Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"

Vierailija
06.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…

Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(

Kommentit (633)

Vierailija
381/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa sidepakettiin niin silloin saa katsoa peiliin. 

Joka kertako ne kuukautiset "yllättää" naiset? 

Vierailija
382/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jokaista kouluttautumaan ja tekemään työtä sen verran, että puhe kuukautissuojien arvonlisäveron merkitysestä alkaa tuntua täysin absurdilta. Silloin on elämässä moni muukin asia hyvällä tolalla. 

Suosittelen poistumaan keskusteluista, jotka tuntuvat absurdeilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa mun lähikaupassa Tampax-paketti (joka riittää itselläni just ja just yhdet kuukautiset) maksaa 4,10 euroa. Alvin osuus on siis 79 senttiä. Arvonlisävero ei ole niinkään ongelma kuin hinta sinänsä. Kaksi euroa olisi sopuhinta moisesta paketista. Tietysti menkkojen aikana tarvitaan myös siteitä yöksi ja jos oikein hienoksi naiseksi heittäytyy, niin pikkuhousunsuojia loppuvuotoon.

Sinänsä on kyllä oikeudenmukaista, että myös kaupassa myytävien kuukautissuojien alv-kanta on sama kuin apteekin hygieniatuotteiden.

Mut hei. Sittenhän meillä ei ole ongelmaa. 

Katsoin 2 hygieniatuotetta Yliopiston apteekin valikoimasta. 

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-antiseptinen-kasigeeli-500-ml-2781…

https://www.yliopistonapteekki.fi/vinyylikasine-koko-m-puuteriton-lapin…

Molempien ALV% 24. Samaten katsoin tampoonien veron prisman verkkokaupasta alv% 24... Eli ihan samat!

Viittasin avausviestin juttulinkkiin, jossa todetaan: "– Kuukautissuojien arvonlisävero on tällä hetkellä 24 prosenttia, mikä on korkea verrattuna esimerkiksi apteekissa myytävien hygieniatuotteiden 10 prosentin arvonlisäveroon." En tiedä, mihin sillä tuossa viitataan, mutta ilmeisesti jotkin hygieniatuotteet apteekeissa siis nauttivat alempaa verokantaa.

Eli öyhötit tarkistamatta faktoja. 

Vierailija
384/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tämä oman navan tuijotus on outoa. "Koska minä niin ei muut voi tarvita".

Jep. Jokainen vuorollaan tulee esittelemään omaa tulotasoaan ja mainostamaan, että aina olen pystynyt ostamaan suojia. Mitä sitten? Jos hinta alenee, niin voivathan nämä ihmiset valita ostaa suojansa mahdollisimman kalliista paikasta, jos on ehdottoman välttämätöntä saada maksaa siteistä enemmän. Tai jos ei löydy tarpeeksi kalliita siteitä, niin antakaa se 50 senttiä vaikka tippinä kassaneidille. Ongelma ratkaistu!

Mutta ei. Kun pitää estää, ettei muut saa halvemmalla. Suomalainen maksaa vaikka satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.

Moni täällä on tullut kertomaan tulotasostaan, koska on yksinkertaisesti fakta, että Suomessa jokaisella on varaa siteisiin. Laskekaa alvia, jakakaa alaikäisille tai kaikille naisille ilmaiseksi siteitä, ihan mitä vaan mun puolesta, mutta se ei silti poista faktaa, että olit kuinka köyhä tahansa Suomessa, ei raha ole syy siihen, jos lapsi ei saa vanhemmiltaan rahaa siteisiin.

Ei ole aina kaikilla varaa siteisiin. Moni joutuu muutenkin elämään joskus päiväkausia ilman rahaa. Ei tämän pitäisi olla näin vaikea asia ymmärtää. On se kumma kun pitää olla muiden puolesta tietävinään paremmin. Mikä tuollaisen käytöksen motiivi on?

Kävelee sossuun valittamaan, että ei ole varaa siteisiin. Eiköhän sieltä jokin euro heru, kun oikein säälittävästi esittää tuon.

Kuntien "sossut" (joihin ei kävellä, vaan tehdään yleensä sähköinen hakemus) myöntävät vain täydentävää toimeentulotukea. Varsinaista perustoimeentulotukea, jolla hygieniatarvikkeet on tarkoitus kustantaa, myöntää Kela. Sinnekään ei niin vain kävellä.

Et siis tiedä mistään mitään, kunhan vain trollaat ajankuluksesi. Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?

Täydentävää myönnetään myös vaatteisiin, vaikka nekin pitäisi kustantaa perusosasta. Täydentävä on erilaisia poikkeustarpeita varten, vaikka sitten siteitä.

Vierailija
385/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon sinulle kaikkea pahaa. Olet kirottu tästä hetkestä lukien elämäsi loppuun saakka.

Vierailija
386/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä naisena vaikea keksiä hyvää perustetta vastustaa tätä, oli tämä nyt kovin tärkeä asia sitten tai ei. Kuukautiset ja lisääntymisterveys aiheuttavat kuitenkin naisille aikamoista vaivaakin. Ei ole kiva vuotaa melkein viikkoa kuukaudesta, kärsiä kuukautiskivuista, pelata veristen siteiden ja tamponien ja kuukautiskuppien kanssa, muistaa kantaa tarpeellista arsenaalia mukana, pelätä ohivuotoja, tuntea itsensä turvonneeksi valaaksi noin viikon kuukaudesta, vältellä pahimpina vuotopäivinä tietynlaista urheilua jne. Se koskee aika suurta ajallista osuutta naisen elämästä. Jos tätä voi jollain tavalla helpottaa, vaikka sillä että olisi edullisempaa hankkia parasta suojaa mitä markkinoilta löytyy, niin miksi näin ei tehtäisi?

Sellaista se biologia nyt kuitenkin on eikä sille mahda mitään. Minä en ymmärrä, miksi kukaan nainen kannattaisi näin typerää aloitetta.

Mitenniin ei mahda mitään kun juuri ollaan tekemässä jotain?? Ei mahda jos periaatteesta vastustatte kaikkea mikä mitenkään helpottaisi naisten elämää.

Millä lailla menkat estää Suomessa työllistymästä ja kouluttautumasta? Miksi meidän pitäisi saada halvemmalla siteitä, kun ne ei nytkään paljoa maksa? Miksi tämä on niin merkittävä ongelma, joka täytyy nostaa esiin nyt korona-aikana?

Montako kertaa asia pitää sinulle kertoa? Jos ei ole rahaa siteisiin, ei voi mennä kouluun tai töihin vapaasti vuotamaan minne sattuu.

Sinulla on kolme vaihtoehto:

1) mennä kouluun silloin kun et vuoda, muun ajan luet kotona

2) tee v*ttutupot itse

3) mene sossuun ja saa köyhäinavustusta.

Jos mikään ei kelpaa niin aivan oma vikasi jos et saa koulutustasi hoidettua.

Tai hei.. miten olisi jos vähennetään siteiden verotusta niin että yhä useammalla ellei jopa kaikilla olisi varaa ostaa niitä?? Siinäpä ratkaisu ongelmaan kertaheitolla!

Kahden euron tuppopaketin hinta laskee 10 senttiä veromuutoksesta, sehän tekee hankinnan mahdolliseksi tosi useassa tapauksessa! Eiku...

taitaa kyseessä olla vain uhriutuminen, miesviha ja naisen erityisaseman tarpeen korostaminen. Lisää tulonsiirtoja miehiltä koska "ei nää entiset riitä mihinkää!!"

Sinun kommenttisi on paitsi järjetön niim myös täynnä naisvihaa ja uhriutumista. Ainoa, joka on puhunut täällä naisten erityisasemasta, olet sinä, sairas yksilö.

Vierailija
387/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tämä oman navan tuijotus on outoa. "Koska minä niin ei muut voi tarvita".

Jep. Jokainen vuorollaan tulee esittelemään omaa tulotasoaan ja mainostamaan, että aina olen pystynyt ostamaan suojia. Mitä sitten? Jos hinta alenee, niin voivathan nämä ihmiset valita ostaa suojansa mahdollisimman kalliista paikasta, jos on ehdottoman välttämätöntä saada maksaa siteistä enemmän. Tai jos ei löydy tarpeeksi kalliita siteitä, niin antakaa se 50 senttiä vaikka tippinä kassaneidille. Ongelma ratkaistu!

Mutta ei. Kun pitää estää, ettei muut saa halvemmalla. Suomalainen maksaa vaikka satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.

Moni täällä on tullut kertomaan tulotasostaan, koska on yksinkertaisesti fakta, että Suomessa jokaisella on varaa siteisiin. Laskekaa alvia, jakakaa alaikäisille tai kaikille naisille ilmaiseksi siteitä, ihan mitä vaan mun puolesta, mutta se ei silti poista faktaa, että olit kuinka köyhä tahansa Suomessa, ei raha ole syy siihen, jos lapsi ei saa vanhemmiltaan rahaa siteisiin.

Ei ole aina kaikilla varaa siteisiin. Moni joutuu muutenkin elämään joskus päiväkausia ilman rahaa. Ei tämän pitäisi olla näin vaikea asia ymmärtää. On se kumma kun pitää olla muiden puolesta tietävinään paremmin. Mikä tuollaisen käytöksen motiivi on?

Kävelee sossuun valittamaan, että ei ole varaa siteisiin. Eiköhän sieltä jokin euro heru, kun oikein säälittävästi esittää tuon.

Kuntien "sossut" (joihin ei kävellä, vaan tehdään yleensä sähköinen hakemus) myöntävät vain täydentävää toimeentulotukea. Varsinaista perustoimeentulotukea, jolla hygieniatarvikkeet on tarkoitus kustantaa, myöntää Kela. Sinnekään ei niin vain kävellä.

Et siis tiedä mistään mitään, kunhan vain trollaat ajankuluksesi. Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?

Kannattaa jättää kaukonäköisesti säästöön hieman, että on varaa siteisiin. 

Vierailija
388/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonossa, diakonit ja terkkarit voisivat jakaa kuukautissuojapaketteja niille, joilla ei ole niihin varaa. 

Lisää suojatyöpaikkoja naisille julkisen sektorin käsienheilutteluun? Voi luoja. 

Vierailija
389/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella Suomessa on varaa siteisiin.

Jokaisella Suomessa on varaa omakotitaloon, tuhotaan kerrostalot, kyllä se on näin.

Sä voit luetella omia faktojasi mutta se ei silti poista tosiasiaa, että suomessa hyvä sosiaaliturva mahdollistaa kaikille siteidenoston. Jos on itse asiansa sössinyt, niin sitten ei varmaan, mutta silloinkin valtio avustaa jo tarpeeksi.

Vierailija
390/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonossa, diakonit ja terkkarit voisivat jakaa kuukautissuojapaketteja niille, joilla ei ole niihin varaa. 

Tämä on erittäin hyvä idea. 

Vierailija
391/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon sinulle kaikkea pahaa. Olet kirottu tästä hetkestä lukien elämäsi loppuun saakka.

Naispuhetta.

Vierailija
392/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää suojatyöpaikkoja naisille julkisen sektorin käsienheilutteluun? Voi luoja. 

Hölmö. leipäjonoissa on vapaaehtoiset jakamassa, terkkarit ja diakonit saavat työstään palkkaa jo nyt. Luuletko, että sidepaketin ojentaminen oto jotenkin lisää työtaakkaa?

Vierailija
393/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan naisille 50 senttiä on suuri raha. Ette ole tosissanne. 

Teidän miesten ulinasta päätellen, se on kyllä teille iso raha...Voisitte myös treenata luetun ymmärtämistä.

Vierailija
394/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa mun lähikaupassa Tampax-paketti (joka riittää itselläni just ja just yhdet kuukautiset) maksaa 4,10 euroa. Alvin osuus on siis 79 senttiä. Arvonlisävero ei ole niinkään ongelma kuin hinta sinänsä. Kaksi euroa olisi sopuhinta moisesta paketista. Tietysti menkkojen aikana tarvitaan myös siteitä yöksi ja jos oikein hienoksi naiseksi heittäytyy, niin pikkuhousunsuojia loppuvuotoon.

Sinänsä on kyllä oikeudenmukaista, että myös kaupassa myytävien kuukautissuojien alv-kanta on sama kuin apteekin hygieniatuotteiden.

* Tai siis olisi oikeudenmukaista, sillä nythän kuukautissuojissa on isompi verokanta kuin apteekin hygieniatarvikkeissa, mikä on perѕeeѕtä ja väärin. En ymmärrä, miksi apteekkeja pitää aina kaikin tavoin suosia. Käsikauppalääkkeet kauppoihin ja alvit kaupoissakin kohdilleen!

puhdasta paskaa.  Täälläkin jo monta kertaa todistettu että näin ei ole. 

Vierailija
395/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.

Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.  

Voinhan minä niitä vaimolle ostaa, mutta miksi miesten kollektiivisesti tarvisi osallistua toisten naisten ja tyttörien rättitalkoisiin? Osallistuuko naiset miesten ruoka alv-aleen, hä? Mikseivät osallistu?

Siis tämä täällä jatkuvasti esille tuleva miesten suurempi ruoka alv on minulle ihan uusi asia.

Vierailija
396/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään? 

Miehethän tästä itkevät 😂

Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.

Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.

Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.

Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.

Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.

1. Ne ovat jo halpoja

2. ne ovat kaikkien saatavilla. 

3. mitä tasa-arvoa se on että JONKUN ryhmän käyttämiä tuotteita verotetaan kevyemmin kuin toisen, vain koska Kyseinen ryhmä on käytännössä ainoa niiden käyttäjäryhmä?

1. Eivät ole.

2.Eivät ole.

3. Tottakai miesten kuukautissuojat yhtälailla verovapaiksi. Se on tasa-arvoa.

Nyt kiinnostaa. Millä lailla ei ole saatavilla? Olen ollut siinä luulossa, että Suomessa jokainen voi vaan kävellä kauppaan ja ostaa sieltä siteitä, mutta valista toki jos asia ei ole näin?

Ei voi ostaa jos ei ole rahaa.

Niitä on silti saatavilla. Ja hankittavissakin jokaiselle, joka ei tuhlaa rahojaan.

Vierailija
397/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten leikkaus pitää saada samanhintaiseksi sukupuolesta riippumatta! Miten muuten muun sukupuolisten hiusten leikkaus hinnoitellaan?

Vierailija
398/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.

Öö, mikä miesten käyttämä tuote sitten on ilmainen?

Tamponi.

Vierailija
399/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kakskytsenttiä on Iso Juttu.

"Koska minulle se ei ole niin ei voi olla kenellekään."

Vierailija
400/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa ilmaset silmälasit ja ruoan armeijassa!

Halvimmat mahdolliset lasit ja laitosruokaa. Kyllä se on hulppeaa elämää! 

Niitä lasejakaan ei siellä hommaa kuin muutama tapaus vuodessa. 

Ja paljonkos vuodessa tulee tulonmenetyksiä? 

Ja sinne armeijaan saa myös jokainen nainen mennä, jos haluaa. Ero on, että naisten ei ole pakko.

Jotenkin tällä palstalla kuitenkin naiset onnistuvat uhriutumaan jopa miesten asevelvollisuudesta. Kun eivät edes omia ruokiaan maksa pakkotyön aikana, mokomat loiset. 😅

Maksaako valtio naisille ruoan, kun tekevät pakkolain nojalla hoitajan töitä ?

Hoitaja saa 3000e kuussa, varusmies vitosen päivässä. 

Se vitonenkin on liikaa.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän