Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Olen nyt ymmärtänyt ettei se, että petän sinua johdu millään tavalla sinusta.
Kommentti jatkui:
Sen saa aikaan se millaisia me olemme yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti myös kuvittelee olevansa ylivertaisen älykäs. Niin älykäs, että on vain oikein, että hän käyttäytyy muita kohtaan ylimielisesti, alentavasti ja halveksuu avoimesti. Tyhmät ihmiset katsos eivät voi tajuta hänen tuskaansa siitä, kun joutuu tuhlaamaan älykkyyttään idiootteihin :D. Hän ei voi olla ystävällinen ja asiallinen, koska kärsii niin kovasti muiden tyhmyydestä.
Näitä näkee somessa ja paljon. Tehdään paljon videota ja puhutaan palopuhetta ja kun ylisö ei oikein lämpene niin "he eivät vaan oikein ymmärrä " tai, " mulla on idiootteja seuraajia " hehe. Ei niinkuin mitään tajua mikä on itsetehty yhtälö, vika aina muissa.
Somessa erottuu terve kyllä narsistista heti, muutaman lauseen jälkeen. Ei tarvii seurata ei.
Se voisi olla meidän suhteelle tosi hyvä juttu jos hankkisin toisen vaimon. Voisin harrastaa seksiä sen kanssa ja sun kanssa asua. Ei tarvitsisi enää kärsiä sun pihtaamisesta.
Narsistikollega, joka kuvittelee olevansa esimiesasemassa ja kollegoidensa pomo, haukkuu kaikki ne, jotka ovat jostain asiasta eri mieltä hänen kanssaan. Syyt, joista arvostelee muita, ovat ihan kummallisia, eivätkä kerro mitään arvostelun kohteesta, vaan ovat kaikki hänen omia huonoja puoliaan. Eli hän heijastaa omat vikansa muihin syntipukkeihin.
Yksi yleishaukkumatapa, jollei sen yksityiskohtaisempaakeksi, on että julistaa jonkun ihmisen "vastenmieliseksi" henkilön selän takana. Ja sanoo sen kuin julistaisi objektiivisen totuuden, ei niin, että "minun mielestäni" vastenmielinen, vaan ihan kuin olisi universaalisti totta, että se henkilö on vastenmielinen.
Viljelee myös esim. sanontoja "elämä on" ja "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää", kun tuomitsee muita huonona pitämiään henkilöitä. Yksi huvittava on, että sanoo usein "suosittelen olemaan koettelematta enempää kärsivällisyyttäni", kokee siis olevansa muiden yläpuolella ja ikäänluin yleisessä tuomarinasemassa muihin. Ja yksi klassikko,jos joutuu tilanteeseen, jossa pitää noudattaa samoja sääntöjä kuin muidenkin: "en tiennyt, että se koski minuakin" hämmästyneellä ja epäuskoisella äänellä.
Mitä sinä raivoat, olet hullu! (sen jälkeen kun on itse provosoinut ja raivostuttanut mut)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ryhti ja ylevä ilme kuin Niskavuori-elokuvissa Loviisa-emäntä.
Tällä ei ole narsismin kanssa mitään tekemistä. Yhtä hyvin narsisti voi olla köpöttelevä tai kyttyräselkä. Tanssi ei ole narsismia ellei tanssija ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä raivoat, olet hullu! (sen jälkeen kun on itse provosoinut ja raivostuttanut mut)
Kaikista parasta on kun toi sun raivoaminen kaiken jälkeen näyteen muille, siis mitä kattokaa ihan hullu, jätetään vain se oma provo näyttämättä, mitä sen taustalla on.
Tekona ja sanoina järjettömän pahalta tuntuvaa oli eräs äitienpäivä kun joimme perheenä kahvia ja söimme jäätelöä, lapsi ojensi koulussa tekemänsä kortin ja lukiessani ja katsosessani sitä liikutuin kyyneliin. Mies sai yllättäen raivarin ja haukkui minut niin ulkoisesti kuin älyllisesti ja se ei vielä riittänyt, sillä kun menin vessaan itkemään lapsen järkyttynyttä ilmettä ja koko nöyryyttävää tilannetta pakoon, jotenkin itseni koossa pitääkseni, mies tuli sinnekkin perässä ja sylkäisi kasvoihin! Mitään selitystä en saanut, en myöskään anteeksipyyntöä. Silloin jotain minussa jäätyi lopullisesti!
Sut hyväksikäytetään ja sä olet itsekäs narsisti joka kostona tekee abortin tälle jumalaiselle olennolle joka ei edes ensimmäisestä huolehtinut, mut hei itsekkyys, koska naisena on kestettävä, eikö vain.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti myös kuvittelee olevansa ylivertaisen älykäs. Niin älykäs, että on vain oikein, että hän käyttäytyy muita kohtaan ylimielisesti, alentavasti ja halveksuu avoimesti. Tyhmät ihmiset katsos eivät voi tajuta hänen tuskaansa siitä, kun joutuu tuhlaamaan älykkyyttään idiootteihin :D. Hän ei voi olla ystävällinen ja asiallinen, koska kärsii niin kovasti muiden tyhmyydestä.
Tuolta mistä löytäisi älykkään terapeutin (tai vastaava) -ketjusta löytää ainakin yhden tällaisen ylivertaisen neron, jonka on mahdotonta löytää koko maailmasta ketään terapeuttia, joka olisi älyllisesti samalla tasolla. Ja jos on, niin eihän sille tietenkään ole koskaan vapaita aikoja. Edes sellaiselle nerolle :D. Ja itseasiassa terapia onkin humpuukia ja ihan lapsen kengissä, terapeutit eivät voi tajuta mitään mitä tämä nero ei olisi tajunnut jo aikaa sitten :).
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ymmärtänyt ettei se, että petän sinua johdu millään tavalla sinusta.
Kommentti jatkui:
Sen saa aikaan se millaisia me olemme yhdessä.
No siis tää klamydia jonka tartutin suhun maksullisesta johtuu sun pskamaisuudesta, hei tietty. Olen sun uhri.
Kuvottaa ajatella sun menneisyyttä. Oot pilalla.
Sä et ansaitse mun rakkautta...
"Kaikki sen tietää..."
"Kaikki on sitä mieltä..."
"Kaikillahan on sitä ja tätä...."
"kaikki niin tekee...."
Nykyään kun huomaan jonkun ohittavan oman kuspäisyytensä tuollaisilla yleistyksillä, tiedän heti mikä tyyppi on kyseessä, oli nainen tai mies ja vaikka miten mukavan oloinen kun ei paremmin tunne.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa narskut pöyhkeilevät joko älyllään, kropallaan tai molemmilla. Kateuden herättäminen ja halveksinta on ihan elämän perussettiä. Riippuvaisia muiden huomiosta. Säälittävää, kun tuota alkaa tarkemmin ajatella. Älä edes haaveile saavasi ystävää narskusta. Ei heillä ole mitään, mistä antaa.
"Tiedän kymmeniä naisia, jotka haluaisivat lapsen kanssani!", huusi väkivaltainen, työtön, pahasti alkoholisoitunut exäni, kun olin jo jättänyt hänet, ja torjuin hänen manipulointiyrityksensä "voitais tehdä lapsi, niin sun ei tarttis olla Maijasta (hänen tytär aiemmasta suhteesta) niin mustasukkainen."
A. Tuo ex olisi tasan se viimeinen ihminen jonka kanssa koskaan lisääntyisin
B. En tähänkään päivään mennessä ole ymmärtänyt, miksi tai miten olisin ollut hänen lapsestaan mustasukkainen.
Sä olet vain katkera, et pääse katkeruudestasi yli, olet säälittävä.
Oot niin kateellinen mulle... Sä oikeen sinerrät tosta sun kateudesta...
"Olet sairas"
"Jos saisit lapsia niin varmaankin tappaisit ne"
"Sinusta ei olisi äidiksi"
"Et jätä minulle vaihtoehtoja"
"Sanoin noin koska ahdistit minut nurkkaan"
Muita tuntomerkkejä: ei pyydä koskaan anteeksi, ei lohduta kun saa toisen itkemään, syyllistää omasta käytöksestään toista. Rikkoo esineitä ja huutaa niin että naapurit kuulevat tahallaan että häpeäisin.
Hyvä ryhti ja ylevä ilme kuin Niskavuori-elokuvissa Loviisa-emäntä.