Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut miksi et muuta ulkomaille valoon ja lämpöön.

Vierailija
05.05.2020 |

Minulla loppui masennusoireet siihen kun muutin Kaakkois-Aasiaan, jossa on 35 lämmintä vuoden jokaisena päivänä, auringonvaloa 11,5-12 tunta joka päivä ja UV 11 tai enemmän.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten ap siitä, että et vaihtanut puhuttelua kesken lauseen, kuten aaveellä on kirjoittamaton sääntö.

Siis tyyliin "masentunut, miksi ette muuta ulkomaille". 

Ei mulla muuta.

Vierailija
22/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muutankin joskus tulevaisuudessa. Teen työtä, jota voi tehdä missä vain. Suomessa on mahtavat sosiaaliedut, ulkomaille muuton myötä pitää varautua siihen, että kaikesta joutuu maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pelkkä kaamosmasennus, se voi auttaakin.

Mutta. Jos kaikki perhe ja ystävät on Suomessa, muuttaminen toiselle puolelle maailmaa voi olla myös masentava kokemus. Koko tukiverkko katoaa, kaikki on aloitettava alusta, ystävystyttävä ihmisten kanssa jotka ovat ihan eri kulttuurista. Se ei kaikilta onnistu.

Suomalainen terveydenhuolto on sellainen asia, josta en haluaisi luopua ja jäädä sen armoille, millaista hoitoa saa vaikka Aasian maissa ei-kansalaisena, paljonko maksaa ja saako lääkkeet jne.

Kaikkia asioita ei voi ratkaista muutoksella.

Vierailija
24/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se valo ja lämpö auta kun masennus sun muut ongelmat johtuu ilmeisesti traumoista. Pahentaisi vaan tilannetta koska ensinnäkään en tykkää kuumuudesta, kammoan muutoksia ja jos mulle hyvin tärkeä isosisko ei tulisi mukaan niin kärsisin pahasti. Lisäksi löysin terapeutin joka tuntuu ymmärtävän ongelmiani enkä tosiaan halua luopua siitä. Masennukseen on monia eri syitä ja kaikkia ei voi korjata samalla tavalla.

Vierailija
25/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttömänä syntymään sattui hän

Tähän maahan pohjoiseen ja kylmään

Jossa jo esi-isät

Juovuksissa totta kai

Hakkasivat vaimot, lapset, jos ne kiinni sai

Perinteisen miehen kohtalon

Halus välttää poika tuo

"En koskaan osta kirvestä

Enkä koskaan viinaa juo

Muuten juon talon"

Lumihanki kutsuu perhettä talvisin

Vaan en tahdo tehdä koskaan lailla isin

Mut kun työnvälityksestä työtä ei saa

Hälle kohtalon koura juottaa väkijuomaa

Niin Turmiolan Tommi taas herää henkiin

Ja herrojen elkeet tarttuvat renkiin

Kohti laukkaa, viinakauppaa

Se miehen epätoivoon ajaa

Kun halla viljaa korjaa

Keskeltä kylmän mullan hiljaa

Kylmä silmä tuijottaa

Kun kirves kohoaa

Vierailija
26/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeltä kumpujen

Mullasta maan

Isät ylpeinä katsovat poikiaan

Työttömyys, viina, kirves ja perhe

Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe

Tämä tuhansien murheellisten laulujen maa

Jonka tuhansiin järviin juosta saa

Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää

Ei mittaa järki eikä Kärki määrää

Jonka lauluissa hukkuvat elämän valttikortit

Ja kiinni pysyvät taivaan portit

Einari Epätoivosta ne kertovat

Vierailija
27/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta olisi voimia muuttaa yhtään mihinkään, pitäisi ensin parantua siitä masennuksesta. 

Vierailija
28/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan valoa , aurinkoa ja lämpöä. Talvella sentään vointini on vähän parempi täällä suomen ilmastossa. En missään tapauksessa muuttaisi valoon ja lämpöön.

Vierailija
29/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on todella yksilöllistä. Itse olin koko nuoruuden lievästi masentunut diagnoosilla (jos se oli masennusta niin oikeasti en kykene edes ymmärtämään millaista on syvä masennus! Voimia teille jotka taistelette vielä)

Rupesin paranemaan masennuksesta kun muutin pois vanhempie nurkilta (psykologi sanoi ettei se muuttaminen mitään muuta vaan vien ongelmani mukanani) kyllä se vaan niin on ettei ne ongelmat aina minusta johdu pelkästään vaan myös ympäristö ylläpitää sitä. Olen nykyään ihan älyttömän onnellinen. Olen työtönkin ollut jo aika kauan mutta edes tämä elämäntilanne ei masenna yhtä paljon kuin entinen elämäni. Olen onnellinen ja elän yksin erakkona. Minullakin on aurinkoa usein ikävä ja haluisin nauttia lämmöstä useammin.

Ympäristön vaihdos on usein auttanut mua todella paljon! Itse asiassa montaa masentunutta pitäisi mielestäni auttaa jotenkin vaihtamaan maisemaa edes hetkeksi jos mahdollista. Jossei se yhtään auta niin sitten ei ollut kyse ympäristöstä, mutta tulipahan kokeiltua.

Vierailija
30/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttakin, jos tietäisin että siitä on todella apua.

Mutta ainakaan toistaiseksi en halua jättää kotimaatani taakseni, ja todella masentuneelta tuollaisen elämänmuutoksen tekemine ei onnistu.

Hänellä ei yksinkertaisesti ole voimavaroja järjestää tuollaista, sillä se on vaativa homma.

Pitää etsiä luotettava asunto paikasta jossa kuvittelsi viihtyvänsä, järjestää omaan asuntoonsa alivuokralainen, tai jos asuu vuokralla irtisanoa asunto.

Jos on vuokra-asunto se pitää tyhjentää tavaroista, irtisanoa netti-ja sähkö sun muut sopimukset.

Järjestää ja maksaa rakkaille tavaroilleen varastosäilytystila.

Masentuneena ei myöskään ei jaksa tehdä muuttosiivousta, vaan se on ostettava joltakin siivousfirmoila jne.

Jos on oma asunto, on todella työlästä haastatella useita ihmisiä, jotka haluaisivat tulla siihen asumaan vuokralle,  mistä tietää kuka on luotettava asukas, jos on masennustilassa.

On helvetin paljon asioita mitä pitää ottaa huomioon jos muutta ulkomaille.

Olen työskennelty vaativan avioeron jälkeen useita jaksoja ulkomailla ja tiedän mistä puhun.

Joten jos itse ei koskaan ole kokenut masennusta, ei kannattaisi jaella ohjeita niille, jotka todella tietävät, mitä masennus on.

So sorry, mutta näin on.

M.49

Vierailija
31/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin masentunut niin kaikkein vähiten kaipaisin siihen lisäksi jotain helvetin hellettä. Työntäkää se lämpö ja helle sinne mihin aurinko ei paista.

Vierailija
32/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä idea, mutta ei halua muuttaa mihinkään helvetilliseen kehitysmaahan, ja vieläpä erottua ulkonäöltä kaikista muista ja kaikki kuvittelevat minun olevan joku kävelevä lompakko. Joku länsimaalainen etelän maa menisi, mutta niissä on melko kallista elää.

Vierailija
33/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+35C lämpö ja extremetason UV-säteily ei ainakaan auta masennukseen. Ei myöskään tropiikin kostea ilma. Valolla on merkitystä. Sitä saa pohjoisen kesässä paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi