IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…
Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.
Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.
Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.
Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.
Jos taas olisit mies, sulla menisi enemmän rahaa ruokaan. Rintsikoita ei ole mikään pakko käyttää (itse en juuri käytä) ja niitä saa todella edullisesti kirppareilta. Vaatteita ei tartte joka kuukausi ja niitä saa ilmaisiksi monista ryhmistä.
Ei kelvannut miehille sammaleen syönti joka olisi samanlanen tarkoitukseen sopimaton korvike kuten kirpparilta ostetut rintsikat. Ei kaikki miehetkään tarvitse niitä parranajovehkeitä tai enemmän ruokaa niin tällä sitten kumottu ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Miehethän tästä itkevät 😂
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...
Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?
Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.
Minä en häpeä naisia, vaan häpeän sinua. Yrität ylentää itsesi miesten silmissä alentamalla ja häpeämällä omaa sukupuoltasi. Etkä osaa edes kirjoittaa. Häpeät omaa sukupuoltasi yhden kirjoittajan ja peukuttajien tähden. Miksi et silpoisi itseäsi saman tien ja muuta sukupuoltasi mieheksi, kerta niin häpeät naiseuttasi?
Jos tälle voisi antaa monta yläpeukkua.. pahimpia ovat tuollaiset naiset jotka alentavat muita naisia Ja itse ovat ”vähän niinkuin miehiä, ei yhtä noloja niinkuin muut äm.mät.” Ihan samanlaisia olette ja kunnon sovinisteja, yök.
Kukaan ei edelleenkään ole vastannut, mikä asia on miehille ilmaista ja miksi naisille tekee niin tiukkaa ostaa parin euron sidepaketti. Kyllä, häpeän näitä uhriutujia ja sitä, kun keksimällä keksitään turhia ongelmia.
Sinulle tulee täytenä yllätyksenä, että Suomessa pn hyvin vähävaraisia ihmisiä ja perheitä jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.
Ai niin kuin parranajovälineet?
Naiset ei ajele karvoja? Ne miesten ajeluvehkeet muuten on yleensä halvempia kuin naisten vastaava että aika huono tämä partaulina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...
Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?
Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.
Minä en häpeä naisia, vaan häpeän sinua. Yrität ylentää itsesi miesten silmissä alentamalla ja häpeämällä omaa sukupuoltasi. Etkä osaa edes kirjoittaa. Häpeät omaa sukupuoltasi yhden kirjoittajan ja peukuttajien tähden. Miksi et silpoisi itseäsi saman tien ja muuta sukupuoltasi mieheksi, kerta niin häpeät naiseuttasi?
Jos tälle voisi antaa monta yläpeukkua.. pahimpia ovat tuollaiset naiset jotka alentavat muita naisia Ja itse ovat ”vähän niinkuin miehiä, ei yhtä noloja niinkuin muut äm.mät.” Ihan samanlaisia olette ja kunnon sovinisteja, yök.
Kukaan ei edelleenkään ole vastannut, mikä asia on miehille ilmaista ja miksi naisille tekee niin tiukkaa ostaa parin euron sidepaketti. Kyllä, häpeän näitä uhriutujia ja sitä, kun keksimällä keksitään turhia ongelmia.
Sinulle tulee täytenä yllätyksenä, että Suomessa pn hyvin vähävaraisia ihmisiä ja perheitä jne?
Olen elänyt monta kuukautta pätkätöillä ja ilman tukia hyvin pienellä rahalla. Silti sain suojani hankittua. 100 euroa välillä vaan kuussa käteen. Ei ole ongelmia. Opetelkaa priorisoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Ulistaan siitä, kun miehet ei suostu ostamaan suojia naisille ja tuhlaamaan OMIA rahojaan siihen. Sitä vääriltään kyllä miehiltä eikä kysellä hintojen perään. Mutta auta armias kun naisen pitäisi ostaa ite suojansa, niin johan alkaa ulina hinnasta ja tasa-arvosta!!! Osta ite suojanne ja halvin tosiaan maksaa jonkun euron. Ei voi olla niin vaikeaa.
Ölilöliölliööö ulisija. Sinä ilmeisesti, et koskaan auta muita ja osta heille kaupasta mitään, koska "minä ja minun rahat".
^
Niin, nykyisin asioista puhuminen ja ongelmien ratkaiseminen on jotain ihmeen uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.
Tämä ei ole mitään tasa-arvoa, vaan täysin turhaa ulinaa marginaalisesta ongelmasta. Niin kauan kuin täällä on asevelvollisuus, niin on turha huutaa tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ajele karvoja? Ne miesten ajeluvehkeet muuten on yleensä halvempia kuin naisten vastaava että aika huono tämä partaulina.
Kuka pakottaa naisia ajelemaan karvoja? Ei kukaan. Itse en ajele ollenkaan eikä mene rahaa tuollaisiin turhuuksiin. Mutta kun minä olen uhri tässäkin asiassa.
Jotenkin tämä oman navan tuijotus on outoa. "Koska minä niin ei muut voi tarvita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa naisia ajelemaan karvoja? Ei kukaan. Itse en ajele ollenkaan eikä mene rahaa tuollaisiin turhuuksiin. Mutta kun minä olen uhri tässäkin asiassa.
Ei kukaan pakota miehiäkään ajelemaan mitään mutta heidän on pakko päästä olemaan uhreja keskustelussa joka koskee naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, 65 prosenttia terveydenhuollon varoista käytetään naisiin. Viina, autot ja seksi nyt vasta kallista onkin.
Kuule uhriutuja, viina, autot ja seksi eivät ole millään tavalla välttämättömyyksiä. Miehet ovat vapaita myös käyttämään terveydenhuollon palveluja, joten se tästä uhriutumisestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota miehiäkään ajelemaan mitään mutta heidän on pakko päästä olemaan uhreja keskustelussa joka koskee naisia.
Miehet voi ihan yhtä hyvin jättää partansa ajamatta aivan kuten naisetkin karvansa. Asevelvollisuus on se, mikä on verrattavissa tähän juttuun, ei jotkut partavehkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.
Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.
Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.
Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.
Jos taas olisit mies, sulla menisi enemmän rahaa ruokaan. Rintsikoita ei ole mikään pakko käyttää (itse en juuri käytä) ja niitä saa todella edullisesti kirppareilta. Vaatteita ei tartte joka kuukausi ja niitä saa ilmaisiksi monista ryhmistä.
Ei kelvannut miehille sammaleen syönti joka olisi samanlanen tarkoitukseen sopimaton korvike kuten kirpparilta ostetut rintsikat. Ei kaikki miehetkään tarvitse niitä parranajovehkeitä tai enemmän ruokaa niin tällä sitten kumottu ne.
5/5 trolli
Näitä näkee harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mitään tasa-arvoa, vaan täysin turhaa ulinaa marginaalisesta ongelmasta. Niin kauan kuin täällä on asevelvollisuus, niin on turha huutaa tasa-arvoa.
Ainiin asevelvollisuus josta miehet itse eivät halua luopua tai muuttaa kaikille pakolliseksi :,D niinhän se olikin..
Tarkoitan tuolla koko ketjua. Lainasin vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ne ovat jo halpoja
2. ne ovat kaikkien saatavilla.
3. mitä tasa-arvoa se on että JONKUN ryhmän käyttämiä tuotteita verotetaan kevyemmin kuin toisen, vain koska Kyseinen ryhmä on käytännössä ainoa niiden käyttäjäryhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on riita ja ties monennenko kerran. Ja taas on suurimpana riidanaiheena se, että naisten ja miesten anatomialla on eronsa. Huokaus.
Olen viisikymppinen kuukupin käyttäjä. Kuppi on minun kannaltani parasta, mitä kuukautisten tiimoilta on keksitty. Minulla on rahaa ostaa vaikka toinenkin kuppi tai ihan kassillinen kuppeja, jos mieli tekee. Aina ei ole ollut näin.
Neljäkymmentä vuotta sitten olin teinityttö veljeslaumassa, jossa kaikki saivat saman, pienehkön summan viikkorahaa. Minä käytin valtaosan viikkorahoistani tamponeihin, kun veljeni ostivat koko rahalla karkkia ja kaikenlaista muuta kivaa. Kyllä siinä tuli sellainen olo, että tyttönä olemisesta sai rangaistuksen.
Hyvin köyhissä tai kuukautisiin esimerkiksi jumalan asettamana kirouksena suhtautuvissa perheissä ja monessa maailmankolkassa olevaa tilannetta meistä useimpien on vaikea edes kuvitella.
Syyllinenhän tässä oli lähinnä äitisi eikä suinkaan miehet kollektiisesti.
Kirjoittajan isällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa?
Mulla menee 2 pakettia siteitä ja lisäksi tamponeja. Joudun myös syömään särkylääkkeitä, muuten en pysty kahteen päivään liikkumaan. Rahaa tähän lystiin menee yli 10e kuukaudessa. Pystyn sen maksamaan, mutta ärsyttäähän se. Kateeksi käy jos joillain riittää pari tamponia.
Huvittaa kyllä että samat tantat jotka psykooseissaan huutelee ettei sukupuolia ole ja että poikia ei saisi kutsua pojiksi ja tyttöjä tytöiksi tekevät itse sukupuolesta sen kynnyskysymyksen joka asiassa. Eiköhän tässäkin tapauksessa olisi vain järkevämpää pitää huolta että kaikkien yleinen sosiaaliturva on sillä tasolla että köyhimmilläkin on varaa perushygieniatuotteisiin, oli kyseessä sitten naisten kuukautissuojat tai miesten partaterät. Mutta tässäkin piti vaan alkaa vauhkoilla naisten oikeuksista. Ja pian samat tantat taas saarnaa muille sukupuolittuneisuudesta....
Ja käyttörahaa minulle jää noin 200-300 euroa. Sillä pitää kaikki ostaa eikä ole ongelmaa. 20 senttiä ei auta mitään.