Mieheni päätti perheen lapsiluvun
Olisin toivonut useampaa lasta, mutta mies sai jo kahden lapsen jälkeen tarpeekseen. Nyt ei tule enempää lapsia, kun mies on steriloitu. Hyväksyn miehen päätöksen, mutta silti hiukan nyppii että päätös tapahtui näin yksipuolisesti, koska tässä asiassa eivät kompromissit ole mahdollisia. Joko lapsi hankitaan tai sitten ei. Minä olisin halunnut vielä yhden lapsen, mutten halua sitä uusperheessä. Joten lapsiluku jäi myös minulla kahteen, ei tosin omasta toiveesta.
Kommentit (158)
ei muutakuin ero ja jalat levälleen seuraavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sentään sait kaksi. Itse haluaisin toisen, mies ei suostunut, minkäs teet.
Moni ei saa yhtään. Yleisemmin se on mies joka ei lapsiin suostu. Nykymiehet ovat niin pellejä.
Ehkä mies oli realistinen, mutta sinä et ole ilmeisesti edes hyvä äiti, kun mies noin päätti. Hyvää äitienpäivää vaan!
Sinulla taitaa olla isoja ongelmia itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole ainoa siemenenluovuttaja.
Tämä johtaisi avioeroon. Perhe-elämä ei silloin olisi sellaista kuin toivoin.
Ero teille tulee muutenkin. Luuletko ettei katkeruus nakerra kokoajan loppuikäsi. Kannattaa toimia ennenkuin väistämätön ero tapahtuu. Lisäksi siinä saa näppärästi näpäytettyäiestä kun viet lapset uusioperheeseen.
En ole katkera. Tässä vain on sulattelemista kuinka monet asiat elämässä menevät aivan toisin kuin mitä itse toivoisi.
Käy vieraissa. Voithan sinä tehdä niin monta lasta kuin haluat, ei miehellä ole oikeutta päättää sinun lapsiluvustasi. Jos hänellä se jäi kahteen, sinä voit tehdä vielä vaikka viisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies on nähnyt, että sinä et pärjäisi enää yhdenkään kakaran kanssa, joten siksi tuo ratkaisu. Hän ei myöskään jaksa katsoa sinua ja kuunnella valitustasi olostasi ja ihan kaikesta mitä raskaus, synnytys, vauva-arki ja arki kolme lapsen kanssa toisi. Sinunkin pitää mennä töihin joskus ja ottaa osaa perheen laskujen maksamiseen. Oma vika siis.
Ahaa eli naisen tehtävä on hoitaa lapset JA maksaa kuluista puolet? Mielenkiintoinen näkemys. Ehkäpä sitä pärjäisi useamman lapsen kanssa jos se toinen vanhempi tekisi myös osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko perhe-elämä nyt sellaista kuin toivoit? Niinpä.
Minusta lapsiluku on sellainen asia, jossa mennään sen ehdoilla, kumpi sanoo että tämä olemassaoleva riittää. Oli se mies tai nainen. Vaikka se kurjalta tuntuukin siitä, joka "jää vaille". Mutta lapsi kuitenkin ansaitsee syntyä toivottuna ja haluttuna. Joojoo tiedetään että näin ei aina ole, mutta pointti onkin, että jos ja kun siihen voi vaikuttaa, sen pitää mennä niin.
Itse olin aina halunnut ison perheen. Väsyin jo ensimmäisen kanssa. Hän on haluttu ja rakastettu, mutta oli vauvana vaativa ja väsytti minut. Toinen lapsi tuli ehkäisyn petettyä. On rakas ja ihana, mutta vaati sulattelua ja asian työstämistä myös mielenterveyspolilla. Mies olisi toivonut vielä paria lasta lisää, "niinkuin silloin nuoprina suunniteltiin", mutta minä sanoin ei. Tai sanoin, että voit hankkia vapaasti lisää lapsia jos haluat, mutta tee se jonkun muun kanssa. No ei ole tehnyt. Kaksi ihanaa aarretta riitti meille.
