Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut luulevat näyttävänsä nuoremmilta kuin ovat?

hohhoijakkaa
07.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058

Tässä taas yksi esimerkki. Arvasin, että 42v eli ompas hyvin säilynyt viisikymppinen...
Näitä juttuja on lehdet pullollaan ja ihan ikäisiltään näyttävät.
Samoin niissä jutuissa, missä on äiti ja tytär ja voisivat olla siskoksia. No eivät voi, kun ovat selkeästi vanhempi ja lapsi. Mikä näitä naisia oikein vaivaa? Ikuisessa nuoruudessa kiinni?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. myos kulmien välissä oli erittäin vahvat juonteet jopa tuollaisella perusilmeellä, nyt kun vielä uudelleen kurkkasin...

Vierailija
42/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän on olemassa niitäkin ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään paljon vanhemmilta, joten miksi myös nuoremmalta näyttäviä ei olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Mä kuvittelen olevani fiksumpi kun muut vaikka miten lie totuus. Kaikilla on joku harha itsestään. Sen tunnistaminen voi olla vaikeaa itselle, mutta helppoa muille.

Mulla on sellainen negatiivinen harha itsestäni, että vaikka olenkin jo ihan lähes sairaalloisen ylipainoinen (110kg) niin aina kun näen 200-kiloisista kuvia niin kuvittelen oikeasti olevani samankokoinen, vaikka aina lopulta tulee ilmi, että kyseinen henkilö on jopa 100 kiloa itseäni lihavampi. Näen itseni reilusti lihavampana kuin olen, oikea vaatekokoni 48-50, mutta aina tilaan 56 koosta eteenpäin, koska luulen olevani niin iso.

Vierailija
44/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41v mies ja ihmiset arvioivat minut yleensä kai jotain noin kolmekymppiseksi. Olen lyhyehkö, se vaikuttaa, samoin kuin myös se että ihoni on kiinteä eli kasvoissa ei ryppyjä eikä valumaa. Lisäksi minulla on tuuhea tukka, ja se on tallella koko pään alueella.

En ymmärrä miksi tätä olisi vaikea uskoa.

Vierailija
45/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lol näitä kommentteja. Olette kyllä tärähtäneitä, jos kasvoistaan täysin juonteeton nainen voi olla teidän mielestänne "hyvin säilynyt viisikymppinen". Ainakin omassa tuttavapiirissäni meikin, tupakan ja alkoholin käyttäminen näkyy juonteina jo alle kolmikymppisten kasvoilla. Ihan miten, vaan, mutta sanoisin kateudella olevan jotain tekemistä nyt tässäkin... 

Tuollahan nimenomaan oli paksut juonteet esim. poskissa (ne "vatsastapuhujan nuken" juonteet), ja ainoa syy miksi rypyt ei näy, on kuviin käytetty erittäin vahva pehmennysfiltteri... Nuo naaman juonteet ja filtterin käytto on ne, mitkä ilmiantavat ihmisen iän.

No ei ole. Monilla vähärasvaisilla on kasvoissa tuollaisia juonteita, mutta ne eivät ole ryppyjä. Urheilijoilla esimerkiksi, Annemari Sandell ja spottinen ex-pääministeri Stubb käyvät tähän kategoriaan.

Vierailija
46/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa näistä todennäkoisesti vanhimman näkoinen näyttää siltä että voisi olla nuorimman näkoisen äiti.

Ei.

Todellisuudessa vanhimman näköinen näyttää siltä, että voisi olla nuorimman näköisen isoäiti.

Jos laitetaan 1000 suomalaista nelikymppistä riviin, niin nuorimman näköinen näyttää varmaan noin 25-vuotiaalta. Vanhimman näköinen näyttää sitten taas jo ikivanhalta, johtuen sekä huonoista geeneistä että huonoista elämäntavoista. Vanhimman näköinen nelikymppinen näyttää varmaan seitsemänkymppiseltä. Ja seitsemänkymppinenhän voi olla kaksvitosen isoäiti.

Vierailija
47/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuoremmilta näyttäviä ihmisiä ja oma perheeni kuuluu näihin elintapojensakin takia. 10-20 vuotta nuorempi melkein jokainen ollut.

Vierailija
48/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla meikillä, kuvakulmalla ja fotoshoppaamalla voi nuorentaa ja vanhentaa kasvoja vaikka kuinka paljon, joten yksittäisen valokuvan perusteella ei ole mitään mahdollisuuksia sanoa, minkä ikäiseltä ihminen oikeassa elämässä näyttää.

Vierailija
49/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan usein noin 25v. vaikka olen jo yli 30. Töissä jotkut tuntuu pitävän mua ikäistäni nuoremmalta, luulevat että olen kokemattomampi kuin todellisuudessa olenkaan.

Vierailija
50/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lol näitä kommentteja. Olette kyllä tärähtäneitä, jos kasvoistaan täysin juonteeton nainen voi olla teidän mielestänne "hyvin säilynyt viisikymppinen". Ainakin omassa tuttavapiirissäni meikin, tupakan ja alkoholin käyttäminen näkyy juonteina jo alle kolmikymppisten kasvoilla. Ihan miten, vaan, mutta sanoisin kateudella olevan jotain tekemistä nyt tässäkin... 

Tuollahan nimenomaan oli paksut juonteet esim. poskissa (ne "vatsastapuhujan nuken" juonteet), ja ainoa syy miksi rypyt ei näy, on kuviin käytetty erittäin vahva pehmennysfiltteri... Nuo naaman juonteet ja filtterin käytto on ne, mitkä ilmiantavat ihmisen iän.

No ei ole. Monilla vähärasvaisilla on kasvoissa tuollaisia juonteita, mutta ne eivät ole ryppyjä. Urheilijoilla esimerkiksi, Annemari Sandell ja spottinen ex-pääministeri Stubb käyvät tähän kategoriaan.

Ja silti kummasti 20-vuotiaalla ei tuollaisia kuminaamoja näe koskaan... Kyllä se "kuono" on merkki iästä, ja etenkin kulmien väliset paksut juonteet. Se superfiltteri sitten piilottaakin pienemmät rypyt sopivasti.

Vierailija
51/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 162 cm pitkä  ja hentoinen kuin keiju, kasvoni ovat pyöreät eikä juonteita ole vielä pahasti. Pitkät vaaleat hiukset. Usein saa kuulla kun liikun kolmen lapseni kanssa oletuksia, että olen isosisko tai hoitaja. Henkkareita kysellään jatkuvasti. Pelikoneilta on hätistelty pois.

Ja olen 44-vuotias.

Kuka 44v kirjoittaa itsestään, että olen hentoinen kuin keiju? :D 

Mä olen 155cm ja 43v. Eilen viimeksi kysyttiin henkkareita kaupassa ja nuo muutkin mainitsemasi tilanteet on tuttuja. Pituus, siis lyhyys, vaikuttaa varmasti. Kyllä omasta mielestäni ikä alkaa jo näkyä, jos vähänkin tarkemmin katsoo. 

Vierailija
52/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihojen laserkäsittelyt ja hyalyraanit saavat iästä 10 v pois kevyesti.

Vierailija
53/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika helppoa näyttää ikäistään nuoremmalta, kun suurin osa verrokeista on elintavoillaan ja stressillä turmellut kroppansa ja naamansa.

Vierailija
54/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun osa nyt vain on ikäistään nuoremman ja osa vanhemman näköisiä. Tasan ei mene mikään tässä maailmassa. Linkkiä en tosin jaksanut edes avata.

Itseäkin lähestyy parikymppiset naiset ja ovat aivan ihmeissään, kun kuulevat oikean ikäni, mikä on lähes aina sen 5-10 vuotta enemmän kuin on oletettu. Myös miehet kyselevät ikää ihmitellen, kun jutut lienevät kypsempiä kuin ulkokuori ja olemus. Olen siis 35-vuotias ja mies parhaassa vedossa.

Vierailija
55/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden jutussa oleva nainen on ikäistään nuoremman näköinen. Suurin vaikutus on sillä, että leuka on sivuilta kapeahko. Kun peittää kasvojen yläosan kädellä ja arvioi pelkkää kasvojen alaosaa, huomaa eron. Silmien ohuessa ihossa näkyy sen sijaan ihan normaaleja ikääntymisen merkkejä.

Ihmisten ikääntyessä kasvojen luusto monesti tukevoituu ja kasvot levenevät. Vaikutelmaa lisää se, että iho menettää samanaikaisesti kimmoisuuttaan ja iho mukailee sen myötä aiempaa enemmän luuston muotoja. Kasvojen pehmeys vähenee. Joillain muutos on hitaampi, joillain nopeampi. Naisilla muutokseen ja sen nopeuteen vaikuttaa iän myötä myös estrogeenin väheneminen. Tästä kaikesta seuraa monesti se, että naiset alkavat näyttämään iän myötä miehiltä. Osalla muutos on hidas, osalla nopeampi.

Mutta ollaan jokainen ylpeitä siitä mitä kukin on. Ulkonäkö on yksi asia monen muun asian joukossa.

Vierailija
56/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 162 cm pitkä  ja hentoinen kuin keiju, kasvoni ovat pyöreät eikä juonteita ole vielä pahasti. Pitkät vaaleat hiukset. Usein saa kuulla kun liikun kolmen lapseni kanssa oletuksia, että olen isosisko tai hoitaja. Henkkareita kysellään jatkuvasti. Pelikoneilta on hätistelty pois.

Ja olen 44-vuotias.

Valitettavasti tuo Iltalehden nainen ei näyttänyt ikäistään nuoremmalta. Mutta tuo on kyllä totta, että joku saattaa näyttää nuoremmalta ja varsinkin olemus saattaa antaa hyvinkin nuoren vaikutelman silloin, kun ihminen on tosi lyhyt, pieni ja lapsen oloinen kropaltaan sekä liikkuminen kevyttä ja vaivatonta kuin lapsella tai nuorella. Mutta näissäkin tapauksissa kasvot nähdessään huomaa totuuden. Joiskun iästä saattaa erehtyä hieman, erityisesti luonnonvaaleiden ihmisten kohdalla, jotak jostain syystä ovat nuorekkaampia kuin tummat.

Vierailija
57/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan luulin 35-vuotiasta työtoveria ensitapaamisessa parikymppiseksi: pieni, siro ja hoikka ja hyvin tyttömäinen pukeutuminen. Todellisen ikänsä hän mainitsi ohimennen sivulauseessa joskus myöhemmin, olin pitkään ihmeissäni miten pieleen ikäarvio voi mennä...

Vierailija
58/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen iän kai yleensä näkee ulkonäöstä. Ikääntyessä korvat kasvavat (ja muistaakseni nenäkin kasvaa) ja kulmakarvat muuttuvat pensasmaisiksi, eli jos ihminen eläisi ikuisesti, olisi hän lopulta norsukorvainen ja -kärsäinen kääpiövartalolla varustettuna (kroppahan myös kutistuu iän myötä) valtavat puskat silmien yläpuolella.

Vierailija
59/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehden jutussa oleva nainen on ikäistään nuoremman näköinen. Suurin vaikutus on sillä, että leuka on sivuilta kapeahko. Kun peittää kasvojen yläosan kädellä ja arvioi pelkkää kasvojen alaosaa, huomaa eron. Silmien ohuessa ihossa näkyy sen sijaan ihan normaaleja ikääntymisen merkkejä.

Ihmisten ikääntyessä kasvojen luusto monesti tukevoituu ja kasvot levenevät. Vaikutelmaa lisää se, että iho menettää samanaikaisesti kimmoisuuttaan ja iho mukailee sen myötä aiempaa enemmän luuston muotoja. Kasvojen pehmeys vähenee. Joillain muutos on hitaampi, joillain nopeampi. Naisilla muutokseen ja sen nopeuteen vaikuttaa iän myötä myös estrogeenin väheneminen. Tästä kaikesta seuraa monesti se, että naiset alkavat näyttämään iän myötä miehiltä. Osalla muutos on hidas, osalla nopeampi.

Mutta ollaan jokainen ylpeitä siitä mitä kukin on. Ulkonäkö on yksi asia monen muun asian joukossa.

Ei se luusto mihinkään "tukevoidu", vaan ilmio johtuu lihomisesta sekä/tai kasvojen lihasten ja ihon valahtamisesta. Naaman alaosa näyttää leveämmältä koska sen päällä on enemmän lihaa ja nahkaa kuin nuorena. Pääkallo ei aikuisella kasva mihinkään suuntaan (nenä ja korvat ovat enimmäkseen rustoa, ja siksi ne kasvavat).

Vierailija
60/74 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen 44-vuotias.

Kuka 44v kirjoittaa itsestään, että olen hentoinen kuin keiju? :D 

Mä olen 155cm ja 43v. Eilen viimeksi kysyttiin henkkareita kaupassa ja nuo muutkin mainitsemasi tilanteet on tuttuja. Pituus, siis lyhyys, vaikuttaa varmasti. Kyllä omasta mielestäni ikä alkaa jo näkyä, jos vähänkin tarkemmin katsoo. 

Merkittävä lyhyys vaikuttaa kyllä nuorentavasti, ainakin takaa katsottuna näyttää helposti lapselta.