Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni päätti perheen lapsiluvun

Vierailija
08.05.2020 |

Olisin toivonut useampaa lasta, mutta mies sai jo kahden lapsen jälkeen tarpeekseen. Nyt ei tule enempää lapsia, kun mies on steriloitu. Hyväksyn miehen päätöksen, mutta silti hiukan nyppii että päätös tapahtui näin yksipuolisesti, koska tässä asiassa eivät kompromissit ole mahdollisia. Joko lapsi hankitaan tai sitten ei. Minä olisin halunnut vielä yhden lapsen, mutten halua sitä uusperheessä. Joten lapsiluku jäi myös minulla kahteen, ei tosin omasta toiveesta.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies päätti lapsiluvun puolestani: jään lapsettomaksi mikäli en vaihda miestä. Miehellä on entisestä liitosta lapsia, joten kuulemma nämä riittävät. Oletti, että en halua koskaan lapsia kun minulla ei niitä "valmiiksi" ollut. Mutta enhän ollut edes naimisissa aiemmin! En tiedä, haluaisinko lapsia mutta nyt en saa edes itse päättää asiaa. N35

Rahasta ei ole kiinni, pystyisin kyllä elättämään lapsen jos niitä saisin. 

Teet miehesi kanssa kirjallisen sopimuksen, että mies luovuttaa siemenen, ja sinä vastaat kaikesta siitä eteenpäin?

Aviomiehen kanssa kirjallinen sopimus? Et ole tosissasi. Eihän tässä nyt siitä ole kyse ettei hän haluaisi tehdä mitään lapsen eteen vaan siitä ettei hän halua lasta enää. Nauraisi päin naamaani jos ehdottaisin jotain tuollaista enkä itsekään haluaisi mitään noin kylmää. 

Vierailija
142/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies päätti lapsiluvun puolestani: jään lapsettomaksi mikäli en vaihda miestä. Miehellä on entisestä liitosta lapsia, joten kuulemma nämä riittävät. Oletti, että en halua koskaan lapsia kun minulla ei niitä "valmiiksi" ollut. Mutta enhän ollut edes naimisissa aiemmin! En tiedä, haluaisinko lapsia mutta nyt en saa edes itse päättää asiaa. N35

Sinulla tikittää kello. Kannattaa tehdä nopeasti päätöksiä, jos lapsi on ajatuksissa.

Tämä voi kuulostaa kummalliselta, mutta en tiedä vielä haluanko lapsia, mutta haluaisin että minulla olisi vapaus päättää asiasta. Tiedän, että alkaa olla viimeiset hetket päättää asia, mutta enhän minä voi näissä olosuhteissa asiaa päättää. Yksin en lasta halua ja enhän tiedä rakastunko uudelleen jos jätän mieheni. 

Nuo eivät ole helppoja asioita. Itse mietin aikanaan millaisena myöhemmin kokisin toimintani ennen edes yrittäisi saada lasta. Tajusin, etten olisi sinut tällaisen lapsettomuuden kanssa (olisi ihan eri asia jos lasta vain ei yrityksistä huolimatta tulisi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo toimii. Ottakaa ukot mallia, ei tartte marista sitten että huijattiin isäksi.

Suomessa vaan lainsäädäntö on niin perseestä, että täytyy olla 30v tai jo kolme lasta, että pääsee vasektomiaan.

Mikä vika kondomissa on?

Allergia?

Vierailija
144/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo toimii. Ottakaa ukot mallia, ei tartte marista sitten että huijattiin isäksi.

Suomessa vaan lainsäädäntö on niin perseestä, että täytyy olla 30v tai jo kolme lasta, että pääsee vasektomiaan.

Mikä vika kondomissa on?

Niin? Kertoisiko joku? Helppo, ruokakaupasta saatava ehkäisyväline ilman sivuvaikutuksia.

Jos on allerginen niille, niin ei käy.

Vierailija
145/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla tikittää kello. Kannattaa tehdä nopeasti päätöksiä, jos lapsi on ajatuksissa.

