Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko oikeasti että jokin kännykkäsovellus voisi oikeasti näytellä merkittävää roolia koronaepidemian taittamisessa?

Vierailija
05.05.2020 |

Kyllä vähän liikaa munia on laitettu tähän koriin.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te noin s.atanan tyhmiä.

Ei puhelin sitä tiedä, vaan sinut tutkitaan, jos olet ollut lähellä ihmistä jolla on jo koronavirus, siis todettu tauti.

Turha selittää sitä tekniikka kun ette kuitenkaan vajavaisilla aivoillanne käsitä.

Lukekaa netistä siellä on selitetty.

Ja sovelluksia on kaksi se mikä on ollut jo käytössä ulkomailla ja toinen tulossa oleva suomalainen.

Tuo mun esimerkki on ulkomaisesta sovelluksesta.

Emme ole. Kyllä meistä jokainen tietää, että korona todetaan laboratoriokokeella. Siitähän emme nyt keskustelleet. Keskustelimme siitä, miten se tieto menee sinne sovellukseen. Hyppääkö se ihan itsekseen sieltä laboratoriosta? Vai olisiko kuitenkin niin, että ihmisen on ihan itse laitettava se tieto sinne? Jos jälkimmäinen, silloinhan kuka tahansa voi laittaa tiedon sovellukseen eli sovellus ei anna millään tasolla luotettavaa tietoa. Anteeksi, jos olen liian vajavainen, mutta näin minä asian ymmärrän, vaikka kuinka lukisin netistä. 

Ei sitä tietoa onko itsellä korona laiteta itse siihen sovellukseen. Se sovellus on vain viranomaisten ja terveydenhuollon työkalu selvittää sairastuneen ihmisen kontakteja hänelle tuntemattomiin ihmisiin. Jos olet esim istunut bussissa jonkun vieressä, jolla onkin korona, sinuun voidaan olla yhteyksissä sovelluksesta saadun tiedon avulla, jotta pääset itse testiin. Sinne ei kukaan itse voi kirjoittaa, että tässä menee koronasairas tyyppi.

Vierailija
62/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä ihmisiä jotka ihan vapaaehtoisesti jatkuvasti jakaa somessa/netissä sijaintitietojaan ja jopa terveystietojaan esim. fb:ssa avaudutaan välillä laajastikin omista terveysvaivoista. Puhumattakaan nyt sitten siitä, paljonko Google tietää asioistamme. Joten mikä tässä koronasovelluksessa olisi sitten niin kamalaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hallitus halusi tieteellistä tutkimusta maskien käytön hyödyistä, sitten joku hokas saattaapi mennä pitkään ennenkuin vastaus tulee.

Toinen keksi ett josko tutkitaan mitä on jo tutkittu ja koko hallitus oli niin iloinen.

Kolmas mietti mitäs tehdään sillä aikaa kun muut lukee tutkimuksia.

Neljäs keksi laitetaan jokaisen puhelimeen matopeli, sillä kaikki näkee kellä on mato.

Viides sano kivaa, tää laitetaan kaikkille, kaikki laittaa kun me suositetaan.

Vierailija
64/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te noin s.atanan tyhmiä.

Ei puhelin sitä tiedä, vaan sinut tutkitaan, jos olet ollut lähellä ihmistä jolla on jo koronavirus, siis todettu tauti.

Turha selittää sitä tekniikka kun ette kuitenkaan vajavaisilla aivoillanne käsitä.

Lukekaa netistä siellä on selitetty.

Ja sovelluksia on kaksi se mikä on ollut jo käytössä ulkomailla ja toinen tulossa oleva suomalainen.

Tuo mun esimerkki on ulkomaisesta sovelluksesta.

Minä en vajavaisilla aivoillani käsitä, miten tuollainen systeemi toimii yksityisyydensuojan kannalta. Jos ei ole ollut tekemisissä muiden kuin vaikka ruokakassin tuoneen naapurin kanssa, ei tarvitse kovin kauaa miettiä, että kuka se sairastunut mahtoi olla.

No se toimii yksityisyyden kannalta täysin samalla tavalla kuin jo nyt käytössä oleva ihmisvoimin toimiva jäljittäminen. Puhelinapplikaatio vain helpottaa niiden jäljittäjien työtä, kun sen avulla saadaan todellista liikkumisdataa eikä tarvitse luottaa ihmisen muistikuviin. 

Suomessa on kaavailtu, että appi on yhteydessä viranomaisten terveysjärjestelmiin, joten erilaiset pilailuilmoitukset tulevat myös viranomaisten tietoon ja niistä jää kiinni ja saa ehkä myös rangaistuksen.  

Vierailija
65/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri tuollainen sovellus ole toiminut erinomaisesti Etelä-Koreassa? Todella vähän sairastuneita väkilukuun verrattuna, ja kaikkein tärkeintä, ei ole ollut juuri mitään sulkemisia ja yhteiskunnan ja talouden alasajamista.

Etelä-Korealaiset ovat kuuliaista kansaa. Jos heitä kehotetaan ottamaan jokin sovellus käyttöön, he todennäköisesti tekevät niin. Suomalaisilla se on vähän niin ja näin. Itse en ainakaan suostu ottamaan sovellusta käyttöön.

Vierailija
66/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie huomiota pois isommista hallituksen munauksista.

Vierailija
67/67 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarvitaan joku porkkana. Jos lataat sovelluksen ja käytät sitä, pääset koronatestiin aina kun haluat, pääset vasta-ainetestiin, saat rokotteen ensimmäisten joukossa tms.

Minulla ongelma on se, etten pidä puhelinta mukanani läheskään aina. En ota sitä kauppaan, kun en halua mahdollisesti likaisilla käsilläni siihen koskea. En kanna puhelinta mukana kun olen koirien kanssa lenkillä. En pidä sitä mukana sitten kun menen kuntosalille. En vaan tarvitse ikinä puhelinta näissä tilanteissa enkä aio jatkossakaan sitä ottaa näihin tilanteisiin mukaan. Sovelluksen voin siihen ladata, mutta mitä hyötyä siitä on jos puhelin on kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme