Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tialla ongelma. Luullaan nuoremmaksi ja vähätellään..

Vierailija
07.05.2020 |

Siis mitä nyt taas. Nelikymppinen joka näyttää nelikymppiseltä. Vähätellään kun kuulemma luullaan kolmikymppiseksi.
En kyllä muista, että kolmikymppisenä olisi kokeut mitään vähättelyä. Toimin kolmekymppisenä esimiehenä ja alaiset olivat minua vanhempia, mutta en kyllä huomannut vähättelyä silloinkaan.

Kylläpäs on ongelmat.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vielä tää juttu nauratti mutta kyllä nyt jo vähän säälin tätä naista. Julkisuus on aina raadollista.

Vierailija
122/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin veikannut häntä 45-50-vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen Tia näyttää juuri sen ikäiseltä kuin todellisuudessa onkin. Tyyliltään toki nuorekas.

Mutta mitä tulee yleensä tuohon "nuoremmaksi luulemiseen" niin olen huomannut, että ihmiset arvioivat toisten iän aina enemmän alakanttiin kuin yläkanttiin, kohteliaisuusyistä tietenkin. Ja etenkin silloin kun ikäistään nuoremman näköiseksi itseään kuvittelevat yrittävät arvuutella muilla ikäänsä.

Totta kyllä tuo mitä Tia kertoi iän vaikutuksesta asiointiin erinäisissä paikoissa. Kyllä ikä (tai vanhemmalta näyttäminen) tuo mukanaan auktoriteettia, tai ainakin uskottavuutta. Ainakin minun kokemukseni mukaan.

Vierailija
124/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuokin itse soittanut iltalehteen että tehkää musta juttu 😂

Vierailija
125/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää 45-vuotiaalta lähipubin kantikselta.

Vierailija
126/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5 vuotta vanhempi ja hänestä näin heti että on saman ikäinen kuin minä.

Vierailija
127/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itse soittanut, jokuhan täällä sanoi, että toimittaja pysäyttänyt kadulla ja kysyi kuinka vanha olet, koska näytät kymmen vuotta nuoremmalta : D

Vierailija
128/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin joskus sanonut naisia nuoremman näköisiksi kuin ovat, ihan vain toosan toivossa. Oikesti moni on ollut ikäisekseen jopa rupsahtaneitakin mutta minkäs teet kun palleja pakottaa.

Vierailija
129/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luontaisesti lyhyt ja valitettavasti aito baby face periytyy suvussa. Paras arvaus on ollut 20 vuotta nuorempi, tosin minulla oli talvivaatteet päällä, joten koko naamaa ei näkynyt, ainoastaan pituus ja hassu pipo, joka nuorentaa.

Kun olin 20v. äitini työkaveri kysyi äidiltä, että milloin menen ripille. Luuli minua 12-vuotiaaksi.

Päälle 20-vuotiaana työelämässä näkyi tosi usein sitä, että asiakkaat pitivät minua pituuden ja naaman puolesta harjoittelijana eivätkä ammattilaisena, joka osaa kyllä työnsä. Aina piti olla vakuuttelemassa, että osaan kyllä, minut on palkattu tänne ihan syystä. Monta kertaa asiakkaalta tulikin sitten hämmästynyt "oho" kun työt onnistuivat. Se on todella rasittavaa ja mieltä alentavaa, kun sitä jatkuu pitkään.

Täytän muutaman vuoden päästä 40 ja jos hymyilen, ilmestyy pieniä ryppyjä silmäkulmiin ja suupieliin. Muuten naama on edelleen tuore :D Odotan kauhulla, tuleeko jossain vaiheessa megaromahdus, kuten joillekin hitaasti vanheneville tulee, vai sattuuko suvun geenilotto jatkumaan sen verran hyvänä, että "vanhenee" kuin Keanu Reeves :D Pysyy melkein samana vuodesta toiseen.

https://pbs.twimg.com/media/CAi18-NUkAIFD_T.jpg:large

Vierailija
130/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luontaisesti lyhyt ja valitettavasti aito baby face periytyy suvussa. Paras arvaus on ollut 20 vuotta nuorempi, tosin minulla oli talvivaatteet päällä, joten koko naamaa ei näkynyt, ainoastaan pituus ja hassu pipo, joka nuorentaa.

Kun olin 20v. äitini työkaveri kysyi äidiltä, että milloin menen ripille. Luuli minua 12-vuotiaaksi.

Päälle 20-vuotiaana työelämässä näkyi tosi usein sitä, että asiakkaat pitivät minua pituuden ja naaman puolesta harjoittelijana eivätkä ammattilaisena, joka osaa kyllä työnsä. Aina piti olla vakuuttelemassa, että osaan kyllä, minut on palkattu tänne ihan syystä. Monta kertaa asiakkaalta tulikin sitten hämmästynyt "oho" kun työt onnistuivat. Se on todella rasittavaa ja mieltä alentavaa, kun sitä jatkuu pitkään.

Täytän muutaman vuoden päästä 40 ja jos hymyilen, ilmestyy pieniä ryppyjä silmäkulmiin ja suupieliin. Muuten naama on edelleen tuore :D Odotan kauhulla, tuleeko jossain vaiheessa megaromahdus, kuten joillekin hitaasti vanheneville tulee, vai sattuuko suvun geenilotto jatkumaan sen verran hyvänä, että "vanhenee" kuin Keanu Reeves :D Pysyy melkein samana vuodesta toiseen.

https://pbs.twimg.com/media/CAi18-NUkAIFD_T.jpg:large

Sitten heräsit ja näytitkin ihan Klonkulta.

Vierailija
131/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioin iäkseen kuvan perusteella 45 ja lapseni tuumaili myös, että täti voisi olla 45-vuotias. Että se siitä nuorekkuudesta 😁

Vierailija
132/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen, meikkaus ja hiukset vaikuttaa paljon siihen minkä ikäseks sut arvioidaa.

Olin kaupassa jossai tetissä ja sellai eläkeikää lähestyvä työkaveri käski mennä tarkistamaan paperit pelikoneella olevalta "tytöltä"

Ite näin jo kaukaa, et on ainaki joku 10v vanhempi itteäni tää "tyttö" ja hävetti mennä kysymää papereita

Vierailija
133/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin että nätti 45v. Mä olen 30 enkä kyllä mun ikäiseksi luulisi.

Vierailija
134/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun nainen näyttää ikäiseltään. Hyvä esimerkki oikeasti ikäistään nuoremman näköisestä naisesta on Tuomas Enbusken exä Sarian Antila (yli 30-v, mutta näyttää kasvoista lapselta/teinitytöltä).

Vierailija
135/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei onhan hän nätti ihan oikeasti, mutta onhan tuossa nyt aikamoiset sibeliukset jo kehittyneet. Yritin rehellisesti arvioida ikää kuvasta, ja mielestäni näyttää saman ikäiseltä kuin 46-vuotias (hyvin säilynyt) ystäväni. Mutta yllätys oli suuri, että hän onkin saman ikäinen kuin minä, en olisi kyllä uskonut, että onkin alle 40.

Vierailija
136/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun luen iltapäivälehden otsikon "Uskoisitko tätä naista ikäisekseen?", epäilen että taas liioitellaan. Niin nytkin, ainakin minä olisin veikannut tätä Tiaa kuvan perusteella noin nelikymppiseksi. Mutta hyvä hänelle, että tuntee olonsa ikäistään nuoremmaksi. Sellainen asenne kuulemma ennustaa pitkää elinikää. Pitää minunkin ruveta suggeroimaan itseäni: "Tunnen itseni päivä päivältä kauniimmaksi, terveemmäksi ja nuoremmaksi."

Vierailija
137/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on pelkkä kohteliaisuus, kun kehutaan nuoremman näköiseksi. Ei sitä pidä ottaa ihan kirjaimellisesti kuten esimerkiksi linkin nainen on tehnyt.

Vierailija
138/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäiseltään tai jopa vanhemmalta näyttää. Tunnen kanssa erään viisikymppisen, joka kehuu kuinka sitä luullaan alle 30-vuotiaaksi. Mun yli 60v äitikin on nuoremman näköinen. Viinan ja tupakan ketjupolton kyllästämä elämä näkyy kasvoista, mutta muu käytös kun teinillä kiroiluineen.

Vierailija
139/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, joku on voinut sanoa: oletkin 10 vuotta nuormpi kuin luulin.

Kuullun ummartaminen...

Vierailija
140/184 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä kateelliset kokoontuu.

Näyttää mielestäni 22v. En olisi ikinä arvannut oikeaa ikäänsä, on niin hämmästyttävän nuoren näköinen.

T. Tia 40v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi