä tarkoitettu vain lapsiperheille. Tännehän on usein linkki Iltasanomissa eri aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plääh...
Loppuivatko argumentit läähättäjältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn samaa sinulta. Ketään ei pidä painostaa lisääntymään. Jos tämä ei sinulle kelpaa, mikä olet? Naispuolinen raiskaaja?
Sinulla heittää päässä. Jos mies ei halua isäksi, niin pitäköön sitten omalta osaltaan huolen ehkäisystä.
Lastensaamisella on selvät seurauksensa ihmisen elämään, joten minusta parempi ettei ihminen lisäänny, jos lisääntyminen ei tunnu oikealta. Toki parisuhteessa tämä aiheuttaa kiistaa, jos toinen haluaisi vielä lisää lapsia. Lopulta jompikumpi mukautuu ja suostuu toisen tahtoon. Oli sitten kyse päätöksestä olla lisääntymättä tai päätös lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plääh...
Loppuivatko argumentit läähättäjältä?
Tuo on pelkkää halpahintaisten aforismien heittelyä.
Ei siinä auta muu kuin neuvotella. Meillä mies sanoi ihan alkutaipaleella, ettei missään tapauksessa halua lapsia. Selvisi, että rakastaa mua kuitenkin enemmän kuin omaa vapauttaan. Nyt meillä on kolme lasta. Oikein haluttuja ja toivottuja. Mies on erittäin hyvä ja osallistuva isä, vaikka sitä alkuun hieman jännitkin.
Sittemmin mies on kiittänyt, että minä halusin lapsia ehdottomasti. Olisi kuulemma muuten jäänyt tekemättä.
Minulla on kaksi lasta. Tietyllä tasolla ymmärtän toiveen kolmannesta, mutta ellei kumpikin puoliso jaa samaa toivetta, on hedelmätöntä märehtiä asiaa, ja JULMAA toimia toisen tahtoa vastaan.
Miten ap kuvittelisi isän suhtautuvan ei-toivottuun kolmanteen lapseen? Joskus voisi ajatella kuviteltujen lastenkin parasta eikä vain omia ihania fiiliksiään raskaana ollessa.
Tunnen yhden naisen, joka ei juuri muuta tee kuin lapsia, mutta niitä lapsia käy sääliksi ja jokaisella on adhd. Niitä on väsätty usean eri miehen kanssa yksi per puolitoista vuotta ja toki etunimet alkavat näiden miesten etunimien alkukirjaimella ikäänkuin kirjanpidon helpottamiseksi tai muistin tueksi.
Kaikille ei riittänyt kenkiä aamuisin, ja tämä tapahtui ruuhka-Suomessa 2010-luvulla. Siinä vaiheessa kun tuttavuus päättyi, lapsia oli 8. Nyt varmaan jo 10-12 ja kolmas kirjain menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et ole päästäsi terve, kun et pysty myötätuntoon ja ystävällisyyteen. Voi olla suuri suru, että toivoisi lisää lapsia mutta ei saa. Vaikka hyväksyisikin toisen päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä auta muu kuin neuvotella. Meillä mies sanoi ihan alkutaipaleella, ettei missään tapauksessa halua lapsia. Selvisi, että rakastaa mua kuitenkin enemmän kuin omaa vapauttaan. Nyt meillä on kolme lasta. Oikein haluttuja ja toivottuja. Mies on erittäin hyvä ja osallistuva isä, vaikka sitä alkuun hieman jännitkin.
Sittemmin mies on kiittänyt, että minä halusin lapsia ehdottomasti. Olisi kuulemma muuten jäänyt tekemättä.
Aika kova juttu alkaa neuvotella vasektomiassa käyneen puolison kanssa siitä, että hän voisi osallistua hedelmöityshoitojen kustannuksiin... Siinä vaiheessa tuotaisiin eropaperit eteen.
On kyllä harmillinen tilanne. Meillä ei ole vielä lapsia, mutta olemme puhuneet miehen kanssa kolmen olevan hyvä lapsiluku. Mies kuitenkin suhtautuu pienellä varauksella, hänen mielestään ei kannata yrittää kolmatta jos ei meinata jaksaa kahden kanssa. Olisin surullinen jos kävisikin niin ettei mies haluaisi kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua isäksi, niin pitäköön sitten omalta osaltaan huolen ehkäisystä.
Avauksessahan mies käynyt vasektomiassa eli siltä osin homma ok. Mikäli pariskunta yhdessä sopinut e-pillerien, kierrukan tai kapselin käytöstä ja nainen omatoimisesti luopuisikin sovitun ehkäisymallin käytöstä, niin aika kyseenalaista minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!
Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..
Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.
Tsiisus... Ja haluaisit vielä lisää lapsia?
Palstalle on tullut uusi hullu, haluan lisää lapsia -hullu. Ällöttävää.
Tosi ällöttävää kirjoittaa haluavansa lapsia VAUVA-lehden palstalla. Te muut turhaan täällä roikkuvat olette sekä ällöttäviä että naurettavia luusereita. Ette löydä muuta ajanvietettä kuin roikkua vauva- ja lapsiperheille tarkoitetulla palstalla ulisemassa lapsia ja perheitä inhoten. LOL
Aihe vapaa -palsta ei ole kyllä tarkoitettu vain lapsiperheille. Tännehän on usein linkki Iltasanomissa eri aiheista.
Joo.
"Hallitus teki uusia koronalinjauksia - katso lista Vauvapalstalta"
"Trumpin uusi twiittaus vähättelee koronan riskejä - katso tiivistelmä Vauvapalstalta"
"Aasiassa maanjäristys, kymmeniä kuollut, katso AV"
"Satamassa tuhansien irtisanomiset, lue tunnelmia AV:lta"
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta. Tietyllä tasolla ymmärtän toiveen kolmannesta, mutta ellei kumpikin puoliso jaa samaa toivetta, on hedelmätöntä märehtiä asiaa, ja JULMAA toimia toisen tahtoa vastaan.
Miten ap kuvittelisi isän suhtautuvan ei-toivottuun kolmanteen lapseen? Joskus voisi ajatella kuviteltujen lastenkin parasta eikä vain omia ihania fiiliksiään raskaana ollessa.
Tunnen yhden naisen, joka ei juuri muuta tee kuin lapsia, mutta niitä lapsia käy sääliksi ja jokaisella on adhd. Niitä on väsätty usean eri miehen kanssa yksi per puolitoista vuotta ja toki etunimet alkavat näiden miesten etunimien alkukirjaimella ikäänkuin kirjanpidon helpottamiseksi tai muistin tueksi.
Kaikille ei riittänyt kenkiä aamuisin, ja tämä tapahtui ruuhka-Suomessa 2010-luvulla. Siinä vaiheessa kun tuttavuus päättyi, lapsia oli 8. Nyt varmaan jo 10-12 ja kolmas kirjain menossa.
Mihin ihmeen ei-toivottuun lapseen? Jos käy hakemassa siemennesteen jostain muualta, niin ero tulee varmasti.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harmillinen tilanne. Meillä ei ole vielä lapsia, mutta olemme puhuneet miehen kanssa kolmen olevan hyvä lapsiluku. Mies kuitenkin suhtautuu pienellä varauksella, hänen mielestään ei kannata yrittää kolmatta jos ei meinata jaksaa kahden kanssa. Olisin surullinen jos kävisikin niin ettei mies haluaisi kolmatta.
Meillä oli ennen lapsia aivan vastaavia keskusteluja. AP.
Tasa-arvo toimii. Ottakaa ukot mallia, ei tartte marista sitten että huijattiin isäksi.