Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut miksi et muuta ulkomaille valoon ja lämpöön.

Vierailija
05.05.2020 |

Minulla loppui masennusoireet siihen kun muutin Kaakkois-Aasiaan, jossa on 35 lämmintä vuoden jokaisena päivänä, auringonvaloa 11,5-12 tunta joka päivä ja UV 11 tai enemmän.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voi sanoa, että ne ongelmat eivät siellä ainakaan pienene. Pelkkä auringonvalo tuskin ketään parantaa. 

Vierailija
2/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, ei ole mitään syytä rutista jos ei ole edes kokeillut muutamaa vuotta, erilaisissa ympäristöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mahdollisuus töiden puolesta, viettäisin kyllä talven aurinkoisemmassa paikassa. Jäisi ehkä kaamosmasennukset kärsimättä.

Vierailija
4/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni masentuu nimenomaan aurinkoisesta vuodenajasta. Onhan se helvettiä terveellekin pitkään jatkuessa.

Vierailija
5/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voi sanoa, että ne ongelmat eivät siellä ainakaan pienene. Pelkkä auringonvalo tuskin ketään parantaa. 

Olen muuttanut kahdesti vieraaseen maahan, ekalla kerralla menin psykoosiin, toisella kerralla tajusin että olen pahemmin sekaisin kuin olin kuvitellut ja hakeuduin uudelleen terapiaan (sinänsä siis hyödyllinen keikka) . Jos mt ongelmat ei johdu nimenomaan valonpuutteesta, kuten voi masennuksen kanssa toki ollakin, niin ei ainakaan minulla siirtyminen paikasta a paikkaan b ole niitä parantanut.

Vierailija
6/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni masentuu nimenomaan aurinkoisesta vuodenajasta. Onhan se helvettiä terveellekin pitkään jatkuessa.

Masentuuko 3 miljardia ihmistä auringossa tropiikissa.

Voi v... mikä kommentti, aurinko on terveelle helvetti.

Tässäkin maassa on 80 miljoonaa ihmistä ja sinä tiedät, että heillä on helvetti.

N. 52

Bangkok

Vierailija
7/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on todella yksilöllistä. Itse olin koko nuoruuden lievästi masentunut diagnoosilla (jos se oli masennusta niin oikeasti en kykene edes ymmärtämään millaista on syvä masennus! Voimia teille jotka taistelette vielä)

Rupesin paranemaan masennuksesta kun muutin pois vanhempie nurkilta (psykologi sanoi ettei se muuttaminen mitään muuta vaan vien ongelmani mukanani) kyllä se vaan niin on ettei ne ongelmat aina minusta johdu pelkästään vaan myös ympäristö ylläpitää sitä. Olen nykyään ihan älyttömän onnellinen. Olen työtönkin ollut jo aika kauan mutta edes tämä elämäntilanne ei masenna yhtä paljon kuin entinen elämäni. Olen onnellinen ja elän yksin erakkona. Minullakin on aurinkoa usein ikävä ja haluisin nauttia lämmöstä useammin.

Vierailija
8/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahoitus puuttuu,muuten oisin jo pattayalla parantumassa

Vierailija
9/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuellako elät suomessa?

Vierailija
10/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuellako elät suomessa?

jep duunit meni jo viimevuonna

Vierailija
11/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin tuollaiseen kuumuuteen ja alkaisi ahdistamaan se ihmispaljous.

Täälä meillä on tilaa hengittää eikä kokoajan ole joku tökkimässä ja niskaan hengittämässä.

Raikas puhdas ilma ympäri vuoden, ja eri vuodenajat mistä en ikinä luovu.

Vierailija
12/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en terveenä halunnut - miksi haluaisin sairaana? Olen tyytyväinen asuinpaikkaani ja masennukseni ei riipu ulkoisista asioista. Ja sanottava on vielä, että vaikka haluaisinkin lähteä edes lomalle jonnekin virkistäytymään, minusta ei vaan ole siihen, pelkkä ajatus vie voimat.

Vierailija
13/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Keväällä tehdään itsemurhia eniten Suomessa. Kevätmasennus on yleisempi kuin syysmasennus. Kesä ja aurinko on kyllä kiva, mutta en kestäisi jos olisi koko ajan pelkkä aurinko, +35 joka päivä. Tulisin hulluksi jo viikossa. 

Vierailija
14/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa aurnikoa! Nautit siitä

Vierailija
15/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman onnellisin kansa?? Eikun....

Vierailija
16/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkään lumesta ja pakkasesta ja masennun helteessä.

Vierailija
17/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on helvetistä. Syksy ja talvi on parhaat vuodenajat jolloin voin hieman paremmin.

Valo ja kuumuus ei sovi kaikille.

Vierailija
18/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainoa syy on, että en ole halunnut tehdä noin isoa muutosta ja jättää kaikkea tuttua, rakkaita ihmisiä ja muistorikkaita paikkoja. 

Jos Etelä-Eurooppa ei korvennu lähivuosikymmeninä ilmaston lämpenemiseen, muutan varmaan eläkkeellä Portugaliin talviksi. Tosin, kyllä se taitaa korventua, joten jäänen Sysi-Suomeen, masentuneena mutta muilta osin hyvinvoivana. Valintoja.

Vierailija
19/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän auringolle ja lämmölle.

Aasian kosteudesta en niin välitä mutta esim Karibia kaukomaista tai ihan vaan Kroatia- Italia- Espanja on mun päälle ja fysiikalle täydellisiä.

Vierailija
20/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän saamattomuuttakin, etten ole muuttanut. Asunto meillä on myös etelä-Euroopassa, mutta ihan kokonaan sinne ei olla muutettu. Emme siis nytkään asu Suomessa, mutta suht samanlaisissa sääoloissa kuitenkin. Ihan sellaiseen ikuiseen hellekesään en ole koskaan halunnutkaan. Välimeren ympäristön sääolot ja aurinkotunnit riitävät loistavasti. Mutta vasta sitten, kuun saan taas sen maasta toiseen muuttamisrumban työn alle. Nyt ei vaan jaksa - niin ihanaa kun se olisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan