Ei enää ikinä tällaista keittiötä. Listaa virheesi.
Alamme suunnitella keittiöremonttia ja haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä, mitä EI KOSKAAN olisi pitänyt ottaa keittiöön. Eli mikä oli virheellinen hankinta? Esim. materiaalit, värit taikka muoto. Ottaisitko rosterit, marmorit, avohyllyt vaiko saarekkeen. Kiiltokaapit, mustat, valkoiset, punaiset. Pitäisikö keittiö sijoittaa olohuoneen yhteyteen vai ei? Tällaisia mielipiteitä kaipaan ja nimenomaan käyttäjän negatiivisesta kokemus-näkökulmasta eli minkä nykykeittiöstäsi nyt vaihtaisit erilaiseksi jos voisit?
Kommentit (849)
Nuo avokeittiöt on tosiaankin aikamoinen vitsaus joo. Kaiken huippu on, että minun vanhassa lapsuuden kodissani oli aikanaan keittiölle erillinen tila, mutta kappas vain taloa rempatessa päätettiinkin laittaa se seinä nurin ja nyt se on käytännössä lähes samaa tilaa. Nyt sitten rapisee valitusta keittöstä kaikuvista äänistä, kun ei televisiota kuule. No olipa yllätys, että äänet kuuluu kun se seinä piti väkisin saada nurin?
Kammottava korkea ja kaareva trendihana, joka roiskuttaa ympäriinsä. Todella epäkäytännöllinen, en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan pikkujuttu, mutta ärsyttää meidän keittiössä ihan hemmetisti: leikkuulautalaatikko. Keittiö oli siis tällainen kun muutettiin, mutta on kuitenkin alle 5v vanha. Miksi ihmeessä kukaan ikinä haluaa sitä laatikkoa, jossa pari puista leikkuulautaa?! Ensinnäkin se vie ihan turhaan säilytystilaa ja on ihan p*rseestä pitää puhtaana ja ne murut leviää alalaatikoihin. Itse en sitä edes käytä, mutta mies käyttää ja kiva niitä homeisia muruja sitten yrittää siivota.
Olisiko maustepurkeille alunperin tarkoitettu?
Ei ole, ihan leikkuulautoja siinä on. Minullakin jäi käyttämättä.
eri
Mullakin on nämä aina jäänyt käyttämättä, lähes jokaisessa asumassani asunnossani ollut tällainen. Mutta nyt olen keksinyt käyttää sitä hieman käytettyjen aterinten, siis esimerkiksi juustohöylän ja voiveitsen säilytyspaikkana! Oma pieni "aamiaislaatikkoni" :D
Mulla on siellä digitaalinen litteä keittiövaaka;) Ei siis tarvii siirtää mitään kun leipoo, vetää vaan sen ylemmän leikkulaidan ulos ja punnaa!
Mä säilytän siellä erikokoisia leikkuu lautoja, laatikoston omien lisäksi sinne mahtuu kaksi isompaa ja niiden eteen yksi kapea pitkulainen, jonka päälle mahtuu 3-4 ohutta pientä leipäalustoina käytettävää lautaa. Ja sitten vielä sen kalustoon kuuluvan irrotettavan leikkuulaudan päälle mahtuu yksi pyöreä reunallinen lauta, joka on tuiki tarpeellinen esim. kun ottaa kuuman lautasen mikrosta sen päälle ja menee sohvalle tai tietsikan ääreen syömään. Eli käytännössä meillä on siellä 7 ylimääräistä leikk-/leipälautaa.
Epoq-keittiöltä saat surkeaa palvelua ja huonoa laatua. Keittiö ollut käytössä nyt helmikuusta ja tiskikaapin takalevy jo lohkeillut kosteudesta. Lisäksi ovivalikoima oli aika rajallinen.
Keittiösuunnittelija oli hyvä ja keittiön toiminnallisuudessa ei valitettavaa. Valitettavasti tämä samainen suunnittelija otti lopputilin.
Gigantti ei ole vastannut vieläkään palautteeseen lohkeilleesta levystä ja toimittivat tavarat miten sattuivat. Kaveri sai Ikeasta samaan rahaan parempaa laatua ja palvelua.
Epoq-keittiö, Gigantti ja Koko Diili - vältä näitä.
Mieti kahvinkeittimelle paikka, On inhottavaa siirrellä keitintä jotta säiliöön mahtuu kaatamaan vettä.
Mieti myös roskasäilytystä. Itse suosittelen erillistä roskista, ei leviä hajut kaapistoon
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kattilat ja astiat niin tehokkaassa käytössä, että eivät ehdi pölyä avohyllyllä keräämään. Niitä on vain tarpeellinen määrä, ei enempää. Kokkaan vauhdikkaasti ja kaiken on oltava aina samoilla paikoilla käden ulottuvilla. 1m tyhjää pöytätilaa lieden ja lavuaarin välissä on riittävästi. Kokkaus alkaa aina astiakaapin tyhjentämisestä ja päättyy tasojen ja roiskeiden pyyhintään. Välissä on käytävä 120 cm ja vastapäätä on jää-viileäkaappi ja pakastin sekä kaappitilaa. Liikun kolmiota, jos tarvitsen jotain jääkaapista.
Heh mikä mielikuva tulee mieleen siitä kun av-mamma sanoo kokkaavansa vauhdikkaasti
Meillä on ihan helkkarin hyvä keittiö, voisin jakaa vinkkejä.
-Hella ja tiskiallas 80 cm leveitä.
- Välitila lasia, ei tavitse kuin pyyhkäistä. Pysyy puhtaana.
- Kaikki alakaapit laatikoita
- Erillinen maustelaatikko
- Laskutilaa on riittävästi
- Liesituuletin on upotettu kattoon, hella ja uuni 200cm leveässä saarekkeessa.
Keittiö toimii kuin unelma, olen tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Kammottava korkea ja kaareva trendihana, joka roiskuttaa ympäriinsä. Todella epäkäytännöllinen, en suosittele.
Meillä on tuollainen ja minä tykkään siitä. Mies sen sijaan osaa roiskutella vettä ympäristöön joka kerta, kun käy hanalla. En ymmärrä, miksei hän opi, että hanaa ei tarvitse laittaa heti alkuun täysille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan pikkujuttu, mutta ärsyttää meidän keittiössä ihan hemmetisti: leikkuulautalaatikko. Keittiö oli siis tällainen kun muutettiin, mutta on kuitenkin alle 5v vanha. Miksi ihmeessä kukaan ikinä haluaa sitä laatikkoa, jossa pari puista leikkuulautaa?! Ensinnäkin se vie ihan turhaan säilytystilaa ja on ihan p*rseestä pitää puhtaana ja ne murut leviää alalaatikoihin. Itse en sitä edes käytä, mutta mies käyttää ja kiva niitä homeisia muruja sitten yrittää siivota.
eri
Mullakin on nämä aina jäänyt käyttämättä, lähes jokaisessa asumassani asunnossani ollut tällainen. Mutta nyt olen keksinyt käyttää sitä hieman käytettyjen aterinten, siis esimerkiksi juustohöylän ja voiveitsen säilytyspaikkana! Oma pieni "aamiaislaatikkoni" :D
Mä myös söilytän juustohöylää siellä. Ja Muovisia leikkuulautoja. Ihan kätevä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mieti kahvinkeittimelle paikka, On inhottavaa siirrellä keitintä jotta säiliöön mahtuu kaatamaan vettä.
Mieti myös roskasäilytystä. Itse suosittelen erillistä roskista, ei leviä hajut kaapistoon
Ei auta vaikka kuinka miettisin, kun pistorasiat ovat paikoissa x ja y ja siinä pysyvät. Kait sitä kaffinkeitintä saa aina siirrellä, jos (ja toivottavasti kun) keittiössä on yläkaapit? Rasittavaa se on, mutta voin ehkä elää asian kanssa... Jotenkin.
Ensimmäisessä omistusasunnossani oli todella vähän tasotilaa keittiössä. Remppautin sen, mutta ei sitä tasotilaa silti tullut lisää. Silti kokkailu onnistui ihan hyvin. No nyt tässä nykyisessä talossani on ihan yhtä vähän tasotilaa, mutta ihan hyvin onnistuu kokkailu täälläkin. En välttämättä edes kaipaa mitään 3 metrin kokkailutiloja. Millä ne tyhjät tasot täyttää, kun ei tee ruokaa? Typötyhjät tasot ovat ruman näköisiä.
Älä ikinä, ikinä laita uusia kaapistoja edes osittain pattereiden eteen, vaikka jättäisit sen ilmaraon. Sitten kun tulee se hetki, että taloyhtiö ilmoittaa että patterit on syöpyneet, sinun pitää purkaa pois työtasot ja kaapistoja pitkältä matkalta ja tuleekin 10000 euron keittiöremppa eteen, että patteri voidaan vaihtaa.
Laita mieluummin vaikka pyörillä kulkeva saareke, jos pakko on saada lisää laskutilaa.
Kiitti edellinen.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Meillä samoin, leipäveitsi ja juustohöylä yms. ovat siellä piilossa ja sitten voi vetää sen esiin ja tehdä voileivät siinä, niin ei tule suotta tasoille muruja :D kun siellä laatikossa on sellainen "ritilä" jonka voi sit välillä nostaa pois ja rikkaimurilla imuroida ne murut sieltä alta
Meillä on omituisuutena, että ainoa järkevä paikka mikrolle on tiskialtaan vieressä, niin että ovi aukeaa tiskialtaan päälle... Että eipähän tule kerättyä tiskivuoria tiskipöydälle kun muuten ei pysty käyttämään mikroa :D
Avohyllyt keittiössä.
Marimekon astiasto pölyyntyy vaan paikallaan ja säilytystila hupeni minimiin. Ei ois kannattanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan helkkarin hyvä keittiö, voisin jakaa vinkkejä.
-Hella ja tiskiallas 80 cm leveitä.
- Välitila lasia, ei tavitse kuin pyyhkäistä. Pysyy puhtaana.
- Kaikki alakaapit laatikoita
- Erillinen maustelaatikko
- Laskutilaa on riittävästi
- Liesituuletin on upotettu kattoon, hella ja uuni 200cm leveässä saarekkeessa.
Keittiö toimii kuin unelma, olen tyytyväinen
Hei, meillä just samat. Olen myös tyytyväinen. Meillä sellainen maidonvärinen lasi välitiloissa, kaakelit vain lattiassa.
Jäteastiat järkevimmiksi ja paljon enemmän kuin nykyään. Tasot ei ole jätteiden säilytyspaikkoja kuten usein näkee.
Kunnon kaappi tuuletuksella.
Meillä keittiössä korkkilattia. 80-luvulta asti ollut jo, ja ihan hyvänä pysynyt. Ja mukava jalalle eikä "kylmä". En tiedä myydäänkö tätä materiaalia enää ja jos myydään onko se nykyään eri nimellä (vinyyli?)
Asianpesukonetta ei kannata sijoittaa lattialle vaan vähän ylemmäs, ettei tarvitse kummarrella kun sitä täyttää ja tyhjentää. Mitään keskellä keittiötä seisovaa liesituulentinta ei kannata laittaa, nykyään induktioliesissä on sisään rakennettu imuri. Ja se muuten toimii hyvin.
En laittaisi avokeittiötä. Jossain vaiheessa suunnittelin myös seinän kaatamista mutta onneksi se jäi.
Mulla on siellä digitaalinen litteä keittiövaaka;) Ei siis tarvii siirtää mitään kun leipoo, vetää vaan sen ylemmän leikkulaidan ulos ja punnaa!