Saako miehelle tulla erektio sekasaunassa?
Kommentit (271)
Entä saako nainen kostua sekasaunassa kun näkee alastomia vartaloita ja elimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erektiot sekasaunassa kumoaa usein kuullun väittämän, että saunomisessa ei ole mitään seksuaalista vaikka olisi sekasauna millä tahansa porukalla, kaikki vaan rentoutuu ja peseytyy, alastomuus täysin luonnollista.
Alastomuus toki luonnollista, mutta kyllä noissa kimppasaunoissa käy pääosin ihmiset jotka haluavat muille porukassa oleville esitellä vartaloaan tai kiinnostaa nähdä jonkun muun / muiden alastomat vartalot ja saa jotain kutkuttavaa fiilistä siitä.
Ajattelen vähän samoin, eikä siinäkään todellakaan ole mitään väärää...etenkin jos kaikki ovat vähän samoilla ajatuksin liikkeellä.
Samaa mieltä, ihan ok jos kaikki sellaisesta tykkää. Se vaan tökkii tuossa hommassa jos ruvetaan selittämään, että mitään seksuaalista fiilistä ei ole, kuinka joku on estoinen ja puoliväkisin pitää porukka saada esim illanistujaisissa sekasaunaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan tule erektio mitenkään "itsestään" vaikka nainen olisi alasti vieressä saunassa. Kyl se vaatii tietynlaista ajatusta yms itseltä jos siellä saunassa pitää oikeesti tappi ojossa olla. En usko että yhdelläkään +30v miehellä pamahtaa seisokki ihan vain saunomalla. Olisi aika helppo vanhemmille erektiovaivaisille ukoille vaan sanoa että mee sekasaunaan siellä seisoo.
Nuorena poikani seisoi vain katsoessaan anttilan tai hobbyhallin alusvaatteita. Se on tosi. Mutta elämä / tilanteet muuttuu. Toki sellainen ei elämää nähnyt perhe elämää elänyt pikkupoika on aina erikseen jos vielä vaikka +30 seisookin naisen nähdessään.
Elämää olen nähnyt ja edelleen seisoo pelkästä viehättävän naisen hajusta ja ikää on 35v. Se on kuules silleen että toiset on onnekkaampia ja ne saa nauttia herkästä stondiksesta. Sekasaunassa stondis on varma josta aina olen kertonut etukäteen jos se ei joillekkin sovi niin en tule saunomaan.
En ymmärrä tätä ketjua yhtään. Kyllä aikuisella, normaalilla ihmisellä pitää olla jonkinlaista kontrollia. Ikinä en ole sekasaunassa nähnyt erektiota, vaikka niissä olen käynyt koko ikäni, isolla ja pienellä porukalla.
Olen sitä mieltä, että jonkinlainen elämänhallinnan ongelma täytyy olla, jos ei kykene hallitsemaan halujaan normaaleissa tilanteissa. Ei sitä itsekään ole märkänä vaikka näkisi minkäänlaista adonista ja isoa munaa saunassa, koska se ei ole seksuaalinen tilanne. Ja jotkin kommentit ovat ihmeellisesti sanottuja, että ei voi mennä seka saunaan jos ei kestä erektiota. Niiku mitä hittoa oikeasti? Jos ei pysty hillitä halujaan, niin osaako lopettaa seksuaalisessa tilanteessa, jos vastapuoli sanookin lopulta että ei nyt?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ketjua yhtään. Kyllä aikuisella, normaalilla ihmisellä pitää olla jonkinlaista kontrollia. Ikinä en ole sekasaunassa nähnyt erektiota, vaikka niissä olen käynyt koko ikäni, isolla ja pienellä porukalla.
Olen sitä mieltä, että jonkinlainen elämänhallinnan ongelma täytyy olla, jos ei kykene hallitsemaan halujaan normaaleissa tilanteissa. Ei sitä itsekään ole märkänä vaikka näkisi minkäänlaista adonista ja isoa munaa saunassa, koska se ei ole seksuaalinen tilanne. Ja jotkin kommentit ovat ihmeellisesti sanottuja, että ei voi mennä seka saunaan jos ei kestä erektiota. Niiku mitä hittoa oikeasti? Jos ei pysty hillitä halujaan, niin osaako lopettaa seksuaalisessa tilanteessa, jos vastapuoli sanookin lopulta että ei nyt?
Mitäpä sinä naisena siitä tietäisit, että kuinka hyvin kulli ajatuksia tottelee tai erektio lupaa kysyy ennen kuin tulee käymään? Siinä on oikeasti suuria eroja miesten välillä, ja suuria eroja yhdenkin miehen kohdalla riippuen miljoonasta eri asiasta.
Erektio on yhtä luonnollinen reaktio yhteissaunassa kuin hikoilu. Sellaisten, jotka ei voi hyväksyö luonnollista reagointia alastomien vartaloiden katseluun/kuumuuteen, ei varmaan kannata lähteä mukaan yhteissaunomisiin.
Minulla tulee välillä erektio ihan kotisaunassa pelkän vaimon näkemisestä. Joskus yritin estellä sitä tosissaan. Vaimo sanoo, että anna sen seistäihan kohta se pääsee minun sisälleni. Sitten helpottaa, kun isoin lasti on vaihtanut paikkaa omista kupeistani vaimoni lämpimään, liukkaaseen ja tuuheaan pesään.
Tulee tästä ihan mieleen että onhan pissaaminen ja kakkaaminenkin normaali ruumin toiminto, mutta kyllä sitä pitää pystyä saunassa pidättelemään xD
Vierailija kirjoitti:
Tässä tuntuu olevan tyypillinen (anteeksi yleistys) ihminen, jonka elämänkokemus tai -katsomus on kovin itsestä lähtöisin. Tarkoitan siisi, että ajatusmalli tuntuu olevan 'koska minä koen asiat näin, se on totuus kaikkien kohdalla'. En neuvo, mutta ehkä kannattaa ennen noin ehdotonta tai jollain tapaa muitten ihmisten tuomintaa vähän pohtia sellaista, että juu...onhan tällä pallolla 7+ mijardia ihmistä ja voisiko edes jollakulla niistä olla vähän toisenlaiset tunteet, kehoreaktiot, kiihotuksen aihiot kuin vaikkapa sinulla. Nekään eivät ole sen enmpää väärin kuin omasi, mutta kuka on oikeassa ? SInä, vai se toinen ihminen - jos kehoreatioista esimerkiksi on kyse tai vaikkapa ihan vaan mielipiteistä eri asioiden suhteen.... Tämä tuntuu olevan monelle meistä hankala asia, siis ajatella sitä ettei se minun oma ajatus/mielipide/tunne kenties olekaan absoluuttisen oikea. :) Tiedän etä on vaikeaa sanoa eds itselleen ääneen, etten minä kaikkea tiedä tai osaa tai olekaan aina oikeassa... mutta totuuksia on yhtä monta kuin niiden esittäjiäkin, kukin tavallaan elämää ja olemistaan kokee.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tästä ihan mieleen että onhan pissaaminen ja kakkaaminenkin normaali ruumin toiminto, mutta kyllä sitä pitää pystyä saunassa pidättelemään xD
....sinulle siis pissaaminen ja kakkaaminen on vähän sama asia kuin kiihottuminen alastomista vartaloista? Huh.
Onpas ketjussa mielipiteitä luonnollisesta asiasta. Kysytäänpä näin: Saako naisten nännit nöpöttää sekasaunassa? Huomasin tuossa usean naisen (ja miehenkin) vastanneen, etta kyllä kehon reaktioita pitää voida aikuisten ihmisten hallita.... miten on siis upeatdaamit, saatteko ajatuksenvoimalla ja hillinnällä nännien nöpsötyksen kuriin halutessanne?
Vierailija kirjoitti:
Erektio on yhtä luonnollinen reaktio yhteissaunassa kuin hikoilu. Sellaisten, jotka ei voi hyväksyö luonnollista reagointia alastomien vartaloiden katseluun/kuumuuteen, ei varmaan kannata lähteä mukaan yhteissaunomisiin.
Näin se on koska sekasaunassa on aina jonkinlaista seksuaalista latausta ja toisten kehojen tirkistelyä luvan perästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jonkinlainen elämänhallinnan ongelma täytyy olla, jos ei kykene hallitsemaan halujaan normaaleissa tilanteissa. Ei sitä itsekään ole märkänä vaikka näkisi minkäänlaista adonista ja isoa munaa saunassa, koska se ei ole seksuaalinen tilanne. Ja jotkin kommentit ovat ihmeellisesti sanottuja, että ei voi mennä seka saunaan jos ei kestä erektiota. Niiku mitä hittoa oikeasti? Jos ei pysty hillitä halujaan, niin osaako lopettaa seksuaalisessa tilanteessa, jos vastapuoli sanookin lopulta että ei nyt?Tässä tuntuu olevan tyypillinen (anteeksi yleistys) ihminen, jonka elämänkokemus tai -katsomus on kovin itsestä lähtöisin. Tarkoitan siisi, että ajatusmalli tuntuu olevan 'koska minä koen asiat näin, se on totuus kaikkien kohdalla'. En neuvo, mutta ehkä kannattaa ennen noin ehdotonta tai jollain tapaa muitten ihmisten tuomintaa vähän pohtia sellaista, että juu...onhan tällä pallolla 7+ mijardia ihmistä ja voisiko edes jollakulla niistä olla vähän toisenlaiset tunteet, kehoreaktiot, kiihotuksen aihiot kuin vaikkapa sinulla. Nekään eivät ole sen enmpää väärin kuin omasi, mutta kuka on oikeassa ? SInä, vai se toinen ihminen - jos kehoreatioista esimerkiksi on kyse tai vaikkapa ihan vaan mielipiteistä eri asioiden suhteen.... Tämä tuntuu olevan monelle meistä hankala asia, siis ajatella sitä ettei se minun oma ajatus/mielipide/tunne kenties olekaan absoluuttisen oikea. :) Tiedän etä on vaikeaa sanoa eds itselleen ääneen, etten minä kaikkea tiedä tai osaa tai olekaan aina oikeassa... mutta totuuksia on yhtä monta kuin niiden esittäjiäkin, kukin tavallaan elämää ja olemistaan kokee.
Innostuin vähän tästä ja lisäisin vielä pohdittavaksi sukupuolten (...tai olettettujen) eroavaisuuksia. Löytyy rankasti tutkimustietoa, siis ihan tilastollistakin faktaa, sellaisesta aiheesta kuin visuaalinen kiihottuminen. Miehet aivan todistetusti kiihottuvat visuaalisesti, huomattavasti enemmän ja herkemmin, kuin suurin osa naisista. Noh, nyt kun ajatellaan näkymää alastomista, upeista, omalla tavallaan kauniista naisvartaloista, kaikki vieläpä rentoutuneessa olotilassa kun saunan lämpö hyväillee ihoa - niin onko mikään kumma, jollakulla miehistä sellainen kuvio aiheuttaa kiihotusta. Suhteessa oleva naiset ovat varmaan huomanneet, tai ainkin jotkut kenties, että saatte miehenne kiihottumaan ihan vaan joillain alusvatehepeneillännekin tai pelkästään olemakka alasti. Harva heteroolettu mies ohitaa alastoman naisvartalon katsomatta tai kertaakaan ajattelematta mitään seksiin liittyvää... Tämä on kai myös hyvä pitää mielessä, kun joku kuitenkin väittää, ettei mies olisi visuaalisista ärsykkeistä kiihottuva otus.
Ihan normaalia sekasauna ja joskus voi tulla seisokki. Meilläkin sukulaisten mökkeilyssä kaikki perheet voineet saunoa ja uida alasti yhdessä. Joillain miehistä välillä vehje tanassa, mutta ei siitä muut ole mitään numeroa tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Pissaaminen ja kakkaaminen ovat seuraamusta juomisesta ja syömisestä ilman akuuttia hormonaalista vaikutusta. Erektio puolestaan seuraamusta seksuaalisesta kiihottumisesta johon vaikuttaa vahvasti hormoonitoiminta.
Jos olet hormoonimyrskyä elävä teini, niin pienikin eroottinen ajatus väärässä paikassa voi saada viisarin värähtämään. Tämä on vielä normaalia.
Jos taas et ole teini ja rupeat sekasaunassa miettimään eroottisia asioita, niin tästä saa leiman otsaan. Noh, jos porukan saunomiseen liittyy seksuaalinen vivahde, niin silloin ok. Ehkä näitäkin piirejä löytyy jostain.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ketjussa mielipiteitä luonnollisesta asiasta. Kysytäänpä näin: Saako naisten nännit nöpöttää sekasaunassa? Huomasin tuossa usean naisen (ja miehenkin) vastanneen, etta kyllä kehon reaktioita pitää voida aikuisten ihmisten hallita.... miten on siis upeatdaamit, saatteko ajatuksenvoimalla ja hillinnällä nännien nöpsötyksen kuriin halutessanne?
Nännien nöpötys ei tarkoita kiihottumista, verrattavissa hikoiluun.
Seisokin suhteen olen kyllä sitä mieltä, että jos joku ei sitä kestä niin ei kannata mennä sekasaunaan. Aivan täysin tietoisesti jokainen menee siihen tilanteeseen jossa on seksuaalisia jännitteitä. Ei tarkoita, että kaikki olisi aikeissa harrastaa seksiä, mutta omaa tirkistelyn tai itsensä näyttämisen tarvetta tilanne palvelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Pissaaminen ja kakkaaminen ovat seuraamusta juomisesta ja syömisestä ilman akuuttia hormonaalista vaikutusta. Erektio puolestaan seuraamusta seksuaalisesta kiihottumisesta johon vaikuttaa vahvasti hormoonitoiminta.
Jos olet hormoonimyrskyä elävä teini, niin pienikin eroottinen ajatus väärässä paikassa voi saada viisarin värähtämään. Tämä on vielä normaalia.
Jos taas et ole teini ja rupeat sekasaunassa miettimään eroottisia asioita, niin tästä saa leiman otsaan. Noh, jos porukan saunomiseen liittyy seksuaalinen vivahde, niin silloin ok. Ehkä näitäkin piirejä löytyy jostain.
Jokaisesta sekasaunasta löytyy henkilö/henkilöitä joilla on seksuaalinen vivahde. Ainoa sekasauna josta ei löydy on varmasti vanhempi pienten lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seisokin suhteen olen kyllä sitä mieltä, että jos joku ei sitä kestä niin ei kannata mennä sekasaunaan. Aivan täysin tietoisesti jokainen menee siihen tilanteeseen jossa on seksuaalisia jännitteitä. Ei tarkoita, että kaikki olisi aikeissa harrastaa seksiä, mutta omaa tirkistelyn tai itsensä näyttämisen tarvetta tilanne palvelee.
Hmm, luulenpa että sinun ei kannata avata ajatuksiasi kanssa saunojillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, luulenpa että sinun ei kannata avata ajatuksiasi kanssa saunojillesi.
Kyllä olen sanonut tämän kanssani saunovalle eli miesystävälleni. En harrasta sekasaunoja muutoin kuin uikkarit päällä eikä harrasta miesystävänikään.
Miehen kanssa sitten kahdestaan mukava saunoa alasti eikä ketään häiritse seisokki.
Ajattelen vähän samoin, eikä siinäkään todellakaan ole mitään väärää...etenkin jos kaikki ovat vähän samoilla ajatuksin liikkeellä.