Tialla ongelma. Luullaan nuoremmaksi ja vähätellään..
Siis mitä nyt taas. Nelikymppinen joka näyttää nelikymppiseltä. Vähätellään kun kuulemma luullaan kolmikymppiseksi.
En kyllä muista, että kolmikymppisenä olisi kokeut mitään vähättelyä. Toimin kolmekymppisenä esimiehenä ja alaiset olivat minua vanhempia, mutta en kyllä huomannut vähättelyä silloinkaan.
Kylläpäs on ongelmat.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058
Kommentit (184)
Näyttää nelikymppiseltä jolle on maistunut alkoholi, tupakka ja auringossa oleilu. Eikö kukaan tosiaan sanonut että älä mene omalla naamallasi sanomaan tuollaista Suomen suurimpaan iltapäivälehteen.
Olen itse 24v enkä koe että ikinä olisi vähätelty iän takia. Tytöksi kutsumista en ota loukkauksena (riippuen tietysti tavasta miten sanaa käyttää), sillä pidän itseäni tyttönä. Kerran kutsuttiin rouvaksi ja se särähti aika pahasti korvaan. Kutsun myös itse suunnilleen oman ikäisiäni miespuolisia pojiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tää juttu jotain sarkasmia? Tuolla naisella on kunnon sibeliusrypyt otsalla ja näyttää vanhemmalta kuin on.
Tämä, sibeliusryppyjä ei ole alle kolmikymppisillä ja aniharvalla 35-vuotiaallakaan.
Mulla oli jo 25-vuotiaana, vaikka en ole mikään ketjupolttaja tai pubiruusu.
Taas tälläinen uutinen. Ja jälleen kerran naisesta. Olisi kiva, että jostain miehestä tehtäisiin tälläinen juttu.
Onpa Tialla isot ongelmat elämässä. TSemppiä ja jaksamista. Kyllä sinäkin vielä vanhenet, vaikka siinä menisi sata vuotta! Ja kun se päivä sitten tulee, sinuakin aletaan kohtelemaan kuin aikuista. Jaxu-halit!
luulin 45 vuotiaaksi ennenkuin luin tekstin
Mua luultiin alle 18v kun olin 32v liikkeellä lasteni kanssa. Toisrlla kertaa en päässyt k16 leffaan:)
Veikkasin Tian iäksi 39-40 ja lopuksi vielä kommentoin ääneen että "mun ikäinen", täytän siis itse parin kuukauden päästä 41. Eli näyttääkö hän sitten kuvissa ikäiseltään ja luonnossa ikäistään nuoremmalta?
Näytin miehelleni Tian kuvaa ja pyysin arvioimaan iän. Mies tutkiskeli vähän aikaa ja veikkasi että noin 43-45v. Vähän hörähti, kun sanoin, että on kohta nelikymppinen, josta on kirjoitettu juttu siitä miten kärsii kun häntä luullaan jatkuvasti kaks- tai kommikymppiseks. :D
Mun mielestä näyttää ihan ikäiseltään.
Lähikuvissa varmaan näyttääkin vanhemmalta kuin luonnossa. On vieläkin ihmisiä, jotka ajattelee että pitkä tukka ja nykypäivän mukainen rento vaatetus olisi vain nuorten aikuisten juttu, vaikka eihän se niin mene.
Mun mielestä näyttää ikäiseltään. Enemmän tulee mieleen onko käytös sitten kuin teini-ikä. No,mene ja tiedä
hehrthe kirjoitti:
Taas tälläinen uutinen. Ja jälleen kerran naisesta. Olisi kiva, että jostain miehestä tehtäisiin tälläinen juttu.
Ei miehiä kiinnosta tuollainen turhuus.
Kyllä näyttää ihan ikäiseltään. Miksi ihmeessä tuollainen juttu on pitänyt tehdä!?
Rasittavia sellaiset naiset, jotka koka ajan puhuvat kuinka heitä luullaan nuoremmiksi. Yleensä se alkaa siinä 30 ikävuoden jälkeen ja voi jatkua jopa hautaan saakka.
Heillä on luultavasti vakavia puutteita itsetunnossa ja ulkonäkö on heille kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavia sellaiset naiset, jotka koka ajan puhuvat kuinka heitä luullaan nuoremmiksi. Yleensä se alkaa siinä 30 ikävuoden jälkeen ja voi jatkua jopa hautaan saakka.
Heillä on luultavasti vakavia puutteita itsetunnossa ja ulkonäkö on heille kaikki kaikessa.
On eri asia, että luullaan nuoremmaksi kuin että oikeasti näyttäisi nuorelta. Minua on kyllä aina luultu nuoremmaksi eikä se alkanut kolmikymppisenä. 24-vuotiaana alkoi jo ärsyttää, että luullaan teiniksi.
Minusta ikää on ihan hirveän vaikea arvioida. Tämäkin nainen voisi minusta olla melkein mitä vaan välillä 30-50. Täytän 51, ja hiljattain joku kysyi, miten olen voinut asua 14 vuotta ulkomailla, kun näytän niin nuorelta, muutinko lapsena. Muutama vuosi sitten kyseltiin, miksi olen tullut maahan, olenko opiskelija. Tuntuu ihan hassulta, koska omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni. Olen pieni, ehkä se johtuu siitä.
Minulla on yksi kaveri jota ei oikeasti uskoisi 42vuotiaaksi, pyöreät kasvot ja suuret silmät. Niin ja vaalennettu suora tukka olkapäille. Toki vähän hamsterinposkien alkua, mutta muuten ihmeen sileä iho hänellä. Ehkä siksi, ettei tupakoi ja herkästi palavana kulkee kesät lippis päässä sekä pyrkii oleskemalaan varjossa.
Pukeutumiseltaan ei ole mikään teinipissis, mutta käyttää kolitsihousuja ja farkkutakkia ja tennareita.
Joutuu aina näyttämään henkkarit, kun ostaa äidilleen tupakkaa ja samoin pelikoneilla on tultu tarkastamaan ikä :D
Itse luulin tuota otsikon perusteella neljäkymppiseksi kun kuulemma näyttää ikäistään 10 vuotta nuoremmalta. En keksi mitään muuta syytä että livenä luullaan nuoremmaksi että hän varmaan pukeutuu kuin pissis. Ks. keski-iän-kriisi.
Ensin ajattelin että onpahan vain tavanomaista tyhjänpäiväistä potaskaa. Mutta tuossa saattaa sittenkin olla taustalla ihan aito vakava ongelma. Se ongelma ei ole vähättely eikä nuorekkuus. Se vakava ongelma on Tian pään sisällä. Kun hän ei saa kuninkaallista kohtelua, kun jokaista hänen oikkuaan ja vaatimustaan ei toteuteta, kun muut eivät uhraa kaikkea aikaansa hänen palvelemiseensa, niin hän kokee että häntä vähätellään, hänestä tuntuu vähätellyltä, hänen tunteisiinsa sattuu, hän kokee että häntä kohdellaan loukkaavasti. Ja sitten Tian pitää enää päänsä sisällä kehitellä jokin syy sille miksi häntä vähätellään. Näköjään Tia on kehitellyt selitykseksi hänen nuorekkuutensa.
"Minä olen niin kaunis että kaikki muut ovat kateellisia minulle ja siksi he kohtelevat minua kuin kakkaa, siksi he eivät kohtele minua minun kuninkaallisen arvoni mukaisesti, kylläpäs kateus tekee ihmisistä kamalia! Ihmisten pitäisi oppia käsittelemään vaikeita tunteitaan, pitäisi oppia käsittelemään kateuttaan, jottei heidän tarvitsisi purkaa pahaa oloaan minuun. Heidän pitäisi oppia tunteiden sanoittamista ja muita työkaluja omien vaikeiden tunteiden työstämiseen. Silloin he saisivat pahan olonsa käsiteltyä joten heidän ei tarvitsisi kostaa pahaa oloaan minulle. Pahan olonsa he kostavat viattomalle syntipukille ihan vain kateuden vuoksi."
Ja jos Tia joskus saa vähänkin valtaa, tai edes kokee saavansa vähänkin valtaa, niin hän välittömästi kostaa kaikille kaiken kakkakohtelun. Hän ryhtyy ns. KAREN-henkilöksi, sellaiseksi joka kostaa kaiken pahan kaikille joka päivä joka hetki missä hyvänsä kulkeekaan! Karen videot on youtuben pelottavimmat videot:
https://www.youtube.com/c/KarensInTheWild/videos
Minuahan ei vähätellä! Minä näytän teille että minuahan ei vähätellä! Minä näytän!
Voi kauhia, nyt iski myötähäpeä! Mun lapset muuttais nimensä ja kieltäisivät tuntevansa mua jos munaisin itteni tuollatavalla. Tämä on tosi säälittävää, tämä ihmisten sairaalloinen huomionhaku keinolla millä hyvänsä. Eikä kukaan tajua kuinka äärettömän noloa se on.
Minusta tämä nainen näyttää ikäiseltään. Kuitenkin jos häntä syystä tai toisesta nuoremmaksi luullaan ja saa huonoa kohtelua, se on oikeasti nöyryyttävää. Itse olen 37-vuotias, erittäin lyhyt ja hoikkakin. Pitkään olin muutenkin lapsenkasvoinen. Se ilmeisesti hämää ihmisiä, sillä olen saanut todella epäasiallista kohtelua osakseni. Tässä jotain mainitakseni:
- 25-vuotiaana minulle ei myyty omilla henkkareillani kaupassa alkoholia, vaan myyjä nolasi minut muiden kuullen töykeästi kehottaen menemään johonkin toiseen kauppaan, jos siellä uskotaan, että henkkarit on oikeasti minun.
- muutama vuosi sitten mies maksoi minutkin bussikortillaan, mutta se meni kuskilta ohi, joten kuski huusi perääni kuin teinille: "Hei tyttö, sä et maksanut."
- ollessani 34-vuotiaana sairaalahoidossa hoitaja ohjeisti ruokailutilanteessa minua ja erästä toista naista (joka oli oikeasti nuori): "No niin tytöt, tulkaas nyt sieltä, niin saadaan ne astiat koneeseen."
- hetki sitten ruokakaupassa ostin ruokien ohessa muutaman siiderin, jolloin myyjä katsoi minua kuin alaikäistä ja totesi äänekkäästi: "Ja sitten ne henkkarit." Näytin ne hänelle, ja hän päivitteli silmät suurena: "Jaa olihan sulla ikää."
- Pari kuukautta sitten perustelin Facebookissa jollekin naisihmiselle, miksi kuritusväkivalta on minusta väärin, hänen vastauksensa oli: "Voi lapsikulta, naurattaa nuo sinun jutut."
Kun tällaista jatkuu vuodesta toiseen, alkaa oikeasti ottaa päähän. 37-vuotiaana haluaisi tulla kohdelluksi kuin aikuista kohdellaan. Henkkareiden kysyminen ei haittaa, mutta se haittaa, jos kohdellaan huonosti ja puhutaan ylhäältä päin.
Täsmälleen samaa mieltä! Oli kieltämättä hieman rasittavaa, kun valmistuin yliopistosta 23-vuotiaana ja menin töihin, ja kaikki aina epäili että olen harjoittelija, ehkä juuri ja juuri täysikäinen. Nyt kolmekymppisenä sitä ongelmaa ei enää ole, tosin edelleenkin baarissa (silloin harvoin kun siellä käyn), tulee reilusti nuoremmat miehet iskemään. Ei se sinänsä haittaa, en ole muutenkaan kiinnostunut kenenkään iskuyrityksistä kun olen naimisissa ja pari lastakin jo. Mutta työelämässä ja muuallakaan en kyllä koe mitään vähättelyä. Aika ei kysytä edes papereita Alkossa.