Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei enää ikinä tällaista keittiötä. Listaa virheesi.

Vierailija
05.05.2020 |

Alamme suunnitella keittiöremonttia ja haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä, mitä EI KOSKAAN olisi pitänyt ottaa keittiöön. Eli mikä oli virheellinen hankinta? Esim. materiaalit, värit taikka muoto. Ottaisitko rosterit, marmorit, avohyllyt vaiko saarekkeen. Kiiltokaapit, mustat, valkoiset, punaiset. Pitäisikö keittiö sijoittaa olohuoneen yhteyteen vai ei? Tällaisia mielipiteitä kaipaan ja nimenomaan käyttäjän negatiivisesta kokemus-näkökulmasta eli minkä nykykeittiöstäsi nyt vaihtaisit erilaiseksi jos voisit?

Kommentit (849)

Vierailija
321/849 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on normaalien kaapinovien sijaan sellaiset ylöspäin aukeavat ovet, jotka sitten ajan kanssa löystyvät eivätkä pysy ylhäällä. Kattilakaapin sijasta on vetolaatikot, joihin on hankalampi saada mahtumaan kattiloita ja pannuja. Allas on pieni ja kupolin muotoinen, ihan järjetön isommille astioille, jotka ovat juuri niitä mitä tarvitsee käsin tiskata. 

Kiristä ruuvit :D

Vierailija
322/849 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää valkoisia keittiön kaappeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä iso astiankuivauskaappi on kyllä huippu, vaikka suurin osa astioista pestäänkin tiskikoneessa ja käsitiskinä enimmäkseen jotain paistinpannuja jne. Mut meillä kuivauskaapin alin hylly on omistettu kierrätysjätteille, siis kun huuhtelee esim. maitopurkin tai hernekeittotölkin niin saa laittaa sen piiloon kuivumaan eikä tarvitse sitä pyöritellä missään altaan reunalla! Meillä kierrätetään kaikki, joten erilaisia purkkeja ja pakkauksia kertyy paljon, eikä niitä tietenkään voi märkänä tunkea kierrätysastioihin. 

Kamala määrä menee vettä hukkaan jos huuhtelee jokaisen purnukan ja rasian. Ihmettelen myös ihmisten tiskausvimmaa? Kuivauskaapit ihan turhia nykyään. Ei ole juurikaan tarvinnut tiskailla kun on astianpesukone. Ainut mitä pesen käsin on paistinpannu ja senkin kuivaan samantien pyyhkeellä.

Vierailija
324/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on normaalien kaapinovien sijaan sellaiset ylöspäin aukeavat ovet, jotka sitten ajan kanssa löystyvät eivätkä pysy ylhäällä. Kattilakaapin sijasta on vetolaatikot, joihin on hankalampi saada mahtumaan kattiloita ja pannuja. Allas on pieni ja kupolin muotoinen, ihan järjetön isommille astioille, jotka ovat juuri niitä mitä tarvitsee käsin tiskata. 

Meillä on iso kattilalaatikko ja on todella käytännöllinen. Kaappi on aina huonompi. Kun laatikon avaa, kaikki kattilat on esillä. Kaapissa vain etummaiset, joutuu siirtelemään.

Itseasiassa kaikki kaapit pitäisi olla laatikoita.

Vierailija
325/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avokeittiötä ellei ole sisäkköä palveluksessa.

Vierailija
326/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustan että keittiö-olohuone ratkaisut tulee pikkuhiljaa poistumaan ja palataan taas wanhan ajan keittiöhin, ainakin omakotitalorakentamisessa.

Olen nähnyt sisustuslehdessä ratkaisun avokeittiön ongelmiin, rakennetaan toinen keittio vähän piilompaan, ja siellä tehdään oikeasti ruokaa, se avokeittiö on vain vieraita varten näytillä.

Vierailija
327/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

324 jatkaa. Jääkaapin oven kätisyys vielä sellaiseksi, että aukeaa tasolle päin.

Ostettiin uudet korkeat jk/ pakastin vierekkäin, ja niissä oli kätisyys niin, että aukesivat keskelle kumpikin. Kätisyyden sai vaihdettua, mutta ei ollut itsestäänselvyys, että ovi mahtuu aukeamaan saranan puolelta kun kätisyys on vaihdettu.

Mä tätä meillä ihmettelin, kun muutettiin, että miksi jääkaappi ja pakastin on väärin päin (eli oven kahvat ovat kaukana toisistaan, en tiedä hahmottuuko) ja oltiin jo vaihtamassa noiden paikat niin, että aukeavat "keskeltä" niinkuin jääkaappi ja pakastin on yleensä sijoiteltu. Appiukko sanoi kuitenkin, että kannattaa pitää niin päin, että jääkaapin oven vieressä on laskutilaa sillä puolella mihin ovi aukeaa, ja on tosiaan järkevä noin, koska saa helpommin kerralla kaikki tarvittavat jääkaappiin tai sieltä pois kun laskutila on ihan oven vieressä, eikä metrin päässä.

Vierailija
328/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammottava korkea ja kaareva trendihana, joka roiskuttaa ympäriinsä. Todella epäkäytännöllinen, en suosittele.

Meilläkin oli edellinen asukas tehnyt kwittiörempan, jossa on tuollainen hana. Oli pakko ostaa siihen n 10 cm joustava lisäletkunpätkä. Nyt se toimii.

Muita vikoja olivat tehneet rempassa

-kaapit liian ylhäällä seinällä

-jääkaappipakaatin kiinni seinässä/patterissa ja ovi ei aukeakunnolla, eikä saapakastimen laatikkoja ulos

-liian vähän töpseleitä

-sähköissä pihistelty, sulake menee, jos on mikä tahansa laite päällä yhtä aikaa kuin tiskikone

-kaapistot sijoitettu niin, ettei saa pöytää ei tuolia keittiöön, eikä myöskään lisäpakastinta

Vierailija
329/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi niin runsain mitoin alanuolittelitte työtasoihin liittyvää kommenttiani, mutta totta kuin rotta. En enää edes kaipaa mitään ultimaattisia työtiloja, koska mahdun ihan hyvin tekemään ruokaa pienemmälläkin työtasolla. Talo on vuoden 2018 lopussa valmistunut, avokeittiö ja tilaa on ihan normaalin verran. Eli mikään pikkukoppi tämä ei todellakaan ole. Ennen minulle oli ongelma tuo vähäinen tasotila, ei enää.

Mä alanuoletin siksi, että väitit tyhjien työtasojen näyttävän rumalta, koska olen eri mieltä :D

Jep! Isompi ongelma mun mielestä on se, jos on paljon työtasoja, jotka ei oo tyhjiä vaan pursuilee tavaraa... Mitkä pitää sit siirrellä pois ennen leipomista tai kokkailuja.

Vierailija
330/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti kahvinkeittimelle paikka, On inhottavaa siirrellä keitintä jotta säiliöön mahtuu kaatamaan vettä.

Mieti myös roskasäilytystä. Itse suosittelen erillistä roskista, ei leviä hajut kaapistoon

Ei auta vaikka kuinka miettisin, kun pistorasiat ovat paikoissa x ja y ja siinä pysyvät. Kait sitä kaffinkeitintä saa aina siirrellä, jos (ja toivottavasti kun) keittiössä on yläkaapit? Rasittavaa se on, mutta voin ehkä elää asian kanssa... Jotenkin.

Ei ole turhempaa kuin siirrellä keitintä ja erillisellä astialle kaadella vettä. Kannattaa ostaa keitin, jossa on irrotettava vesisäiliö.

Itse asiassa ei ole turhempaa kuin ostaa hyvin toimivan, ehjän kahvinkeittimen tilalle uusi vain siksi että uudessa on irroitettava vesisäiliö...

Vierailija
331/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä iso astiankuivauskaappi on kyllä huippu, vaikka suurin osa astioista pestäänkin tiskikoneessa ja käsitiskinä enimmäkseen jotain paistinpannuja jne. Mut meillä kuivauskaapin alin hylly on omistettu kierrätysjätteille, siis kun huuhtelee esim. maitopurkin tai hernekeittotölkin niin saa laittaa sen piiloon kuivumaan eikä tarvitse sitä pyöritellä missään altaan reunalla! Meillä kierrätetään kaikki, joten erilaisia purkkeja ja pakkauksia kertyy paljon, eikä niitä tietenkään voi märkänä tunkea kierrätysastioihin. 

Meillä ei pestä eikä kuivailla roskia keittiössä. Ei kyllä muuallakaan. Maitotölkki kelpaa kierrätykseen hyvin tyhjäksi juotuna, ja hernaripurkki huuhtaistaan sinne hernekeiton sekaan, kun keittoa lämmitetään, eli sitäkään ei tarvitse erikseen pestä. Roskien peseminen ei myöskään ole ympäristöystävällistä vaan kuluttaa turhaan puhdasta vettä, ja kuormittaa omalta osaltaa jätevesisysteemiä.

Vierailija
332/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on iso kattilalaatikko ja on todella käytännöllinen. Kaappi on aina huonompi. Kun laatikon avaa, kaikki kattilat on esillä. Kaapissa vain etummaiset, joutuu siirtelemään.

Mulla on kattilat ja paistinpannu korkeassa kaapissa, jossa niille on korkea hylly. Hyllylle mahtuu 1 iso kattila, ja 3 pienempää, sekä paistinpannu. Ei tarvitse laittaa mitään sisäkkäin, eikä säilytellä kansia erikseen, vana kaksi kattilaa on päällekkäin kansineen, ja loput mahtuvat olemaan "irrallaan" hyllyllä. Hylly on optimaalisella korkeudella helppokäyttöisyyden vuoksi. Olen muutenkin karsinut keittiövälineet niin että ne mitä käytän koko ajan, ovat heti käden ulottuvilla. 

Vierailija
333/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan keittiööni olen melko tyytyväinen, paitsi työtasoa olisi voinut olla enemmän. Keittiössä on neliöitä yllin kyllin mutta valmistalon keittiö olikin näköjään suunniteltu mikroruokien ystäville vaikka talo on suunniteltu 5 hengelle.

Vierailija
334/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti kahvinkeittimelle paikka, On inhottavaa siirrellä keitintä jotta säiliöön mahtuu kaatamaan vettä.

Mieti myös roskasäilytystä. Itse suosittelen erillistä roskista, ei leviä hajut kaapistoon

Ei auta vaikka kuinka miettisin, kun pistorasiat ovat paikoissa x ja y ja siinä pysyvät. Kait sitä kaffinkeitintä saa aina siirrellä, jos (ja toivottavasti kun) keittiössä on yläkaapit? Rasittavaa se on, mutta voin ehkä elää asian kanssa... Jotenkin.

Ei ole turhempaa kuin siirrellä keitintä ja erillisellä astialle kaadella vettä. Kannattaa ostaa keitin, jossa on irrotettava vesisäiliö.

Itse asiassa ei ole turhempaa kuin ostaa hyvin toimivan, ehjän kahvinkeittimen tilalle uusi vain siksi että uudessa on irroitettava vesisäiliö...

Tätä olin sanomassakin, mutta viesti ei tullut perille tänne. Niin minä en kyllä hankkiudu eroon pari vuotta vanhasta grind & brewistani vain siksi, että siinä ei ole irrotettavaa vesisäiliötä. Sellainen on kapselikoneessani, jota käytän normaalisti enemmän kuin kaffinkeitintä.

-se jolle vastattiin

Vierailija
335/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt tuota vesiongelmaa laminaatin kanssa. Olen itse asunut kahdessa talossa ja yhdessä kerrostaloasunnossa jossa on laminaatti keittiössä, ja aina on pidetty lattialla pitkää mattoa joka peittää lattian vesipisteen, lieden, jääkaapin kohdalta (jostain syystä olen nähtävästi aina asunut vain asunnoissa joissa on keittiö yhdellä seinällä, eli ei nurkkia) ja laminaatti on maton alta ollut aina kuin uusi. Suosin muovimattoja, silleen räsymatoiksi kudottuna. Jos laminaatille kaataa vettä, se pitää tietysti aina pyyhkiä, ei sitä voi jättää lillumaan. Tosin en jättäisi kyllä muillekaan lattioille, vaan aina  lattia tietysti kuivataan jos se on kasteltukin.

Vierailija
336/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennustan että keittiö-olohuone ratkaisut tulee pikkuhiljaa poistumaan ja palataan taas wanhan ajan keittiöhin, ainakin omakotitalorakentamisessa.

Olen nähnyt sisustuslehdessä ratkaisun avokeittiön ongelmiin, rakennetaan toinen keittio vähän piilompaan, ja siellä tehdään oikeasti ruokaa, se avokeittiö on vain vieraita varten näytillä.

Eli kokki on taas pienessä keittokomerossa tekemässä ruokaa, ihan hirveää. Samoja hirvityksiä on ollut amerikkalaisissa remppa- ja asunnonetsintäohjelmissa. Ei tosin yllätä, onhan olohuoneitakin kaksi, toinen muodollinen vieraille ja toinen perheelle.

Vierailija
337/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma kivitaso

Valkoisella kuultomaalatut kaapistot

Vierailija
338/849 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan keittiööni olen melko tyytyväinen, paitsi työtasoa olisi voinut olla enemmän. Keittiössä on neliöitä yllin kyllin mutta valmistalon keittiö olikin näköjään suunniteltu mikroruokien ystäville vaikka talo on suunniteltu 5 hengelle.

He pakottivat teidän ottamaan tietynlaisen keittiön??

Meilläkin valmistalo ja tasoa on 7 metriä + saareke keskellä. Ihan itse omiin tarpeisiin suunniteltu

Vierailija
339/849 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittiön plussat ja miinukset

Plussat:

- Iiso vanhan ajan komero, johon mahtuu huolettomasti kaikki kattilat vuoat, harvemmin käytettävät 

koneet jne. Tästä en tule luopumaan misään remontissa

- saarreke, joka ei ole liian pitkä vaan toisella puolella kiinni seinässä (ei tarvitse kiertää, mutta siinä on kivasti lisälaatikoita ja paljon laskutilaa)

- ei yläkaappeja. tämän mahdollistaa juuri tuo iso komero. Keittiö on mukavan "kevyen" näköinen ja tykkään myös siitä että allas on ikkunan edessä. Nämä tietysti makuasioita. 

Miinukset

- hämmästelen, että en ole kenenkään huomannut vielä maininneen hipaisukytkimiä..  mulla menee todella hermot kun jatkuvasti joku on hipaissut astianpesukoneen pois päältä

- nämä kulmakaapit..oisko niihin joku järkevä ratkaisu??

- 

Vierailija
340/849 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen, sanoo tämä 152-senttinen, joka joutuu kiipustelemaan keittiöjakkaralle monta kertaa viikossa, vaikka miten on usein tarvittavat alimmilla hyllyillä, koska kaikki usein tarvittavat eivät yksinkertaisesti niille mahdu.