Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Vierailija kirjoitti:
narsismi on vaarallisin mielisairaus.
On se, koska se naamioituu tavoiteltavaksi tai terveeksi. N haluaa saada sinut tuntemaan joko kateutta, vihaa, epätoivoa, voimattomuutta, hämmennystä, pelkoa, syyllisyyttä jne eli kaikkia inhottavia ja tuskallisia tunteita. Iloa et narskun kanssa koe. Rakkaudesta nyt puhumattakaan. Narsku nauttii tuhon ja kärsimyksen maisemista samalla kun heittäytyy itse uhriksi. Vastuuta hän ei ota toiminnastaan.
Vierailija kirjoitti:
itselläni on yli 40 vuoden kokemus narsisteista, ja voin sanoa, että ovat enemmän sekaisin kuin monet ns. mielisairaat.
narsistien valehtelukin voi olla sellaista, että mitään rajaa jutuilla ei ole, ja vaikka jää kiinni valheistaan, jatkaa samaa käytöstään.
Narsismi ei ole virallisesti mielisairaus vaan persoonallisuus/luonnehäiriö. Ovat taitavia peittämään häiriöisyytensä, vaikka pitempään tekemisissä olevat vaistoavat jotain outoa, erikoista ailahtelua käytöksessä. Mutta osaavat olla hyvin miellyttäviä jne kun se palvelee heidän etuaan.
Oikein kiskovat toisesta pimeitä puolia esiin riidanhalussaan. ”Tulihan se sieltä” on yksi minkä muistan, kun lopulta pimahdin simputukseen. Teet mitä tahansa se käännetään sinua vastaan. Narsku haluaa sinut kelvottomana koska on itse sellainen. Haluaa sinut sinne samaan mutaan kanssaan.
itseäni on netissä vainonnut vakavasti mielenterveysongelmainen narsisti jo yli 10 vuotta.
suuttui kerran yhdellä keskustelupalstalla ja sekosi täysin.
nyt käyttää vanhoja nimimerkkejäni ja esiintyy minuna eri keskusteluforumeilla ja häiriköi ja valehtelee.
ja sen jälkeen syyttää minua siitä mitä itse tekee.
eikä osaa vaan lopettaa, vaan sekoaa vaan enemmän vuosi vuodelta.
Suurin osa perhesurmaajista on narsisteja, joilla napsahtaa päässä viimeisen kerran, ja kun tappo on lusittu, sama sekoilu jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
itseäni on netissä vainonnut vakavasti mielenterveysongelmainen narsisti jo yli 10 vuotta.
nyt käyttää vanhoja nimimerkkejäni ja esiintyy minuna eri keskusteluforumeilla ja häiriköi ja valehtelee.
Tarkoitatko "peteä"?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa perhesurmaajista on narsisteja, joilla napsahtaa päässä viimeisen kerran, ja kun tappo on lusittu, sama sekoilu jatkuu.
En tiedä perhesurmaajista, mutta vankilassa olevien yleisin persoonallisuushäiriö on epäsosiaalinen persoonallisuus. Impulsiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä perhesurmaajista, mutta vankilassa olevien yleisin persoonallisuushäiriö on epäsosiaalinen persoonallisuus. Impulsiivisia.
uskon, että et tiedä, mutta Hannu Lauerma tietää.
perhesurmaajista monet ovat narsisteja.
epäsosiaalisilla ei ole yleensä perhettä jonka tappaisivat, vaan tekevät muita rikoksia ja tappavat ryyppykavereitaan.
Narsistin lempilause: "kaikkihan tekee niin".
Oli kyse mistä vaan, "kaikki tekee niin".
Noin yritetään normalisoida oma pahuus yleiseksi käytännöksi.
Passiivissa puhuminen varmalla poljennolla: "Vahingonilo on paras ilo ja joka muuta väittää, valehtelee!"
Vierailija kirjoitti:
monilla narsisteilla alkoholin käyttö stimuloi psykoottisia harhoja.
