Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut luulevat näyttävänsä nuoremmilta kuin ovat?

hohhoijakkaa
07.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058

Tässä taas yksi esimerkki. Arvasin, että 42v eli ompas hyvin säilynyt viisikymppinen...
Näitä juttuja on lehdet pullollaan ja ihan ikäisiltään näyttävät.
Samoin niissä jutuissa, missä on äiti ja tytär ja voisivat olla siskoksia. No eivät voi, kun ovat selkeästi vanhempi ja lapsi. Mikä näitä naisia oikein vaivaa? Ikuisessa nuoruudessa kiinni?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nuoremmilta näyttäviä ihmisiä ja oma perheeni kuuluu näihin elintapojensakin takia. 10-20 vuotta nuorempi melkein jokainen ollut.

myös geenit vaikuttavat siihen, minkä ikäisenä ihminen alkaa "rupsahtaa". Jos on suotuisat geenit, hyvät elintavat, eikä ole sairastanut vakavia sairauksia, voi 60v näyttää 40 vuotiaalta, jopa ilman meikkiä. Mutta harvinaista se on, eikä äiti ja tytär silloin yleensä näytä saman ikäisiltä, vaan se tytärkin näyttää ikäistään nuoremmalta.

Itse olen näyttänyt pikkutytöltä liki nelikymppiseksi asti, joten en todellakaan ymmärrä sitä, että jotkut leuhkivat sillä, että näyttävät ikäistään nuoremmilta (vaikka oikeasti mahtuvat hyvin siihen ikähaarukkaan, miltä näyttävät). Miten joku 35 vuotias leuhkii näyttävänsä 10 vuotta ikäistään nuoremmalta, kun ulkonäkö ei tyypillisesti juurikaan muutu siinä 25-35 vuotiaana, jos elämäntavat eivät ole ihan surkeat. 35-45 vuotiaillakin muutokset ovat yleensä vielä aika huomaamattomia, ja meikeillä peitettävissä.

Vierailija
62/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lol näitä kommentteja. Olette kyllä tärähtäneitä, jos kasvoistaan täysin juonteeton nainen voi olla teidän mielestänne "hyvin säilynyt viisikymppinen". Ainakin omassa tuttavapiirissäni meikin, tupakan ja alkoholin käyttäminen näkyy juonteina jo alle kolmikymppisten kasvoilla. Ihan miten, vaan, mutta sanoisin kateudella olevan jotain tekemistä nyt tässäkin... 

Tuollahan nimenomaan oli paksut juonteet esim. poskissa (ne "vatsastapuhujan nuken" juonteet), ja ainoa syy miksi rypyt ei näy, on kuviin käytetty erittäin vahva pehmennysfiltteri... Nuo naaman juonteet ja filtterin käytto on ne, mitkä ilmiantavat ihmisen iän.

No ei ole. Monilla vähärasvaisilla on kasvoissa tuollaisia juonteita, mutta ne eivät ole ryppyjä. Urheilijoilla esimerkiksi, Annemari Sandell ja spottinen ex-pääministeri Stubb käyvät tähän kategoriaan.

Ja silti kummasti 20-vuotiaalla ei tuollaisia kuminaamoja näe koskaan... Kyllä se "kuono" on merkki iästä, ja etenkin kulmien väliset paksut juonteet. Se superfiltteri sitten piilottaakin pienemmät rypyt sopivasti.

Kyllä näkee jo 20-25 vuotiailla bulldoginposkia ja marionettinuken suita. Jos on käynyt paska mäihä niin kyllä nuo merkit tulee esiin jo parikymppisenä. Ikäväli jolloin ne pahenevat on juurikin 18-25v, siksi osa ihmisistä muuttuu nelikymppisen näköisiksi melkein suoraan lukiosta/ amiksesta päästessään. Sitten voivat olla nelikymppisen näköisiä 20 vuotta putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. myos kulmien välissä oli erittäin vahvat juonteet jopa tuollaisella perusilmeellä, nyt kun vielä uudelleen kurkkasin...

Kuvan naisella oli myös paksu ja harmaa iho, joka vanhentaa. Sellainen nuoren vaalea ja kuulas raikkaus puuttuvat. Ulkovalossa tietty voi olla eri asia. 

Vierailija
64/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää 45-vuotiaalta

Vierailija
65/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 48-vuotias ja mua luullaan oikeasti n. 40-vuotiaaksi. Olen vaalea enkä pahemmin meikkaa, mulla on pitkä tukka ja lisäksi olen aika pitkä. ja hoikka Luulen, että suurin syy tuohon nuoremmaksi luulemiseen on se, että mä liikun jotenkin "nuoresti". Olen nähnyt itseni videolta, ja olen vähän sellainen honkkelin omainen, mulla on tosi pitkät jalat. Lisäksi naamani on luustoltaan aika kolho, ryppyjä ei oikein ole sen takia eikä naama sillä lailla ole "pudonnut". Olen itse asiassa näin vanhana paremman näköinen kuin nuorena, en ole koskaan tykännyt kasvojeni luustosta. 

Mutta en mä tiedä, mitä etua siitä on, jos luullaan nuoremmaksi. Kun liikun tyttäreni kanssa, kaikille on kuitenkin ihan päivänselvää, kumpi on äiti.

Vierailija
66/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin vielä 35-39-vuotiaana paperit marketeissa ja Alkossa useita kertoja vuodessa. Työkaverini näytti 48-vuotiaana alle 40-vuotiaalta. 

Vierailija
67/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jatkuvasti tulee vastaavaa palautetta kuin tuossa lehtijutussa, esim. töissä "ai mä ihan oikeasti luulin, että sä olet korkeintaan 30!" tai 15-vuotiaan lapsen asioita sairaalassa hoitaessa oikein varmistetaan "niin kukas sinä nyt olitkaan, ai sinä olet tämän lapsen äiti", on se täysin selvä viesti siitä, että minut usein arvioidaan ulkonäön perusteella reilusti neljääkymmentä ikävuottani nuoremmaksi.

Miksi lie ap:ta niin ärsyttää? En ole menossa lehteen kertomaan asiasta, mutta tunnistin muutaman tilanteen linkatusta lehtijutusta oikein hyvin.

Vierailija
68/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lol näitä kommentteja. Olette kyllä tärähtäneitä, jos kasvoistaan täysin juonteeton nainen voi olla teidän mielestänne "hyvin säilynyt viisikymppinen". Ainakin omassa tuttavapiirissäni meikin, tupakan ja alkoholin käyttäminen näkyy juonteina jo alle kolmikymppisten kasvoilla. Ihan miten, vaan, mutta sanoisin kateudella olevan jotain tekemistä nyt tässäkin... 

Tuollahan nimenomaan oli paksut juonteet esim. poskissa (ne "vatsastapuhujan nuken" juonteet), ja ainoa syy miksi rypyt ei näy, on kuviin käytetty erittäin vahva pehmennysfiltteri... Nuo naaman juonteet ja filtterin käytto on ne, mitkä ilmiantavat ihmisen iän.

No ei ole. Monilla vähärasvaisilla on kasvoissa tuollaisia juonteita, mutta ne eivät ole ryppyjä. Urheilijoilla esimerkiksi, Annemari Sandell ja spottinen ex-pääministeri Stubb käyvät tähän kategoriaan.

Ja silti kummasti 20-vuotiaalla ei tuollaisia kuminaamoja näe koskaan... Kyllä se "kuono" on merkki iästä, ja etenkin kulmien väliset paksut juonteet. Se superfiltteri sitten piilottaakin pienemmät rypyt sopivasti.

Kyllä näkee jo 20-25 vuotiailla bulldoginposkia ja marionettinuken suita. Jos on käynyt paska mäihä niin kyllä nuo merkit tulee esiin jo parikymppisenä. Ikäväli jolloin ne pahenevat on juurikin 18-25v, siksi osa ihmisistä muuttuu nelikymppisen näköisiksi melkein suoraan lukiosta/ amiksesta päästessään. Sitten voivat olla nelikymppisen näköisiä 20 vuotta putkeen.

Niin, kuten sanoit, silloin nuo nuoremmat nimenomaan näyttävät nelikymppisiltä. Niinkuin se nelikymppinen, jolla on marionettinuken suu, kuten ap:n linkissä. Siksi linkin nainen näyttää ikäiseltään, nelikymppiseltä. Se että jollakin onnettomalla on ko. ominaisuus jo keskimääräistä huomattavasti nuorempana, ei tee siitä vanhasta nuoren näkoistä. 

Vierailija
69/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon laihduttanut reippaasti ja joka paikka roikkuu. Näytän ehkä 10 v ikäistäni vanhemmalta.

Oon 41.

Vierailija
70/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Voi että mä näytän vanhalta!

- Ei, kyllä sä näytät ihan nuorelta.

- Eiku mä näytän ihan ikälopulta, vihaan itseäni!

- Ei, ei, piristy nyt, sä näytät jotain 10 vuotta ikäistäsi nuoremmalta.

-----

- Mulle sanottiin taas tänään että mä näytän 10 vuotta nuoremmalta kuin oon!

Vierailija
71/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän kasvokuvan perusteella sanoisin aloituksessa mainittua naista n. nelikymppiseksi. Moni tuntemani viisikymppinen näyttää nuoremmalta.

Tosielämässä sitä ikäarviota tosin ei tehdä pelkkien kasvojen perusteella, vaan myös kropan malli, koko ja elekieli vaikuttaa ikäarvioon tosielämässä. Epävarmuus "nuorentaa", eikä niinkään hyvällä tavalla.

Vierailija
72/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias nainen ja mielestäni näytän n. 28-32-vuotiaalta, ja sitä myös muut tuntuvat olettavan (olen jutun naista huomattavasti nuoremman näköinen, hänellä on vahvat juonteet suupielissä, liian paljon meikkiä, suttuiset/blurratut kuvat ja tupakanpolttajan sameus ihossa - oliko se sitten oikeasti vai huonoista kuvista johtuvaa, ei voi tietää).

Nuoremmalta näyttäminen johtuu osittain sileistä kasvoistani, minulla on hyvä iho ja olen vältellyt koko elämäni aurinkoa kuin ruttoa - vain kulmakarvojen välissä on alkava juonne. Kasvoilleni ei myöskään tule naururyppyjä juuri lainkaan, aivan minimaalisesti silmäkulmiin, ja se on vain geenien sattumankauppaa.

Osittain kyseessä on kuitenkin myös elämäntyylini, elän miljoonakaupungissa yksiössä, sinkkuna, vapaana ja huolettomana, pukeudun tyttömäisesti, en virallisesti jne. Tämä vaikuttaa mielestäni enemmän kuin täysin puhtaasti kasvojen mahdolline tai kuviteltu nuorekkuus.

Vierailija
73/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
74/74 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tutut kasvot on aloituksen linkin takana. En tiennyt hänen ikäänsä mutta oon olettanut että nelikymppinen. Eli ei mielestäni näytä nuoremmalta.