IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…
Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Miehethän tästä itkevät 😂
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.
Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset on oma valinta.
Millähän logiikalla, J*nne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä on hyvä juttu. En ymmärrä miksi kukaan vastustaa tätä, sillä muissakin vastaavissa hygieniatuotteissa on 10% alv. Millä perusteella kuukautissuojissa pitäisi olla korkeampi alv?
Koska se koskettaa vaan naisia ja on ihan heidän oma ongelmansa.
T.mies
Okei, eli vastustat ihan vaan periaatteesta. Aika surullista tuollainen naisviha, itsestäni olisi hirveää elää vihaten 50% maailman väestöstä.
Loputtomien oikeuksien ja etuuksien lappamisen vastustaminen naisille on vihaa? Ok.
Seuraavaksi maksetaan naisten meikitkin? -eri
Eihän tuossa ehdotuksessa olla tarjoamassa suojia kenellekään ilmaiseksi. Arvonlisäveroprosentin alentaminen vastaavien hygieniatuotteiden tasolle ei ole minkäänlaista etuuksien lappamista naisille.
Onko sinun taloutesi todellakin 50 sentistä kiinni?
EI KYSE OLE MINUSTA, vaan periaatteesta ja tasa-arvosta.
Mutta samaa vinkumista ei tule silloin, kun mies käy kaupassa ostamassa suojia vaimolleen tai tyttärelleen. Se on melkein vaatimus, että mies on kunnon mies ja maksaa sen tietysti omista rahoistaan. Se siitä tasa-arvosta.
En tiedä miten sinun parisuhteessasi tai perheessäsi toimitaan, mutta minun mieheni ostaa silloin tällöin kuukautissuojia ja minä taas ostan silloin tällöin parranajovälineitä. Se kun riippuu ihan siitä kumman vuoro on käydä kaupassa ja mitä ostoslistassa lukee. Ostamme monia muitakin asioita, jotka ovat tarkoitettu pelkästään toiselle. Mieheni esimerkiksi ostaa välillä oliiveja, vaikkei niistä pidäkään. Minä taas ostan Dr. Pepperiä, vaikka inhoan sitä. Mielestäni tämä on aika tasa-arvoista.
Mutta silti itket täällä palstalla menkkatasa-arvosta ja peukutat kommentteja, joissa sanotaan, että miehille kaikki olis ilmaista. Ja sitten vielä miehesi ostaa sulle suojia... Just joo. Ota vastuu itsestäsi hyvä nainen.
Oletko "hyvä mies" oikein selvännäkijä, kun väität tietävät, kuka on kirjoittanut minkälin viestin ja kuka peukuttaa mitäkin?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä naisena vaikea keksiä hyvää perustetta vastustaa tätä, oli tämä nyt kovin tärkeä asia sitten tai ei. Kuukautiset ja lisääntymisterveys aiheuttavat kuitenkin naisille aikamoista vaivaakin. Ei ole kiva vuotaa melkein viikkoa kuukaudesta, kärsiä kuukautiskivuista, pelata veristen siteiden ja tamponien ja kuukautiskuppien kanssa, muistaa kantaa tarpeellista arsenaalia mukana, pelätä ohivuotoja, tuntea itsensä turvonneeksi valaaksi noin viikon kuukaudesta, vältellä pahimpina vuotopäivinä tietynlaista urheilua jne. Se koskee aika suurta ajallista osuutta naisen elämästä. Jos tätä voi jollain tavalla helpottaa, vaikka sillä että olisi edullisempaa hankkia parasta suojaa mitä markkinoilta löytyy, niin miksi näin ei tehtäisi?
Sellaista se biologia nyt kuitenkin on eikä sille mahda mitään. Minä en ymmärrä, miksi kukaan nainen kannattaisi näin typerää aloitetta.
Mitenniin ei mahda mitään kun juuri ollaan tekemässä jotain?? Ei mahda jos periaatteesta vastustatte kaikkea mikä mitenkään helpottaisi naisten elämää.
Millä lailla menkat estää Suomessa työllistymästä ja kouluttautumasta? Miksi meidän pitäisi saada halvemmalla siteitä, kun ne ei nytkään paljoa maksa? Miksi tämä on niin merkittävä ongelma, joka täytyy nostaa esiin nyt korona-aikana?
Montako kertaa asia pitää sinulle kertoa? Jos ei ole rahaa siteisiin, ei voi mennä kouluun tai töihin vapaasti vuotamaan minne sattuu.
Miten siihen 5 euron pakettiin ei riitä vara muutaman kuukauden välein kun miehellä menee kolme kymppiä joka kuussa enemmän ruokaan?
Opettele kokkaamaan itse.
