IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…
Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(
Kommentit (633)
Suojien pitäisi olla ilmaisia alle 25 vuotiaille. Kuukautisia ei voi poistaa, jos in luonnollinen nainen. Partaa tai karvoja ei tarvitse ajella, armeijaankaan ei ole pakko mennä, mutta siellä saa kuitenkin päivärahan. Valitettavasti vielä nykyisinkin tytöt ja naiset maksavat myös ehkäisyn. Maksuttomuus toisi tasa-arvoa rahallisesti. Euro sinne tai tänne, mutta arvostus on eri asia. Alvin muutos on yhtä tyhjän kanssa, muutama sentti per paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Miehethän tästä itkevät 😂
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.
1. Ne ovat jo halpoja
2. ne ovat kaikkien saatavilla.
3. mitä tasa-arvoa se on että JONKUN ryhmän käyttämiä tuotteita verotetaan kevyemmin kuin toisen, vain koska Kyseinen ryhmä on käytännössä ainoa niiden käyttäjäryhmä?
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.
Ai niin kuin parranajovälineet?
Naiset ei ajele karvoja? Ne miesten ajeluvehkeet muuten on yleensä halvempia kuin naisten vastaava että aika huono tämä partaulina.
Nainen maksaa söpöstä pakkauksesta ja pinkistä muovista. Ihan omaa tyhmyyttänne
Tiedät kuitenkin että ne on kallimpia niin pidät siis varmaan myös typeränä vetää miesten parranajoa tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kyllä että samat tantat jotka psykooseissaan huutelee ettei sukupuolia ole ja että poikia ei saisi kutsua pojiksi ja tyttöjä tytöiksi tekevät itse sukupuolesta sen kynnyskysymyksen joka asiassa. Eiköhän tässäkin tapauksessa olisi vain järkevämpää pitää huolta että kaikkien yleinen sosiaaliturva on sillä tasolla että köyhimmilläkin on varaa perushygieniatuotteisiin, oli kyseessä sitten naisten kuukautissuojat tai miesten partaterät. Mutta tässäkin piti vaan alkaa vauhkoilla naisten oikeuksista. Ja pian samat tantat taas saarnaa muille sukupuolittuneisuudesta....
Älä muuta sano. Korotetaan sosiaaliturvaa mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ongelmat:
- pakollinen asepalvelus
- syrjäytyminen, alkoholismi, itse m*rha
Naisten ongelmat:
- ei ole varaa parin euron kuukautissidepakettiin
Säälittävä naisvihaaja ja naisten ongelmien vähättelijä. Lopeta jo armeijasta uhriutuminen, mokoma tossu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.
1. Ne ovat jo halpoja
3. mitä tasa-arvoa se on että JONKUN ryhmän käyttämiä tuotteita verotetaan kevyemmin kuin toisen, vain koska Kyseinen ryhmä on käytännössä ainoa niiden käyttäjäryhmä?
1. Eivät ole.
2.Eivät ole.
3. Tottakai miesten kuukautissuojat yhtälailla verovapaiksi. Se on tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Suojien pitäisi olla ilmaisia alle 25 vuotiaille. Kuukautisia ei voi poistaa, jos in luonnollinen nainen. Partaa tai karvoja ei tarvitse ajella, armeijaankaan ei ole pakko mennä, mutta siellä saa kuitenkin päivärahan. Valitettavasti vielä nykyisinkin tytöt ja naiset maksavat myös ehkäisyn. Maksuttomuus toisi tasa-arvoa rahallisesti. Euro sinne tai tänne, mutta arvostus on eri asia. Alvin muutos on yhtä tyhjän kanssa, muutama sentti per paketti.
Tottakai naisena olet käsi ojossa huutamassa rahaa itsellesi. Elät mieselättäjäyhteiskunnassa jo nyt.
Kyllähän tämä hyödyttäisi useita miehiäkin. Taloudessa menisi hieman vähemmän rahaa välttämättömyyshyödykkeisiin, joita vaimot, tyttöystävät ja tyttäret käyttävät. Vaikea nähdä miksi tässä asiassa pienikin säästö ei olisi säästö.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämä oman navan tuijotus on outoa. "Koska minä niin ei muut voi tarvita".
Jep. Jokainen vuorollaan tulee esittelemään omaa tulotasoaan ja mainostamaan, että aina olen pystynyt ostamaan suojia. Mitä sitten? Jos hinta alenee, niin voivathan nämä ihmiset valita ostaa suojansa mahdollisimman kalliista paikasta, jos on ehdottoman välttämätöntä saada maksaa siteistä enemmän. Tai jos ei löydy tarpeeksi kalliita siteitä, niin antakaa se 50 senttiä vaikka tippinä kassaneidille. Ongelma ratkaistu!
Mutta ei. Kun pitää estää, ettei muut saa halvemmalla. Suomalainen maksaa vaikka satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ajele karvoja? Ne miesten ajeluvehkeet muuten on yleensä halvempia kuin naisten vastaava että aika huono tämä partaulina.
Tiedät kuitenkin että ne on kallimpia niin pidät siis varmaan myös typeränä vetää miesten parranajoa tähän keskusteluun.
En tiennyt, että naiset eivät saa ostaa miesten höyliä. Ihanko totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ne ovat jo halpoja
1. Eivät ole.
2.Eivät ole.
1. Paljon sen sidepaketin pitäisi maksaa, että se olisi halpa?
2. Missä kaupassa ei myydä suojia, koska hyi, menkat on ällöä ja hävettävää? Aivan, sellaisia kauppoja ei ole Suomessa. Terkkarilta sai ainakin meillä koulussa tarvittaessa suojia
3. Miehille ruoka-alennuksia tasa-arvon nimissä eiku...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa alle 30 e ja kestää useita vuosia.
Edelleenkään kaikki eivät voi käyttää tätä, Jankka-Jaakko.
Sitten käytetään niitä siteitä.
Logiikallasi, pitäisi siis saada jotain avustusta aina jos ei voi käyttää edullisinta tuotetta? Saavat huononäköiset silmälasialennuksen, saavatko eriparijalkaiset kenkiä kahdet yhden hinnalla, saavatko ruoka-allegikot ruokahelpotuksia tai saako edes miehet alvia ruoastaan alemmaksi?
Jos sinulla on oikein huono näkö tai huonot jalat tms, niin kyllä saat avustusta. Samoin jos olet vähävarainen.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että naiset eivät saa ostaa miesten höyliä. Ihanko totta?
🤦♀️
No koska et kykene vastamaan niin oletan että olemme kaikki samaa mieltä että miesten parrat ja niihin menevät välineet on ehkä huonoin argumentti tähän aiheeseen.
Tossa mun lähikaupassa Tampax-paketti (joka riittää itselläni just ja just yhdet kuukautiset) maksaa 4,10 euroa. Alvin osuus on siis 79 senttiä. Arvonlisävero ei ole niinkään ongelma kuin hinta sinänsä. Kaksi euroa olisi sopuhinta moisesta paketista. Tietysti menkkojen aikana tarvitaan myös siteitä yöksi ja jos oikein hienoksi naiseksi heittäytyy, niin pikkuhousunsuojia loppuvuotoon.
Sinänsä on kyllä oikeudenmukaista, että myös kaupassa myytävien kuukautissuojien alv-kanta on sama kuin apteekin hygieniatuotteiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Eivät ole.
2.Eivät ole.
3. Tottakai miesten kuukautissuojat yhtälailla verovapaiksi. Se on tasa-arvoa.Esim. Pirkka pikkuhousunsuojat on 1,49 euroa 50 kpl. Tuo hinta tuskin paljoa vaikuttaa edes toimeentulotuen saajan talouteen. Ja alvin osuus tuosta on huimat 0,35 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tossa mun lähikaupassa Tampax-paketti (joka riittää itselläni just ja just yhdet kuukautiset) maksaa 4,10 euroa. Alvin osuus on siis 79 senttiä. Arvonlisävero ei ole niinkään ongelma kuin hinta sinänsä. Kaksi euroa olisi sopuhinta moisesta paketista. Tietysti menkkojen aikana tarvitaan myös siteitä yöksi ja jos oikein hienoksi naiseksi heittäytyy, niin pikkuhousunsuojia loppuvuotoon.
Sinänsä on kyllä oikeudenmukaista, että myös kaupassa myytävien kuukautissuojien alv-kanta on sama kuin apteekin hygieniatuotteiden.
no sano nyt se perkeleen tuote mihin te vertaatte.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.
Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.
Voinhan minä niitä vaimolle ostaa, mutta miksi miesten kollektiivisesti tarvisi osallistua toisten naisten ja tyttörien rättitalkoisiin? Osallistuuko naiset miesten ruoka alv-aleen, hä? Mikseivät osallistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä naisena vaikea keksiä hyvää perustetta vastustaa tätä, oli tämä nyt kovin tärkeä asia sitten tai ei. Kuukautiset ja lisääntymisterveys aiheuttavat kuitenkin naisille aikamoista vaivaakin. Ei ole kiva vuotaa melkein viikkoa kuukaudesta, kärsiä kuukautiskivuista, pelata veristen siteiden ja tamponien ja kuukautiskuppien kanssa, muistaa kantaa tarpeellista arsenaalia mukana, pelätä ohivuotoja, tuntea itsensä turvonneeksi valaaksi noin viikon kuukaudesta, vältellä pahimpina vuotopäivinä tietynlaista urheilua jne. Se koskee aika suurta ajallista osuutta naisen elämästä. Jos tätä voi jollain tavalla helpottaa, vaikka sillä että olisi edullisempaa hankkia parasta suojaa mitä markkinoilta löytyy, niin miksi näin ei tehtäisi?
Sellaista se biologia nyt kuitenkin on eikä sille mahda mitään. Minä en ymmärrä, miksi kukaan nainen kannattaisi näin typerää aloitetta.
Mitenniin ei mahda mitään kun juuri ollaan tekemässä jotain?? Ei mahda jos periaatteesta vastustatte kaikkea mikä mitenkään helpottaisi naisten elämää.
Millä lailla menkat estää Suomessa työllistymästä ja kouluttautumasta? Miksi meidän pitäisi saada halvemmalla siteitä, kun ne ei nytkään paljoa maksa? Miksi tämä on niin merkittävä ongelma, joka täytyy nostaa esiin nyt korona-aikana?
Sinusta ongelma ei ole suuri. Aika monen mielestä se on ilmeisesti kuitenkin sellainen, johon olisi syytä ja mahdollisuus aika pienellä keinolla jollain lailla puuttua? Mikä järki tätä on vastustaa? Kukaan ei menetä mitään tärkeää, joku voi saada helpotusta elämäänsä. Ja emem kai nyt kuitenkaan voi ajatella, että korona-aikana kaikkien työn pitäisi 100 % keskittyä koronaan tai sen hoitoon. Maailma pyörii edelleen ja ihmiset elävät elämäänsä, ja tekevät töitään, liittyvät ne koronaan tai eivät.
Tämä on ongelma lähinnä marginaaliporukalle, ei suurimmalle osalle. Minä olen opiskelija, olemme joutuneet käymään sossun luukulla ja turvautumaan ruokakasseihin. Silti meillä on aina ollut varaa siteisiin ja suojiin. Joskus olen laittanut paperia ja tehnyt itse kangassuojia. Kun käyttää vähän mielikuvitusta, saa suojat hyvin ostettua. Sillä 20 sentin alennuksella ei tee yhtään mitään.
Ja miksi erityisesti haluat että muutkin naiset joutuvat kärsimään kun sinä olet kärsinyt? Miksi vihaat naisia noin paljon?
Miksi jankkaat tuota "vihaat naisia!!!" -juttua koko ajan? Minä en vihaa naisia, minä en vihaa ketään. Minusta vain tähänkin on olemassa ratkaisuja ja mielikuvitusta käyttämällä selviytyy tästä mainiosti. Ja edelleenkin, suurimmalle osalle tämä ei ole ongelma.
Pidä sinä kuule housuissas vaikka muovipussia mutta sellainen tai mikään housuihin tungettava paperitollo ei ratkaise tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ne ovat jo halpoja
1. Eivät ole.
2.Eivät ole.
Nyt kiinnostaa. Millä lailla ei ole saatavilla? Olen ollut siinä luulossa, että Suomessa jokainen voi vaan kävellä kauppaan ja ostaa sieltä siteitä, mutta valista toki jos asia ei ole näin?