Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni päätti perheen lapsiluvun

Vierailija
08.05.2020 |

Olisin toivonut useampaa lasta, mutta mies sai jo kahden lapsen jälkeen tarpeekseen. Nyt ei tule enempää lapsia, kun mies on steriloitu. Hyväksyn miehen päätöksen, mutta silti hiukan nyppii että päätös tapahtui näin yksipuolisesti, koska tässä asiassa eivät kompromissit ole mahdollisia. Joko lapsi hankitaan tai sitten ei. Minä olisin halunnut vielä yhden lapsen, mutten halua sitä uusperheessä. Joten lapsiluku jäi myös minulla kahteen, ei tosin omasta toiveesta.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten moni nainen. Hanki kolmas jonkun muun kanssa.

Tässä on nyt vain isompana ongelmana miehen vasektomia. Muuten asia olisi hoidettu normaalissa päiväjärjestyksessä juurikin toisen miehen siittämisen kautta ja muutenkin ihan kiva vaihteluna. Nyt ei voi kuitenkaan kieltää isyystestia avioliittoon vedoten, luottomuksen pulaan, uhriutumiseen, krokotiilinkyyneileisiin yms. Kaikki aseet on ikään kuin riisuttu. Eli miestä ei voi nyt huijata lapsen kasvattajaksi, elättäjäksi ja kustannuksiin osallistumiseksi, niin kuin normaalitapauksessa. Ap

Tämä ei ollut ap, vaan joku OOO, joka pelleilee täällä.

Vierailija
62/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään sait kaksi. Itse haluaisin toisen, mies ei suostunut, minkäs teet.

Moni ei saa yhtään. Yleisemmin se on mies joka ei lapsiin suostu. Nykymiehet ovat niin pellejä. 

Tekeekö se naisestakin pellen, jos ei halua lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.

Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!

Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..

Minulla on ehkäisykapseli, joka on asennettu viideksi vuodeksi. Olisin halunnut, että kolmannen lapsen hankintaa voidaan tapauskohtaisesti harkita siihen asti, kunnes hedelmälliset vuoteni ovat ohi. Ei niin, että kolmatta lasta välttämättä olisi hankittu, vaan niin, että asiaa olisi aina välillä voitu yhdessä harkita. Nyt minullakin potentiaalinem lasten hankinta-aika päättyi reilusti ennen vaihdevuosia.

Vierailija
64/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.

Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!

Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..

Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.

Tsiisus... Ja haluaisit vielä lisää lapsia?

Palstalle on tullut uusi hullu, haluan lisää lapsia -hullu. Ällöttävää.

Tosi ällöttävää kirjoittaa haluavansa lapsia VAUVA-lehden palstalla. Te muut turhaan täällä roikkuvat olette sekä ällöttäviä että naurettavia luusereita. Ette löydä muuta ajanvietettä kuin roikkua vauva- ja lapsiperheille tarkoitetulla palstalla ulisemassa lapsia ja perheitä inhoten. LOL

Vierailija
65/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Vastaava ilmeisesti tapahtui miehenkin pään sisällä. En yrittänyt taivutella häntä, mutta silti minulla on ollut tässä sulattelemista. Käytännössä yhteiselämässä varmaan harvoin ihmisten toiveet aina ovat yksi yhteen, joten toisinaan on mentävä jomman kumman pään mukaan.

Jos olisitte kolmanne lapsen saaneet, niin saman pohdiskelu olisi miehesi osalta. Hän olisi joutunut sopeutumaan sinun halujesi menneeseen tilanteeseen.

Jotenkin puheet lapsista, jotka toivoo uutta sisarusta haiskahtaa jo trollaamiselta. 

Vierailija
66/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt vain isompana ongelmana miehen vasektomia. Muuten asia olisi hoidettu normaalissa päiväjärjestyksessä juurikin toisen miehen siittämisen kautta ja muutenkin ihan kiva vaihteluna. Nyt ei voi kuitenkaan kieltää isyystestia avioliittoon vedoten, luottomuksen pulaan, uhriutumiseen, krokotiilinkyyneileisiin yms. Kaikki aseet on ikään kuin riisuttu. Eli miestä ei voi nyt huijata lapsen kasvattajaksi, elättäjäksi ja kustannuksiin osallistumiseksi, niin kuin normaalitapauksessa. Ap

Kyllä tuon kirjoitin. Tämä viesti on sen sijaan jonkun muun kirjoittama.

No lapsihaaveet on nyt sitten haudattu juuri miehen vasektomian myötä. Enää en voi edes kaivaa käsivarrestani pois ehkäisykapselia. En voi raskautua edes toisen miehen kautta, koska silloin jäisin kiinni pettämisestä. Normaalisti en olisi jäänyt mitenkään, koska olen siinä sen verran taitava. Olen epätoivoinen Ap.

Vierailija
67/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Vastaava ilmeisesti tapahtui miehenkin pään sisällä. En yrittänyt taivutella häntä, mutta silti minulla on ollut tässä sulattelemista. Käytännössä yhteiselämässä varmaan harvoin ihmisten toiveet aina ovat yksi yhteen, joten toisinaan on mentävä jomman kumman pään mukaan.

Jos olisitte kolmanne lapsen saaneet, niin saman pohdiskelu olisi miehesi osalta. Hän olisi joutunut sopeutumaan sinun halujesi menneeseen tilanteeseen.

Jotenkin puheet lapsista, jotka toivoo uutta sisarusta haiskahtaa jo trollaamiselta. 

Ei ole trollaamista. Etkö ole kuullut ikinä lasten olleen innoissaan sisaruksista?

Vierailija
68/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon kirjoitin. Tämä viesti on sen sijaan jonkun muun kirjoittama.

No lapsihaaveet on nyt sitten haudattu juuri miehen vasektomian myötä. Enää en voi edes kaivaa käsivarrestani pois ehkäisykapselia. En voi raskautua edes toisen miehen kautta, koska silloin jäisin kiinni pettämisestä. Normaalisti en olisi jäänyt mitenkään, koska olen siinä sen verran taitava. Olen epätoivoinen Ap.

Hankkisit trolli elämän. Kokeile kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
69/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy vieraissa. Voithan sinä tehdä niin monta lasta kuin haluat, ei miehellä ole oikeutta päättää sinun lapsiluvustasi. Jos hänellä se jäi kahteen, sinä voit tehdä vielä vaikka viisi.

Jos toinen käynyt sterisaatiossa, niin pettämisestä jää aika helpolla kiinni. Luultavasti toinen osapuoli kiistää vanhemmuutensa, mahdollisesti ottaa eron. Ellei tiedä todellista vanhempaa jää yksinhuoltajaksi vauvansa kanssa. 

Vasektomian tehnyt taas pystyy pettämään oikealta ja vasemmalta. Ei jää kiinni. Eiköhän syy myhäilyyn löydy sieltä sivusuhteesta.

Vierailija
70/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on nähnyt, että sinä et pärjäisi enää yhdenkään kakaran kanssa, joten siksi tuo ratkaisu. Hän ei myöskään jaksa katsoa sinua ja kuunnella valitustasi olostasi ja ihan kaikesta mitä raskaus, synnytys, vauva-arki ja arki kolme lapsen kanssa toisi. Sinunkin pitää mennä töihin joskus ja ottaa osaa perheen laskujen maksamiseen. Oma vika siis.

Käyn töissä ja maksan laskut. Mies ei ollut huolissaan minun jaksamisestani kolmen lapsen kanssa, vaan omastaan.

Miksi mies ei saisi olla huolissaan omasta jaksamisestaan? Pitäisikö toteuttaa vaimon mielihaluja oman jaksamisen kustannuksella?

Tässäkin tapauksessa nainen käy sekä töissä ja osallistuu elätykseen sekä hoitaa lapset. Miten isää väsyttää hoitipa se äiti kahta vai vaikkapa neljää lasta.?

Vierailija
71/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei mies oikein voi tuollaisia asioita yksin päättää. Missä on miehen yhteiskuntavastuu, Suomeen tarvitaan lisää lapsia?

Miehesi tulee vielä katumaan päätöstään, jos eroatte, koska hän on se, joka ei enää pysty saamaan nuorta vaimoa, koska ei pysty lisääntymään.

Tämä on vakava yhteiskunnallinen ongelma, että miehet jarruttavat Suomen taloudellista kasvua. Tarvittaisiin miehiä esikuviksi, miksi lapsia kannattaa hankkia enemmän kuin kaksi. Alle kahdella lapsella miehillä onneksi urakehitys katkeaa, kun ei pidetä vastuullisena, jos ei pysty kasvattamaan edes kahta lasta.

Olemme keskustelleet siitä, että jos meidän suhteemme päättyisi, niin tämä luultavasti vaikuttaisi miehen mahdollisuuteen löytää uutta kumppania. Mies on tällä hetkellä sitä mieltä, että hän silloin olisi joko yksin tai vela-naisen kanssa, koska enempää lapsia hän ei elämäänsä enää halua.

Vierailija
72/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on nähnyt, että sinä et pärjäisi enää yhdenkään kakaran kanssa, joten siksi tuo ratkaisu. Hän ei myöskään jaksa katsoa sinua ja kuunnella valitustasi olostasi ja ihan kaikesta mitä raskaus, synnytys, vauva-arki ja arki kolme lapsen kanssa toisi. Sinunkin pitää mennä töihin joskus ja ottaa osaa perheen laskujen maksamiseen. Oma vika siis.