Niin? Saako sillä tavalla kaupassa alennusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä on hyvä juttu. En ymmärrä miksi kukaan vastustaa tätä, sillä muissakin vastaavissa hygieniatuotteissa on 10% alv. Millä perusteella kuukautissuojissa pitäisi olla korkeampi alv?
Koska se koskettaa vaan naisia ja on ihan heidän oma ongelmansa.
T.mies
Okei, eli vastustat ihan vaan periaatteesta. Aika surullista tuollainen naisviha, itsestäni olisi hirveää elää vihaten 50% maailman väestöstä.
Loputtomien oikeuksien ja etuuksien lappamisen vastustaminen naisille on vihaa? Ok.
Seuraavaksi maksetaan naisten meikitkin? -eri
Eihän tuossa ehdotuksessa olla tarjoamassa suojia kenellekään ilmaiseksi. Arvonlisäveroprosentin alentaminen vastaavien hygieniatuotteiden tasolle ei ole minkäänlaista etuuksien lappamista naisille.
Onko sinun taloutesi todellakin 50 sentistä kiinni?
EI KYSE OLE MINUSTA, vaan periaatteesta ja tasa-arvosta.
Mutta samaa vinkumista ei tule silloin, kun mies käy kaupassa ostamassa suojia vaimolleen tai tyttärelleen. Se on melkein vaatimus, että mies on kunnon mies ja maksaa sen tietysti omista rahoistaan. Se siitä tasa-arvosta.
En tiedä miten sinun parisuhteessasi tai perheessäsi toimitaan, mutta minun mieheni ostaa silloin tällöin kuukautissuojia ja minä taas ostan silloin tällöin parranajovälineitä. Se kun riippuu ihan siitä kumman vuoro on käydä kaupassa ja mitä ostoslistassa lukee. Ostamme monia muitakin asioita, jotka ovat tarkoitettu pelkästään toiselle. Mieheni esimerkiksi ostaa välillä oliiveja, vaikkei niistä pidäkään. Minä taas ostan Dr. Pepperiä, vaikka inhoan sitä. Mielestäni tämä on aika tasa-arvoista.
Mutta silti itket täällä palstalla menkkatasa-arvosta ja peukutat kommentteja, joissa sanotaan, että miehille kaikki olis ilmaista. Ja sitten vielä miehesi ostaa sulle suojia... Just joo. Ota vastuu itsestäsi hyvä nainen.
Öyhöttämisessäsi sinulla meni aivan ohi se, että ko. nainen ostaa vastavuoroisesti miehelleen asioita. Mutta eihän sillä ole väliä, kun mies joutuu ostamaan kuukautissiteitä! Kauhein kohtalo ikinä!!!!
t. eri kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Joo, naiset perse veressä keräämään pulloja ojien pohjalta, kjeh kjeh, se on sitä tasa-arvoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itseäkin vähän huvittaa tällaisten "päätösten" teko. =D Oliskohan parempi panostaa esim. ehkäisyvälineiden veronlaskuun?
Ap
Miksi sinua huvittaa se että osa köyhistä perheistä tulevista tytöistä ei voi käydä koulua kuukautisten aikaan, kun heillä ei ole suojia? Mikä siinä on se hauska kohta?
Ollaanko me naiset nykyään näin avuttomia, ettei keksitä mitään keinoja edes Suomen kaltaisessa maassa tehdä itselleen suojia? Mäkin olen pienituloinen, muttei ikinä ole mitään ongelmia ollut ostaa suojia. Aivan naurettavaa. Ja sit vänistään, kun miehet ei osta omilla rahoilla meille suojia, mut sehän ei tietenkään oo ongelma.
Miksi sinulle on ongelma, että verotuksen kautta niiden hinta tulisi halvemmaksi? Mihin näistä niistä saatuja verorahoja käytetään? Puhumme lopulta todella pienestä summasta verokertymää, mutta ehkä yksittäisen köyhien keskuudessa suuresta merkityksestä.
Tuo summa saattaa olla ehkä kaksi hornetlentoa vähemmän, muutama konsultin työpanos vähemmän valtiolle tai vaikka kolme päivää vähemmän armeijassa oloa alokkaille tms. Puhumme siis, että jonkun halvimman tuotteen hinta on 0.99€ ja hinnassa on nyt 24% alvia Eli hinta ilman alvia on n. 0.75€ ja lain jälkeen hinta olisi 0.85€ senttiä eli valtio häviää 0.15€ per paketti. En osaa sanoa paljonko pakkauksia myydään, mutta kyllä valtiolla on tuohon varaa jos on halua, mutta miksi monella naisella itsellä ei ole halua? Koska se on niin suuri häpeä saada apua? Mutta voitte olla varmoja, että jos miehille ehdotettaisiin mihin tahansa heidän käyttämäänsä tuotteeseensa veronalennusta, niin he olisivat kaikki käsi ojossa ottamassa sen vastaan.
Mutta naiset, he ovat ei emme me halua, haluamme maksaa enemmän veroa ja saada vähemmän käteen, jotta sitten voimme maksaa muille enemmän.
Siihen on selvästi syy miksi olet pienituloinen ja se on asenteesi. Ettet ansaitse enempää ja sinun kuuluu maksaa ja mitään hyötyä ei sinulle kuulu ja muu on häpeällistä.
yhä edelleen sitä ongelmaa ei edes ole, mistä koko ketju lähti liikkeelle, ja koko demarinaisten idea. Hygieniatuotteiden (mukaanlukien siteet) alv% on ihan sama. Eli mitä "laskemista samalle tasolle" ei edes tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.
Ai niin kuin parranajovälineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...
Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?
Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.
Niin minäkin, kun luen tällaisia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itseäkin vähän huvittaa tällaisten "päätösten" teko. =D Oliskohan parempi panostaa esim. ehkäisyvälineiden veronlaskuun?
Ap
Miksi sinua huvittaa se että osa köyhistä perheistä tulevista tytöistä ei voi käydä koulua kuukautisten aikaan, kun heillä ei ole suojia? Mikä siinä on se hauska kohta?
Ollaanko me naiset nykyään näin avuttomia, ettei keksitä mitään keinoja edes Suomen kaltaisessa maassa tehdä itselleen suojia? Mäkin olen pienituloinen, muttei ikinä ole mitään ongelmia ollut ostaa suojia. Aivan naurettavaa. Ja sit vänistään, kun miehet ei osta omilla rahoilla meille suojia, mut sehän ei tietenkään oo ongelma.
Miksi sinulle on ongelma, että verotuksen kautta niiden hinta tulisi halvemmaksi? Mihin näistä niistä saatuja verorahoja käytetään? Puhumme lopulta todella pienestä summasta verokertymää, mutta ehkä yksittäisen köyhien keskuudessa suuresta merkityksestä.
Tuo summa saattaa olla ehkä kaksi hornetlentoa vähemmän, muutama konsultin työpanos vähemmän valtiolle tai vaikka kolme päivää vähemmän armeijassa oloa alokkaille tms. Puhumme siis, että jonkun halvimman tuotteen hinta on 0.99€ ja hinnassa on nyt 24% alvia Eli hinta ilman alvia on n. 0.75€ ja lain jälkeen hinta olisi 0.85€ senttiä eli valtio häviää 0.15€ per paketti. En osaa sanoa paljonko pakkauksia myydään, mutta kyllä valtiolla on tuohon varaa jos on halua, mutta miksi monella naisella itsellä ei ole halua? Koska se on niin suuri häpeä saada apua? Mutta voitte olla varmoja, että jos miehille ehdotettaisiin mihin tahansa heidän käyttämäänsä tuotteeseensa veronalennusta, niin he olisivat kaikki käsi ojossa ottamassa sen vastaan.
Mutta naiset, he ovat ei emme me halua, haluamme maksaa enemmän veroa ja saada vähemmän käteen, jotta sitten voimme maksaa muille enemmän.Siihen on selvästi syy miksi olet pienituloinen ja se on asenteesi. Ettet ansaitse enempää ja sinun kuuluu maksaa ja mitään hyötyä ei sinulle kuulu ja muu on häpeällistä.
Jaa että opiskelijana tulot voivat olla jotain suurtakin luokkaa? Kerropa mistä minä saan asenteillani enemmän opiskeluihin rahaa. Minä olen valmis maksamaan jopa enemmän suojista ja kerryttämään valtion verokassaa. Ei ole minulle mikään ongelma. Maksan mielelläni minulle tarpeellisista tuotteista ja kannan korteni kekoon, jotta minunkin opintotukeni saadaan maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.
Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.
Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.
Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.
Jos taas olisit mies, sulla menisi enemmän rahaa ruokaan. Rintsikoita ei ole mikään pakko käyttää (itse en juuri käytä) ja niitä saa todella edullisesti kirppareilta. Vaatteita ei tartte joka kuukausi ja niitä saa ilmaisiksi monista ryhmistä.
Tuskin hänellä menisi yhtään enempää rahaa ruokaan vaikka olisi mies, koska enempää rahaa ei ole. Ihan selvästi viestissä sanotaan, mikä on päiväbudjetti.
Tänään on taas ketjuissa todella tyhmiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä naisena vaikea keksiä hyvää perustetta vastustaa tätä, oli tämä nyt kovin tärkeä asia sitten tai ei. Kuukautiset ja lisääntymisterveys aiheuttavat kuitenkin naisille aikamoista vaivaakin. Ei ole kiva vuotaa melkein viikkoa kuukaudesta, kärsiä kuukautiskivuista, pelata veristen siteiden ja tamponien ja kuukautiskuppien kanssa, muistaa kantaa tarpeellista arsenaalia mukana, pelätä ohivuotoja, tuntea itsensä turvonneeksi valaaksi noin viikon kuukaudesta, vältellä pahimpina vuotopäivinä tietynlaista urheilua jne. Se koskee aika suurta ajallista osuutta naisen elämästä. Jos tätä voi jollain tavalla helpottaa, vaikka sillä että olisi edullisempaa hankkia parasta suojaa mitä markkinoilta löytyy, niin miksi näin ei tehtäisi?
Sellaista se biologia nyt kuitenkin on eikä sille mahda mitään. Minä en ymmärrä, miksi kukaan nainen kannattaisi näin typerää aloitetta.
Mitenniin ei mahda mitään kun juuri ollaan tekemässä jotain?? Ei mahda jos periaatteesta vastustatte kaikkea mikä mitenkään helpottaisi naisten elämää.
Millä lailla menkat estää Suomessa työllistymästä ja kouluttautumasta? Miksi meidän pitäisi saada halvemmalla siteitä, kun ne ei nytkään paljoa maksa? Miksi tämä on niin merkittävä ongelma, joka täytyy nostaa esiin nyt korona-aikana?
Montako kertaa asia pitää sinulle kertoa? Jos ei ole rahaa siteisiin, ei voi mennä kouluun tai töihin vapaasti vuotamaan minne sattuu.
No jättää ne yhden päivän tupakit ostamatta. Tai yhden perjantain siiderit juomatta.
Edelleen sano tuo niille 12v tytöille.
Lapsilisät ei riitä?
Ei todellakaan riitä 94e kuukaudessa asumiseen / ruokaan / harrastuksiin / vaatteisiin / hygienia tarvikkeisiin jne. Ei, ei riitä millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään moni tässä ketjussa ei ole kokenut, millaista on tunkea keittiöpyyhe housuihin ja jättää myös kipulääkkeet ostamatta. Ihan Suomessa tällä tavalla.
Onko tästä aiheesta tehty ihan tutkimusta? Luulen, että monilla tällaiset kokemukset liittyvät viime vuosisataan ja kuukautisasenteisiin, ei niinkään rahaan. Nykyaikana tämä on Suomessa marginaalin marginaalin ongelma.
Tutkimuksesta en tiedä, mutta itse olen ihan fibromyalgian takia joskus kulkenut mikrokuiturätti housuissa (kotona). Eli on se toisille arkipäivää nykypäivän Suomessa. Alakertani on menkkojen aikaan aika arka, ja joskus tilanne on sitten noin paha. Kuukuppi sattuu, siteet sattuu, kaikki sattuu.
En vaan ymmärtänyt että tuosta olisi pitänyt uhriutua ja vaatia jotakuta muuta tekemään jotain. Olin vaan tyytyväinen kun keksin näppärän ratkaisun hankalaan ongelmaan.
Todella hygienistä ja käytännöllistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...
Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?
Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.
Niin minäkin, kun luen tällaisia viestejä.
Kerropa mikä miehille on ilmaista tällä hetkellä. Armeijasta heille tulee merkittäviä tulomenetyksiä, mutta siitähän ei puhuta. Ja se ei ole edes välttämätön miehille tosin kuin suojat, koska biologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.
Ai niin kuin parranajovälineet?
Onko ne jotain jota ilman mies ei voi käydä koulua / töissä, sotkee yleisiä tiloja ja omat vaatteensa ja häntä häpäistään?
Vierailija kirjoitti:
miisu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partakoneen terät ne vasta kalliita ovatkin ja kaupat joutuvat erityisesti valvomaan, ettei niitä varasteta.
Vaan niitä ei ole kenenkään pakko käyttää. Kuukautissuojia on kun verta ei saa vapaasti valuttaa työpaikoilla ja joukkoliikenteessä. Kotona voi pärjätä ilman pytyn päällä istuen.
Tiedätkö kuinka epämukava ja epähygieninen parta on. Sama kuin istuisi pissit housuissa koko päivän.
Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Jos taas olisit mies, sulla menisi enemmän rahaa ruokaan. Rintsikoita ei ole mikään pakko käyttää (itse en juuri käytä) ja niitä saa todella edullisesti kirppareilta. Vaatteita ei tartte joka kuukausi ja niitä saa ilmaisiksi monista ryhmistä.