Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin

Vierailija
06.05.2020 |

Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..

Kommentit (298)

Vierailija
21/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee pari pakettia siteitä ja paketti tamppooneja. Eli noin 7 euroa. En ole ikinä käyttänyt mitään ehkäisyä mikä voisi vähentää vuotoa. ja olen jo lähes 40 v.

Ja särkylääkkeitä meneen muutamia, koska kärsin aina menkkojen aikana myös pari kertaa migreenin.

Vierailija
22/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla siis porukka väittää, että yölläkin on kello soimassa 1,5 h välin että vaihdetaan siteet/tamponit 😳

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teinitytöt vaihtaa sidettä varmaan 6-8 kertaa päivässä, niin nopeasti paketit kuluu.

Miksi et ohjeista tyttöjä että ei noin usein tarvitse vaihtaa? Sanot että jo ympäristönkin kannalta on parempi että turhaa roskaa tulee vähemmän.

Vierailija
24/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan keskivertomiehellä kuluu talous/wc paprua runkkumällien pyyhintään per kk?

Ja käsivoidetta liukkariksi:).

Vierailija
25/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro niille, että eurollakin saa paketillisen siteitä.

Huutista taas naisten valheille. 

Paketillinen siteitä ei riitä kuukautisten ajaksi.

No ei niitä kahtakymmentäkään mene keskimääräisesti..

Vierailija
26/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimenkat kesti 7 pv, joista 5 pv erittäin runsasta vuotoa. Yöksi tamponi ja yöside. Päivällä side ja tamponi, pahimmallaan vaihto kahden tunnin välein.

Siis noin 5 normi tamponia ja sidettä, plus yöside ja vielä yksi tampponi. Viikossa siis n 30 sidettä, 7 yösidettä ja 37 tamponia. Että meneehön noihin rahaa.

Mun epänormaalitilanne oli kun kohdussa oli polyyppi. Menkat kesti 13 päivää, 7 päivän tauko ja taas mentiin. Vuoto niin runsasta, että että 5 minuuttia siteen ja tamppoonin vaihdosta saattoi tulla hulaus, jonka seurauksena vaatteetkin oiti vaihtaa.

Kuukuppi on ollut käytössä mutta erityisesti tuossa jälkimmäisessä tilanteessa se aiheutti kipuja.

Vierailija
27/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voinet ostaa kaksi. 2 eurolla. Tuo nolla perässä on räikeää valetta

Vierailija
28/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-12 euroa vähän riippuen miten pitkään menkat kestää. Pakko ostaa paljon ja imukykyisiä siteitä. Tamponit on kai vähän kalliimpia?

Mutta 20 on kyllä aika kova summa.

Vierailija
29/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mulla riittää 1 paketti tamponeja (32kpl alle 2e) ainakin kahteen kertaan ja joku parin euron sidepakkaus myös kahdelle-kolmelle kertaa. Menkatkin on vain 2 kk välein niin ei kyllä tule kalliiksi.

Vierailija
30/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinitytöt vaihtaa sidettä varmaan 6-8 kertaa päivässä, niin nopeasti paketit kuluu.

Miksi et ohjeista tyttöjä että ei noin usein tarvitse vaihtaa? Sanot että jo ympäristönkin kannalta on parempi että turhaa roskaa tulee vähemmän.

Nuorilla on usein varsin runsaat ennen kuin hormonit tasaantuu. Mun yläkouluikäisellä menee paljon myös ja lakanapyykkiä tulee.

Vierailija
31/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, mitähän ne nuoret naiset mahtaa sitten suojina käyttää?  Mulla on runsaat menkat ja yks paketti super plus tamponeita riittää silti yksiin menkkoihin. Maksaa 3e.

Vierailija
32/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo holvata oikein tarkoittaa tässä yhteydessä vai onko näppäilyvirhe?

Tuhlata, lorottaa. ”Älä holvaa vettä”.

Olen itä-Suomesta, ap:sta en tiedä.

Vierailija
33/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodelin naiset käyttää jotain vilkkuvaloilla ja radiolla varustettuja siteitä? 

Vierailija
34/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin pitääkin. Tuolla tavallahan se paketti kestää n. 3 vrk? Ja maksaa 2.5e?

Vierailija
35/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet huono provo!

Side vaihdetaan normaalisti 6-8 kertaa päivässä. Niin teen itsekin, ja olen aikuinen nainen.

Vierailija
36/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voinet ostaa kaksi. 2 eurolla. Tuo nolla perässä on räikeää valetta

MItkä siteet muka maksavat 1 e/paketti? Jotkut kaupan omat merkit joissa ei ole kunnollista tarraa eikä imukykyä? Niitä voi käyttää korkeintaan valkovuotoon.

Sidepaketin keskihinta on noin 3 euroa. Kaksi pakettia voi saada 5 eurolla, jos on tarjouksessa.

Vierailija
37/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua, vaikea uskoa moisia summia. Itse käytän siteiden lisäksi suojana vessapaperia, nenäliinoja ja talouspaperia, mitä milloinkin vuodosta riippuen, jotta siteitä kuluisi vähemmän kuukautisten aikana. Side noiden paperien alla lähinnä vain varmistuksena. Paperi vaihtoon aina kun käy vessassa. Siteen vaihto ehkä kerran päivässä. Jos tavallista runsaammat, niin silloin kyllä turha paperia väliin laittaa, kun se on heti litimärkänä.

Vierailija
38/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviin myös sekä tamponin että siteen runsaiksi päiviksi. Yösiteetkin on kalliita. Euron pakkaukset on yleensä halpissiteitä jotka käy vain niukkoihin kuukautisiin.

Vierailija
39/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riittää, jos ei riitä niin kyseessä on joko runsas kuukautisvuoto, joka on häiriö johon on olemassa hoitoa. Tai kyse on siitä että vaihtaa sidettä liian usein.

Ei se mikään häiriö ole. Minulla on ollut runsas vuoto 11-vuotiaasta asti kun alkoivat. Äidilläni sama. Kyse on pitkälle synnynnäisestä asiasta. Sitten vasta on häiriö jos menkat kestää yli 5 päivää tms.

Ja sidettä pitää vaihtaa muutaman tunnin välein, jos on runsaat. Muuten hyvinkin imukykyisestä siteestä alkaa vuotaa yli. Ja vanha side alkaa haista, vaikkei se olisi täynnäkään.

Vierailija
40/298 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?