Miksi jotkut luulevat näyttävänsä nuoremmilta kuin ovat?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058
Tässä taas yksi esimerkki. Arvasin, että 42v eli ompas hyvin säilynyt viisikymppinen...
Näitä juttuja on lehdet pullollaan ja ihan ikäisiltään näyttävät.
Samoin niissä jutuissa, missä on äiti ja tytär ja voisivat olla siskoksia. No eivät voi, kun ovat selkeästi vanhempi ja lapsi. Mikä näitä naisia oikein vaivaa? Ikuisessa nuoruudessa kiinni?
Kommentit (74)
Ihmiset haluaa vaan olla kohteliaita. Jotkut sitten ottaa ne kommentit tosissaan. Itse ei niin huomaa sitä omaa ikääntymistään kun oma silmä tottuu...
Aloituksen tyypistä olisin luullut hänen olevan 32-35 v.
Vertailustahan tässä on kyse. Yksi on nuoremman näköinen kuin toinen. Tai vanhemman.
Koska näytän nuoremmalta ja henkkareitakin on kyselty. Myös tytöttelyä, ala-arvoista käytöstä että ei puhuta tai kohdella kuin aikuista naista kun kuitenkin on aikuinen nainen ja se on todella loukkaavaa ja valitettavasti sitä tapahtuu paljon terveydenhoidossa kerrankin hoitaja puhui jostain aurinkorasvasta jota käyttänyt lapseensa ja mitenkähän se liittyy muhun
Tästä jutusta paistaa läpi, että hän loukkaantuu kaikesta mahdollisesta mitä hänelle sanotaan. Ja hän katsoo, että häneen suhtaudutaan vähätellen nuorekkuuden takia.
No ei sen takia, mutta on mahdollista, että häneen suhtaudutaan alentuvasti, syy ei vain ole tuo. Henkilöä tuntematta on mahdoton tietää syytä.
Minä olen 162 cm pitkä ja hentoinen kuin keiju, kasvoni ovat pyöreät eikä juonteita ole vielä pahasti. Pitkät vaaleat hiukset. Usein saa kuulla kun liikun kolmen lapseni kanssa oletuksia, että olen isosisko tai hoitaja. Henkkareita kysellään jatkuvasti. Pelikoneilta on hätistelty pois.
Ja olen 44-vuotias.
Kasvokuvan perusteella arvioin olevan 50-55 v, kun kerran sanottiin luultavan 10 v nuoremmaksi kuin on. Vertasin vain omiin, jo jonkin aikaa sitten 50 vuotta täyttäneisiin ystäviini. Tietenkin tyyli ja muu olemus vaikuttaa myös, ei pelkät kasvot, joten luonnossa voi ollakin nuorekkaan oloinen.
Sama ilmiö kuin siinä kun joku on kannustettu idolsiin kohteliauudesta. Harmillista että intoutuu siitä niin että menee ja saa kuulla totuuden. Muuten olisi voinut elää iloisen tietämättömänä tavanomaisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 162 cm pitkä ja hentoinen kuin keiju, kasvoni ovat pyöreät eikä juonteita ole vielä pahasti. Pitkät vaaleat hiukset. Usein saa kuulla kun liikun kolmen lapseni kanssa oletuksia, että olen isosisko tai hoitaja. Henkkareita kysellään jatkuvasti. Pelikoneilta on hätistelty pois.
Ja olen 44-vuotias.
Ehkä ne on sun jutut mitkä tekee sen vaikutelman? Sellainen teinimäinen itsekorostus? 😬
No kyllä jotkut vaan näyttävät nuoremmilta mitä ovatkaan. Iho säilyy hyvin jne. Pitkälti geeneissä, vaikka elintavoilla ja hoidollakin voi vaikuttaa hieman.
Itse en valitettavasti näytä ainakaan nuoremmalta mitä olen.
Nämä jotka kuvittelevat näyttävänsä 10 vuotta nuoremmilta yleensä pukeutuvat kuin teinit ja meikkavatkin runsaasti. Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos itsetunto on siitä kiinni minkä ikäiseltä näyttää muiden silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ikäisekseni. Olen 42.
Sama juttu, olen juuri täyttänyt 43, ajattelin ikäisekseni minäkin.
Ja päättelin, että on varmaan viiskymppinen, jota luullaan 40-vuotiaaksi.
Kukahan sille sanoisi että on jo rupsahtanut, kun oma äitikään ei näköjään ole kehdannut?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haluaa vaan olla kohteliaita. Jotkut sitten ottaa ne kommentit tosissaan. Itse ei niin huomaa sitä omaa ikääntymistään kun oma silmä tottuu...
Ihmettelen aina tätä tottumisväitettä. Minä en nimittäin itse ainakaan pysty katsomaan itseäni koko ajan. Näen vain kropan ja jotakuinkin rinnuksista alaspäin, en kasvoja.
Ehkä muut sitten peilailevat jatkuvasti tai ottavat valokuvia, joita tuijottavat? Jos kerran omaan ulkonäköönsä voi silmänsä totuttaa. Itse aina yllätyn, kun näen kuvan itsestäni.
Nuorekkuus ei välttämättä välity kuvista. Luonnossa saattaa olla hyvinkin nuoremman näköinen. Eleet, ilmeet, pukeutuminen vaikuttavat myös.
Jotkut kuulostavat vähän kateellisilta. Teitä varmaan luullaan itseänne vanhemmiksi ja nyt ärsyttää.
Kyllä ihan oikeasti jotkut ovat todella lapsenkasvoisia. Tiedän jotain yli kolmekymppisiä, jotka näyttävät parikymppisiltä. He ovat siroja, pienikokoisia ja kasvonpiirteiltään "babyfaceja". Osa on vielä hyvin ujoja ja ehkä aika epavarmoja, mikä myös nuorentaa olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen 44-vuotias.
Olen itsekin lyhyt ja siro, ikää 25-vuotta mutta luullaan aina teiniksi. Korkeasaaren lipunmyynnissä viime kesänä myyjätyttö yritti myydä lastenlippua jossa ikäraja 17-vuotta. Treffeillä tammikuussa seuralaiseni alkoi vitsailla taksikuskille että olen 14-vuotias. Aika usein miehet pyytävät saada nähdä henkkarini kun eivät usko että olen täysi-ikäinen mikä on todella häiritsevää koska en halua miestä jota kiinnostaa teinitytöt.
Töissä tapasin naisen jota luulin 19-vuotiaaksi, selvisi että hän onkin päälle kolmekymppinen kolmen lapsen äiti! Luulin että hän on minua nuorempi. Hänkin oli siro ja lyhyt.
Tapailemani mies taas on toista maata, häntä luullaan reilusti ikäistään vanhemmaksi koska hän on harmaantunut jo alle kolmekymppisenä. Eräs nainen kehui että hänessä on "George Clooneymaista charmia". Hän taisi vähän loukkaantua tuosta heitosta.
Osa on ainakin sellaisia, että ovat joskus aikoinaan näyttäneet ikäistään nuoremmalta (tyyliin 22-vuotiaana luultu rippikouluikäiseksi) ja kuvittelevat, että se kestää läpi elämän.
Mä kuvittelen olevani fiksumpi kun muut vaikka miten lie totuus. Kaikilla on joku harha itsestään. Sen tunnistaminen voi olla vaikeaa itselle, mutta helppoa muille.