Los Angeles vs Miami
Kummasta pidät enemmän lomakohteena? Miami on huomattavasti lämpimämpi talvella mutta Losi on aika lämmin talven ulkopuolella
Kommentit (40)
Miamiin menen kelien takia, Losiin muuten.
Miami. Siellä voi keskittyä hengaamaan South Beachilla eikä tarvii väkisin autoa. Losissa autoillaan joka paikkaan. Miamissa voi ottaa auton vaikka vaan pariksi päiväksi jos lähtee Key-saarille.
Mistä minä tietäisin? Ei ole varaa lomaan edes Rodokselle.
Miami. Ei jostain syystä mitään kiinnostusta Losia kohtaan. Mieluummin San Francisco kuin LosA.
Miamissa ja Nykissä oon ollut ja molempiin menisin mieluusti uudelleen.
Miamissakin on hurrikaaniaika, jolloin ei todellakaan kannata mennä. Toukokuussa alkaa olla jo ilmakin liian kostea.
Mitä siellä lomalla on tarkoitus tehdä?
Molemmissa käynyt. Miamin South Beachillä saa ihan lomafiiliksen. Los Angeles on autossa istumista, kun yhdestä paikasta siirtyy seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tietäisin? Ei ole varaa lomaan edes Rodokselle.
Mulla ei oo varaa edes Tampereelle.
Miami, aaahhh. Sekopäiseen spring break -aikaan jos olet nuori ja on varaa sesonkihintoihin.
Miamista tykkään enemmän. Kaliforniassa merivesi on kesälläkin viileää kun taas Floridassa mukavan lämmintä. Miami Beachillä pärjää hyvin myös ilman autoa. Key Westillä kannattaa viettää myös muutama päivä. Kalifornialle plussaa kauniista kukkoloista, Florida on litteä kuin pannukakku.
No Floridassa kannattaa käydä pian ennenkuin kuvernööri Ron DeSantis tekee siitä teokratian.
Länsirannikolla autoilu on ihan parasta. Floridassa ajavat kuin venäläiset suomessa.
LA on melkoinen likakaivo nykyään, joten pakko valita Miami.
Mä valitsisin molemmat. Miamissa on helpompi ja nopeampi liikkua. Losissa taas jossain Santa Monican beachilla viettää aikaa huomaamatta usemman tunnin. Kuten myös Hollywoodissa. Losin keskustassa ei ole mitään nähtävää, se on täynnä ostoskärryjä työntäviä kodittomia.
Ennemmin kuin noihin paikkoihin, menisin suoraan Las Vegasiin. Se on todellinen aikuisten ihmisten syntinen huvipuisto. Siellä se muuten kunnollinen "soccer mom" pukee ylleen ilman häpeää "proud to be a Vegas slut" t-paidan.
Miami aivan ylivoimaisesti.
Los Angeles on karmea kaupunki. Lähiöiden keskittymä jossa ilman autoa et voi mennä mihinkään ja kaikki kestää ikuisuuden. Kaupunki on täynnä kodittomia ja ongelmatapauksia.
Miamissa tarvitset myös autoa mutta ainakin alue on pienempi ja lähistöllä on paljon enemmän nähtävää. Jos lähdet lomalle ilman autoa niin se on sentään mahdollista toisin kuin Losissa.
Lisäksi voit liittää lomaan muita mielenkiintoisia alueita kuten Key West, Everglades, Orlando jne.
Oikesti jos et ole Hollywoodissa töissä niin LA on paikka mitä kannattaa välttää kaikin keinoin!
Molemmissa lomalla käyneenä, Miami on mielestäni kivempi. Los Angelesissa on toki pidemmälle lomalle paljon enemmän tekemistä ja nähtävää, mutta kaupunki on myös isompi, ruuhkaisempi (5 km matkaan saattaa pahimpina ruuhka-aikoina mennä yli tunti) ja oman kokemuksen mukaan vaarallisempi. Miamissa South Beach oli mielestäni erittäin turvallisen oloinen alue, mutta tietenkin siellä on oltava valppaana ja kuljettava vähintään kahden hengen porukoissa. Los Angelesissa minua ja miespuolista ystävääni tuli kaksi kertaa koditon henkilö huumepäissään uhkailemaan sekä todistimme muutamia kodittomien tappeluita (nämä olivat kaupungin keskusta-alueella, ei syrjäkujilla). Miamissa myös kodittomia näkyi, mutta he eivät olleet yhtä aggressiivisia, lähinnä nukkuivat päivät rannalla ja yöksi katosivat jonnekin. Miami on myös paljon halvempi paikka kuin Los Angeles.
Vierailija kirjoitti:
Mä valitsisin molemmat. Miamissa on helpompi ja nopeampi liikkua. Losissa taas jossain Santa Monican beachilla viettää aikaa huomaamatta usemman tunnin. Kuten myös Hollywoodissa. Losin keskustassa ei ole mitään nähtävää, se on täynnä ostoskärryjä työntäviä kodittomia.
Ennemmin kuin noihin paikkoihin, menisin suoraan Las Vegasiin. Se on todellinen aikuisten ihmisten syntinen huvipuisto. Siellä se muuten kunnollinen "soccer mom" pukee ylleen ilman häpeää "proud to be a Vegas slut" t-paidan.
😳
😆😂
Losiin jos menet kannattaa ottaa hotelli Santa Monican alueelta ja Floridassa Miami Beachin alueelta. Miami ja Miami Beach ei ole sama kaupunki vaikka näin usein luullaan.
👀😳
Kumpi vaan, mut ei oo tullu mietittyä, kun ei oo rahhoo sinne saakka.