Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tialla ongelma. Luullaan nuoremmaksi ja vähätellään..

Vierailija
07.05.2020 |

Siis mitä nyt taas. Nelikymppinen joka näyttää nelikymppiseltä. Vähätellään kun kuulemma luullaan kolmikymppiseksi.
En kyllä muista, että kolmikymppisenä olisi kokeut mitään vähättelyä. Toimin kolmekymppisenä esimiehenä ja alaiset olivat minua vanhempia, mutta en kyllä huomannut vähättelyä silloinkaan.

Kylläpäs on ongelmat.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä päivääkään nuoremmalta. Missä harhoissa Tiia elää? 😁

Vierailija
42/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä näyttänyt yhtään alle 40v:ltä... Itseasiassa ehkä inasen vanhemmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kommentoineet eivät ole tainneet itse kohdata tuota alentavaa kohtelua, josta tässä jutussa on kyse.

Minulla ei ole tekoripsiä, ei piirrettyjä kulmia, ei erikoisia korvakoruja enkä pukeudu erityisen nuorekkaasti - mutta en jakkupukuunkaan - mutta silti tuo kohtelu on tuttua.

Tytötellään, pidetään elämää kokemattomana ja "entisajoista" tietämättömänä (80-90 -luvun elämästä ja tapahtumista), vähätellään ammatillisesti. Vähän "paremmissa" kaupoissa palvelua pitää pyytää, ei oteta vakavasti maksavana asiakkaana. Kun liikun mieheni (ja lasteni) kanssa, joka alkoi jo ennen neljääkymmentä harmaantua, vastaavaa ei tapahdu. Olen heti muiden silmissä ikäiseni.

Olen pienikokoinen, pyöreäkasvoinen ja pitkähiuksinen, ihan ikäiseni näköinen läheltä, mutta etenkään miehet eivät osaa katsoa. Naiset varmaan helpommin huomaavat merkit ihosta, jotka paljastaa todellisen iän. Suurimpana syynä nuorena pitäämiseen pidän kuitenkin pituutta, en naamaa.

N42

Vierailija
44/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitenkään noiden kuvien perusteella voi yhtyä väitteeseen että hän näyttäisi nuorekkaalta.

Vierailija
45/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskoisitko-etta-tama-seksikas-tahti…

Mielipide?

Tämä näyttää mielestäni nelikymppiseltä; https://www.aamulehti.fi/a/24297386

Ja tämä: https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…

Tämä ehkä vähän nuoremmalta. Myös kuvakulma voi vaikuttaa:

https://blogit.terve.fi/kirsinkuntopiiri/mista-tietaa-olevansa-40-vuoti…

Mielipiteenne näistä.

Ja Tiia näyttää hiukan nuoremmlta, mutta ei siis kymmentä vuotta. Livenä voi näyttääkin 10 v nuoremmalta ja syynä luultavasti tyyli.

No ei kyllä näytä Tia yhtään normaalia nelikymppistä nuoremmalta.

Kasvot turvoksissa kuvissa muutenkin, liekö alkoholi, en tiedä.

Vierailija
46/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen että hän käyttäytyy kuin pahainen teini ja siksi häntä ei oteta vakavasti. Olen itse vajaa kolmekymppinen enkä koe että minua vähäteltäisiin tai ei otettaisi tosissaan. Työskentelen miesvaltaisella alalla hyvässä tehtävässä, mutta ei tarvitse pukeutua jakkupukuun että otettaisi tosissaan.

Vierailija
47/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nuori likkahan mie oon vielä" sanoo jopa 100-vuotiaat vetreät mummut. Mun mielestä sana tyttö on kohteliaisuus

Riippuu tilanteesta. Kun johdat kokousta ja keski-ikäinen mies tyttöttelee ei kyse ole kohteliaisuudesta.

Pojittele. Niin minä teen. Puhun aina toimistolla ”pojille”, olen suorastaan karnevalisoinut asian. Samalla lailla kuin tytötellessäkin, niin vain vanhat ukot ilahtuvat.

Ymmärrän kyllä sen, että joissakin tilanteissa on kiusallista näyttää ikäistään nuoremmalta. Sitä sen sijaan en ymmärrä, miksi niin monet aina ihannoivat ja tavoittelevat nuorennäköisyyttä. Aikuisuushan on parasta aikaa elämässä kaikilta osin, koko maailma on suunniteltu aikuisille. Totta kai sitä haluaa näyttääkin aikuiselta eikä lapselta.

Kyllä minä osaan puoleni pitää, ei siinä mitään. Tarkoitin vain, että tytöttely ei ole aina todellakaan kehuksi tarkoitettu.

Lähtökohtaisesti en kyllä alennu samalle tasolle pojittelemalla näitä miehiä.

Vierailija
48/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskoisitko-etta-tama-seksikas-tahti…

Mielipide?

Tämä näyttää mielestäni nelikymppiseltä; https://www.aamulehti.fi/a/24297386

Ja tämä: https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…

Tämä ehkä vähän nuoremmalta. Myös kuvakulma voi vaikuttaa:

https://blogit.terve.fi/kirsinkuntopiiri/mista-tietaa-olevansa-40-vuoti…

Mielipiteenne näistä.

Ja Tiia näyttää hiukan nuoremmlta, mutta ei siis kymmentä vuotta. Livenä voi näyttääkin 10 v nuoremmalta ja syynä luultavasti tyyli.

No ei kyllä näytä Tia yhtään normaalia nelikymppistä nuoremmalta.

Kasvot turvoksissa kuvissa muutenkin, liekö alkoholi, en tiedä.

Mun mielestä tuo Kirsikin näyttää ikäiseltään, kun katsoo silmien ympärystä.

Vierailija
49/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ikäistään nuoremaan näköisiä ovat esim nämä :

32v

33v

37v

Vierailija
50/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu nuorten huonosta kohtelusta, näyttäessään mielestään 30-vuotiaalta?

Yleensä näihin nuorten kokemiin vähättelyihin törmää reilusti alle kolmekymppinen.

Vierailija
51/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole Tian "räväkkä tyyli", joka saa ihmiset reagoimaan. Ehkä hänellä on myös räväkkä tapa ilmaista itseään?

Oikeasti nuorekkaasta ulkonäöstä kärsii n. 25-vuotiaaksi asti. Ei ole kiva, että luullaan lukiolaiseksi, kun aloittaa ensimmäisessä "oikeassa" työpaikassa, ensiasuntoa etsiessä ei oteta vakavasti jne. Siinä kohtaa, kun naama alkaa näyttää yli 20-vuotiaalta, tilanne kääntyy enemmän positiiviseksi. 

Työelämässä on mukana kaikenikäisiä, tänä päivänä parikymppinen voi olla jossain asiassa kovempi osaaja kuin pitkän alalla olleet. Uusia ideoita ja näkökulmia arvostetaan, ja vaikka ideat eivät olisikaan uusia, yleensä me pidempään työelämässä olleet osaamme silti ottaa asian fiksusti vastaan. 

Minulla on ensimmäisen kerran ollut itseäni nuorempi esimies, kun olin 34-vuotias. Vaikea kuvitella, että jossain ei aliarvioitaisiin perustyötekijää, joka on kolmekymppisen näköinen. 

Vierailija
52/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä jotka näyttää ikäistään nuoremmalta kuin onkaan, Hoh hoijakkaa

Vierailija
53/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt taas... Ihan ikäiseltään näyttää jopa hieman vanhemmalta

Vierailija
54/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei sano potilaalle iän perusteella että ei voi sattua. Vakavasti sairaita on myös lapsissa ja nuorissa. Eli kyllä se lekuri sanoi niin ihan jostain muusta syystä. Hän on suggeroinut itsensä uskomaan, että kaikki asiat johtuvat hänen kuvitellusta nuoresta ulkonäöstä.

Vierailija
55/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ikäisensä näköinen.

Olen alta 25-vuotias nuori nainen, eikä minua olla koskaan vähätelty missään hammaslääkäreissä, kaupoissa sun muissa.

Ai saakeli. Oliko sitä vähätelty hammaslääkärissä? Täytyypä lukea uudestaan, kun en heti keksi, että miten tapahtuu hammaslääkärissä vähättely😂😂😂

Ehkä hänellä on vielä maitohampaat suussa.

Vierailija
56/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin äsken il sivuilta jutun ja ennen lukemista veikkasin 42-vuotiaaksi. Ei kyllä mielestäni näytä kolmekymppiseltä, eikä kyllä tarvitsekaan. Yhteiskunnan suhtautuminen ikääntymiseen (varsinkin naisten) on oksettava, siinä ei ole mitään pahaa, jos näyttää ikäiseltään.

Vierailija
57/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ikäisensä näköinen.

Olen alta 25-vuotias nuori nainen, eikä minua olla koskaan vähätelty missään hammaslääkäreissä, kaupoissa sun muissa.

Ai saakeli. Oliko sitä vähätelty hammaslääkärissä? Täytyypä lukea uudestaan, kun en heti keksi, että miten tapahtuu hammaslääkärissä vähättely😂😂😂

Ehkä hänellä on vielä maitohampaat suussa.

Tai ei osannut pestä hampaitaan ja hammashoitaja näytti nallen ja hammasharjan kanssa miten hampaat pestään.

Vierailija
58/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pukeutumistyyli on rennon sporttinen."

= belfietrikoot ja juoksulenkkarit.

Vierailija
59/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin arvioinut iäksi 45-50, tuo venytetty korvalehti voi hämätä joitakin mutta naama ei.

Vierailija
60/184 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eri tavalla vaikkapa kaupoissa tai lääkärissä kohdellaan kolme- ja nelikymppisiä??!

Vai johtuisko vähättelevä kohtelu muusta?

Tunnen kolme 30-36-vuotiaista, joita luullaan useinkin parikymppiseksi tai alle. Esimerkkejä:

Ovikellon soidessa ja naisen avatessa oven kulkukauppiaalle, tämä kysyy "onko sun vanhemmat kotona?"

Kodinkoneliikkeessä "tuleeko sun vanhemmat maksamaan tämän?"

Kaupassa "onpa kiva, kun isosisko osti teille jätskit"

"Millaista oli tulla äidiksi teininä?" (eli oikeasti 28-vuotiaana)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi