Tummahiuksiset, minkä ikäisenä jouduit aloittamaan harmaiden takia hiustenvärjäyksen?
Itse täytän kohta 40 ja ohimoalueella alkaa olla jo aika paljon harmaita. Päällyhiukset peittävät ne kuitenkin vielä aika hyvin, joten en ole niiden takia vielä alkanut värjäämään omia hyvän välisiä hiuksiani. Milloin suunnilleen muilla tummahiuksilla harmaantuminen on edennyt niin pitkälle, että on halunnut alkaa värjäämään? Oletan, että tummahiuksisilla tuo aika tulee blondeja aiemmin, koska harmaan erottuvat selvemmin.
Kommentit (64)
Ensimmäiset harmaat taisi tulla 36, 37 vuoden ikäisenä. Nyt 15 vuotta myöhemmin pohdiskelen vieläkin miten asiaan pitäisi suhtautua. Palaan asiaan kun pohdinnat on pohdittu, älkää pidättäkö hengitystä sitä odotellessa.
Mullakin aika paljon harmaita... Ikää 39. Ärsyttävää, kun vielä joku on kommentoinutkin sitä.
Mulla on yksittäisiä, ikää 41, eikä aikomustakaan enää värjätä kerran kierteestä päästyä.
Ensimmäistäkään harmaata en ole löytänyt.
N42
Suvussani jokku 40- vuotiaat ovat jo ihan valkohiuksisia. Itse olen 28 v ja minulla ruskeat hiukset. Olen löytänyt jo ihan valkoisia hiuksia päästä. Odotan kauhulla kun hiukset harmaantuvat oikein urakalla. Minulla on erittäin herkkä päänahka,eikä kestä väri aineita. Toinen vaihtoehto että muuttaa asennetta ja antaa tulla vaan. eikö valkoiset giukset ole muotia nykyään
Oon 32 ja yksittäisiä harmaita on ilmaantunut nyt vuoden aikana. En tiedä näkyykö ne vielä muille, mutta itse huomaan niitä pari siellä tai täällä kun laitan hiuksia.. eivät vielä haittaa, tavallaan ihan kauniita, en tiedä värjäänkö kun tulevat enemmän näkyviin.
En ole värjännyr hiuksia moneen vuoteen niin tavallaan ei kiinnostaisi. En oikein tykkää marketista ostetuista väripaketeista, on ne tosin varmaan kehittyneet tässä vuosien varrella? En tod kävisi kampaajalla värjäämässä, en ole varaa ja ei olis järkeä käydä vaikka kerran vuodessa.
Olen viisikymppinen, ja odotan innolla ensimmäisiä harmaita hiuksia. Niitä elämän kunniamerkkejä en tule peittämään.
Mulla on ollut muutama harmaa jouhimainen hius, ovat siis paksumpia ja karheampia kuin normaalit hiukset, ja kokonaan hopeanharmaita. Muuten ei vielä ole harmaantumissa havaittavissa. N48.
Yksittäisiä harmaita löytyi jo kolmekymppisenä. Nyt olen viisikymmentä, ja värjäyskierteessä. En tiedä, miten tästä pääsisi kunnialla eroon. Pidän tummanruskeista ja pitkistä hiuksistani. Nyt etätöissä ei kyllä tarvitse värjätä niin usein, kun ei ole juurikaan ihmisten ilmoilla. Käytän välillä myös värisuihkeita ja värillistä kuivashampoota, jolla peitän juurikasvua ja pidennän värjäysväliä.
Alle 30v ekat harmaat. Nyt 50v ja 3viikon välein jotain tehtävä. Eli vähintään itse värjään jakauksen kohtaa. Ja sitten n. 6viikon välein kampaajalle tyviväriin.
Onko kukaan kokeillut sitä Planturia? Pitäisi vielä auttaa hiustenlähtöönkin. Mulla on ollut harkinnassa, ois kiva kuulla kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Alle 30v ekat harmaat. Nyt 50v ja 3viikon välein jotain tehtävä. Eli vähintään itse värjään jakauksen kohtaa. Ja sitten n. 6viikon välein kampaajalle tyviväriin.
Ja sitten vielä lisäksi pidennän värjäysväliä käyttämällä sellaista wow-"puuteria".
Ekat harmaat tuli 30-kymppisenä, sama kuin isällä.
Ja siis olen nainen. Siitä asti olen joutunut värjäämään kun on niin ruman näköiset muutamat harmaa jakauksessa.
N49 ei yhtään harmaata, sukuvika,suvussa paljon tyyppejä joiden väri pysynyt pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisiä harmaita löytyi jo kolmekymppisenä. Nyt olen viisikymmentä, ja värjäyskierteessä. En tiedä, miten tästä pääsisi kunnialla eroon. Pidän tummanruskeista ja pitkistä hiuksistani. Nyt etätöissä ei kyllä tarvitse värjätä niin usein, kun ei ole juurikaan ihmisten ilmoilla. Käytän välillä myös värisuihkeita ja värillistä kuivashampoota, jolla peitän juurikasvua ja pidennän värjäysväliä.
Mulla sama tilanne, ikää tosin jo 60. Värjään edelleen ja jatkan niin kauan kuin jaksan. En mitenkään osaisi olla harmaahiuksinen. Tukka näyttää heti kauhean epäsiistiltä, jos juurikasvua alkaa tulla. Yli puolet hiuksista olisi harmaita ja loput sitten tummanruskeita. Ei näytä kivalta, vaikka miten yrittäisin positiivisesti ajatella.
Mä oon nyppiny noita pois joku 20 kasvaa siellä täällä, jäi tavaksi 5 vuotta sitten kun ne sitten parisenttisenä aina sojotti. Sain jonkun kolmenkympinkriisin vaalensin tukan baylage platinaksi niin nyt ei harmaat ainakaa haittaa.
En ymmärrä kysymystä. - Miten niin joudun? - Kyllä minä aion kantaa ylpeydellä jatkossakin jokaisen hamahatavan haivenen ja hiuksen joita noin 30 vuoiaasta alkanu tulla. - Toki käyn säännöllisesti paruri-kampaajallani "päivittämässä" hiustyyliäni.
Harmaita hiuksiaan värjäävä nainen on yhtä surkea kuin kaljunsa päälle vähäiset haivenensa kampaava mies.
Olisin joutunut aloittamaan 22-vuotiaana, jos harmaantuminen jotakin haittaisi :D Ole hopeahapsi ylpeästi!