Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Vierailija kirjoitti:
Sä olet vain katkera, et pääse katkeruudestasi yli, olet säälittävä.
Tämä. Ja ”meidän välillämme ei ole ollut mitään”. Paitsi kymmenen vuotta minulta tuhlattuja vuosia.
Muistatko miten ihanaa meillä oli alussa? Mikset voi olla samanlainen enää?
"Nauti loppuelämästäs yksin, ruma haukka." Eron hetkellä , kiitos !
Miksi sinun pitää aina elää menneessä? (jos kritisoi vasta tapahtunutta huutokohtausta)
Sinä olet aina ollut se ongelma, en minä. Tajuatko: SINÄ!
Kukaan ei rakasta sua katso nyt itseäsi sä et ole rakkauden arvonen.
Surullista. 10 sivullista tekstiä, 193 viestiä ja oon kuullut melkein kaiken ex-miehen suusta mitä tänne kirjotettu..
vuoden luuseri
Oma syy mitäs menit (rskatulle)
"Kyllä ton ikäisen pitäisi jo osata tämä asia."
Kun ala-asteikäinen lapsi ei osannut käyttää sirkkeliä. Ja samaa sanontaa käytettiin joka asiassa jossa jotain asiaa ei osattu, mutta mitään ei silti suostuttu opettamaan. Piti lapsesta asti osata paljon asioita ilman opettamista, ja jos ei osannut, narsisti sai raivokohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot alfa ja sä oot beta :) Ihmiset täytyy käsittää oma tasonsa.
Niin klassista narsistisuutta.
Just tuota splittaavaa mustavalkoisuutta, missä kaikki jaetaan hyvään/kelvottomaan. Tätä hulluutta myös koko tasoteoria tihkuu. Ja koko universumi pyörii naimisen ympärillä.
Valitettavasti koulutus ei automaattisesti tervehdytä näitä. Kun omanarvontunto on murskattu tarpeeksi syvältä lapsena, kompensaatiokeinoksi jää vain vallan tavoittelu.
Ei näitä tyyppejä voi kuin sääliä. Surkea elämä edessä jos juuttuu noin yksinkertaisiin maailmanselitysmalleihin.
Oma "suosikkini" joka on jäänyt mieleen kun parikymppisenä seurustelin: "Kyllä minä sinut vielä jätän mutta en tänään". Onneksi myös jätti hieman myöhemmin, kun itse en silloin ymmärtänyt juosta ja lujaa. Keskusteltiin muutama vuosi myöhemmin kun kertoi että on todettu persoonallisuushäiriö. En ollut yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
...mutta kun MINÄ haluan!
Oi kamala, entinen aviomieshän se siinä. Ei ollut sentään narsistina pahimmasta päästä mutta niin oksettavan itsekeskeinen ihminen ettei mitään rajaa. Sanon ettei pahimmasta päästä koska ei ollut manipuloiva...ja kun yritti niin ne yritykset oli aika säälittäviä. Mutta se itserakkaus ja itsekeskeisyys! MINÄ! MINÄ! MINÄ! Oli myös sitä lajia joka sujuvasti sulkee korvat kun muut puhuvat, ellei ollut omakuvalle ehdottoman tärkeää kuunnella tai ainakin teeskennellä olevansa kiinnostunut keskustelusta. Minusta tuli tämän ihmisen kanssa kamala jankuttaja, ja kesti aikansa oppia siitä pois. Kaikki piti sanoa monta kertaa ja sittenkin vielä tarkistaa että suvaitsiko arvon herra kuulla. Sitten kun hän ei ollut kuunnellut ja tuli yllätyksenä hänelle että oli joku meno, niin se oli minun vikani kun en ollut hänelle sanonut. Olin sanonut varmasti ainakin kaksi kertaa.
Ero ei ollut helppo eikä mukava mutta välttämätön.
Kiusaaminen on harvoin mustavalkoinen tilanne, narsku-open lempisanonta. Kiusatussa jotain vikaa narskujen mielestä.
Mitä sä ahne pska elareita pyydät. Mitä pakkopullaa tää mulle on (isä joka ei osallistu mihinkää) sitäpaitsi oot muutenkin aika huono äiti (isä joka ei osallistu kasvatukseen/arkeen) (isä joka halusi pitää sen kakkosenkin) ja haukkuu narisistiksi kun nainen ei halua...
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ton ikäisen pitäisi jo osata tämä asia."
Kun ala-asteikäinen lapsi ei osannut käyttää sirkkeliä. Ja samaa sanontaa käytettiin joka asiassa jossa jotain asiaa ei osattu, mutta mitään ei silti suostuttu opettamaan. Piti lapsesta asti osata paljon asioita ilman opettamista, ja jos ei osannut, narsisti sai raivokohtauksen.
Mun piti yhtäkkiä osata laittaa ruokaa teini-ikäisenä. Vitsi tässä on se, että olin hyvin halukas opettelemaan ruoanlaittoa lapsena, mutta keittiöön ei ollut mitään asiaa sotkemaan ja häiritsemään äitiä. Ja sitten minun vaan yhtäkkiä piti osata laittaa ruokaa. Tosta vaan.
Yhtenä monista traumoista jotka sain lapsuudenkodista lahjana on se, että pelkään aivan jumalattomasti virheiden tekemistä kun opettelen jotain uutta hommaa, siis niin paljon että saatan jähmettyä kauhusta. En voi tehdä mitään jos joku katsoo vieressä. Ei ole ollut hyvä piirre työpaikoilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on harvoin mustavalkoinen tilanne, narsku-open lempisanonta. Kiusatussa jotain vikaa narskujen mielestä.
Ja sairaudesta sekä erilaisuudesta on aivan NORMAALIA kiusata - onhan se epänormaalia ihmisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Surullista. 10 sivullista tekstiä, 193 viestiä ja oon kuullut melkein kaiken ex-miehen suusta mitä tänne kirjotettu..
vuoden luuseri
Terrve uloa luusereiden kerhoon 🙏
Tätä lukiessani tajusin että väistin vissiin luodin erään tapailemani miehen kanssa. Samantapaisia lauseita viljeli ja ilmapiiri oli jotenkin outo hänen kanssaan ja otin sit tyyppiin etäisyyttä. Vaikka oli paljon hyvääkin hänessä, niin naishistoriikki oli epäilyttävä. Just tää oli pysäyttävä et ensin kehutaan mun älykkyyttä ja erilaisuutta muihin naisiin verrattuna js oisko ollu seuraava kerta ni en sit mitään tietty tajunnutkaan. Ja tympee pettynyt ilme päälle :D Vielä ei sanonut tuota että ootki samanlainen kun muut, ei vielä uskaltanu mennä niin pitkälle, koska en ollut vielä koukussa. Nii ja hän aina lopetti yhteydenpidon, jos sanoin jotain "väärää" hänen mielestään. Et ois pitäny olla koko ajan matelemassa....hyi olkoon mikä tyyppi, mutta alussa oli ihanin mitä oon tyyliin ikinä tavannu, luki mua kun avointa kirjaa. Tietty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn mitä seuraisi, jos mies- ja naisnarsisti päätyisivät saman katon alle asumaan? Mikä lopputulos?
Itse miettinyt ihan samaa monta kertaa, kilpaa saisivat toisiaan vähätellä, ja kumpikin luulee olevansa toista parempi.
Ihan tyypillistä. Ei kestä sitä että toinen kokee jotain mikä ei ole lähtöisin hänestä. Exäni järjesti helvetillisen riidan saman tien kun sain postissa yllätyslahjan josta olin ihan älyttömän iloinen. Siis järjesti ihan tyhjästä, muistaakseni joku edellispäiväinen ilmeeni tai äänensävyni oli loukannut häntä. Ja oli siis nelikymppinen mies.
Hänen oli PAKKO pilata sinun ja lapsen iloinen hetki, ei kertakaikkiaan kestänyt sitä että teillä oli jotain mitä hänellä ei ollut. Normaali ihminen olisi iloinnut vieressä, koska normaali ihminen osaa iloita muiden ihmisten ilosta. Narsisti ei ikinä. Jos joku on iloinen jostain mikä ei välittömästi liity häneen, se täytyy pilata välittömästi jotenkin. Kai olette huomanneet että syntymäpäivät ja joulut oli takuuvarmoja helvettejä näiden kanssa, silloin alkaa aina joku draama.