Parempi ettei lapsi synny perheeseen, jonne se ei ole kaikkien osalta tervetullut. Miksi ajattelet vain itseäsi etkä sitä syntymätöntä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Rakastan miestä koko sydämestäni. Valitsen mieluummin hänet kuin kolmannen lapsen jonkun muun kanssa.
Tee kuten moni nainen. Hanki kolmas jonkun muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi ettei lapsi synny perheeseen, jonne se ei ole kaikkien osalta tervetullut. Miksi ajattelet vain itseäsi etkä sitä syntymätöntä lasta.
Siis ihmistä jota ei koskaan tule olemaan olemassa? Miksi ihmeessä miettisin? Miksi en voi miettiä omia tuntemuksiani? Minunhan tämän asian kanssa on loppuelämäni elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.
Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!
Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..
Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.
Jätä se sika. Et menetä mitään.
Jos olisitte kolmannen lapsen saaneet, niin olisitko sin yksin päättänyt perheen lapsiluvusta? Lapsien määrä on kinkkinen juttu ja osalla voi mielipide muuttua iän myötäkin. Hyvä ystäväni oli pitkään kolmen lapsen kannalla, kun itse kolmilapsisesta perheestä. Toisen saatuaan mieli muuttui ja totesi, ettei todellakaan enää kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmistä jota ei koskaan tule olemaan olemassa? Miksi ihmeessä miettisin? Miksi en voi miettiä omia tuntemuksiani? Minunhan tämän asian kanssa on loppuelämäni elettävä.
Ajattele, että hänen kannaltaan parempi kun ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ole ainoa, jolla on ollut erilainen näkemys lapsiluvusta puolison kanssa. Toki järkevää, että mies on hoitanut asian osaltaan kuntoon, kun on varma näkemyksestään, mutta silti jotenkin ärsyttää. Sterilisaation jälkeen mies on ollut huomattavan hyväntuulinen, kun nyt lapsiluku on hänen osaltaan lopullinen.
Tuo on kyllä paha että mies kehtaa olla hyväntuulinen!
Oikeasti tottakai lapsiluku menee sen mukaan joka haluaa vähemmän lapsia. Miksi sua harmittaa miehen vasektomia? Kuulostaa siltä että olisit toivonut ehkäisyn pettävän..
Mies on suhteen aikana joissain muissakin asioissa sanellut miten toimitaan uhkaamalla muuten erolla. Siksikin tämä on minulle kova paikka.
Jätä se sika. Et menetä mitään.
Menettäisin kaiken. Rakastan perhettäni nykyisellään. Elämä ei vain aina ole sellaista kuin toivoisi. Joskus joutuu joustamaan asioissa, vaikka se vaikeaa onkin. Elämässä on paljon asioita, joihin tottuminen vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Rakastan miestä koko sydämestäni. Valitsen mieluummin hänet kuin kolmannen lapsen jonkun muun kanssa.
No eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa . Pysyt vaan tyytyväisenä kynnys-ja runkkumattona .Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että hänen kannaltaan parempi kun ei synny.
Sitä ei voi tietää. En ole kiinnostunut tuollaisesta hypoteettisesta pohdiskelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa . Pysyt vaan tyytyväisenä kynnys-ja runkkumattona .Idiootti.
Millainen ihminen käyttää tuollaista kieltä?!?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisitte kolmannen lapsen saaneet, niin olisitko sin yksin päättänyt perheen lapsiluvusta? Lapsien määrä on kinkkinen juttu ja osalla voi mielipide muuttua iän myötäkin. Hyvä ystäväni oli pitkään kolmen lapsen kannalla, kun itse kolmilapsisesta perheestä. Toisen saatuaan mieli muuttui ja totesi, ettei todellakaan enää kolmatta.
Sillä ei enää ole väliä mitä minä asiasta ajattelen, kun päätös on jo toteutettu.
Ero teille tulee muutenkin. Luuletko ettei katkeruus nakerra kokoajan loppuikäsi. Kannattaa toimia ennenkuin väistämätön ero tapahtuu. Lisäksi siinä saa näppärästi näpäytettyäiestä kun viet lapset uusioperheeseen.