Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Narsisti ei muista mitä on sanonut toiselle.
Nyt sä ylireagoit.
Suhtaudut tähän asiaan liian tunneperäisesti.
Sun kanssa ei kannata puhua mitään, jos kiihdyt.
En ole sanonut mitään tuollaista.
Nuo ovat pelkkiä oletuksia, totuus on aivan muuta.
Oikeasti olen hyvä ja ystävällinen ihminen. Ikävää, ettet näe sitä.
Tämä kaikki on sinun parhaaksesi.
Yritän vain auttaa sua, ja siksi neuvon.
Tiedän nämä asiat paremmin kuin sinä.
Meillä olisi hyvä suhde, jos vain yrittäisit enemmän.
Outoa, että vain sinä näet minussa kritisoitavaa.
Sinä pakotit minut tekemään tämän.
Nyt ihana tunnelma on pilalla sinun takiasi.
Ikävää, ettet hyväksy minua.
En puhu sinulle mitään, koska näet minussa vain vikoja.
Luuletko, että kukaan kestäisi sinunlaistasi naista.
Jätä vain minut, mutta et tule koskaan löytämään näin hyvää miestä.
Kukaan rakastaisi sua niinkuin mä.
Näin ainutlaatuista kuin minä et tule koskaan enää tapaamaan.
Kukaan ei olisi sinun kanssasi kuin pelkästään seksin takia.
Vääristynyt narsisti termin käyttö on näkynyt myös palstalla siten että oikeasti hyvin osaavia ollaan leimattu sellaisiksi ja dissattu oikein kunnolla, esim Saara Aaltoa jne. Se dissaaminen on narsistien tekosia ei se osaaja henkilö ole sellainen. Kateuttaan pitää käsitellä. Narsisti ei osaa juuri sitä. Sen takia ne pomppaavat kaikkialla osaavien ihmisten läheisyydessä räksyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on hyvä jossain sanoo narsisti. Tuo onkin ainoa asia jota hän osaa. Mitätöiminen kuuluu repertuaariin.
No sehän on koko jutun ydin. Mitätöinnin ja jalustalle nostamisen tanssi. Joko sinut nostetaan ja mitätöidään, tai joku vedetään vertailtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä kommentit teille tuttuja?
- Minulla menee maine. (muiden ihmisten takia)
- Minut on leimattu. (muiden ihmisten takia)Ei tule, sillä nuo ovat narsistien uhrien lauseita nimenomaan. Noin tuntee juuri ne uhrit. Narsisti ei pohdi mainettaan.
Narskuthan näitä kunnianloukkaussyytteitä tehtailee jos joku erehtyy olemaan suunnilleen eri mieltä heidän ylhäisyytensä kanssa.
Olet narsisti jos pyydät olemaan yhtä huorittelun, hulluksihuutelun ja muun kanssa. Nämä loukkaukset ovat lailla suojattuja ettei niitä voi huudella ihmisille.
Millä lailla? Onko ”hullu” kriminalisoitu nykyisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Minut on leimattu. (muiden ihmisten takia)Ei tule, sillä nuo ovat narsistien uhrien lauseita nimenomaan. Noin tuntee juuri ne uhrit. Narsisti ei pohdi mainettaan.
Narskuthan näitä kunnianloukkaussyytteitä tehtailee jos joku erehtyy olemaan suunnilleen eri mieltä heidän ylhäisyytensä kanssa.
Olet narsisti jos pyydät olemaan yhtä huorittelun, hulluksihuutelun ja muun kanssa. Nämä loukkaukset ovat lailla suojattuja ettei niitä voi huudella ihmisille.
Narsisti just asettuu yhteisten lakien yläpuolelle "koska voi ja oikeutus on".
"Ei mulla nyt ole aikaa tämmöiseen"
"perustele"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla? Onko ”hullu” kriminalisoitu nykyisin?
Tietenkin on. Ei pitäisi olla uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka narsisti olisi itse rikkonut jonkun tavaran niin narsisti lavastaa tilanteen niin että uhri olisi muka rikkonut sen. "Sä rikoit sen, ostat uuden!" Eräänlainen gaslightning-tekniikka.
Tai vielä paljon useammin: sä annoit sen äidillesi/kelle tahansa! Korvaat sen! Se maksoi x tuhatta!! Esineestä riippumatta, narsistin hävittämä vanha kukkaruukku on siis tuhansien antiikkivaasi kun narsisti ei muista minne sen on jättänyt.
Ja yksi hyvä mitä narsisti käyttää kun ei keksi mitään järkevää kommenttia: "Puhutaan kun olet rauhoittunut." Vaikka se jomka pitäisi rauhoittua on narsisti itse. Tällä lopettaa minkä vain keskustelun.
Äidin yleisin karjunta kum lapsena kyseenalaistin mitään miksi esim tehtävä x ku narsisti itsekään ei niin tehnyt: "joo, vaikka!!!! Koska minä sanon niin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Otan yhteyttä asianajajaani." Kun toinen tekee saman, se on uhkailua. Tosin uhrin lakimiehen sanomiset ei narsistia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sä ylireagoit.
Suhtaudut tähän asiaan liian tunneperäisesti.
Sun kanssa ei kannata puhua mitään, jos kiihdyt.
En ole sanonut mitään tuollaista.
Nuo ovat pelkkiä oletuksia, totuus on aivan muuta.
Oikeasti olen hyvä ja ystävällinen ihminen. Ikävää, ettet näe sitä.
Tämä kaikki on sinun parhaaksesi.
Yritän vain auttaa sua, ja siksi neuvon.
Tiedän nämä asiat paremmin kuin sinä.
Meillä olisi hyvä suhde, jos vain yrittäisit enemmän.
Outoa, että vain sinä näet minussa kritisoitavaa.
Sinä pakotit minut tekemään tämän.
Nyt ihana tunnelma on pilalla sinun takiasi.
Ikävää, ettet hyväksy minua.
En puhu sinulle mitään, koska näet minussa vain vikoja.
Luuletko, että kukaan kestäisi sinunlaistasi naista.
Jätä vain minut, mutta et tule koskaan löytämään näin hyvää miestä.
Kukaan rakastaisi sua niinkuin mä.
Näin ainutlaatuista kuin minä et tule koskaan enää tapaamaan.
Kukaan ei olisi sinun kanssasi kuin pelkästään seksin takia.
Tässäkin esimerkissä on lauseita, jotka sopisivat uhrin suuhun. Uhri ei vain vähättele niin kuin narsisti, vaan yrittää saada narsistia rauhoittumaan tai lopettamaan hullun käytöksen. Uhrin täytyy kyllä olla vahvaluontoinen, jos uskaltaa sanoa narsistille vastaan. Esimerkiksi tuo kritisointi-kohta. Ja itsetunto täytyy olla vielä tallella, että tajuaa vain narsistin olevan tuota mieltä. Toivon ettei kukaan narsistin narsistiksi syyttämä luule näiden lauseiden tarkoittavan, että narsisti on oikeassa. On myös kyse siitä missä mielentilassa lauseet sanotaan. Osa lauseista on tietenkin sellaisia, joita järjissään oleva ei sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisnarsistin uhri kirjoitti:
50 prosenttia narsisteista on naisia kunnes toisin todistetaan. Aika vähän heistä juttua tässä ketjussa.
Perus narsku kun edes sukupuolia ei ole mainittu, mutta naiset niitä narskuja sulle.
Joku tutkimus on missä 75% olisi miehiä.
Tottakai narsisti voi olla nainen ja just nämä gold digger/seksillä pelaavat ja kiristävät hempukat lukeutuvat yhteen narskutyyppiin. Jenkeissä yleisempää mutta näkyyhän tämä seksi on valtaa-meininki täälläkin.
Ja usein puhutaan piilo ja julkinarskuista jossa piilonarsku saa tyydytystä passaajana ja hyväksikäytettynä olosta. Hyvä esimerkki sugar daddyt. Tosin kumpikin saa omansa. Pointtina kaupankäyntisuhde.
Moni narsistin uhri on jo lapsuudessaan tottunut hyväksikäyttöön/kaltoinkohteluun ja toistaa mallia automaationa.
Narsistin flying monkey toimittaa toimeksiantajansa agendaa kuin paraskin valokuitu. Mukana voi olla omatkin kaunan ja kateuden aiheet.
Tämä on tullut koettua.
Olen virheetön, jos ei vikojen puutetta lasketa.
Se mitä teet on aina väärin.
Se mitä teen on aina oikein.
Koska minulla on oikeus
Ja sinulla ei ole.
Koska.
Minä tuon rahan taloon.
Sinä olet arvoton roska.
Minä olen kaikki, mitä sinulla on.
Joten turhaan vikiset.
Ole vaan, se roska, joka sinun kuuluu olla.
Sinä olet lattialuutu.
Kun koirani pissaa lattialle.
Koska koiranikin on tärkeämpi
Kuin sinä .
Ihmisraunio
Sinä siivoat kun minä käsken
'"Minä olen kaikki, mitä sinulla on."
Tuon kuulin narkkiexäni suusta usein.
”Nuttura tiukalla!”
”Syrjähyppyjä sattuu!”
”Sehän oli vain pano!”
”Minun lapseni ovat aivan eri asia kuin sinun!”
Jos joku on hyvä jossain sanoo narsisti. Tuo onkin ainoa asia jota hän osaa. Mitätöiminen kuuluu repertuaariin.