Tämä voi kuulostaa kummalliselta, mutta en tiedä vielä haluanko lapsia, mutta haluaisin että minulla olisi vapaus päättää asiasta. Tiedän, että alkaa olla viimeiset hetket päättää asia, mutta enhän minä voi näissä olosuhteissa asiaa päättää. Yksin en lasta halua ja enhän tiedä rakastunko uudelleen jos jätän mieheni. 

Minuakin risoo se, että ei ole mitään mahdollisuuksia yhdessäolon aikana pohtia edes omalta osalta miltä ajatus kolmannesta lapsesta tuntuisi, kun esikoinen ja kuopus ovat tietyssä iässä, on tietynlainen työ tai asunto jne.

Vierailija
146/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on yhteisiä päätöksiä ja kompromissejä.

Meillä on 2 lasta. Tyttö ja poika. Tekemällä tehty hiki päässä ja ei ihan helpot raskaudet. Synnyttäminen oli kamalaa ja imetys myös. Lapset ovat onneksi perusterveitä ja lapsiperhe-elämä suorastaan ihanaa. Kaikki erittäin ok.

Mies olisi vielä halunnut 3.lapsen mutta sanoi että minä saan päättää koska minähän se olen raskaana, synnytän ja hoidan vauvaa enemmän. Päätin että 2 lasta riittää koska en enää ikinä halua olla raskaana tai varsinkaan synnyttää. Nyt myöhemmin mieskin on sanonut että päätös oli todellakin oikea. Näin on hyvä.

Vierailija
147/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika kondomissa on?

Niin? Kertoisiko joku? Helppo, ruokakaupasta saatava ehkäisyväline ilman sivuvaikutuksia.

Jos on allerginen niille, niin ei käy.

Allerginen kaikille mahdollisille materiaaleille, joista kondomeja valmistetaan?

Vierailija
148/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 lasta. Tyttö ja poika. Tekemällä tehty hiki päässä ja ei ihan helpot raskaudet. Synnyttäminen oli kamalaa ja imetys myös. Lapset ovat onneksi perusterveitä ja lapsiperhe-elämä suorastaan ihanaa. Kaikki erittäin ok.

Mies olisi vielä halunnut 3.lapsen mutta sanoi että minä saan päättää koska minähän se olen raskaana, synnytän ja hoidan vauvaa enemmän. Päätin että 2 lasta riittää koska en enää ikinä halua olla raskaana tai varsinkaan synnyttää. Nyt myöhemmin mieskin on sanonut että päätös oli todellakin oikea. Näin on hyvä.

Teillä on tyttö ja poika. Minun lapseni ovat molemmat samaa sukupuolta.

Vierailija
149/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on tyttö ja poika. Minun lapseni ovat molemmat samaa sukupuolta.

Luulen, että olisin hiukan helpommin hyväksynyt lapsiluvun jäämiseen kahteen, jos olisin saanut kokemuksen molempia sukupuolia olevien lasten kasvattamisesta.

Vierailija
150/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai lapsiluku on yksipuolinen päätös siinä mielessä, että lasta ei pidä hankkia toista miellyttääkseen. Onko tilanne toisinpäin mielessäsi eri? Eli jos mies haluaa monta lasta ja nainen ei? Vai saako silloin nainen päättää?

Jos nainen ei halua lasta niin silloin lasta ei tehdä. Se on nainen joka tekee kaiken lapsen tekemisessä, kärsii siitå loppuiän. Miehen osa on nautinnon ruiskaus ja valmiin odottaminen. Kuvaavaa on että mies voi tulla isäksi eikä edes tiedä asiasta.

Tekee niin tai näin, niin aina mies on syyllinen. Kaikkeen.

Ei ihme, että nuoret pojat oireilee, kun kaikkialta tulee samaa viestiä: Olet sukupuolesi vuoksi ongelma.

Vierailija
151/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai lapsiluku on yksipuolinen päätös siinä mielessä, että lasta ei pidä hankkia toista miellyttääkseen. Onko tilanne toisinpäin mielessäsi eri? Eli jos mies haluaa monta lasta ja nainen ei? Vai saako silloin nainen päättää?

Jos nainen ei halua lasta niin silloin lasta ei tehdä. Se on nainen joka tekee kaiken lapsen tekemisessä, kärsii siitå loppuiän. Miehen osa on nautinnon ruiskaus ja valmiin odottaminen. Kuvaavaa on että mies voi tulla isäksi eikä edes tiedä asiasta.

Tekee niin tai näin, niin aina mies on syyllinen. Kaikkeen.

Ei ihme, että nuoret pojat oireilee, kun kaikkialta tulee samaa viestiä: Olet sukupuolesi vuoksi ongelma.

Entä sitten naiset? Myös naisia syrjitään ja kohdellaan sekstisesti.

Vierailija
152/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.

Voit silti tehdä omat ratkaisusi. Jos et pysty antamaan anteeksi miehellesi, niin ero tulee joka tapauksessa. Sitä paitsi vasektomiaan pitäisi olla puolison suostumus.

Miksi pitäisi? Mihin unohtui ”my body, my decision”?

Vierailija
153/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.

Voit silti tehdä omat ratkaisusi. Jos et pysty antamaan anteeksi miehellesi, niin ero tulee joka tapauksessa. Sitä paitsi vasektomiaan pitäisi olla puolison suostumus.

Ei siihen tarvita puolison suostumusta. Lääkäri kyllä kysyy onko asiasta keskusteltu puolison kanssa. Mutta mikä estää valehtelemasta...

Vierailija
154/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tarvita puolison suostumusta. Lääkäri kyllä kysyy onko asiasta keskusteltu puolison kanssa. Mutta mikä estää valehtelemasta...

Ei naisiltakaan kysellä e-pillereitä hakiessa kumppanin mielipidettä asiaan, joten on tuo vähän outoa.

Vierailija
155/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!

Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..

Minulla on ehkäisykapseli, joka on asennettu viideksi vuodeksi. Olisin halunnut, että kolmannen lapsen hankintaa voidaan tapauskohtaisesti harkita siihen asti, kunnes hedelmälliset vuoteni ovat ohi. Ei niin, että kolmatta lasta välttämättä olisi hankittu, vaan niin, että asiaa olisi aina välillä voitu yhdessä harkita. Nyt minullakin potentiaalinem lasten hankinta-aika päättyi reilusti ennen vaihdevuosia.

"..voidaan tapauskohtaisesti harkita siihen asti.." = painostus jatkuu välillä laantuen, välillä yltyen siihen asti että toinen antaa periksi.

Vierailija
156/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!

Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..

Minulla on ehkäisykapseli, joka on asennettu viideksi vuodeksi. Olisin halunnut, että kolmannen lapsen hankintaa voidaan tapauskohtaisesti harkita siihen asti, kunnes hedelmälliset vuoteni ovat ohi. Ei niin, että kolmatta lasta välttämättä olisi hankittu, vaan niin, että asiaa olisi aina välillä voitu yhdessä harkita. Nyt minullakin potentiaalinem lasten hankinta-aika päättyi reilusti ennen vaihdevuosia.

"..voidaan tapauskohtaisesti harkita siihen asti.." = painostus jatkuu välillä laantuen, välillä yltyen siihen asti että toinen antaa periksi.

Naisen tapauksessa hedelmälliset vuodet päättyvät aikanaan. Jos mies saa kovasti pitkitettyä asiaa, niin lapsia ei välttämättä tule vaikka yritettäisiin. Nyt mies otti riskin siitä, että lähden pois koko parisuhteesta, jos vauvakuume vahvistuu jossain vaiheessa siinä määrin, ettei yhteinen elämä hedelmättömän miehen kanssa enää tunnu mielekkäältä.

Vierailija
157/158 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ketään ei voi pakottaa lisääntymään. Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa. Jos haluat lapsia ja mies ei, sitten pitää erota.

Vierailija
158/158 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia tehdä kompromissi ruokakauppaostoksista kuin lapsesta. Lapsi joko syntyy tai ei synny. Siitä ei voi tehdä kompromissia. Se on elämän mittainen velvollisuus. Jos lapsitoiveet eivät täsmää, sitten pitää erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi