Te, joilla menee omasta mielestänne hyvin elämässä...
Minkä tekemienne päätösten ja tapahtumien uskotte eniten vaikuttaneen eniten siihen, että elämästänne tuli onnellinen ja menestyksekäs? Esim. oliko se haku, johonkin tiettyyn opiskelupaikkaan, muutto ulkomaalle, luonteenpiirre jne...
Kommentit (229)
Satuin olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Toki olen todistanut osaavani hommani, MUTTA sen tilaisuuden kykyjeni osoittamiseen sain vain onnella.
Siksi pidän naamani kiinni siitä, miten hyvin menee. Onnella tuli, joten voi onnella myös mennä.
Se, että uskalsin pari vuotta sitten hakea töihin mun lempparihuvipuistoon! 😍 Elämä on ollut paljon hauskempaa sen jälkeen, ja töihin päästyäni tuli vihdoinkin hyvä syy muuttaa pois kotikunnastani.
En ole vielä siellä missä halua, mutta asiat alkoivat mennä paremmin kuin aloin uskomaan omiin kykyihini, enkä enää välittänyt muiden mielipiteistä siitä minkälaista elämän tulisi olla. Positiivinen asenne on myös todella tärkää, jos jokin ei toimi en luovuta vaan kokeilen erilaista keinoa tapaa saavuttaa haluamani.
Unelmoidaan, päätetään päämäärä ja sitten toimitaan kaikissa valinnoissa niin, että ollaan lähempänä päämäärän saavuttamista. Ei se ole aina hauskaa tai kivaa tai helppoa, mutta lopulta on juuri siinä, missä on halunnut olla.
Esimerkiksi oman asunnon ostaminen oli helppoa, kun ensin teki 3 vuotta töitä ilman yhtäkään vapaapäivää.
Se oivallus, että saan tehdä elämälläni mitä itse haluan. Ei tarvitse kuunnella kenenkään mielipiteitä. Saan valita asuinmaani, parisuhteeni, lasten määrän tai lapsettomuuden, miten vietän aikaani, miltä näytän, mitä mielipiteitä minulla on. Valitsin vapauden.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Se, että uskalsin pari vuotta sitten hakea töihin mun lempparihuvipuistoon! 😍 Elämä on ollut paljon hauskempaa sen jälkeen, ja töihin päästyäni tuli vihdoinkin hyvä syy muuttaa pois kotikunnastani.
Palkka huonompi kuin mansikkatilalla, mutta koska huvipuistossa ei ole tapana maksaa turhasta, niin pelkkä työn ilo riittää.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Palkka huonompi kuin mansikkatilalla, mutta koska huvipuistossa ei ole tapana maksaa turhasta, niin pelkkä työn ilo riittää.
Meillä on hyvät työsuhde-edut 😁
Pitkäjänteisyys, päättäväisyys, taloudellisesti järkevien päätösten tekeminen.
Minulla myös elämä alkoi kirkastumaan ja koen tietynlaista onnea ja autuutta kun tajusin ettei muiden mielipiteistä pidä välittää miten elämäni elän, keskityn itseeni, itseni kehittämiseen, omiin kykyihini ja siihen että tosiaan kykenen mihin vain jos laitan keskittymiseni ja aikani siihen. Kiire ei ikinä ole mihinkään ja se on minun mottoni. Minulla on OIKEUS olla onnellinen. ihan sama mitä muut sanovat. Tarkoitan sitä ettei tarvitse hankkia miestä, tehdä lapsia, mennä naimisiin, ei tarvitse tehdä sitä työtä mistä ei tykkää josta ei ole kuin vain pientä rahallista hyötyä, itseään on turha kiduttaa, ei tarvitse pitää yhteyttä ihmisiin joista en pidä tai joista en hyödy yhtä paljon kuin he hyötyvät minusta.
Maailma ei ole minulle mitään velkaa, mutta enpä minä ole maailmallekkaan mitään velkaa. Saan tehdä ja elää miten vain kunhan en muita vahingoita. Pyrin nykyään tekemään tietoisia päätöksiä joista olen hyödyt ja riskit laskenut, jos jokin ei onnistu niin muistan että tein itse tämän päätöksen ja se on minun vastuullani. Hyvää stressivapaata elämää tällä hetkellä. Olen vasta 26 sinkku ja erakko mutta todella onnellinen ja vapaa.
Eikö kukaan ajattele, että on ollut em juttujen kuten sinnikkyyden lisäksi tuuria siinä ettei ole vaikka sairastunut vakavasti psyykkisesti tai fyysisesti tai joutunut työkyvyn vievään onnettomuuteen? Vai tajuaako näiden osuuden vasta sitten jos osuu omalle kohdalle?
Hyvä kysymys. Mulla ehkä se, että en ole koskaan elämässäni tehnyt mitään suuria suunnitelmia, joita kohti olisin päättäväisesti pyrkinyt. Jos olisin tehnyt, olisin moneen kertaan pettynyt esim siksi, että olen joutunut vaihtamaan sekä työpaikkoja että alaa, koska en sairauksieni vuoksi ole pystynyt tekemään aiempia töitäni. Sen sijaan olen aina ollut avoin ja utelias. Olen tarttunut tilaisuuksiin silloin, kun niitä on elämässäni tullut eteen. Olen tehnyt päätökseni varsin nopeasti enkä ole jäänyt jahkailemaan, jolloin tilaisuus olisi ehtinyt mennä ohi. Mun ei ole koskaan tarvinnut valintoihini ja ratkaisuihini kysyä lupaa eikä mielipidettä keneltäkään toiselta. Olen siis voinut päättää kaikesta itse ja sen vuoksi olen pystynyt toimimaan nopeasti. Luonteeltani olen hyvin ratkaisukeskeinen. Niin työelämässä kuin siviilissäkin. Jos on jokin ongelma, aina ensimmäisenä mietin, miten sen voisi ratkaista.
Se on hyvin pitkälti korvien välissä. Sekä tavoitteisiin pääseminen, että ylipäänsä se että kokee elämänsä hyväksi. Minä en ole koskaan tiennyt mitä haluaisin työkseni tehdä, joten korkeakoulut olen jättänyt kesken ja nykyiseen työhöni olen ajautunut puolivahingossa. Ei mikään huikea palkka, mutta riittää minulle varsin hyvin. Parisuhteetkin ovat kariutuneet, mutta olen onnistunut pojan saamaan ja siitä äärettömän onnellinen. Minusta tämä on kuitenkin ihan hyvää elämää. Jos uskoisin että hyvä elämä tulee suuresta varallisuudesta tai korkean profiilin työpaikasta, olisin varmaan onneton.
Valitsin opiskelupaikan viisaasti, siinä auttoi myös tuuri: jäin 0,1 pistettä opiskelupaikasta arkkitehtiosastolla joten menin DI-puolelle. Opiskelupaikassa tutustuin tulevaan mieheeni. Kolmas onnenpotku oli kun kolmen lapsen jälkeen kutsuttiin uudelle uralle toiseen työpaikkaan. Se on kantanut jo 25 vuotta. Nämä kolme ovat yhdessä tehneet perustan kaikelle muulle hyvälle, jonka avulla on pystynyt kestämään myös kaiken ei-niin-hyvän: sitäkin on matkalle riittänyt enemmän kuin olis halunnut.
Jälkeenpäin katsottuna merkityksellisempiä päätöksiä on ollut ensinnäkin opintojen valinta. Sitten omistusasunnon osto ja sijoittamisen aloittaminen. Kolmantena ulkomaille muutto ja siitä seurannut avioituminen.
Päätös, että teen kaikkeni, jotta elämästäni tulisi hyvä. Ei sitä kukaan puolestanikaan tee.
Se että olen hyväsydäminen ja rakastava ihminen. Välitän muista ihmisistä ja siksi olen hyvä työssäni ja olen onnistunut säilyttämään ystäväni elämässäni monta vuotta. Olen myös harkitsevainen ja kun vähän elämänkokemustakin tuli, osasin pohtia myös järkisyitä kumppanin valinnassa enkä ollut pelkästään tunteiden vietävissä. Olen myös määrätietoinen. Minulla on aina ollut jokin tavoite, jota kohti pyrin ja teen valinnat siten että pääsisin tavoitteeseen. Isot ratkaisut elämässäni ovat aina olleet harkittuja, mutta toisaalta osaan tarttua tilaisuuteen kun näen sellaisen.
Luonteenpiirteeni, joita ovat mm. älykkyys, pohdiskelevuus, kriittinen ajattelu, sinnikkyys ja neuvokkuus. Olen ollut melkoisissa liemissä ja selvinnyt niistä voittajana, ja nyt olen vapaa kaikin tavoin. En olisi kyennyt tähän ilman äidinmaidossa saamiani ominaisuuksia. Tiedostan että olen siunattu.
Uskalsin muuttaa ex-tempore ulkomaille.
Tuurilla! On ollut hyvä tuuri, monta kertaa. Olen sattunut oikeaan paikkaan oikealla hetkellä.
Olen pyrkinyt tekemään työni hyvin, muttei se poista tuurin merkitystä.
Periksiantamattomuus. Asioiden loppuun viemisen määrätietoinen opettelu.
Ennen kaikki jäi kesken, ja elämä sitä myöten solmuun. Pitkällisellä ajatustyöllä muutin toimintatapojani.