Tialla ongelma. Luullaan nuoremmaksi ja vähätellään..
Siis mitä nyt taas. Nelikymppinen joka näyttää nelikymppiseltä. Vähätellään kun kuulemma luullaan kolmikymppiseksi.
En kyllä muista, että kolmikymppisenä olisi kokeut mitään vähättelyä. Toimin kolmekymppisenä esimiehenä ja alaiset olivat minua vanhempia, mutta en kyllä huomannut vähättelyä silloinkaan.
Kylläpäs on ongelmat.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kyllä pohjanoteeraus!!!! Missä harhoissa ihmiset elää.
Siis oikeasti. Ei edes näytä kolmekymppiseltä.
Vähäteltiinkö sinua kolmikymppisenä?
Mua ei.
Ainakin pääministeriä vähätellään, vaikka on hyvässä asemassa ja vakuuttavasti esiintyy. Tytöttelyä kuuluu tällä palstallakin.
Jep... mietin että ihan saman jutun olisi voinut noilla perusteilla tehdä itsestäni. "Kahden lapsen äiti, jota 35veenä luultiin 25veeksi, papereita kysyttiin vielä kaksvitosena vaikka jonossa olevilta samanikäisiltä ei, edelleen neljänkymmenen lähestyessä veikataan vuosia nuoremmaksi."
Tytöksi sanomiselle lähinnä naurahdan. Onko jutut oikeasti noin vähissä ja miksi tämän on pitänyt päästä lehteen avautumaan?
No se tytöttely ei kokonaan lopu vaikka vähenee, vielä sanottiin yli viisikymppistäkin tytöksi mutta ehkä se on kohteliainta kun ei tiedä nimeä, sanoa tyttö. Rouva on niin virallinen.
Kyllä tuosta naamasta kilometrit näkyy. Ihan nätti nainen mutta ei nyt mitenkään alle kolmekymppiseltä näytä. Ei ne huultentäytteet ja räpsyripset juonteita poista
Näyttää kyllä ainakin viiskymppiseltä. Itsekö on tunkenut lehteen kertomaan tästä ongelmastaan?
Siis miten näitä juttuja yleensä päätyy edes lehtiin? Onko Tiia itse soittanut ja kysynyt, voitaisiinko tehdä hänestä artikkeli, sillä hän pitää itseään niin nuoren näköisenä? Tunteeko Tiia jonkun toimittajan? Onko toimittaja pysäyttänyt Tiian kaupungilla ja kysynyt, kuinka vanha hän on, kun hän näyttää niin nuorelta?
Ja ei, hän ei todellakaan ole ikäänsä nuoremman näköinen, päinvastoin.
Näiden lehtijuttujen on pakko olla toimittajan ilkikurista huumoria....
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tää juttu jotain sarkasmia? Tuolla naisella on kunnon sibeliusrypyt otsalla ja näyttää vanhemmalta kuin on.
Tämä, sibeliusryppyjä ei ole alle kolmikymppisillä ja aniharvalla 35-vuotiaallakaan.
Taitaa vähättely johtua jostain ihan muusta kuin "nuorekkuudesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ikäisensä näköinen.
Olen alta 25-vuotias nuori nainen, eikä minua olla koskaan vähätelty missään hammaslääkäreissä, kaupoissa sun muissa.Ai saakeli. Oliko sitä vähätelty hammaslääkärissä? Täytyypä lukea uudestaan, kun en heti keksi, että miten tapahtuu hammaslääkärissä vähättely😂😂😂
Täällä yksi hammaslääkärin uhri, vanha mieslääkäri haukkui miten hampaani ovat ällöttävässä kunnossa ja kun kerroin, että olen kärsinyt vakavista mt-ongelmista vuosia, niin tätähän ei kyseinen herra uskonut. Vtuttaa. Vanhat äijät vissiin ajattelee, että nuoria naisia saa näpäyttää ja kiusata mielensä mukaan.
N20
Ai täällä onkin jo ketju! Meikatulta nelikymppiseltä näyttää, tosin kiinteä iho eikä paljon ryppyjä.
Ihan ikäiseltään näyttää, naama ei ole enää nuoren. Se on tuo hiustyyli mikä mukamas nuorentaa. Pistäkää kananperse tai lyhyt niin ei ongelmaa
Olen itse 30 ja jos näkisin hänet, veikkaisin 35-40. Kuvien perusteella. Minua taas luullaan 24-25 vuotiaaksi. Lääkärikin aivan ihmetteli että luuli nuoremmaksi.
Ihan on nainen ikäisensä näköinen. Itse olen muutaman vuoden vanhempi enkä edes muista milloin olisin keskustellut jonkun kanssa iästäni tai minkä ikäiseltä näytän. En usko että hänellekään oikeasti noita kysymyksiä paljon tulee, ellei itse ota puheeksi. Nuo ikäänsä toitottajat aiheuttaa myötähäpeää kun itse niin kysellään että arvaatkos ja et ikinä arvaa. Koin tällaisen hetken joku aika sitten enkä mitenkään voinut sanoa että kyllä, näytät ihan ikäiseltäsi ja sinulla on 70-vuotiaan ääni. Et ole 50.
Taitaa itse tia alapeukuttaa monia viestejä :D Aika nolo juttu kyllä oli, et näytä päiväkään alle nelikymppiseltä, itse arvioin iän noin 45v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kyllä pohjanoteeraus!!!! Missä harhoissa ihmiset elää.
Siis oikeasti. Ei edes näytä kolmekymppiseltä.
Vähäteltiinkö sinua kolmikymppisenä?
Mua ei.Ainakin pääministeriä vähätellään, vaikka on hyvässä asemassa ja vakuuttavasti esiintyy. Tytöttelyä kuuluu tällä palstallakin.
Tämä totta ja raivostuttavaa.
Selvä pyy, sanoi Manninen varista.
Arvelin Tian olevan 53-vuotias. Olen itse 58 ja tiedän suunnilleen, minkä ikäisiltä näytetään, kun on menopaussi käsillä tai mennyt...
Ihmettelin, mikä siinä nyt niin kauheaa on, jos luullaan 43-vuotiaaksi.
Tia, ole huoleti! Kohtelu johtuu jostain muusta kuin siitä, että näyttäisit väheksyttävän nuorelta!
No todellakaan ei näytä ainakaan näissä kuvissa päivääkään ikäistään nuoremmalta. Ennen kuin luin jutusta iän, olisin veikannut muutaman vuoden ilmoitettua ikää vanhemmaksi, noin pärstän perusteella. Tietysti jos pukeutuu huppariin ja puhuu hölmöjä kuin teini, voi vaikuttaa silti ikäistään nuoremmalta.
Minuakaan ei ole ikinä vähätelty nuorenakaan. Jos joku vähättelee, niin yleensä kyseessä on esioidipaalisesta äitivihasta kärsivä keski-ikäinen mies. Yksi tämmöinen juuri tytötteli mua muutama viikko sitten. Olin aika ällistynyt, semminkin kun olen jo 57-vuotias, ja mies itse minua yli viisi vuotta nuorempi (joskin kuluneen näköinen; elämä vaatinut veronsa). Mies kertoi, että kun hän on jo pian viisikymppinen mies, niin häntä ei tule tyttöset neuvomaan... no, pakkohan hänen oli minun neuvottavakseni tietyssä asiassa alistua, kun minua vanhempaakaan asiantuntijaa ei siinä kohtaa ollut saatavilla..