Tialla ongelma. Luullaan nuoremmaksi ja vähätellään..
Siis mitä nyt taas. Nelikymppinen joka näyttää nelikymppiseltä. Vähätellään kun kuulemma luullaan kolmikymppiseksi.
En kyllä muista, että kolmikymppisenä olisi kokeut mitään vähättelyä. Toimin kolmekymppisenä esimiehenä ja alaiset olivat minua vanhempia, mutta en kyllä huomannut vähättelyä silloinkaan.
Kylläpäs on ongelmat.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058
Kommentit (184)
Voi sentään. Mikä ihmeen tarve ihmisillä on nolata itsensä julkisesti?
Mielestäni hän näyttää ihan ikäiseltään kasvoista! Luultavasti hänellä on joku nuorekas rokkityyli tms josta saa kuvan että on ikäistään nuorempi, tai elämänhallinta hukassa tms. Päättelen tuosta tukasta sen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ikäisensä näköinen.
Olen alta 25-vuotias nuori nainen, eikä minua olla koskaan vähätelty missään hammaslääkäreissä, kaupoissa sun muissa.
Ai saakeli. Oliko sitä vähätelty hammaslääkärissä? Täytyypä lukea uudestaan, kun en heti keksi, että miten tapahtuu hammaslääkärissä vähättely😂😂😂
"Nuori likkahan mie oon vielä" sanoo jopa 100-vuotiaat vetreät mummut. Mun mielestä sana tyttö on kohteliaisuus
Vierailija kirjoitti:
"Nuori likkahan mie oon vielä" sanoo jopa 100-vuotiaat vetreät mummut. Mun mielestä sana tyttö on kohteliaisuus
Riippuu tilanteesta. Kun johdat kokousta ja keski-ikäinen mies tyttöttelee ei kyse ole kohteliaisuudesta.
Ihan on ikäisensä näköinen. Kuten myös kaikki muutkin harhoissa elävät. Ja asenneongelmaa pukkaa vahvasti. Miten niin kolmekymppistä kohdeltaisi vähättelevästi. Voisi olla hyvä tutkiskella ihan omaa käytöstä.
Miksi hänestä on tehty juttu lehteen? Ja vielä näin nolo juttu. Vanhaltahan tuo näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kyllä hauska. :D
Siinä muute ero, onko nuorekas vai yrittääkö olla nuori.
Hyvin totta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nelikymppinen, näytän ikäiseltäni! Olen saanut ihan asiallista kohtelua kaksi-ja kolmekymppisenäkin. Jakkupuku ei ole ikinä kuulunut vaatetukseen. "Nuorekas" Tia taitaa itse aiheuttaa kohtelunsa... Kuvittelen kuinka nuoriso nauraa tuolle tädille.
Siis kuka käyttää nykyään jakkupukua? Vähän virallisimmissakin ammateissa ei kyllä jakkupukuja näy enää mielestäni.
Jotkut ihmiset vähättelevät ja mitätöivät toisia. Se ei välttämättä liity kummankaan osapuolen ikään. Minä olen (ollut) ikäistäni nuoremman näköinen, mutta ei minua silti ole kohdeltu huonosti esim. kaupoilla. Olen saanut hyvää palvelua myös ollessani ihan oikeasti nuori, jopa alle 20-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hän näyttää ihan ikäiseltään kasvoista! Luultavasti hänellä on joku nuorekas rokkityyli tms josta saa kuvan että on ikäistään nuorempi, tai elämänhallinta hukassa tms. Päättelen tuosta tukasta sen.
Miten tukasta voi päätellä, että elämänhallinta hukassa? Millainen tukan pitäisi olla?
Ihan ikäiseltään näyttää. Minulla on yksi puoliksi vietnamilainen, 150cm pitkä tuttu. Hän on ehkä ainoa livenä tapaamani ihminen joka näyttää oikeasti ikäistään 10+ vuotta nuoremmalta vaikka on jo 40v. Tia näyttää ihan tavalliselta, ei 40v kuulukaan vielä näyttää miltään mummolta :D
Ai että, mä voisin mennä kans tämmöseen uutiseen. Mut siitä syystä et mua on luultu aina vanhemmaksi mitä olen:D oon alle 30 mut näytän vähintään 45-vuotiaalta.
Elän terveellisesti mutta kasvojen muoto on vaa kökkö.
Lääkärissä sanottu, ettei minua muka voi sattua.
Ja päätteli kommentin johtuvan nuorekkaasta ulkonäöstä?!?
Siis mitä vit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Kun johdat kokousta ja keski-ikäinen mies tyttöttelee ei kyse ole kohteliaisuudesta.
Pojittele. Niin minä teen. Puhun aina toimistolla ”pojille”, olen suorastaan karnevalisoinut asian. Samalla lailla kuin tytötellessäkin, niin vain vanhat ukot ilahtuvat.
Ymmärrän kyllä sen, että joissakin tilanteissa on kiusallista näyttää ikäistään nuoremmalta. Sitä sen sijaan en ymmärrä, miksi niin monet aina ihannoivat ja tavoittelevat nuorennäköisyyttä. Aikuisuushan on parasta aikaa elämässä kaikilta osin, koko maailma on suunniteltu aikuisille. Totta kai sitä haluaa näyttääkin aikuiselta eikä lapselta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskoisitko-etta-tama-seksikas-tahti…
Mielipide?
Tämä näyttää mielestäni nelikymppiseltä; https://www.aamulehti.fi/a/24297386
Ja tämä: https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…
Tämä ehkä vähän nuoremmalta. Myös kuvakulma voi vaikuttaa:
https://blogit.terve.fi/kirsinkuntopiiri/mista-tietaa-olevansa-40-vuoti…
Mielipiteenne näistä.
Ja Tiia näyttää hiukan nuoremmlta, mutta ei siis kymmentä vuotta. Livenä voi näyttääkin 10 v nuoremmalta ja syynä luultavasti tyyli.
Lääkärikin vähättelee, vaikka näkee Tian sotu.n?
”Nuorelta näyttäminen on rasite 39-vuotiaalle yksinhuoltajalle.”
Mitämitämitä?
Mä oon 40 ja papereita kysellään vieläkin. En ota sitä vähättelynä eikä töissä kyllä tytötellä tai muuallakaan. Työkaverit joskus pikkujouluissa ihmettelivät kun kerroin ikäni, luulivat viitisen vuotta nuoremmaksi.
On kai se ihan kiva kun nelikymppisenä menee kolmevitosesta, eipä sillä niin väliä.