Miksi jotkut luulevat näyttävänsä nuoremmilta kuin ovat?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058
Tässä taas yksi esimerkki. Arvasin, että 42v eli ompas hyvin säilynyt viisikymppinen...
Näitä juttuja on lehdet pullollaan ja ihan ikäisiltään näyttävät.
Samoin niissä jutuissa, missä on äiti ja tytär ja voisivat olla siskoksia. No eivät voi, kun ovat selkeästi vanhempi ja lapsi. Mikä näitä naisia oikein vaivaa? Ikuisessa nuoruudessa kiinni?
Kommentit (74)
Kyllä jotkut ihan oikeasti näyttävätkin. Näitä on miehissä ja naisissa. Mutta tuon Iltalehden nainen näyttää kyllä ikäiseltään, samannäköisiä vilisee kyllä päivittäin vastaan ja kyllä sen jo huomaa että ikä on n. 40.
Mä olen paljolti samannäköinen 41 v, kilttinaama ja nelikymppisen iho. Näytän ihan ikäiseltäni, kuten hänkin.
Hyvin harva oikeasti näyttää kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta. Heitäkin on, mutta todella vähän. Sellaiset henkilöt eivät yleensä myöskään mesoa asiasta mitenkään. Lähes jokainen näyttää tasan ikäiseltään, kun pestään ne pakkelikerrokset pois ja laitetaan neutraalit vaatteet päälle.
Meikillä pystyy hyvin paljon peittämään ikääntymistä kasvoista, kun sen tekee oikein. Samoin vaatetuksella pystyy peittelemään todellista ikäänsä.
Ihmisillä tuntuu olevan kumma kuvitelma, että paksu meikki ja teinimäinen vaatetus nuorentaa, vaikka totuus on ihan päinvastoin. Se vain korostaa ihmisen oikeaa ikää.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kuvittelevat näyttävänsä 10 vuotta nuoremmilta yleensä pukeutuvat kuin teinit ja meikkavatkin runsaasti. Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos itsetunto on siitä kiinni minkä ikäiseltä näyttää muiden silmissä.
Ei minun kokemuksen mukaan. Useimmat tuntemani ikäistään nuoremman näköiset ovat enemmänkin sellaisia kilttejä ja ujoja naapurintyttöjä, eivätkä he meikkaa ja hiustenväri on ollut sama syntymästä lähtien. En sanoisi pukeutumista teinimäiseksi, enemmän näkee kukkakuoseja ja lasten vaatteiden kanssa mätsääviä tunikoita. Itse asiassa hillityllä meikillä ja uudella hiustyylillä voisi jopa saada itseään "aikuisemman" näköiseksi.
Väittääko ap että jos riviin laitetaan 50 kappaletta 40-vuotiasta, kaikki heistä näyttävät täsmälleen saman ikäisiltä? Väite on ihan järjeton, jos ikinä on ihmisiä nähnyt. Todellisuudessa näistä todennäkoisesti vanhimman näkoinen näyttää siltä että voisi olla nuorimman näkoisen äiti.
Osalla on runsaasti harmaita hiuksia, osalla ei ollenkaan. Osalla on runsaasti ryppyjä ja juonteita myos neutraalilla ilmeellä, osalla juuri ja juuri jos hymyilee. Osalla on kasvot valahtaneet, osalla ei juuri ollenkaan. Osa on lihonut tantaksi, osa voisi käyttää samoja vaatteita kuin 20-vuotiaana. Jne jne jne. Yhtään kantaa aloittajan linkkiin ottamatta - kyllä samanikäisten välillä voi helposti olla jopa 10-15 vuoden ikäero ulkonäollisesti, jopa enemmän mitä vanhempaan ikäryhmään mennään.
Totta kai niitäkin on, jotka oikeasti näyttävät selvästi ikäistään nuoremmilta, mutta se on paljon harvinaisempaa, kuin moni haluaa kuvitella.
Kun katson peiliin, niin koenko näyttäväni vanhalta? En koe. Kun katson 15-20 vuotta vanhoija kuvia huomaanko muuttuneeni? Tottakai. Saman huomaa työkavereissa tai ystävissä. Emme arjessa katso ihmisiä niin tarkkaan, mutta joskus tulee katsottua tuttujakin kasvoja tarkemmin. Silloin huomaa, että 50v työkaveri ei olekaan enää 30v kuin tutustuessa. Firman organisaatiokartoissa huomaa muutoksen, kun osalla 15-25 vuotta vanhat kuvat edelleen käytössä.
Tuossa lehtijutussa kauempaa katsottuna minäkin luulisin nuoremmaksi koska tyyli on sama kuin 20-v massateineillä. Lähikuvasta juonteet paljastavat todellisen iän, on ihan ikäisensä näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kuvittelevat näyttävänsä 10 vuotta nuoremmilta yleensä pukeutuvat kuin teinit ja meikkavatkin runsaasti. Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos itsetunto on siitä kiinni minkä ikäiseltä näyttää muiden silmissä.
Ei minun kokemuksen mukaan. Useimmat tuntemani ikäistään nuoremman näköiset ovat enemmänkin sellaisia kilttejä ja ujoja naapurintyttöjä, eivätkä he meikkaa ja hiustenväri on ollut sama syntymästä lähtien. En sanoisi pukeutumista teinimäiseksi, enemmän näkee kukkakuoseja ja lasten vaatteiden kanssa mätsääviä tunikoita. Itse asiassa hillityllä meikillä ja uudella hiustyylillä voisi jopa saada itseään "aikuisemman" näköiseksi.
varmaan päteekin ikäluokassa plus 30 max 40. Kun mennään ihan reippaasti keski-ikäisiin, niin nimenomaan ne, jotka väittävät näyttävänsä nuoremmilta ovat näitä teinivaate/paksu meikki ihmisiä.-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Osa on ainakin sellaisia, että ovat joskus aikoinaan näyttäneet ikäistään nuoremmalta (tyyliin 22-vuotiaana luultu rippikouluikäiseksi) ja kuvittelevat, että se kestää läpi elämän.
Tämä varmaan selittää paljon. Kyllä minäkin vielä 38-vuotiaana a) sain usein kuulla näyttäväni nuoremmalta (mitä ihmiset pitävät usein kohteliaisuutena, eli sanovat kun haluavat olla kohteliaita) ja b) ehkä näytinkin jonkin verran nuoremmalta, tai ainakin ikäiseltäni. Ihan kriittisesti tarkasteltuna olen kyllä siitä näin 3 vuoden aikana kyllä rupsahtanut ja nyt näytän taatusti ikäiseltäni, tai vanhemmalta. Surullista olisi, jos jäisin ikuisesti käsitykseen, saati mulle toitotettaisiin että näytän 10 vuotta nuoremmalta.
Toinen asia, ihmiset joille sanotaan että näyttävät nuoremmalta, kuvittelevat että näyttävät automaattisesti samalla kauniilta. Kun itse yhdistän sen pyöreäkasvoisuuteen tai muihin lapsenomaisiin piirteisiin, enkä suinkaan kauniisiin kasvonpiirteisiin. Eivätkä rypytkään ole mielestäni rumentavia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kyllä se paksu pakkelikerros vanhentaa, jopa nuoria. Moni parikymppinen näyttää kymmeniä vuosia vanhemmalta vahvassa meikissä. Kyllä kiltit naapurintyttömäiset naiset joita se ulkonäkö ei hirveästi edes kiinnosta pysyvät nuorekkaina.
Naiset kehuvat toisiaan, mitään tekemistä sillä ei ole totuuden kanssa. Kun nainen kysyy, näytänkö lihavalta tässä puvussa? EI kukaan nainen sano totuutta. Asia kierretään, sanotaan että väri ei sovi.. siksi naiset on harhaisia, koska totuutta ei sanota.
Monet meistä elävät paineiden alla. Se aiheuttaa epävarmuutta ja itsetunto-ongelmia. Kauneutta ja nuoruutta ihannoidaan sairaalloisesti, joten monet psyykkaavat itseään kehumalla itseään julkisesti kauniiksi ja nuoren näköisiksi.
Jos on oikeasti tasapainoinen ja tyytyväinen itseensä siitä ei tarvitse kirjoittaa lehteen/sosiaaliseen mediaan. Näillä toitottajilla on päässään ruuvit löysällä. Suurin osa terapian tarpeessa.
Yleensä noi jotka pitävät itse hirveätä meteliä nuoresta ulkonäöstään, eivät todellisuudessa ole nuoren näköisiä.
Meillä taas on töissä nelikymppinen perheenäiti, ja melkein järkytyin kun kuulin hänen ikänsä. Luulin oikeasti korkeintaan 30-vuotiaaksi. Että on niitä oikeasti hyvin säilyneitä olemassa. Mutta hän ei teekään numeroa ulkonäöstään, enkä jaksa uskoa että menisi mihinkään lehteen esittelemään itseään.
Minua on luultu aina aikuisena nuoremmaksi. Miehet ja nuoremmat naiset varsinkin. Vanhemmat naiset katsoo kriittisemmin. Olen 41v ja viimeksi kuukausi sitten uusi työkaveri hämmästyi ikääni. Itse en näe nuorekkuutta. En meikkaa, tukka aina kiinni töissä. Heistäkin, jotka tietävät ikäni niin monet sanovat, että voisin olla 30v. En tiedä mistä ikääni katsovat. Olen pieni ja pyöreä.
Voi lol näitä kommentteja. Olette kyllä tärähtäneitä, jos kasvoistaan täysin juonteeton nainen voi olla teidän mielestänne "hyvin säilynyt viisikymppinen". Ainakin omassa tuttavapiirissäni meikin, tupakan ja alkoholin käyttäminen näkyy juonteina jo alle kolmikymppisten kasvoilla. Ihan miten, vaan, mutta sanoisin kateudella olevan jotain tekemistä nyt tässäkin...
Tuon jutun nainen ei todellakaan näytä kymmentä vuotta nuoremmalta kuin on. Olisin veikannut vanhemmaksi. En jaksanut lukea juttua, katsoin vain kuvat, mutta jos häntä ei oteta vakavasti, syy on ihan jossain muualla kuin "nuorekkuudessa". Aivan harhainen minäkuva!
Vierailija kirjoitti:
Voi lol näitä kommentteja. Olette kyllä tärähtäneitä, jos kasvoistaan täysin juonteeton nainen voi olla teidän mielestänne "hyvin säilynyt viisikymppinen". Ainakin omassa tuttavapiirissäni meikin, tupakan ja alkoholin käyttäminen näkyy juonteina jo alle kolmikymppisten kasvoilla. Ihan miten, vaan, mutta sanoisin kateudella olevan jotain tekemistä nyt tässäkin...
Tuollahan nimenomaan oli paksut juonteet esim. poskissa (ne "vatsastapuhujan nuken" juonteet), ja ainoa syy miksi rypyt ei näy, on kuviin käytetty erittäin vahva pehmennysfiltteri... Nuo naaman juonteet ja filtterin käytto on ne, mitkä ilmiantavat ihmisen iän.
Jos/kun lähes nelikymppisenä edelleen vähintään joka toinen myyjä kysyy papereita tupakkaa tai alkoholia ostettaessa eikä ole baariin asiaa ilman henkilöllisyystodistusta, niin kai se on uskottava, että joidenkin mielestä näytän alle kolmekymppiseltä.