Ei. Narsistin aivot tarvii stimulaatiota, siksi moni narsisti juo paljon. Narsisti rakastaa ryyppäämistä: tekeepä mitä vain, sen voi laittaa kännin piikkiin.
Hän rakastaa baarissa räyhäämistä: etsii sopivia kiusattavia. Itse on riidankylväjä ja nauttii saadessaan pilata toisten illan.
Narsistia ei myöskään kutsuta jatkoille: hän kutsuu itse itsensä.
Narsisti on ei-toivottu joka tavalla. Pahanlapsi, ylijäämä, jossa ei ole mitään kiinnostavaa.
narsismia ei ole luokiteltu mielisairaudeksi, koska narsisteja on lääkärikunnassakin, mutta skitsofrenia on luokiteltu.
narsismi on silti pelkkänä "häiriönäkin" paljon vakavampi mielisairaus kuin skitsofrenia.
toisille ihmisille siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
monilla narsisteilla alkoholin käyttö stimuloi psykoottisia harhoja.
Ei. Narsistin aivot tarvii stimulaatiota, siksi moni narsisti juo paljon. Narsisti rakastaa ryyppäämistä: tekeepä mitä vain, sen voi laittaa kännin piikkiin.
Hän rakastaa baarissa räyhäämistä: etsii sopivia kiusattavia. Itse on riidankylväjä ja nauttii saadessaan pilata toisten illan.
Narsistia ei myöskään kutsuta jatkoille: hän kutsuu itse itsensä.
Narsisti on ei-toivottu joka tavalla. Pahanlapsi, ylijäämä, jossa ei ole mitään kiinnostavaa.
narsisti-isälläni seisoi kännissä silmät päässä ja se muuttui oikeasti vaaralliseksi.
ja tätä tapahtui usein, koska viinaakin kului.
selitti perheen kunniasta, jota ilmeisesti oli hänen mielestään naisten ja lasten pahoinpitely ja huorissa ravaaminen.
Narsistille viinan myyminen on yhtä järkevää kuin se, että skitsofreenikoille tai psykoosipotilaille annettaisiin runsaasti LSD:tä. Ruokittaisiin siis "hulluutta" erityisesti ja tarkoituksella.
-jatkuva erolla uhkailu
-lasten hylkäämisellä uhkailu
- sinusta ei ole minulle mitään hyötyä
- minua ei kiinnosta se mitä teet vaan ainoastaan se minkä jätät tekemättä
Vierailija kirjoitti:
Narsistille viinan myyminen on yhtä järkevää kuin se, että skitsofreenikoille tai psykoosipotilaille annettaisiin runsaasti LSD:tä. Ruokittaisiin siis "hulluutta" erityisesti ja tarkoituksella.
kyllähän hullullakin pitää olla oikeus juoda pesuainetta, josta hullu sitten menee aivan sekaisin ja riehuukin joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko "peteä"?
Hullu-pete Musiikki.netistä? Trolli ja häirikkö.
Vieraisiin menolla uhkailu jos seksielämä kuivahtaa kotona. Narsistille vaimo on vain seksiorja.
Narsistin mukana pitäisi tulla seurustelukumppanille käyttöohje jossa lukisi, että ”saan säännöllisesti jopa väkivaltaisia raivokohtauksia, eikä mikään mitä teet estä niitä tulemasta milloin mistäkin syystä, eikä suurinkaan rakkaus minua koskaan paranna, mutta toivottavasti silti uhraat elämäsi ja mielenterveytesi takiani”.
”Riitaan tarvitaan aina kaksi”. (Narsistin kanssa ei tosiaankaan oikeasti tarvita...)
”Sinä sait minut puhumaan/tekemään näin!”
”Sinä aiheutit tämän kaiken!”
”Muiden vaimot/tyttöystävät/lapset/perhe on paljon parempia!”
"Suvun on hoidettava lapsiani kokonainen kuukausi, sillä minullakin on oikeus kesälomaan!"....