Käyn töissä ja maksan laskut. Mies ei ollut huolissaan minun jaksamisestani kolmen lapsen kanssa, vaan omastaan.

Miksi mies ei saisi olla huolissaan omasta jaksamisestaan? Pitäisikö toteuttaa vaimon mielihaluja oman jaksamisen kustannuksella?

Tässäkin tapauksessa nainen käy sekä töissä ja osallistuu elätykseen sekä hoitaa lapset. Miten isää väsyttää hoitipa se äiti kahta vai vaikkapa neljää lasta.?

Tässä on nyt jokin väärinkäsitys. Kyllä meillä molemmat sekä käyvät töissä että hoitavat lapsia.

Vierailija
73/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt jokin väärinkäsitys. Kyllä meillä molemmat sekä käyvät töissä että hoitavat lapsia.

Siksi perhe-elämä toimiikin hyvin eikä minulla ole mielenkiintoa vaihtaa tätä uusperhekuvioon, jossa lapset kiertävät vanhemmalta toiselle.

Vierailija
74/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt äkkiseltään löytänyt keskustelusta yhtään AP:n kirjoittamaa mainintaa siitä, kumpi heidän perheessä hoitaa lapset, tai edes kantaa päävastuun lasten hoitamisesta. AP käy töissä ja maksaa laskut, mutta mitä mies tekee tai on tekemättä, siitä ei ole ollut mitään puhetta.

Vierailija
75/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei ole ainoa siemenenluovuttaja.

Tämä johtaisi avioeroon. Perhe-elämä ei silloin olisi sellaista kuin toivoin.

Onko perhe-elämä nyt sellaista kuin toivoit? Niinpä.

Kyllä on. Rakastan miestä koko sydämestäni. Valitsen mieluummin hänet kuin kolmannen lapsen jonkun muun kanssa.

No eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa . Pysyt vaan tyytyväisenä kynnys-ja runkkumattona .Idiootti.

Kyllä se kiukuttaa, kun toinen ei päätä omasta elämästään niinku sinä haluat 😆

Vierailija
76/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän miksi aloittajaa harmittaa, nämä on kuitenkin sellaisia päätöksiä jotka vaikuttaa isosti elämään, ja vaikka päätös miehen lapsiluvusta on toki hänen omansa, joutuu aloittaja nyt hautaamaan omat haaveensa omasta lapsiluvustaan.

Sulla on lupa olla surullinen. Olet kuitenkin hyväksynyt asian, mutta sulla on oikeus tuntea niinkuin tunnet. Ihan niinkuin miehellä oli oikeus päättää lapsiluvustaan.

Vierailija
77/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole trollaamista. Etkö ole kuullut ikinä lasten olleen innoissaan sisaruksista?

Kuinka monessa perheessä lapset pyytävät sisaruksia? Toisaalta kun sekaan tulee noita "Olen taitava pettämään"-viestejä, niin paha kauhean tosissaan ketjua ottaa.  

Vierailija
78/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Oma haaste on siis lähinnä se, että miten hyväksyä se, että tämä asia voi toisinaan jatkossakin jonkin verran välillä ärsyttää. Päätös ei ollut minun, joten voi että ajatus kolmannen lapsen puuttumisesta aina välillä nousee mieleen, vaikka perhe-elämän jatkaminen tällä tavalla on mielestäni nyt paras vaihtoehto.

Vierailija
79/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän miksi aloittajaa harmittaa, nämä on kuitenkin sellaisia päätöksiä jotka vaikuttaa isosti elämään, ja vaikka päätös miehen lapsiluvusta on toki hänen omansa, joutuu aloittaja nyt hautaamaan omat haaveensa omasta lapsiluvustaan.

Sulla on lupa olla surullinen. Olet kuitenkin hyväksynyt asian, mutta sulla on oikeus tuntea niinkuin tunnet. Ihan niinkuin miehellä oli oikeus päättää lapsiluvustaan.

Kiitos, arvostan tätä kommenttia. Kyllä, olen valinnut jäädä tähän suhteeseen ja siten hyväksyn miehen päätöksen, vaikkei tämä helppoa ole.

Vierailija
80/158 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole päästäsi terve. Jokainen saa itse päättää tuosta asiasta. Jos ei kelpaa se, että sut on vapautettu pysyvästi ehkäisyvastuusta, ota ero.

Mites päin panisit suun jos joku sanoisi, että nyt teet vielä yhden lapsen, vaikket itse halua? Sitähän sinä mieheltäsi vaadit.

Huolehdi nykyisistäsi ja jos et muuta keksi, MENE TÖIHIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi