Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla menee omasta mielestänne hyvin elämässä...

Vierailija
06.05.2020 |

Minkä tekemienne päätösten ja tapahtumien uskotte eniten vaikuttaneen eniten siihen, että elämästänne tuli onnellinen ja menestyksekäs? Esim. oliko se haku, johonkin tiettyyn opiskelupaikkaan, muutto ulkomaalle, luonteenpiirre jne...

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös elämä alkoi kirkastumaan ja koen tietynlaista onnea ja autuutta kun tajusin ettei muiden mielipiteistä pidä välittää miten elämäni elän, keskityn itseeni, itseni kehittämiseen, omiin kykyihini ja siihen että tosiaan kykenen mihin vain jos laitan keskittymiseni ja aikani siihen. Kiire ei ikinä ole mihinkään ja se on minun mottoni. Minulla on OIKEUS olla onnellinen. ihan sama mitä muut sanovat. Tarkoitan sitä ettei tarvitse hankkia miestä, tehdä lapsia, mennä naimisiin, ei tarvitse tehdä sitä työtä mistä ei tykkää josta ei ole kuin vain pientä rahallista hyötyä, itseään on turha kiduttaa, ei tarvitse pitää yhteyttä ihmisiin joista en pidä tai joista en hyödy yhtä paljon kuin he hyötyvät minusta. 

Maailma ei ole minulle mitään velkaa, mutta enpä minä ole maailmallekkaan mitään velkaa. Saan tehdä ja elää miten vain kunhan en muita vahingoita. Pyrin nykyään tekemään tietoisia päätöksiä

Miksi sinä et kuulosta onnelliselta?  Kaikkea muuta.

Vierailija
202/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin sinnikkäästi toksisen lapsuuteni kuviot ja otin vanhempiin selkeän hajuraon. Heillä pyörii samat persoonallisuushäiriöiset kuviot tappiin asti. En ota siitä paineita tai syyllisyyttä puhumattakaan masennuksesta ja ahdistuksesta. Toki sitten jatkuva opiskelua ja työnteko ovat vieneet hyvään tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lapsuus uskovaisessa rakastavassa kodissa, hyvät geenit eli akateeminen koulutuspolku on ollut aika helppo, rukoilu ja johdatus elämän isoissa valinnoissa kuten hyvän puolison löytyminen ym.

Tämä elämä on ihanaa, ja parasta on se, että se on sitä kuoleman jälkeenkin <3 Lopulta, kuoleman portilla tämä asia onkin tärkeintä. Miljoonat ei siinä auta, jos ei tunne Jeesusta.

Lopulta siis aika vähän ns. omaa puurtamista takana.

Vierailija
204/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuma.

Vierailija
205/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätietoisuus, hyvä kotikasvatus, käytöstavat, selkeät päämäärät elämässä> opiskelut, omistusasunto, säästäminen tavoitteisiin, hyvät harrastukset. Työnteko, toisten ihmisten kunnioittaminen, tuhlaamattomuus, hyvä avioliitto, rakkautta ja rajoja lapsille, hyvät välit sukulaisiin, kristitty elämäntapa. 

Vierailija
206/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:stä Kokoomuksen vaihtaminen oli käänteentekevää. Verkostot, veroale ja muut tekijät ovat muuttaneet elämää pysyvästi. Aloin ajatella enemmän yhteistä etua ja vähemmän itsekkäästi.

En usko että olisin ylimmässä 1% tuloluokassa muutoin.

Vierailija
207/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias ja minulla on kaksi lasta, puoliso, yhteinen omistusasunto, vakityö, sijoitusasunto sekä vähän muita sijoituksia. Asumme keskisuuressa kaupungissa. 

Monella asialla on vaikutusta eikä kaikki ole itsestäni kiinni. Opiskelin ammattiin, josta löytyy aina töitä sekä saa nopeasti vakityöpaikan vaikka palkka ei olekaan mitään huippua. Kun valmistuin, ensisijainen tavoite oli ostaa oma asunto. Aloin heti säästämään ja ostin yksin meille yhteisen asunnon, joka on nykyään sijoistusasuntona. Puolisoni opiskeli silloin, joten hän ei voinut saada lainaa. Edullisten asumiskustannuksien ansiosta pystyimme säästämään yhteiseen asuntoon. Puolisonikin on keskituloinen.   

Satuin löytämään opiskeluaikanani nykyisen puolisoni, jonka kanssa olen ollut yhdessä n. 10 vuotta ja on loistava isä lapsille. 

Olen onnekas, kun olen pysynyt terveenä ja raskaaksi olen tullut nopeasti eikä keskenmenojakaan ole taustalla. Lapsetkin ovat terveitä. Tällaisiin asioihin ei itse pysty aina vaikuttamaan (elintavoilla tietty jonkin verran). 

Toivoisin, että useammalla nuorella aikuisella olisi mahdollisuudet omien unelmien toteuttamiseen. Minusta on traagista ettei 20-30 -vuotiaille löydy vakityötä tai ole mahdollisuutta hankkia omistusasuntoa tai lapsia. 

Vierailija
208/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vaan niin, että aina on noustu uudestaan jaloilleen. Kun pari kertaa on kanveesista selvinnyt, luottamus uuteen alkuun vahvistuu kerta kerralta.

Ei aina hyvin mene, mutta keskimääräisesti menee.

Vierailija
209/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee elämässä parhaiten nyt, kun olen 65 - jäin eläkkeelle ja sain ensimmäisen lapsenlapsen. Lisäksi on samanhenkinen sydänystävä ja muitakin kivoja ystäviä sekä hyvät välit lähisukuun. Tätä kannatti odottaa.

Vierailija
210/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeasta vaimoasta eroaminen.

Vierailija
211/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sielunkumppanini nuorena ja elämä hänen kanssaan on ollut hienoa. Ihanat lapset, lapsenlapset ja kohta koittava eläke. Rahaa on ollut sopivasti, jolten on voinut toteuttaa asioita, joita on halunnut tehdä ja kokea. Ja tärkeimpänä paljon rakkautta.

Vierailija
212/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasim hyvän miehen, sain työharjoittelun kautta työpaikan ja nyt vielä pienen perinnön. Aika paljon sattumasta on kiinni asiat.

Vierailija
213/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison valinta. Tämä ihmeellinen,  rauhallinen, järjestelmällinen ihminen on kannustanut minua saamaan opintoni valmiiksi, kannustanut työnhaussa, ehdotellut mulle jopa työpaikkoja, ollut tukena ja turvana ja jopa rahallisena apuna. 

Vierailija
214/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeruus ja amk inssitutkinto.

Helppoa ei ollut vaan raskasta raatamista.

Nyt kovan työn jälkeen 3 taloa eteläsuomessa.

Terv.

Inssinen.

Vierailija
215/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki hyvä elämässäni tällä hetkellä on mieheni ansiota. Ja kuinka lähellä olikaan, että olisin ensimmäisten treffien jälkeen unohtanut koko tyypin...

Vierailija
216/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto.

Vierailija
217/229 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kohtaloon. Siihen, että kaikki on ennalta määrätty.

Vierailija
218/229 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen lakannut kuuntelemasta kenenkään ulkopuolisen neuvoja tai mielipiteitä. Se, että olen mahdollisimman vähän tekemisissä ihmisten kanssa. Se, etten koskaan ole huolinut parisuhdetta tai lapsia. 

Voin käytännössä tehdä aivan mitä haluan. On rahaa, aikaa ja pelkästään mielekkäitä ihmissuhteita. En ole riippuvainen mistään enkä kenestäkään, ja kaikki velvollisuudetkin liittyvät pelkästään työhön.

En muuttaisi elämässäni yhtään mitään.

Vierailija
219/229 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut avoin muutoksille ja yllättäville mahdollisuuksille. Näihin kuuluvat opiskelupaikan valinta, asuminen neljässä eri maassa ja useampi uran vaihto. Lapsia en ole koskaan halunnut. Suhteita on ollut pitkiä, lyhyitä, hyviä ja huonoja. Rikasta elämää.

Vierailija
220/229 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin lotossa 660000 euroa  kauan sitten. Tuskin olisin onnellinen jos ei olisi rahaa. Olen myös töitä tehnyt, rakentanut kolme taloa elämäni aikana ja remontoinut paljon asuntoja ja taloja. Nyt olen työtön, 50 vuotias ei kai enää kelpaa töihin. Olen onnellinen terveydestäni. Olen nähnyt miten monet sairastuu yhtäkkiä ja kuolevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan